Page 1 of 2
L'Aeroport de Manresa, Girona, Barcelona, etc.
Posted: Monday 22/01/2007 20:37
by sortrens
Jo proposaria que l'aeroport de Barcelona estigués a "Manresa" perquè si mirem un mapa d'Espanya, el traçat mes lògic Madrid - la Jonquera es per "Terol" i "Manresa". El traçat actual es molt encargolat com també el recorregut per "el Prat". A més Manresa es a una hora de qualsevol punt de Catalunya i des de Barcelona tenim autopista directa. Que hi penseu d'això?
Re: L'AEROPORT DE MANRESA
Posted: Monday 22/01/2007 21:39
by aarongilp
sortrens wrote:A més Manresa es a una hora de qualsevol punt de Catalunya
De Girona és a una hora i mitja, i de Vielha, per exemple, a més de 4. Així que no fem afirmacions tant banals, si us plau.
Re: L'AEROPORT DE MANRESA
Posted: Monday 22/01/2007 22:42
by sortrens
aarongilp wrote:sortrens wrote:A més Manresa es a una hora de qualsevol punt de Catalunya
De Girona és a una hora i mitja, i de Vielha, per exemple, a més de 4. Així que no fem afirmacions tant banals, si us plau.
No cal posar-se així...
. L'aeroport del Prat continuaria sent al principal de Barcelona i de Catalunya. Però crec que potser podria ser bo per la zona que ocuparia (al cor de Catalunya) posar un segon Aeroport important de Catalunya que podria ser el de Manresa.
Posted: Monday 22/01/2007 22:46
by aarongilp
Sincerament, la funció de segon aeroport la compleixen tant el de Girona com el de Reus. Un aeroport a Manresa no és necessari, doncs aquests dos no estan ni de bon tros saturats. Només falta una bona comunicació entre els tres i llestos, la inversió per la qual és molt, molt més petita que no pas construir un aeroport a Manresa. A un Gironí li és molt més fàcil anar a Vilobí d'Onyar que a Manresa. A algú de la Terra Baixa li és més fàcil anar a Reus que a Manresa. I si arriba algun moment en que els tres aeroports ho tingui magre, aleshores ja se'n podria parlar. Però ara, en cap cas.
Posted: Monday 22/01/2007 23:09
by Fujimaki
Això per no parlar de la saturació de l'espai aeri que hi hauria en tenis dos aeroports de primer ordre situats tan a prop l'un de l'altre. S'haurien de fer autèntiques filigranes per coordinar les rutes de despegament i aterratge sense causar accidents en cas que es produís cap situació adversa...
Posted: Monday 22/01/2007 23:11
by aarongilp
Fujimaki wrote:Això per no parlar de la saturació de l'espai aeri que hi hauria en tenis dos aeroports de primer ordre situats tan a prop l'un de l'altre. S'haurien de fer autèntiques filigranes per coordinar les rutes de despegament i aterratge sense causar accidents en cas que es produís cap situació adversa...
Home, Charles de Gaulle i Orly estan més aprop entre ells que no pas Manresa i El Prat...
Re
Posted: Monday 22/01/2007 23:35
by Santfeliuenc
Hola,
Sí, pero en Charles de Gaulle y Orly las pistas están dispuestas de tal manera que son prácticamente paralelas entre sí las de los 2 aeropuertos y se vendría del este o del oeste, mientras que Manresa y El Prat se estorbarían ya que sus pistas y sus vientos dominantes harían que se cruzasen las aproximaciones de todas ellas.
De todas formas tampoco es que eso sea muy decisivo, según mi punto de vista, pues hay aeropuertos por ahí que tienen más pistas que todos estos juntos y funcionan sin problemas (O'Hare en Chicago).
Lo que sí veo yo más decisivo... así como para aparcar cualquier idea de un nuevo aeropuerto es el hecho de que El Prat está muy mal gestionado y peor optimizado, que falta mucho espacio para plataforma y aeronaves, que la 3ª pista se podría haber hecho más lejana, que se podría haber dejado un espacio útil entre pistas muchísimo mayor, que faltan fingers y espacio para terminales, que las terminales que hay en la actualidad en BCN son pequeñas y muy escasas, que la configuración de pistas que hay o que podría haber en BCN podrían asemejarse muchísimo a uno de los aeropuertos de mayor tráfico del mundo como es Heathrow y casi sin mayor espacio del actual, sino simplemente optimizándolo adecuadamente y que ya a las malas y si todo eso no fuese suficiente, se dispone a unos 100 km al norte y al sur del Prat de dos aeropuertos, uno en Reus y otro en Girona, a los que en alta velocidad ferroviaria llegaríamos en menos de 25 minutos y en coche están a 1 horita, que se pueden perfectamente entender como aeropuertos satélite y que actuando bien en ellos, podríamos acabar con 2 pistas paralelas en cada uno que sumado a una buena gestión en el sentido de construir amplias terminales y buenos espacios para albergar aviones en plataformas con capacidad suficiente... harían que no fuese necesario el construir aeropuerto alguno en la vida.
Si a eso le sumamos un aeropuerto en Alguaire, creo que ya se estaría bastante bien servido.
Manresa puede esperar.
Saludos,
Sergio
Posted: Tuesday 23/01/2007 0:37
by Guigui
El Prat, Girona, Reus, Alguaire, La Seu, Manresa... Algú en dóna més?
A veure, recapitulem: Sense comptar Manresa, que per ara no passa de cabòria, tots els altres aeroports ja existeixen o tenen pinta d'existir en un futur no massa llunyà. És a dir, que tindrem 5 aeroports per a Catalunya, que, expressada en xifres, són 7 milions d'habitants i 32.000 km2. Algú em sabria dir d'un altre territori d'Europa que tingui, de mitjana, un aeroport comercial per cada 1,4 milions d'habitants i 6.400 km2?
O, dit d'altra manera: no creieu que ja n'hi ha prou?
Posted: Tuesday 23/01/2007 23:30
by Àlex Gavà Mar
Un parell de gràfics al respecte:
Posted: Sunday 28/01/2007 22:58
by sortrens
Posted: Sunday 28/01/2007 23:02
by Guigui
Ho sento, per part meva,
va a ser que no. Vejam, proposes l'aeroport a Manresa pel simple fet de situar-se prop del centre geogràfic de Catalunya. I el centre demogràfic? I les connexions viàries i ferroviàries existents i futures? I el cost de desmantellar un aeroport com el Prat i fer-ne un igual o més gran en una altra banda?
Massa inconvenients i massa feixucs.
Posted: Monday 29/01/2007 12:05
by genissimon
Doncs jo crec que si els tres aeroports estiguéssin connectats ferroviàriament es podria posar una nova línia de rodalies amb parades a Figueres, Girona, Aeroport Girona-Costa Brava, Maçanet-Massanes, Granollers, Barcelona, Aeroport del Prat, Vilanova, Sant Vicenç de Calders, Tarragona, Reus, Aeroport de Reus i Estació AVE del Camp de Tarragona.
Per a fer la connexió ferroviària caldria construir dos ramals als aeroports de Reus (*) i Girona (**).
* Menys de 3 Km. des del Polígon Industrial de Constantí i la rehabilitació de la línia Reus-Roda fins a l'estació AVE del Camp de Tarragona.
** Menys de 3Km. des de l'estació de Riudellots de La Selva.
Amb aquesta nova línia s'hauria de poder anar de Figueres a l'aeroport de Girona en uns 50', de l'aeroport de Girona a Barcelona en 60', de Barcelona a l'aeroport del Prat en 20', de l'aeroport del Prat a Tarragona en 30', de Tarragona a l'aeroport de Reus en 20', i de l'aeroport de Reus a Camp de Tarragona en 10 minuts. Total de Figueres a Camp de Tarragona en 3h 10' per la xarxa convencional actual. O, si es prefereix des d'aquest punt de vista, 1h 20' de l'aeroport Girona-Costa Brava al del Prat i 1h del del Prat al de Reus.
Si aprofitéssim la nova línia d'alta velocitat, a més que es traurien parades s'hauria d'invertir l'ordre de les estacions tarragonines, quedant així:
Figueres -> Girona -> Aeroport Girona-Costa Brava -> Barcelona -> Aeroport del Prat -> Camp de Tarragona -> Aeroport de Reus -> Tarragona. De punta a punta s'hauria de fer en menys de dues hores.
Amb aquestes interconnexions entre els tres aeroports, les grans ciutats que serveixen (l'hinterland o àrea d'influència) i les xarxes de transports públics, crec que no fa falta un altre aeroport "mort de riure" al Bages.
Però potser sí un aeròdrom per a ús esportiu i avions privats (***). Però en aquest cas tampoc li cal una connexió amb la xarxa de transport públic, ja que els seus usuaris hi arriben en transport privat o limusina. Però malgrat això que acabo de dir, seria bò que estigués al costat d'alguna línia ferroviària per si mai s'ha de reconvertir a aeroport comercial. I, a cegues potser la millor opció ferroviària seria l'Eix Transversal Ferroviari.
*** Com a àrea de creixement del de Sabadell, degut als problemes que té el vallesà d'encotillament urbà.
Salut !!
Posted: Monday 29/01/2007 19:50
by Jefe de C.T.C.
I que hi ha de l'orografia de Manresa?. El Prat es tot ben planet amb el mar a una banda que permet fer la meitat de procediments a sobre d'ell (sense obstacles ni problemes per soroll) a Manresa d'entrada el terreny es força complicat per fer unes pistes decents y un cop l'aeroport en funcionament será un problema per dissenyar els procediments. D'acord que això a Girona també passa una mica..sobretot a la capçalera nord...però per això El Prat es l'aeroport amb més afluència (estic parlant en termes estrictament operatius, no pas de proximitat a ciutats y tal, que també compta)
Re
Posted: Tuesday 30/01/2007 20:12
by Santfeliuenc
Hola,
Jefe de C.T.C. wrote:I que hi ha de l'orografia de Manresa?. El Prat es tot ben planet amb el mar a una banda que permet fer la meitat de procediments a sobre d'ell (sense obstacles ni problemes per soroll) a Manresa d'entrada el terreny es força complicat per fer unes pistes decents y un cop l'aeroport en funcionament será un problema per dissenyar els procediments. D'acord que això a Girona també passa una mica..sobretot a la capçalera nord...però per això El Prat es l'aeroport amb més afluència (estic parlant en termes estrictament operatius, no pas de proximitat a ciutats y tal, que també compta)
Correcto, y a todo esto hay que añadir que la orientación de las pistas de un aeropuerto no es la que nos dé la gana y que quede bonito, sino que ha de cumplir el requisito de contar con el análisis de los vientos dominantes de la zona, ya que no conviene que a la hora de despegar o aterrizar le dé a los aviones viento de costado que los balancee, sino que el viento ha de venir preferentemente ya sea de frente o de cola, si es que hay viento. ¿Y si en Manresa resulta que las cabeceras tuvieran que quedar encaradas de tal manera que se viese afectada en los procedimientos operativos un área poblada importante? ¿alguien ha analizado en los últimos tiempos cuáles son los vientos dominantes en Manresa? porque supongo que eso no es labor de un día sino que lleva tiempo, años me atrevería a decir, para así constatar de dónde suele venir el viento en un lugar determinado.
Saludos,
Sergio
Posted: Tuesday 30/01/2007 20:52
by A-380
Los aeropuertos que tenemos son mas que suficientes (con sus ampliaciones previstas o no claro) mas el de Alguaire, y pero además tenemos SEU que esperemos que pronto vuelva a funcionar.
Saludos,
Pedro
Posted: Tuesday 30/01/2007 22:48
by Àlex Gavà Mar
Les dues ubicacions amb les que treballa la Generalitat per situar un aeroport als voltants de Manresa, segons el Grup de Defensa de l'Entorn rural (
http://www.aeroport.tk), són les següents:
VER PLANO ZONA REFERIDA
Posted: Tuesday 30/01/2007 23:24
by A-380
Me parece una enorme barbaridad un aeropuerto en la zona de Manresa disponiendo de Mar para poder ampliar BCN en el caso que hiciera falta, allí afectaría a muchas mas población que en la costa. Además esta REU, GRO, y pronto SEU y Alguaire además de pequeños aeropuertos en Sabadell, La Cerdanya, Igualada, Ampuriabrava, Lleida, y creo que me dejo dos o tres, pero bueno con posibilidad todos ellos de ser susceptibles de ampliaciones para vuelos comerciales, pero seria una gran barbaridad hacer otro gran aeropuerto para trasladar BCN airport.
Saludos,
Pedro
Posted: Wednesday 31/01/2007 15:43
by Jefe de C.T.C.
Lo dicho...pensando en ponerlo justo donde se acaban la zona llanita de Lleida a Manresa (todos hemos tenido tiempo de admirarla en 440 machacando piedra a 40 km/h
) y se entra en la zona orograficamente complicada de Manresa, creando ruido para las poblaciones vecinas y donde los vientos no pueden ser demasiado predecibles porque están como a sotavento de la zona de Manresa y con el llano por el otro lado.
En fin...si siguen adelante como mínimo saldrán unos procedimientos "curiosos" para los aficionados
.
P.D. Los vientos para las operaciones preferiblemente de cara, a las malas de costado, en cola es el peor de los casos. Se prefieren vientos de costado que te bamboleen a vientos de cola que directamente te "tiran abajo". De todas formas las pistas se estudian para alinearlas con los vientos predominantes...ya que si viene de cola...se aterriza en el otro sentido de la pista y listo.
P.P.D. Habrá que ir pensando en hacer una excursión a esas zonas propuestas por la generalitat para observarlas in situ
Posted: Thursday 20/09/2007 18:23
by sortrens
Aquest any l'aeroport de Girona ha duplicat amb la posada en marxa del pont aeri els nommbre de viatjers. Amb el traspàs a la Generalitat per part del govern central de la competència dels aeroports que no son el Prat es una gran oportunitat de fer d'aquests un gran suport al Aeroport de Barcelona.
Posted: Monday 24/09/2007 6:00
by bitxofo
A Catalunya no calen nous aeroports, ni el d'Alguaire era necessari...
Que reobrin el de La Seu d'Urgell ja!