Liberalització trànsit ferroviari internacional

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Liberalització trànsit ferroviari internacional

Post by Guigui »

Doncs sembla que, de moment, no es liberalitzarà el trànsit ferroviari interior, és a dir, dins un mateix estat. El Parlament Europeu va aprovar ahir (18.01.2007) la liberalització únicament dels serveis internacionals, però no la del trànsit ferroviari intern. Tanmateix, com que la Comissió Europea vol impulsar la liberalització de tots els serveis, tant nacionals com internacionals, hi haurà un procés de mediació entre ambdues parts.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I això, traduit al català, què vol dir?
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Jordi Freixas wrote:I això, traduit al català, què vol dir?
Home, l'explicació d'en Guigui ja és prou clara...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Em refereixo tinguent en compte que actualment, se suposa que RENFE és una operadora més, mentre que la infraestructura és propietat d'Adif.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Precisament, Renfe no és una operadora més, sino l'operadora quasi-monopolista. El fet de que ara n'hi hagi d'altres operant per la infraestructura d'Adif (ara per ara, només de mercaderies), és només per la gràcia de na Magdalena. La liberalització significarà que serà obligatori admetre en condicions d'igualtat qualsevol operadora que es presenti a concurs i compleixi els requisits estipulats, cosa que actualment no es fa perquè es sotmet a l'arbitri de Renfomentadif.

Però repeteixo el que, per mi, és la notícia principal i el motiu pel qual he obert el fil: De moment, només queda clar que el 2010 es liberalitzarà el trànsit internacional, però encara no s'ha fixat data al nacional. Encara és possible que sigui també el 2010, o bé pot ser que ho deixin per a una data posterior.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

En resum, que fins al 2012, Adif és una FARSA.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Jordi Freixas wrote:En resum, que fins al 2012, Adif és una FARSA.
FARSA: Fomento, Adif, Renfe, Sociedad Anónima
o Fastidiamos, Asqueamos y Repugnamos, Sociedad Anónima

xD
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Guigui wrote:FARSA: Fomento, Adif, Renfe, Sociedad Anónima
o Fastidiamos, Asqueamos y Repugnamos, Sociedad Anónima

xD
Tu, que ja tenim una companyia d'autobusos per Girona rebatejada FARSA :D
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

entfe001 wrote:Tu, que ja tenim una companyia d'autobusos per Girona rebatejada FARSA :D
La Sarfa, potser? :D
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Guigui wrote:
entfe001 wrote:Tu, que ja tenim una companyia d'autobusos per Girona rebatejada FARSA :D
La Sarfa, potser? :D
És.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

http://www.youtube.com/watch?v=2St881vvgEw

Video informatiu de la segregació de RENFE a renfe i ADIF, i de la liberalització europea la qual diu que la regulació europea del ferrocarril será efectiva el 2005. Suposo que la llibertat del ferrocarril nacional es va establir "teòricament" el 2005 i la internacional será efectiva abans del 2010. De fet Acciona ja ha participat en la llibertat ferroviària com es comenta a un altre foro.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

2010 és una data límit, però cada estat és lliure d'aplicar la liberalització en qualsevol moment anterior. El mateix passa amb la TDT, ha d'estar implantada en tota la UE el 2012, però l'apagada analògica a Espanya serà el 2009 o 2010.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Segurament, pues això que Espanya s'ha avançat per a la liberalització que va ser efectiva l'1 de gener del 2005, tot i que com la democràcia l nostre país suposo que hi haurà un temps de transició, de fet tot just ara comencen a voler ficarse al mercat companyien com Acciona, pero encara queda molt per avançar i acabar definitivament amb els monopolis,, dinamitzant i estabilitzant l'economia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Primers efectes perversos

Post by Guigui »

Un cas de com afecta ja la liberalització a determinats països: resulta que la ÖBB va optar per la DB per a compartir trajectes per Itàlia, a la qual cosa Trenitalia ha reaccionat retirant el permís de compartir-hi bitllets. Val a dir que a Centreeuropa no hi ha les limitacions en quant a ús i reserves habitual a Espanya o França, així que aquesta mesura és percebuda com a clar retrocés per part dels viatgers.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Liberalització trànsit ferroviari internacional, el 2010

Post by 437.001 »

Pel que sembla els italians estan fent una política molt estranya en l´aspecte ferroviari: estan restringint molt els trens internacionals.
El TGV París-Milà quedarà limitat a Torí, hi ha problemes amb l´explotació del Cisalpino amb Suïssa, han suprimit trens internacionals Niça-Milà i Niça-Roma o els han limitat a la frontera de Ventimiglia, idem amb Àustria i Eslovènia...

I el Talgo BCN-Milà fa temps que penja d´un fil, per cert... :nono

p.s: si només fos la política ferroviària que fallés, a la bota...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Propostes per a incentivar el transport públic

Post by metring »

I sobre això, mireu:

http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 78&cs=oper

El mercado ferroviario de viajeros se liberaliza el próximo 1 de enero de 2010

En la Unión Europea

A partir del primero de enero se liberaliza el mercado europeo del transporte ferroviario de viajeros. Renfe pretende entrar de lleno en Europa.

(23/12/2009) Ante la liberalización del transporte por ferrocarril para viajeros Renfe, trabaja contra reloj para vender su mejor imagen en el extranjero antes del 1 de enero de 2010.

A partir de esta fecha, las grandes administraciones ferroviarias europeas amenazan con entrar en España para competir con Renfe en tráfico de viajeros, que junto a Francia, Reino Unido y Alemania, son los países con los billetes más caros en trenes de larga distancia, muy distanciados de Suecia, Grecia y Finlandia donde el precio por kilómetro es menor de un euro para los servicios de larga distancia y los regionales.

Renfe cuenta con grandes fortalezas como su capacidad para integrar tecnologías diferentes como lo ha demostrado con los trenes de alta velocidad, fabricados en Europa pero con proveedores japoneses, españoles, franceses, alemanes e italianos; y su gran experiencia en sistemas de señalización de vía como el ERTMS.
Email
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Propostes per a incentivar el transport públic

Post by Lluita1714 »

metring wrote:A partir de esta fecha, las grandes administraciones ferroviarias europeas amenazan con entrar en España para competir con Renfe en tráfico de viajeros,
))) ))) )))2 )))2 )))3 )))3

Imagineu? podrem caçar trens de la DB o la SNCF a Martorell, a la LAV... o un Thalys a Sants. :D
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Realpolitik"

Post by Guigui »

Tranquils, que la realpolitik s'encarregarà que això no passi mai o, si més no, trigui moltíssims anys.

Hi ha vàries maneres de posar-hi traves, com la denegació de permisos de circulació per suposada manca de solcs, etc. Perquè no oblidem que els administradors d'infraestructures seguiran sent ens estatals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: "Realpolitik"

Post by 437.001 »

Guigui wrote:Tranquils, que la realpolitik s'encarregarà que això no passi mai o, si més no, trigui moltíssims anys.

Hi ha vàries maneres de posar-hi traves, com la denegació de permisos de circulació per suposada manca de solcs, etc. Perquè no oblidem que els administradors d'infraestructures seguiran sent ens estatals.
...i que ja està passant. Dos exemples:
a)el TGV París-Torí-Milà crec que ha estat escurçat a Torí i tot i així penja d´un fil
b)el talgo BCN-Milà també penja d´un fil
c)el cisalpino
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Liberalització trànsit ferroviari internacional, el 2010

Post by metring »

http://www.elpais.com/articulo/economia ... ueco_4/Tes

Blanco advierte a Renfe de que debe preparase para la liberalización

El ministro cree que en 2012 podría haber otro operador en el transporte de viajeros por tren
EL PAÍS | EFE - Madrid - 05/07/2010

El ministro de Fomento, José Blanco, ha anunciado hoy que a partir de 2012 puede haber otro operador ferroviario y que por eso hay que "preparar a Renfe para poder competir en un mercado cada día más abierto". En unas declaraciones en Onda Cero, Blanco ha defendido en favor de Renfe que no todas las líneas de tren son deficitarias, y que de hecho las de alta velocidad y cercanías son en su mayoría rentables. En otras, ha recordado, obliga el interés general a mantenerlas abiertas aunque estén infrautilizadas.

En este sentido, ha vuelto a mencionar de nuevo la línea férrea Burgos-Madrid, en la que viajan al día una media de seis pasajeros y que para Renfe "sería más rentable pagarles un taxi". Por este motivo, ya ha anunciado que es partidario de cerrarlas. Para estos casos y teniendo en cuenta que los ciudadanos tienen derecho a la movilidad, ha indicado que hay alternativas, como el autobús, que es igual de confortable y encima hace el viaje en 46 minutos menos.

La liberalización del sector ferroviario es un imperativo de Bruselas. En España ya se ha abierto el mercado a las empresas de transporte de mercancías por tren. En un primer paso para la total liberalización, además, el Gobierno ya dividió en dos el sector en 2004: por un lado creando la empresa pública responsable de la gestión de las redes, Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF), y por otro manteniendo bajo Renfe Operadora la división de transportes.

Con motivo este proceso y ante el reto que supone para Renfe, la empresa pública ha puesto en marcha un programa titulado Renfe: 10 retos, 1.000 días con las líneas claves para afrontarlo con éxito. En grandes líneas, apuesta por seguir captando nuevos usuarios con la Alta Velocidad y por la fidelización de sus clientes actuales, así como por definir la frontera entre los servicios comerciales y las obligaciones de servicio público en el marco regulatorio. Asimismo, también ha puesto en marcha un plan global de eficiencia y productividad con la vista puesta en aumentar el ahorro, en línea con la situación general que están afrontando las empresas por la crisis económica.

En este punto, preguntado sobre por qué no se han reducido salarios en empresas públicas como Renfe o Adif, Blanco ha respondido que el sentido común dice que el ajuste es para todos, pero que estas empresas están abiertas a la negociación colectiva, aunque ha recordado que se han iniciado procesos de negociación en el conjunto.

Blanco ha insistido sobre los objetivos de Renfe en que sus prioridades son la alta velocidad, las cercanías y las mercancías, éste último, básico para el desarrollo económico del país. Así, aunque ha reconocido que algunos proyectos de alta velocidad se ven ahora cercenados por la situación económica, pero ha asegurado que se van "a movilizar recursos para garantizar que los ejes troncales del AVE se mantengan".

Como ejemplos ha citado la próxima inauguración del AVE a Valencia, este año, y el trazado del de Galicia, la conexión con Lisboa y el País Vasco. Además, ha destacado que puede intervenir capital privado y que habrá una inversión extraordinaria para explotar líneas en 25 o 30 años, porque "la infraestrutura es muy costosa".
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”