Page 1 of 3

Al juny, més metro a la línia 1!!!

Posted: Tuesday 16/01/2007 12:48
by metring
Notícia, notícia, avui al 20 minutos!!!:

El Metro reforçarà la L1 per evitar les aglomeracions

El pla començarà al juny amb 10 trens nous i la renovació dels 23 actuals.

La freqüència de pas es reduirà en 40 segons.

Els viatgers volen millores.
Les aglomeracions en hores punta a les andanes i vagons del metro s’estan agravant a la Línia 1, tal com denuncien els propis usuaris.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB ) va anunciar ahir a 20 minutos un pla de xoc que consistirà en la incorporació progressiva, a partir de juny, de deu trens nous en aquesta línia (seran dels models oberts per dins, sense separació entre vagons) i la renovació dels 23 existents.

Amb aquesta mesura es pretén que, a finals d’any, la freqüència de pas es rebaixi en 40 segons i se situï entorn els tres minuts de mitjana.

Problemes a Fondo


Amb l'augment de trens la freqüència de pas será al juny de 40 segonsUn dels grans punts negres de la L1 és la parada de Fondo, a Santa Coloma. La línia vermella comença aquí el seu llarg recorregut cap a l’altre extrem de Barcelona. De bon matí els combois ja van plens.

Entre les 7 i les 8 hores, tots els seients queden instantàniament ocupats i desenes de persones dretes omplen la resta d’espais.

De fet, a aquesta hora els seients queden reservats fins i tot abans que el metro arribi a Fondo. I és que hi ha usuaris que agafen el metro a la penúltima parada de Santa Coloma en direcció Fondo, quan en realitat el seu destí és cap a l’altre sentit, per així tenir agafat el seient quan el comboi faci mitja volta a la següent parada.

"D’aquí el vagó ja marxa ple i la gent s’aglomera", explicava ahir a les 7.20 hores Albert Roigé, qui cada dia agafa el metro a Fondo. "És incòmode", admetia.

Després de més de quatre minuts esperant a l’andana, els usuaris reclamaven més servei i que es posi fi a la picaresca dels que es munten una parada abans per reservar-se els seients.

L’única amb ample de via diferent


La L1 és la única línea que té un ample de via diferent a la restaLa Línia 1 del metro (línia vermella) està utilizant aquests dies tots els seus combois i no pot utilitzar-ne els d’altres línies ja que, segons expliquen des de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), la Línia 1 és l’única que té un ample de via diferent a la resta.

Per això, TMB confia en els nous combois que ha encarregat per reforçar el servei a la L1, una línia que originàriament era dels trens de Renfe i que, per tant, té un ample de via diferent a la resta de la xarxa del metro.

Posted: Tuesday 16/01/2007 13:07
by Ferrovi
6000 al juny!!!
Ara, veig que la L1 té una gran demanda, perquè els vagons estan atapaits, i assobre, son els més amples.
Si es canviés de ample, els trens han de ser més estrets, pel què resultaría què necessitarien unes frequencies alucinants no? frequencies de quant, de 1 minut perquè no es faci ensardinament?
Crec que amb aquesta demanda, s'ha de cuidar millor la linia 1!

Posted: Tuesday 16/01/2007 13:09
by metring
Com a mínim, ja sabem del cert quan començarà el moviment de 6000 i la remodelació dels 4000. En un altre missatge, jo calculava per l'estiu, soc un hacha!!!! :D :)

Posted: Tuesday 16/01/2007 13:23
by aim
Visca! si tot va bé aquest estiu ja tindrem els 6000 per aquí i començarem a veure com quedaran els 4000 reformats.

Posted: Tuesday 16/01/2007 15:33
by Mr. Baricentro
Prepareuvos, prepareuvos per a veure una cosa mes lletja que un 5000: un 5000 obés, i a sobre, amb un detall que em recorda a certa andrómina... :evil: Només cal dir-vos que si en L2 L3 m'apareix un "cacharro assesí", m'espero a rebre la majestuosa entrada d'un 3000/2000/2100(depenent de la linia)

Espero que no es carreguin l'estètica dels 4000, doncs foren tota una revolució i té unes línies molt particulars. Formes tropopiramidals, acabat blanc, termómetre amb anunciador d'estacions, sostre de celosía d'alumini, control informátic s/8086... una gozada, toda una maravilla ante mis ojos...

Espero que només afecti parcialment a l'apartat d'intercomunicació, doncs reformar l'interior, i aplicar una "obra d'art" d'algun diseñador de pacotilla, cosa que a passat amb el AVE s100(i la seva reforma HiDesign, autèntica vergonya i homicidi de les línies AVE, de prestigi mundialment reconegut-a exepció de les molestes papereres de les butaques i l'absència de laposibilitat de posicionament dels seients en Turista i Preferent).

Llarga vida als 3000/4000 originals!

Bé!

Posted: Tuesday 16/01/2007 15:43
by JaMiRo!
Bé, ja tenim data d'arribada dels 6000! :anim

Per cert...Anem a fer comentaris del panflet...
El panflet wrote:Transports Metropolitans de Barcelona (TMB ) va anunciar ahir a 20 minutos un pla de xoc que consistirà en la incorporació progressiva, a partir de juny, de deu trens nous en aquesta línia (seran dels models oberts per dins, sense separació entre vagons) i la renovació dels 23 existents.
Models oberts per dins? Que seran, descapotables? :x
El panflet wrote:Amb l'augment de trens la freqüència de pas será al juny de 40 segons.
Collons, que algú m'expliqui això... :D
El panflet wrote:Per això, TMB confia en els nous combois que ha encarregat per reforçar el servei a la L1, una línia que originàriament era dels trens de Renfe i que, per tant, té un ample de via diferent a la resta de la xarxa del metro.
¿Qué? ¿Cómo? ¿Cuándo? ¿Dónde? :begut

Salut!

Re: Bé!

Posted: Tuesday 16/01/2007 15:53
by Mr. Baricentro
El panflet wrote:Transports Metropolitans de Barcelona (TMB ) va anunciar ahir a 20 minutos un pla de xoc que consistirà en la incorporació progressiva, a partir de juny, de deu trens nous en aquesta línia (seran dels models oberts per dins, sense separació entre vagons) i la renovació dels 23 existents.
Models oberts per dins? Que seran, descapotables? :x

Mr. Baricentro -> m'imagino que aquest "prestigiós perdiodista"(de dubtosa credibilitat), es refereis a l'intercomunicació de cotxes(sincerament, l'única pega de la majestuosa serie 3000/4000)

---------------------------------------------
El panflet wrote:Amb l'augment de trens la freqüència de pas será al juny de 40 segons.
Collons, que algú m'expliqui això... :D

Mr. Baricentro -> aquest periodista nose que s'ha pres aquest matí...

---------------------------------------------
El panflet wrote:Per això, TMB confia en els nous combois que ha encarregat per reforçar el servei a la L1, una línia que originàriament era dels trens de Renfe i que, per tant, té un ample de via diferent a la resta de la xarxa del metro.
¿Qué? ¿Cómo? ¿Cuándo? ¿Dónde? :begut

Mr. Baricentro -> Ai que li han passat malament la "xuleta" al noi...

PD: ya que diem que la línia originariament era de Renfe... Potser a aquest pas veiem passar per Baró de Viver algún "consolador"(Alvia, o S/120)o potser alguna 450(com a solució als problemes matutins de Fondo)

Posted: Tuesday 16/01/2007 16:16
by metring
Ja, lo dels models oberts per dins no és molt tècnic, suposo que ho han dit així per a fer-ho entenedor al públic en general.
I lo de que els tren eren de Renfe...si us plau, que expliquin una miqueta millor, que així sona com que era una línia de rodalies reconvertida a metro! :x

Posted: Tuesday 16/01/2007 16:30
by metring
Per cert, al 20 minutos acompanyen la notícia amb l'invitació a fer fotos de gent enllaunada a la línia 1, així que ja tenim una cosa més que fotografiar :D

Posted: Tuesday 16/01/2007 17:53
by liniadelRipollés
Haurem de negociar durament amb TMB i ADIF per a passar amb un trenet per la famosa agulla FMB-ADIF de Plaça Catalunya.
Per suposat, en hores nocturnes.

On encarrilen els trens a la L1?

Posted: Tuesday 16/01/2007 17:58
by Mortadel·lo
liniadelRipollés wrote:Haurem de negociar durament amb TMB i ADIF per a passar amb un trenet per la famosa agulla FMB-ADIF de Plaça Catalunya.
Per suposat, en hores nocturnes.

On encarrilen els trens a la L1?
la pregunta seria, quan fa que no encarrilen un tren a la L1?

Posted: Tuesday 16/01/2007 19:54
by alexbn
Ferrovi wrote:6000 al juny!!!
El primer 6000 llega en febrero, y uno nuevo cada mes hasta diciembre. Supongo que después de tenerlo en pruebas un mesecito sustituirán cada 4000 por un 6000 para llevarlo a reformar, porque si no eso significaría que se perdería frecuencia. Cuando haya 6000 suficientes, a lo mejor ya podrían llevarse más 4000 de golpe. Lo que no sé es cuánto se tarda en reformar un tren.

Re: Al juny, més metro a la línia 1!!!

Posted: Wednesday 17/01/2007 1:50
by Vox
metring wrote:Notícia, notícia, avui al 20 minutos!!!:

El Metro reforçarà la L1 per evitar les aglomeracions

El pla començarà al juny amb 10 trens nous i la renovació dels 23 actuals.

La freqüència de pas es reduirà en 40 segons.

Els viatgers volen millores.
Les aglomeracions en hores punta a les andanes i vagons del metro s’estan agravant a la Línia 1, tal com denuncien els propis usuaris.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB ) va anunciar ahir a 20 minutos un pla de xoc que consistirà en la incorporació progressiva, a partir de juny, de deu trens nous en aquesta línia (seran dels models oberts per dins, sense separació entre vagons) i la renovació dels 23 existents.

Amb aquesta mesura es pretén que, a finals d’any, la freqüència de pas es rebaixi en 40 segons i se situï entorn els tres minuts de mitjana.

Problemes a Fondo


Amb l'augment de trens la freqüència de pas será al juny de 40 segonsUn dels grans punts negres de la L1 és la parada de Fondo, a Santa Coloma. La línia vermella comença aquí el seu llarg recorregut cap a l’altre extrem de Barcelona. De bon matí els combois ja van plens.

Entre les 7 i les 8 hores, tots els seients queden instantàniament ocupats i desenes de persones dretes omplen la resta d’espais.

De fet, a aquesta hora els seients queden reservats fins i tot abans que el metro arribi a Fondo. I és que hi ha usuaris que agafen el metro a la penúltima parada de Santa Coloma en direcció Fondo, quan en realitat el seu destí és cap a l’altre sentit, per així tenir agafat el seient quan el comboi faci mitja volta a la següent parada.

"D’aquí el vagó ja marxa ple i la gent s’aglomera", explicava ahir a les 7.20 hores Albert Roigé, qui cada dia agafa el metro a Fondo. "És incòmode", admetia.

Després de més de quatre minuts esperant a l’andana, els usuaris reclamaven més servei i que es posi fi a la picaresca dels que es munten una parada abans per reservar-se els seients.

L’única amb ample de via diferent


La L1 és la única línea que té un ample de via diferent a la restaLa Línia 1 del metro (línia vermella) està utilizant aquests dies tots els seus combois i no pot utilitzar-ne els d’altres línies ja que, segons expliquen des de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), la Línia 1 és l’única que té un ample de via diferent a la resta.

Per això, TMB confia en els nous combois que ha encarregat per reforçar el servei a la L1, una línia que originàriament era dels trens de Renfe i que, per tant, té un ample de via diferent a la resta de la xarxa del metro.
Metring, amb el teu permís, copio la noticia a Skyscrapercity ;)

Vox

Re: Al juny, més metro a la línia 1!!!

Posted: Wednesday 17/01/2007 15:27
by metring
Vox wrote:
Metring, amb el teu permís, copio la noticia a Skyscrapercity ;)

Vox
Cap problema, faltaria més ;)

Posted: Wednesday 17/01/2007 22:37
by Trenscat
Reobro el fil però si us plau, cenyiu-vos a parlar dels nous trens 6000 i deixeu-vos estar de 447 per les vies del metro i derivats. Gràcies!! :sant

Posted: Thursday 18/01/2007 9:15
by Platanito
Mortadel·lo wrote:
liniadelRipollés wrote: On encarrilen els trens a la L1?
la pregunta seria, quan fa que no encarrilen un tren a la L1?
Doncs no està clar, però diuen que desprès de l'arribada dels 4000 (fa 18 o 19 anys de l'últim) s'han tret alguns per dur-los a la CAF per dotar-los d'aire condicionat.

La qüestió és que, amb l'agulla fora de servei, només quedaria l'opció de carregar-los a Mercat Nou (suposant que hi hagi prou espai) o a Sagrera, tot i que no sé si en aquesta cotxera és possible. A Santa Eulàlia rien de rien, ja que a dins de la cotxera la plataforma queda prou elevada i no em sona cap porta per on els poguessin treure. Una altra cosa fóra que es fes una agulla provissional aprofitant les obres de l'AVE a Santa Eulàlia i la presència de maquinària tocant la plataforma, però ho veig força complicat i massa just, ja que per quan arribin els últims 6000 ja estarà el Calaix fet i la plataforma d'ADIF d'ample ibèric tota renovada.

Posted: Thursday 18/01/2007 11:19
by Mortadel·lo
no se jo si per la banda de mercat nou es podria entrar un cotxe des del carrer, no dóna a un carrer més aviat estret?

Posted: Thursday 18/01/2007 11:38
by Platanito
Mortadel·lo wrote:no se jo si per la banda de mercat nou es podria entrar un cotxe des del carrer, no dóna a un carrer més aviat estret?
Tens raó, dubto que un camió rígid de més de 20 metros pogués maniobrar pel carrer Burgos. Si als tallers de Sagrera tampoc no es pot, llavors l'única opció és l'agulla de pl. Catalunya.

Una altra possibilitat és que TMB construís un nou túnel d'accés des de l'exterior. De fet, durant molt de temps vaig pensar que la cua de maniobres que hi ha am Can Boixeres on comença el túnel cap a Can Vidalet, a mà dreta, era un accés a vés a saber on. Em pregunto què tal serà el subsòl del turó de Can Serra i quina diferència de cota hi hauria per allargar la cua fins al túnel de la L1 i ficar-hi una via d'ample ibèric. De tota manera, a Can Boixeres ja tenen guardat un 100, així que no seria tan impropi posar-hi més via ampla...

Posted: Thursday 18/01/2007 12:15
by Ecomobisostrans
Tambe hi ha la opcio de portar-los en helicopter fins el tram Sta.Eulalia-Mercat Nou, que coses mes pesants ha transportat a vegades un helicopter.

Posted: Thursday 18/01/2007 12:55
by Platanito
Ecomobisostrans wrote:Tambe hi ha la opcio de portar-los en helicopter fins el tram Sta.Eulalia-Mercat Nou, que coses mes pesants ha transportat a vegades un helicopter.
Molt bona idea! Només caldria dur-los tots de cop, ja que s'hauria de desmuntar un bon tros de carril aeri, i seria millor per tant fer-ho només una vegada. En unes horetes (no més de 48 ) i repostant l'helicòpter unes quantes vegades, es podrien muntar els 50 cotxes.

Home, per això els muntaria just al costat de la llosa de la Ronda del Mig, amb un parell de grues...

Metring, podries modificar el fil i incloure-hi una enquesta sobre com creiem que ficaran els 6000 i treuran els 4000 per reformar. Possibles (i impossibles) opcions:

* agulla de pl. Catalunya
* tallers de Sagrera
* porta secreta a Santa Eulàlia
* tram Santa Eulàlia-Mercat Nou "a puls"
* nou túnel Can Boixeres-Can Serra
* prolongació Fondo-Montigalà