Page 1 of 3

Aproven haver de circular sempre amb els llums encesos

Posted: Wednesday 07/02/2007 9:43
by wefer
http://www.elperiodico.cat/
----------------------------------
El Senat exigeix que se circuli de dia amb els llums curts

MANUEL VILASERÓ
MADRID

La proposta socialista d'obligar els vehicles a circular amb els llums d'encreuament encesos durant tot el dia a les vies interurbanes va ser aprovada ahir pel Senat amb el suport de tots els grups polítics, encara que aquesta via lliure no comporta la implantació immediata. Tècnicament, el que va fer ahir la Cambra alta és "instar" el Govern a fer-ho, però l'Executiu està gairebé obligat a portar-la a la pràctica al tractar-se d'una moció que no va despertar ni una sola discrepància.

El text aprovat, després d'alguns canvis introduïts per la resta dels grups parlamentaris, és inequívoc: "El Senat insta el Govern de la Nació a elaborar els estudis pertinents en el termini més breu possible, amb l'objectiu de realitzar les modificacions normatives necessàries a fi que sigui obligatori que els vehicles a motor circulin amb els llums d'encreuament encesos a les vies interurbanes".

El promotor de la iniciativa, el senador del PSOE per Toledo José Miguel Camacho, va destacar que la mesura "comportarà una reducció important dels accidents a les nostres carreteres", ja que, "segons diferents estudis elaborats per experts en la matèria, es podrien arribar a evitar el 5% de les morts".

El PP va anar encara més enllà i el seu portaveu en temes de trànsit, José Antonio Sacristán, va afirmar que "molts estudis molt importants conflueixen en la idea que és molt aconsellable la introducció de la mesura per reduir accidents". Va recordar també que "més de 30 països han implantat l'obligatorietat" i "no des de fa dos dies, perquè n'hi ha que ho van fer fa 30 anys".

L'EXEMPLE FRANCÈS

Des del PNB, Elena Etxegoyen va assenyalar que els que conviuen amb conductors francesos estan acostumats a veure com condueixen sense problemes amb els llums curts per les vies interurbanes i algunes urbanes. "És una mesura, però encara ens queda molta feina a fer", va afegir.
La Direcció General de Trànsit (DGT) va estudiar al seu dia la proposta, però va decidir aparcar-la fins que la Unió Europea no prengués una decisió conjunta per a tots els països. Ecologistes en Acció va criticar la mesura per l'increment de la despesa de combustible i la seva repercussió en l'augment de les emissions de gasos d'efecte hivernacle.

Re: Aproven haver de circular sempre amb els llums encesos

Posted: Wednesday 07/02/2007 9:52
by wefer
wefer wrote:Ecologistes en Acció va criticar la mesura per l'increment de la despesa de combustible i la seva repercussió en l'augment de les emissions de gasos d'efecte hivernacle.
:? :x
Que jo sàpiga, l'energia elèctrica del cotxe s'extreu de la bateria, i aquesta es carrega amb el moviment del cotxe. L'alternador té un ritme que depèn de la velocitat de gir del motor, però no pas de la càrrega de la bateria. Per tant, el fregament és sempre el mateix i, per tant, també ho és el consum. Per tant, entenc que tot plegat és independent del que consumeixi elèctricament el cotxe. L'unic que passa és que si el cotxe consumeix molta electricitat s'aprofita el 100% del rendiment de l'alternador, mentre que en cas contrari es perd part de l'energia.
És així o actualment els cotxes connecten i desconnecten físicament l'alternador segons el consum elèctric? Algun "expert" :D pot aclarir el tema?
Igualment, és una mesura de seguretat que pot evitar morts. En comptes de criticar aquestes coses, ecologistes en Acció hauria de preocupar-se de que l'energia es faci servir més eficientment, en aquest cas per exemple amb llums de menor consum o col·locant plaques solars als cotxes.

Posted: Wednesday 07/02/2007 10:09
by aarongilp
No sé si els cotxes actuals ho fan, però el meu no. Quan em vaig quedar tirat a la Meridiana, el primer dia de conducció amb carnet (vaja tela també) va ser, en part, perquè la bateria s'havia descarregat, per la temperatura i l'embús que hi havia. I el consum era constant i no precisament petit, així que diria que no, que sempre funciona.

Mare meva...

Posted: Wednesday 07/02/2007 11:07
by JaMiRo!
Hola!

Mare meva les xorrades que alguns (en aquest cas, Ecologistes en Acció) arriben a dir...

Això demostra la quantitat de tècnics que hi ha entre les seves files...

Salut!

Posted: Wednesday 07/02/2007 11:15
by Mortadel·lo
veiem, els llums d'un cotxe consumiran 60+60+5+5+5+5 (posició davant i darrera més les curtes) total 140W, a 100km/h un cotxe necessita uns 25cv com a molt per a mantenir la velocitat, 25cv són 18.000W aproximadament

si als 18000 hi sumem els 140, ens queden 18140W, que és un 0,8% més si fa no fa, així que podem estimar l'augment del consum en un 0,8%

si a això hi afegim que hi ha molts altres consums elèctrics als cotxes actuals, per no parlar de la gent que va amb l'aire condicionat (i que els climatitzadors actuals l'engeguen moltes vegades automàticament a l'hivern per desentelar els vidres), podem veure que l'efecte en el consum és negligible.

perquè si ens poséssim a mirar les emissions de les cigarretes i altres coses fumables em sembla que més d'un presumpte ecologista tindria un sustu...

Posted: Wednesday 07/02/2007 11:28
by Guigui
I dels accidents que s'eviten anant amb llums encesos, Aculuxistasanaxió ja ha calculat el consum de combustible d'ambulància que s'estalvia?

És clar, l'important és donar la nota! I consti que em considero proper a l'ideal ambientalista, però passa que hi ha molta gent que confon el dret a opinar amb autoritat per dictaminar. I així anem...

Off-topic relacionat amb els llums dels cotxes: El que faria seria abolir els llums de posició. No serveixen en absolut per ser vist, i hi ha llumeneres (mai millor dit) que es pensen que serveixen per complir l'expedient quan circulen per túnels.

Re

Posted: Wednesday 07/02/2007 23:39
by Santfeliuenc
Hola,
Mortadel·lo wrote:veiem, els llums d'un cotxe consumiran 60+60+5+5+5+5 (posició davant i darrera més les curtes) total 140W, a 100km/h un cotxe necessita uns 25cv com a molt per a mantenir la velocitat, 25cv són 18.000W aproximadament

si als 18000 hi sumem els 140, ens queden 18140W, que és un 0,8% més si fa no fa, així que podem estimar l'augment del consum en un 0,8%

si a això hi afegim que hi ha molts altres consums elèctrics als cotxes actuals, per no parlar de la gent que va amb l'aire condicionat (i que els climatitzadors actuals l'engeguen moltes vegades automàticament a l'hivern per desentelar els vidres), podem veure que l'efecte en el consum és negligible.

perquè si ens poséssim a mirar les emissions de les cigarretes i altres coses fumables em sembla que més d'un presumpte ecologista tindria un sustu...
:plas :plas :plas :plas :plas :plas

Pero, ¿y si en lugar de las luces de cruce pusiésemos las de posición solamente? ¿no sería mejor? así no se deslumbra a nadie y se ve y se es visto igual, ¿no os parece?

Saludos,
Sergio

Re: Re

Posted: Wednesday 07/02/2007 23:53
by Guigui
Santfeliuenc wrote:Pero, ¿y si en lugar de las luces de cruce pusiésemos las de posición solamente? ¿no sería mejor? así no se deslumbra a nadie y se ve y se es visto igual, ¿no os parece?
Repeteixo: trobo les llums de posició l'element més superflu d'un cotxe. I unes llums curtes, ben regulades, no enlluernen ningú.
Guigui wrote:El que faria seria abolir els llums de posició. No serveixen en absolut per ser vist, i hi ha llumeneres (mai millor dit) que es pensen que serveixen per complir l'expedient quan circulen per túnels.

Posted: Thursday 08/02/2007 8:51
by sequera
estoy esperando que lo apliquen

Re: Re

Posted: Thursday 08/02/2007 14:43
by orique
Guigui wrote:Repeteixo: trobo les llums de posició l'element més superflu d'un cotxe. I unes llums curtes, ben regulades, no enlluernen ningú.
Les llums de posició davanteres van bé si t'atures en un lloc fosc. No calen les curtes perquè no necessites veure, sinó ser vist.

Les llums de posició darreres (que aquestes també ho són, de posició) són imprescindibles conduïnt de nit...

Posted: Thursday 08/02/2007 17:36
by Guigui
Quan em referia a les llums de posició supèrflues, evidentment volia dir les davanteres. I continuo pensant que aquestes no es veuen prou bé, ni de nit en la distància ni de dia en qualsevol situació.

Re

Posted: Thursday 08/02/2007 19:37
by Santfeliuenc
Hola,
Guigui wrote:Quan em referia a les llums de posició supèrflues, evidentment volia dir les davanteres. I continuo pensant que aquestes no es veuen prou bé, ni de nit en la distància ni de dia en qualsevol situació.
No estoy de acuerdo con esa afirmación y me parece completamente gratuita. Las luces de posición son precisamente para eso, para delimitar y señalizar tu posición en un punto y para ser visto. De día, en lugares donde llueve, zonas oscuras o con sombríos tramos las luces de posición son elementos muy buenos para ser visto, tanto las traseras como las delanteras. A una velocidad moderada y en ciudad o entramado urbano, cuando uno va despacio, es especialmente útil y eficaz.

Las de cruce en cambio deslumbran y eso de "estar adecuadamente regladas" está muy bien decirlo pero es imposible conseguirlo. Cada uno tenemos nuestra altura, nuestra posición en el asiento, las carreteras suben, bajan, el relieve es cambiante y además de baches, bandas sonoras y los últimamente muy de moda pasos elevados hacen que las luces sean imposibles de reglar para no deslumbrar, por lo tanto, deslumbran, y eso es un hecho no una opinión. La luz de cruce deslumbra.

Otra cosa sería encontrar un término medio entre la luz de posición, de intensidad más débil y la luz de cruce de intensidad mayor y así conseguir una nueva intensidad a la que llamar "luz de navegación" que debiera ser quizá aquella con la que circular de día.

En cualquier caso encuentro que esto de circular de día con las luces encendidas no nos aporta muchas ventajas. No digo que gastes mucha energía ni chorradas de esas porque lo que se gasta es mínimo y algunos gastan más poniendo la radio, el aire acondicionado, etc. que convendremos todos en que si hace calor habrá que ponerlo y si hace frío habrá que usar la calefacción, lo mismo que si se te empaña el cristal, habrá que desempañarlo para poder ver en condiciones. Pero llevar de día las luces puestas es algo un tanto difuso, ¿para qué? ¿para que te vean mejor? yo, a Dios gracias, veo un coche de día sin necesidad de que dicho coche me encienda las luces, es más, igual no lo había visto o la distancia era dudosa pero cuando frena, se encienden las traseras fuertemente y lo aprecio frenando yo también. Caso de llevar las luces puestas, como lo habitual sería ver una roja encendida atrás, igual te distraes y cuando frenen, te lo tragas por pensarte que son las luces...

Lo de la luz delantera es algo un tanto extraño, pues si se te acercan de frente, o eres muy despistado o no se te puede escapar.

Lo que sí que es desastroso es la utilización de los intermitentes por parte del personal, eso sí que se debería de mirar muy seriamente porque parece que vivimos en un sitio lleno de subnormales que no ponen un intermitente ni que les estén matando a su madre a palos. Es que no ponen el intermitente para nada. Ni llegando a una rotonda, ni en un giro hacia ninguna parte... nada, que no hay manera. ¿Pero cuántas galletas habrá que darle a alguien para que ponga un puñetero intermitente indicando las intenciones que lleva? joder, que no cuesta tanto, leche.

Y la puñetera manía de la gente es que, no con anterioridad a la maniobra, que es como se debe hacer, sino cuando los muy capullos ya están metidos en el medio del giro... como el puñetero mando del intermitente les pilla "de paso" en el giro del volante, entonces van y lo accionan. ¿Y al resto de vehículos qué **** les importa ya que lo pongas so capullo? pero si ya hace media hora que estás girando y ya te han visto, ya no hace falta mamoncete, ahora ya te puedes meter el intermitente por donde te quepa so desgraciao.

Eso sí que es gordo y grave, no poner un intermitente a tiempo. Lo de las luces... hombre, a mi me da lo mismo que obliguen a llevarlas todo el rato o que siga como ahora, la verdad sea dicha, me importa un huevo. Pienso que es más importante que la gente aprenda a conducir y tenga sentido común. Poner bien un intermitente y avisar así al resto del mundo de lo que vas a hacer creo que es mucho más importante, y si se piensa bien, es mejor para uno mismo, porque así evitará golpes a su coche de alguien que esté por detrás o de alguien que le venga de un lado en una rotonda.

Si yo fuese Mosso d'Esquadra, es que me quedaba solo multando a incívicos de estos que pasan de carril a carril o salen y entran de las rotondas sin tocar los intermitentes. Es que ese sí que es un delincuente hombre, sabe que lo tiene que poner y no lo pone simplemente porque no le da la real gana, no le sale de las narices y con ello pone en peligro a todo aquel que va por la carretera además de a sí mismo.

Luego curiosamente estos que no ponen nunca el intermitente, son esos mismos que cuando lo ponen, se les olvida que lo llevan puesto y a lo mejor los ves en el medio de la autopista con el cacharro indicando que se va a la izquierda pero el tío va recto... así se puede pasar minutos, ¿qué pasa? ¿no oye el ruidito? pues eso debe ser porque lleva los 40 principales a toda ai carai! porque el ruidito ya lo ponen para que se oiga, ya.

Yo no sé qué les pasa por la cabeza a los que se ponen a regular las cosas, que siempre se van a las chorradas, dejando lo importante sin reglamentar. Para mi, en un coche, los dispositivos como los DVD's, los GPS's, los lectores de CD, las radios con siete mil presintonías musicales, mp3, etc. son elementos de distracción. Otra cosa es una radio normal y que pongas las noticias o el tráfico. Hasta obligaría yo a poner receptores en los coches que captaran, no la radio, sino emisoras que únicamente informasen del tráfico. Cualquier otra emisora que lleves para escuchar música o que emita cualquier ruido que no sea explicarte lo que te vas a encontrar más hacia delante, es algo susceptible de distraerte.

¿Quitarán alguna vez la radio en el coche? no ¿pueden obligar a la gente a poner los intermitentes cuando toca? no, ¿pues ante eso qué hacen? pues ponerse a regular tonterías como lo de las luces.

¿Que mañana hay que llevar las luces puestas durante todo el día? pues las llevaremos, ¿que no hay que hacerlo? pues no lo haremos, ya ves tú qué chorrada, eso sí el sinvergüenza que se ponga a circular y no ponga un ******* intermitente porque simplemente no le sale de las pelotillas, a ese no lo trincarán, el sinvergüenza que vaya hablando por el móvil mientras conduce, a ese tampoco lo cogerán y así con un largo etc.

Saludos,
Sergio

Posted: Friday 09/02/2007 7:58
by Estrella_de_Galicia
afegei-xo:

ens els carrils reversibles s'han de possar les llums curtes (luces de cruce) però mai o ningú les hi he vistes possades, sóc l'unic que les porta possades???

Posted: Friday 09/02/2007 9:22
by orique
Santfeliuenc wrote:Si yo fuese Mosso d'Esquadra, es que me quedaba solo multando a incívicos de estos que pasan de carril a carril o salen y entran de las rotondas sin tocar los intermitentes.
A la salida hay que ponerlos, pero no necesariamente a la entrada (según lo que me enseñaron). Por otra parte yo tengo la costumbre de llevar el izquierdo encendido cuando no tomo la próxima salida, para los que vengan a incorporarse vean que deben ceder el paso.
Santfeliuenc wrote:Hasta obligaría yo a poner receptores en los coches que captaran, no la radio, sino emisoras que únicamente informasen del tráfico. Cualquier otra emisora que lleves para escuchar música o que emita cualquier ruido que no sea explicarte lo que te vas a encontrar más hacia delante, es algo susceptible de distraerte.
La radio (en general) va bien si conduces de noche y vas solo o los acompañantes van dormidos, justamente para no dormirte tú. Al menos a mí me funciona eso. Otra cosa es que sea aconsejable toquetearla en marcha.
Estrella_de_Galicia wrote:ens els carrils reversibles s'han de possar les llums curtes (luces de cruce) però mai o ningú les hi he vistes possades, sóc l'unic que les porta possades???
Jo les porto sempre, però la majoria de cops que agafo un reversible a la Diagonal és de nit. xD . Tot i això, acostumo a agafar els carrils normals.

Posted: Friday 09/02/2007 9:39
by aarongilp
orique wrote:
Santfeliuenc wrote:Si yo fuese Mosso d'Esquadra, es que me quedaba solo multando a incívicos de estos que pasan de carril a carril o salen y entran de las rotondas sin tocar los intermitentes.
A la salida hay que ponerlos, pero no necesariamente a la entrada (según lo que me enseñaron). Por otra parte yo tengo la costumbre de llevar el izquierdo encendido cuando no tomo la próxima salida, para los que vengan a incorporarse vean que deben ceder el paso.
Más de una vez he tenido yo un susto cuando la gente no me lleva intermitentes, pues no sabes qué harán, se desvían un poco hacia el exterior de la rotonda, piensas que salen (sin intermitente alguno), te metes tu, resulta que no salen y te pegan el frenazo y te pitan, cuando la culpa ha sido suya. Yo hago lo mismo que orique, y también para que, si voy por el carril exterior de la rotonda, los de dentro no me corten el paso o, directamente, den a mi coche al intentar salir mientras yo paso.
orique wrote:
Santfeliuenc wrote:Hasta obligaría yo a poner receptores en los coches que captaran, no la radio, sino emisoras que únicamente informasen del tráfico. Cualquier otra emisora que lleves para escuchar música o que emita cualquier ruido que no sea explicarte lo que te vas a encontrar más hacia delante, es algo susceptible de distraerte.
La radio (en general) va bien si conduces de noche y vas solo o los acompañantes van dormidos, justamente para no dormirte tú. Al menos a mí me funciona eso. Otra cosa es que sea aconsejable toquetearla en marcha.
Aparte de eso, la radio va bien si vas sólo, pues tienes algo que hace que el viaje sea más ameno. Yo lo tengo claro, siempre llevo la misma emisora de radio y, si mi padre me la ha cambiado, la vuelvo a cambiar yo antes de salir del párquing. Yo la radio no la toco para nada, sólo en los semáforos subo o bajo el volumen para no ser molesto con los otros coches (el efecto chumba-chumba).

Posted: Friday 09/02/2007 15:37
by megapauer
Guigui wrote:I dels accidents que s'eviten anant amb llums encesos, Aculuxistasanaxió ja ha calculat el consum de combustible d'ambulància que s'estalvia?
S'estalvia accidents? Au venga!

M'agradarà veure amb el sol de l'agost el que es veuen els llums...

Això és alguna xorrada que les asseguradores hauran pensat i que s'arranjaria si la gent posés un 0,01% més d'atenció a la carretera.

Posted: Friday 09/02/2007 23:31
by dgtxa
megapauer wrote:
Guigui wrote:I dels accidents que s'eviten anant amb llums encesos, Aculuxistasanaxió ja ha calculat el consum de combustible d'ambulància que s'estalvia?
S'estalvia accidents? Au venga!

M'agradarà veure amb el sol de l'agost el que es veuen els llums...

Això és alguna xorrada que les asseguradores hauran pensat i que s'arranjaria si la gent posés un 0,01% més d'atenció a la carretera.
Completament d'acord. Com a màxim, comprendria una posició més dura (a base de multes) a la gent que no porta els llums encesos al matí i al vespre, quan la llum del sol encara/ja no és prou intensa.

No sóc cap expert, no conec estudis sobre aquesta qüestió, però a priori sembla una de les decisions més estúpides, supèrflues i prescindibles que s'han pres els darrers anys a nivell de seguretat vial.

Algú, per exemple, ha mesurat si la llum emesa pels vehicles en ple dia serà visible, o serà més forta la llum del sol? Perquè, si no m'equivoco, en ple dia la llum dels cotxes no es veurà, no servirà per res. Com a màxim, tan sols al matí i al vespre tindrà certa utilitat, però ara mateix ja és obligatori portar els llums encesos abans de la sortida del sol i després de la posta.

En definitiva, que no trobo la lògica d'aquesta decisió per enlloc més enllà de procurar per la butxaca dels fabricants de bombetes (al portar-les enceses sempre bé que les haurem de renovar més sovint).

Posted: Saturday 10/02/2007 17:48
by Guigui
Doncs us semblarà l'animalada que volgueu, però sovint m'he trobat amb el sol i cotxes de cara, i us ben asseguro que els que porten els llums encesos es veuen molt més bé que els que els porten apagats.

I per cert, si tanta operació d'arreplegar calers us sembla, com és que fa un bon grapat d'anys que s'ha implantat a Escandinàvia i no en altres països, on hi ha encara més clients? O és que les asseguradores i els fabricants de bombetes escandinaus han descobert la gallina dels ous d'or abans que els altres?

Re

Posted: Saturday 10/02/2007 18:10
by Santfeliuenc
Hola,
Guigui wrote:Doncs us semblarà l'animalada que volgueu, però sovint m'he trobat amb el sol i cotxes de cara, i us ben asseguro que els que porten els llums encesos es veuen molt més bé que els que els porten apagats.

I per cert, si tanta operació d'arreplegar calers us sembla, com és que fa un bon grapat d'anys que s'ha implantat a Escandinàvia i no en altres països, on hi ha encara més clients? O és que les asseguradores i els fabricants de bombetes escandinaus han descobert la gallina dels ous d'or abans que els altres?
A ver, yo creo que ha quedado claro que por cuestión de dinero no es, ya que no se gasta nada teniendo encendidas las luces circulando con la luz del sol. Da lo mismo encenderlas que no hacerlo.

Las cuestiones que se discuten aquí me parece que van más hacia la pregunta básica: "circular de día con las luces puestas... ¿para qué?".

Para que te vean no puede ser, porque como es de día, por definición ya te ven y para que te vean ya están las de posición, que con días sombríos, nublados y demás ya sirven para ser visto, luego, luces encendidas en un lugar como este en el que vivimos, Mediterráneo a más no poder y con el sol y la claridad por bandera... ¿para qué?

¿En los paises escandinavos llevan luces encendidas? pues claro, porque allí está gris, nublado, sombrío, lluvioso y borroso todo el año, por eso es perfectamente normal que lleven las luces encendidas de día, de noche y en todas las fiestas de guardar. Lógico. Pero como aquí no estamos en Suecia, Noruega ni vamos a ir al Cabo Norte, donde se ve el sol de media noche y donde se está en penumbra permanante durante meses dada la cercanía al círculo polar ártico y al polo norte, lugar donde recordemos, tienen 6 meses de claridad y otros 6 meses de oscuridad y penumbra, pues si encienden las luces todo el día es lo que tienen que hacer.

Ahora bien, aquí que nos asamos de calor, que no llueve y ahora casi menos que antes, que estamos en pleno febrero y vemos que hemos pasado un mes de enero con unas temperaturas de calor anormales a más no poder, que la gente iba a la playa a bañarse, que durante las navidades, en lugar de tener en las casas árboles y pesebres, teníamos las palas de la playa preparadas y el bañador en el cajón del armario listo por si acaso, etc... pues lo normal es que no encendamos las luces más que cuando salgamos por la noche.

Luego, claro está, hemos de ser repsonsables y si tenemos un día oscuro o gris, donde podamos causar problemas si circulamos por estar oscuro, en penumbra, etc. pues habrá que encender las luces de posición, y si ya oscurece más porque va a caer una tromba de las típicas de aquí, de esas que llueve en unos minutos todo lo que en otras partes tarda un mes en caer, pues con esa oscuridad, habrá que cambiar a la luz de cruce.

Pero, ¿de día? ¿para qué? la seguridad se aumenta poniendo el intermitente y no conduciendo como animales, no encendiendo una luz. De acuerdo que no gasta nada, pero es que no estamos hablando de si gasta o si no gasta, sino que hablamos de ¿para qué hay que encender las luces de día? ¿con qué fin?

Saludos,
Sergio

Posted: Saturday 10/02/2007 18:58
by Guigui
Insisteixo, i no poso negreta, majúscules o lletra gran per no resultar visualment desagradable: les llums augmenten la visibilitat de dia, us ho diu algú que s'hi ha trobat i que no té, comprovat oftalmològicament, cap problema de vista. I qui ha estat a Escandinàvia a l'estiu sabrà perfectament que la llum hi és tant o més intensa que aquí, o sigui que per això no serà.

Serveix, per exemple, per fer avançaments en carretera i calcular millor la distància envers el cotxe que et ve de davant, especialment els platejats, que a vegades amb prou feines es distingeixen de l'asfalt. I no us parlo de maniobres arriscades sinó de disposar de més factors a l'hora de decidir si es pot avançar amb seguretat o no. Evidentment, el mateix es pot dir per cotxes que avancen i ens venen del davant quan anem circulant pel nostre carril.

Serveix també per veure millor en autopista si es pot canviar de carril, ja que un cop d'ull al retrovisor permetrà veure a l'instant si ve un vehicle del darrere o no, pel mateix motiu que he exposat en el punt anterior (colors fàcils de confondre amb l'asfalt).

En resum, dóna més seguretat, no causa cap perjudici i no costa gens fer-ho.