Al juny, més metro a la línia 1!!!
Posted: Tuesday 16/01/2007 12:48
Notícia, notícia, avui al 20 minutos!!!:
El Metro reforçarà la L1 per evitar les aglomeracions
El pla començarà al juny amb 10 trens nous i la renovació dels 23 actuals.
La freqüència de pas es reduirà en 40 segons.
Els viatgers volen millores.
Les aglomeracions en hores punta a les andanes i vagons del metro s’estan agravant a la Línia 1, tal com denuncien els propis usuaris.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB ) va anunciar ahir a 20 minutos un pla de xoc que consistirà en la incorporació progressiva, a partir de juny, de deu trens nous en aquesta línia (seran dels models oberts per dins, sense separació entre vagons) i la renovació dels 23 existents.
Amb aquesta mesura es pretén que, a finals d’any, la freqüència de pas es rebaixi en 40 segons i se situï entorn els tres minuts de mitjana.
Problemes a Fondo
Amb l'augment de trens la freqüència de pas será al juny de 40 segonsUn dels grans punts negres de la L1 és la parada de Fondo, a Santa Coloma. La línia vermella comença aquí el seu llarg recorregut cap a l’altre extrem de Barcelona. De bon matí els combois ja van plens.
Entre les 7 i les 8 hores, tots els seients queden instantàniament ocupats i desenes de persones dretes omplen la resta d’espais.
De fet, a aquesta hora els seients queden reservats fins i tot abans que el metro arribi a Fondo. I és que hi ha usuaris que agafen el metro a la penúltima parada de Santa Coloma en direcció Fondo, quan en realitat el seu destí és cap a l’altre sentit, per així tenir agafat el seient quan el comboi faci mitja volta a la següent parada.
"D’aquí el vagó ja marxa ple i la gent s’aglomera", explicava ahir a les 7.20 hores Albert Roigé, qui cada dia agafa el metro a Fondo. "És incòmode", admetia.
Després de més de quatre minuts esperant a l’andana, els usuaris reclamaven més servei i que es posi fi a la picaresca dels que es munten una parada abans per reservar-se els seients.
L’única amb ample de via diferent
La L1 és la única línea que té un ample de via diferent a la restaLa Línia 1 del metro (línia vermella) està utilizant aquests dies tots els seus combois i no pot utilitzar-ne els d’altres línies ja que, segons expliquen des de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), la Línia 1 és l’única que té un ample de via diferent a la resta.
Per això, TMB confia en els nous combois que ha encarregat per reforçar el servei a la L1, una línia que originàriament era dels trens de Renfe i que, per tant, té un ample de via diferent a la resta de la xarxa del metro.
El Metro reforçarà la L1 per evitar les aglomeracions
El pla començarà al juny amb 10 trens nous i la renovació dels 23 actuals.
La freqüència de pas es reduirà en 40 segons.
Els viatgers volen millores.
Les aglomeracions en hores punta a les andanes i vagons del metro s’estan agravant a la Línia 1, tal com denuncien els propis usuaris.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB ) va anunciar ahir a 20 minutos un pla de xoc que consistirà en la incorporació progressiva, a partir de juny, de deu trens nous en aquesta línia (seran dels models oberts per dins, sense separació entre vagons) i la renovació dels 23 existents.
Amb aquesta mesura es pretén que, a finals d’any, la freqüència de pas es rebaixi en 40 segons i se situï entorn els tres minuts de mitjana.
Problemes a Fondo
Amb l'augment de trens la freqüència de pas será al juny de 40 segonsUn dels grans punts negres de la L1 és la parada de Fondo, a Santa Coloma. La línia vermella comença aquí el seu llarg recorregut cap a l’altre extrem de Barcelona. De bon matí els combois ja van plens.
Entre les 7 i les 8 hores, tots els seients queden instantàniament ocupats i desenes de persones dretes omplen la resta d’espais.
De fet, a aquesta hora els seients queden reservats fins i tot abans que el metro arribi a Fondo. I és que hi ha usuaris que agafen el metro a la penúltima parada de Santa Coloma en direcció Fondo, quan en realitat el seu destí és cap a l’altre sentit, per així tenir agafat el seient quan el comboi faci mitja volta a la següent parada.
"D’aquí el vagó ja marxa ple i la gent s’aglomera", explicava ahir a les 7.20 hores Albert Roigé, qui cada dia agafa el metro a Fondo. "És incòmode", admetia.
Després de més de quatre minuts esperant a l’andana, els usuaris reclamaven més servei i que es posi fi a la picaresca dels que es munten una parada abans per reservar-se els seients.
L’única amb ample de via diferent
La L1 és la única línea que té un ample de via diferent a la restaLa Línia 1 del metro (línia vermella) està utilizant aquests dies tots els seus combois i no pot utilitzar-ne els d’altres línies ja que, segons expliquen des de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), la Línia 1 és l’única que té un ample de via diferent a la resta.
Per això, TMB confia en els nous combois que ha encarregat per reforçar el servei a la L1, una línia que originàriament era dels trens de Renfe i que, per tant, té un ample de via diferent a la resta de la xarxa del metro.