Page 1 of 1
Previsió d'enfarinada a cotes baixes...
Posted: Tuesday 23/01/2007 19:21
by George85
Proposo aquest fil davant la previsió de nevades a cotes força baixes durant els propers dies, i en especial la nit de dimecres a dijous. L'he posat aqui ja que englobaria tot tipus de transports de tota la geografia catalana (i els de qualsevol altre lloc tmb seran benvinguts)
Podem posar-hi:
- incidències
- comentaris
- curiositats
- fotografíes
- seguir la situació
- etc.
Que us sembla?
PD: potser tot acaba en un ruixadet de no res, xo per si les mosques...
Posted: Tuesday 23/01/2007 19:28
by entfe001
Ferroviàriament parlant, i a jutjar per l'avís de SMR del Servei de Meteorologia de Catalunya, l'únic lloc on pot ésser factible trobar neu serà a la línia de la Pobla de Segur.
Clar que encara ha de sortir l'avís de dijous.
Posted: Tuesday 23/01/2007 19:34
by Guigui
I a la línia de Puigcerdà, ja no li ha tocat? He vist imatges de l'estació d'esquí de La Molina amb neu caient. D'allí a l'estació (la del tren), no hi ha massa.
Posted: Tuesday 23/01/2007 20:07
by George85
Ara per ara, neva a la cara nord del pirineu.
Per seguir les prediccions meteorològiques:
MeteoCat_Seguiment onada de fred
MetoCat_Comentaris Models Gener
Posted: Wednesday 24/01/2007 16:36
by George85
Vehicles llevaneus i escampadors de sal, a punt
23/01/2007 08:00 h.
Veure
vídeo de Barcelona Televisió
El sector municipal de Serveis Urbans i Manteniment té preparat el dispositiu per actuar en cas de neu o gel.
S'han distribuït un total de 94 contenidors de sal en barris de la zona alta de la ciutat (als districtes de Les Corts, Gràcia, Sarrià-Sant Gervasi, Horta-Guinardó i Nou Barris), en punts que presenten més risc de gelada. Aquests contenidors, que tenen una capacitat de 800 litres cadascun, estan a disposició dels veïns per poder escampar sal al carrer.
A més, també
hi ha preparats tretze vehicles escampadors de sal i cinc vehicles equipats amb pales llevaneu per entrar immediatament en servei en cas de nevada.
En cas que les temperatures s'acostin als zero graus, els serveis de neteja no abocaran aigua als carrers per evitar el risc de glaçada.
Bcn.cat
Posted: Wednesday 24/01/2007 21:28
by Guigui
Vehicles llevaneus i escampadors de sal, a punt
Quina mania amb la sal! Que no veuen que després, tot això va a parar a les clavegueres i aigües freàtiques i salinitza encara més el sòl?
Vaig viure 7 anys (amb els seus corresponents hiverns) a Àustria, i només vaig veure una vegada com van aixecar la prohibició d'escampar sal a causa del glaç. Normalment posen grava a la calçada.
I aquí, ja he vist com abocaven sal amb pales quan la neu ja es fonia! D'acord que a Barcelona no estan massa acostumats a la neu, però tampoc n'hi ha per a exagerar tant!
Posted: Wednesday 24/01/2007 21:38
by entfe001
Guigui wrote:Quina mania amb la sal! Que no veuen que després, tot això va a parar a les clavegueres i aigües freàtiques i salinitza encara més el sòl?
Doncs apa que a l'Autònoma... quan tiren sal a les passeres de fusta per evitar que s'hi formi gel resulta que encara corres més risc de patinar!
Posted: Wednesday 24/01/2007 22:56
by George85
Lo de la sal és lo de menys, per lo poc que neva aqui... Lo que més sorpren és que només hi hagi 5 maquines lleva neus en tot barcelona... Ja que son cunyes que s'acoplen a camions ja en servei, tant costaria tenir-ne més?
ADIF es posa una mica les piles al Nord de la península i es prepara per la LAV Zaragossa-Lleida.
Comunicat
Posted: Thursday 25/01/2007 0:16
by Guigui
George85 wrote:Lo de la sal és lo de menys, per lo poc que neva aqui...
Per poca cosa que sembli, és un altre exemple de com s'apliquen malament solucions antiquades que en llocs més acostumats a aquests fenòmens ja fa temps que no utilitzen i, si ho fan, és només prèvia autorització de l'autoritat competent.
Com també ho és l'aberració que perpetren alguns conductors que posen cadenes de neu sobre terreny sec! Però en fi, això és problema seu i no de tothom...
Posted: Thursday 25/01/2007 9:26
by genissimon
Si la sal s'escampa abans no nevi/glaci amb molt poca quantitat s'obté una gran efectivitat.
Si s'ha d'escampar quan ja hi ha una capa de neu o gel damunt el paviment, se n'ha de tirar molta més quantitat i la seva efectivitat és molt menor.
En països més acostumats a la neu, crec que s'escampa una barreja de molta sorra amb poca sal. La sorra es fa servir d'abrasiu per augmentar l'adherència dels pneumàtics i per ajudar a l'acció fundent de la sal.
Salut !!
Posted: Thursday 25/01/2007 10:31
by Guigui
genissimon wrote:En països més acostumats a la neu, crec que s'escampa una barreja de molta sorra amb poca sal. La sorra es fa servir d'abrasiu per augmentar l'adherència dels pneumàtics i per ajudar a l'acció fundent de la sal.
Et remeto al mètode que adopten a Àustria i que ja he explicat més amunt: grava quan ha nevat per a augmentar l'adherència. I la resta, la posen els conductors: pneumàtics d'hivern, cosa que aquí no fa cap urbanita.
Per cert, a l'hivern, fins i tot hi ha contenidors de grava a les voreres perquè la gent se'n serveixi, atès que a Àustria és obligatori que cada propietari de finca s'encarregui de la seva part corresponent de vorera. Si algun vianant hi rellisca per falta de manteniment, toca al propietari indemnitzar-lo.
Posted: Thursday 25/01/2007 11:35
by entfe001
George85 wrote:ADIF es posa una mica les piles al Nord de la península i es prepara per la LAV Zaragossa-Lleida.
Comunicat
Home, després del ridícul que van fer a Girona l'última nevada... en tot cas, ja et dic jo que de nevar per aquí tornarà a passar el mateix.
Pel qui no ho reordi: el primer tren que va baixar a Barcelona amb passatgers va ser el TrenHotel de París a dos quarts de dotze quan el primer tren sortia a dos quarts de set; tot i això no va admetre viatgers. El primer que sí en va admetre va sortir dues hores més tard.
Posted: Thursday 25/01/2007 12:09
by genissimon
D'acord amb lo de la grava austríaca.
També d'acord amb lo dels pneumàtics d'hivern dels urbanites. Però en àmplies zones dels Pirineus et puc garantir que més del 75% dels cotxes equipen rodes d'hivern o "de contacte" com se les coneix vulgarment.
I garanteixo que funcionen, per experiència pròpia.
Salut !!
Guigui wrote:Et remeto al mètode que adopten a Àustria i que ja he explicat més amunt: grava quan ha nevat per a augmentar l'adherència. I la resta, la posen els conductors: pneumàtics d'hivern, cosa que aquí no fa cap urbanita.
Per cert, a l'hivern, fins i tot hi ha contenidors de grava a les voreres perquè la gent se'n serveixi, atès que a Àustria és obligatori que cada propietari de finca s'encarregui de la seva part corresponent de vorera. Si algun vianant hi rellisca per falta de manteniment, toca al propietari indemnitzar-lo.
Posted: Thursday 25/01/2007 14:09
by orique
Guigui wrote:Però en fi, això és problema seu i no de tothom...
Sí que és de tothom perquè a la llarga l'asfalt es deteriora amb el pas de cadenes.
Posted: Thursday 25/01/2007 17:53
by entfe001
orique wrote:Sí que és de tothom perquè a la llarga l'asfalt es deteriora amb el pas de cadenes.
Cosa que em recorda al capítol dels Simpson
Marge contra el monorraíl, on en una reunió per decidir com invertir tres milions de dòlars d'una multa pagada per en Burns la Marge suggereix que s'emprin per reparar el carrer major "que nosaltres mateixos hem fet malbé conduïnt amb les cadenes posades i amb el cotxe sobrecarregat". La seqüència següent mostra en Homer (qui, si no?
) conduïnt a tota llet amb les cadenes a les rodes i amb un piano de cua carregat a dalt del cotxe, exclamant
¡Yuuju! al veure saltar l'asfalt del carrer.
Posted: Thursday 25/01/2007 20:31
by George85
Tot i que sembla que la moguda de la nevada s'ha quedat en no re, encara hi ha qui no se'n fia fins que esta al sac i ben lligat:
25/1/2007 17:05 h UNS 250 EFECTIUS I 45 LLEVANEUS
Les concessionàries Acesa i Aucat activen un pla especial a les autopistes catalanes
MÉS INFORMACIÓ
* La nevada arriba a les comarques de Lleida i al sud de Tarragona
EFE
BARCELONA
Les concessionàries d'autopistes Acesa i Aucat han activat un operatiu especial d'emergències per nevades que preveu la mobilització de fins a 250 persones i
45 camions llevaneus en cas que la neu causi problemes a la xarxa viària catalana.
Aquest pla compta, així mateix, amb 19 dipòsits que emmagatzemen un total de 1.700 tones de sal i 7 tones de clorur càlcic, i 10 dipòsits de fundents líquids, amb un total de 120.000 litres de salmorra, segons han informat les companyies en un comunicat.
L'operatiu es completa amb
12 grues per al moviment de vehicles pesants, 9 vehicles lleugers amb pala llevaneu i 11 motoanivelladores, destinades a facilitar la mobilitat i la seguretat de la circulació a la xarxa d'autopistes.
Acesa i Aucat recomanen als conductors que en cas de trobar neu a la calçada redueixin la velocitat, evitin frenar bruscament i circulin per la dreta.
ElPeriodico.cat
Posted: Friday 26/01/2007 11:30
by Ecomobisostrans
A l'Alsina Graells, segons un xofer, nomes posen cadenes en cas que el bus es quedi "atrapat" en algun lloc i no pugui tornar a la cotxera. Si no el que fan es que directament no surt
A sobre, les cadenes que gasten son de ferro i quan entren en contacte amb l'asfalt es van fent malbe i enseguida es trenquen.
Resulta que a Suissa, Islandia, Alemania, etc. neva molt mes que aqui i el servei no s'ha de suspendre mai, i a Russia el transsiberiá sempre funciona, amb neu, gel, pedra o lo que sigui, i aqui cauen quatre volves i la linia de La Tour limita el recorregut a Ripoll.
Alguns tenen molt ficada al cap la formula de la relativitat E=mc España=mucho calor i no se n'adonen que de no sempre es aixi.
Posted: Friday 26/01/2007 12:43
by aarongilp
Einstein va formular la teoria de la relativitat, Einstein va trobar l'equació E = m·c, però la teoria de la relativitat no s'expressa mitjançant aquesta equació, la qual diu que l'energia d'un cos és igual a la seva massa multiplicada per la velocitat de la llum (si m'erro corregiu-me).
Posted: Friday 26/01/2007 13:09
by genissimon
A l'època que la línia d'autobús Barcelona-Puigcerdà depenia de Bus Cerdanya, Auto Transporte Julià mantenia un parell d'autocars dotats de pneumàtics de neu, tipus M+S, altrament dits
de contacte. Crec que Alsina Graells podria fer el mateix, especialment amb aquells vehicles destinats a línies susceptibles de patir la neu amb major freqüència.
Més informació rodes de contacte Michelín (per a turismes):
http://www.michelin.es/es/auto/auto_con ... ne_hvr.jsp
Salut !!
P.D.: no tinc res a veure amb el negoci dels pneumàtics ni amb michelín. Però fa anys que a l'hivern els poso al cotxe i van "de cine".
Ecomobisostrans wrote:A l'Alsina Graells, segons un xofer, nomes posen cadenes en cas que el bus es quedi "atrapat" en algun lloc i no pugui tornar a la cotxera. Si no el que fan es que directament no surt
A sobre, les cadenes que gasten son de ferro i quan entren en contacte amb l'asfalt es van fent malbe i enseguida es trenquen.
Resulta que a Suissa, Islandia, Alemania, etc. neva molt mes que aqui i el servei no s'ha de suspendre mai, i a Russia el transsiberiá sempre funciona, amb neu, gel, pedra o lo que sigui, i aqui cauen quatre volves i la linia de La Tour limita el recorregut a Ripoll.
Alguns tenen molt ficada al cap la formula de la relativitat E=mc España=mucho calor i no se n'adonen que de no sempre es aixi.
Posted: Friday 26/01/2007 14:18
by George85
26/1/2007 10:04 h REMET EL TEMPORAL
La Generalitat desactiva el pla Neucat al finalitzar l'episodi de neu a Catalunya
Un cotxe, al port de la Bonaigua, ahir. Foto: ANA MENESES
Un cotxe, al port de la Bonaigua, ahir. Foto: ANA MENESES
EUROPA PRESS
BARCELONA
La Generalitat ha desactivat a les 9.15 hores el pla d'emergències per nevades a Catalunya, Neucat, que s'havia activat en fase d'alerta en 15 comarques catalanes.
La desactivació es produeix tenint en compte les últimes prediccions del Servei Meteorològic de Catalunya, que dóna per finalitzat l'episodi de neu a Catalunya.
Al llarg d'aquesta nit i aquesta matinada els bombers de la Generalitat no han efectuat cap sortida relacionada amb el descens de les temperatures ni amb la neu.
ElPeriodico.cat
Vista la situació, podem donar per acabat el tema.