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Viatge al "cervell" del metro de Madrid

Posted: Monday 05/02/2007 14:52
by metring
Avui apareix al 20 minutos un reportatge dedicat al lloc de seguretat central del metro de Madrid. A veure quan en fan un del de Barcelona! ;)

Viaje al cerebro del metro

AMAYA LARRAÑETA. 05.02.2007

El puesto de seguridad central del metro usa 3.000 cámaras de vigilancia.
Un macropanel con todos los trenes y otro con las 84 subestaciones eléctricas.
Son 160 empleados que controlan más de 280 trenes funcionando en hora punta.
Mientras cientos de viajeros se preguntan por qué su tren no reemprende la marcha, en la inmensa pantalla que preside el centro de control de Metro de Madrid parpadea una casilla en la Línea 1 y suena un tintineo.

Hasta esta ovalada sala de 500 metros cuadrados llegan todas las incidencias del metroLa alerta convoca a varios informáticos alrededor del responsable del tramo. Descartados problemas mayores, se detecta el fallo de una puerta.

Los conductores del resto de convoyes esperan noticias de la reparación para recuperar su ritmo de paso

Hasta esta ovalada sala de 500 metros cuadrados –ubicada en la estación Alto del Arenal– llegan todas las incidencias del metro y desde aquí parten las órdenes para solventarlas. Es el cerebro del suburbano.

El más seguro del mundo

Son 160 empleados que controlan más de 280 trenes funcionando en hora punta y velan por la seguridad de casi dos millones de viajeros diarios gracias a las imágenes que proyectan más de 3.000 cámaras de vigilancia.



El responsable del centro, Rafael Corisco, defiende que el metro de Madrid es "el más seguro del mundo"
Los hay que controlan las 84 subestaciones eléctricas que proporcionan al año tanta electricidad como la que consume Zaragoza. Y también los que llaman al Samur, que atiende cada día 18 ó 20 emergencias.


El responsable del centro, Rafael Corisco, defiende que el metro de Madrid es "el más seguro del mundo", aunque reconoce que su prioridad debe ser implementar tecnología punta en las dos líneas más utilizadas de la Red, la 1 y la 6, para que los trenes puedan pasar cada minuto y medio y no cada tres.

El refuerzo de la L-6, tras el verano

La Comunidad construirá dos nuevas subestaciones eléctricas para Metro y comprará 25 trenes más para la Línea 6.

Estos convoyes prestarán servicio a partir del segundo semestre, cuando ya esté en pruebas la nueva señalización, que permitirá reducir el tiempo de paso en hora punta.

Actualmente son 37 los trenes que operan en una línea que transportó 180 millones de viajeros en 2006 y que acumula numerosas averías, la última, de dos horas de duración, el viernes pasado. La presidenta Aguirre pidió disculpas el jueves en la Asamblea por estas incidencias.

Re: Viatge al "cervell" del metro de Madrid

Posted: Monday 05/02/2007 21:53
by megapauer
metring wrote:Son 160 empleados que controlan más de 280 trenes funcionando en hora punta y velan por la seguridad de casi dos millones de viajeros diarios gracias a las imágenes que proyectan más de 3.000 cámaras de vigilancia.

El responsable del centro, Rafael Corisco, defiende que el metro de Madrid es "el más seguro del mundo"
Es patètic. Basar la seguretat en la quantitat de càmeres de vigilància que hi han instal·lades. Així anem...

Posted: Monday 05/02/2007 23:03
by EUKibo
Per temes de seguretat important es el millor sistema, en cas d'accident greu o atemptat sense cameres no anem enlloc, al centre de control dona informacio visual totalment necessaria i ajuda a prendre decisions, com per exemple fan a TMB de en cas d'averia no deixar passar gent per evitat aglomeracions, no que a RENFE la gent cau a les andanes sobretot a estacions com Passeig de Gracia quan hi ha avaries que paren el servei 30min, es a dir un munt de cops a la setmana... Pero es veritat, tot es del bon us que es fagin d'aquestes cameres... A Passeig de Gracia potser es de les poques estacions de RENFE que te alguna camera (que ni de lluny cobreixen les necessitats de l'estacio pero bueno), si els de la RENFE veuen que la gent cau a les vies, per que coi no bloquejen l'acces a l'estacio? o per que no informen de l'avaria abans que validis el bitllet? (la resposta jo ja la se, i es que son uns incompetents i estafadors) o per exemple si et roben la cartera, al metro si ho fan hi ha cameres que ho graben i si l'enxampen en un judici tens proves contundents contra ells, pero clar si no l'agafen de res serveix...

Posted: Tuesday 06/02/2007 0:14
by aarongilp
Les càmeres de seguretat no funcionen de res si qui les ha de mirar no les mira o si el monitor, en el moment del problema, està mostrant un altre punt. Seria millor que a més de les càmeres hi hagués presència física, però no...

Posted: Tuesday 06/02/2007 9:02
by Platanito
EUKibo wrote:Per temes de seguretat important es el millor sistema, en cas d'accident greu o atemptat sense cameres no anem enlloc, al centre de control dona informacio visual totalment necessaria i ajuda a prendre decisions, com per exemple fan a TMB de en cas d'averia no deixar passar gent per evitat aglomeracions
De veritat et penses que les càmeres serveixen per això?

Per cert, et suggereixo que t'estalviïs alguns comentaris injuriosos i gratuïts contra cert operador ferroviari. Tenim unes lleis que són una caqueta, tant que no serveixen per castigar la incompetència reiterada del prestador d'un servei públic, però sí les faltes contra l'honor de les persones.

Posted: Tuesday 06/02/2007 12:27
by Albert
EUKibo wrote:A Passeig de Gracia potser es de les poques estacions de RENFE que te alguna camera (que ni de lluny cobreixen les necessitats de l'estacio pero bueno)...
RENFE fa moltes coses malament, té moltes mancances i pot ser tan desastre com vulguis, però no diguis que poques estacions de Renfe ténen càmeres. A la majoria d'estacions, tant a BCN com fora, hi ha càmeres a les andanes. D'acord que crec que no s'utilitzen per a la seguretat dels usuaris, però de ser-hi hi són.