Renfe, apreneu-ne!
Posted: Tuesday 23/01/2007 15:26
Traduït del diari austríac Der Standard:
Tot i que la companyia també s'escuda en dades i altres detalls, no em negareu que la seva actitud és diametralment oposada a la de Renfomentadif, que només fan pegots a contracor quan l'olla està a punt de petar (incidents continus a Sants).Der Standard wrote:Els viatgers critiquen els nous trens de l'ÖBB
Queixes per la comoditat dels seients i les informacions acústiques - Més de 550 registres en una plataforma d'Internet - ÖBB vol revisar els punts criticats
Els nous trens Talent de l'ÖBB, introduïts a la regió del Burgenland el desembre passat amb motiu del canvi d'horaris, han sigut rebuts pels viatgers amb fortes crítiques: una pàgina d'internet que enumera les mancances que consideren els viatgers ha obtingut, segons els seus autors, més de 550 adhesions. Una portaveu de l'ÖBB ha anunciat una revisió dels punts criticats. "Ens prenem les queixes molt seriosament", ha dit la portaveu a l'APA (agència de premsa austríaca).
Els viatgers fan arribar les seves queixes a la pàgina web pendler.iscool.net en forma de carta enviada, entre d'altres a l'ÖBB, la Raaberbahn (empresa privada de ferrocarrils que opera a la regió), al govern regional del Burgenland i al Ministeri de Transports. Les queixes inclouen des de missatges acústics massa forts a la matinada fins a aires acondicionats "molt sorollosos", passant per una il·luminació massa estrident, la manca de comoditat dels seients, una distància massa curta entre seients, l'absència de reposabraços entre seients i de prestatges per a l'equipatge, així com papereres massa petites i recipients de lavabo plens a causa de les seves dimensions reduïdes.
Els autors de la inicativa opinen que els "Talent" han sigut concebuts per a distàncies curtes. "Facin el favor de posar-nos trens construïts i equipats per a trajectes de mitja distància (40 a 90 minuts)", diu la carta.
"Cimera de qualitat"
Un cop conegudes les queixes, la regió del Burgenland ha encomanat al seu coordinador de transports d'ocupar-se del tema. El divendres passat va haver-hi una "cimera de qualitat" amb l'ÖBB i la Raaberbahn, que utilitzen els trens Talent, segons ha declarat Thomas Perlaky a l'APA. S'hi van repassar les queixes i, en part, ja s'han solucionat. Tanmateix, Perlaky va indicar que, pel que fa al volum dels anuncis i la intensitat de la il·luminació, ja reduïdes, hi ha valors mínims de compliment obligatori per motius de seguretat i protecció laboral.
Perlaky té la impressió de que tant ÖBB com Raaberbahn s'hi esforcen: "Allò que es pugui canviar es canviarà", opina. Tanmateix, no és possible adaptar tots els trens als desitjos dels viatgers. El Burgenland, a més, "només pot exigir serveis ferroviaris"; pel que fa a la qualitat, el Talent és l'estandard. El govern regional es declara disposat a mobilitzar més recursos per millorar la qualitat. "I això s'ha fet": d'aquesta manera es pot comprovar que ha augmentat la puntualitat. "Creiem que hem fet el correcte", afirma el coordinador de transports.
Subjectiu
ÖBB afirma que el Talent es un "tren molt bo" i correspon a la tecnologia més moderna. En altres regions -com al Vorarlberg i al Tirol- el tren té una molt bona acollida i no origina queixes. Segons enquestes realitzades al Vorarlberg (regió més occidental, limítrofe amb Suïssa), el Talent ha obtingut una nota mitja del 9, segons la portaveu. Les percepcions sobre la il·luminació o el comfort dels seients són sovint subjectives.
Gràcies a la suspensió per aire i l'aïllament acústic, els trens transmeten una "excel·lent sensació de viatjar". L'aire condicionat, criticat per alguns per excessivament sorollós, permet una temperatura ambient de 21 graus tot l'any. L'entrada de pis baix permet una millor entrada i sortida a PMR. Finalment, gràcies a una major acceleració i velocitat màxima de 140 km/h, els trens també són més puntuals, afirma la companyia federal de ferrocarrils.
A tota Àustria circulen actualment uns cent trens Talent, l'ÖBB n'ha demanat un total de 171.