Page 1 of 3
Informadors/es que no saben informar
Posted: Thursday 08/02/2007 19:37
by oscar440
Durant el tall per obres al tram Arc de Triomf-Sant Andreu Arenal, per les obres a Sagrera, els tres caps de setmana anteriors, es varen poder veure joves informadors/es a les estacions, amb gorreta de color vermell i donant folletons de color groc amb la informació.
El dissabte, jo vaig veure això, a Sants:
-Noia: escolta, aquest tren para a Montcada-Bifurcació?
-Informadora: No lo sé, creo que no...no, no para, va directo desde Plaza Cataluña hasta Vic.
-Jo: sí que para, ja hi pots pujar, degut a les obres sí que para excepcionalment només avui i demà.
Conclusions:
A.- La informadora no sap bé del que ha d´informar.
B.- La informadora no sap respondre en català, que és la llengua en la que si la formulat la pregunta per part de la clienta.
Jo crec que això era tan fàcil com llegir la informació que estava donant en el folletons que repartia. És cert que amb les avaries els informadors no poden donar informació al moment perquè encara no han rebut de Renfe "el parte" del que passa. Però el que no pot ser és que un persona sigui contractada temporalment per repartir folletons i no sàpiga ni què reparteix, ni respondre als clients, ni respondre en català.
Salutacions.
Posted: Thursday 08/02/2007 20:15
by Mako448
Increible!,per qué la renfe contracta una que no en té d'idea en informar.
Per cert,totes les informadores són noies baixes i una mica grasses,i morenes,i crec que són sudamericanes.
Posted: Thursday 08/02/2007 20:23
by mikado
Misma situación el primer sábado de corte en Pça Catalunya.
Señora acompañada de un niño: "para ir a Vilanova, voy directa???"
Informadora: "No, ha de bajar en Sants"
Señora: "y allí que hago???"
Informadora: "Pues se espera en ese andén y en poco llega un tren que va a Vilanova"
Yo:..tras irse la informadora "Señora, al llegar a Sants debe subir las esclaeras, pq usted entrará por la vía 1 y normalmente los Vilanova/St Vicenç pasan por la 5, así que debe subir a la estación y debe volver a bajar"
Señora: "gracias, no me había dicho eso la chica."
Posted: Thursday 08/02/2007 20:27
by Altaria_Trianilla
Desprès està la típica que "es pasa" de informadora... Com un dia a Pl. Catalunya, anava a treure el bitllet cap a Sabadell Nord, i quan estava apunt de ficar-hi els diners ve la noia y PAF "CANCELAR" i em pregunta "¿Dónde vas? y jo per dins AAARGHH... res, li feia il.lusió treure'ls a ella...
Posted: Thursday 08/02/2007 20:31
by Pere
A Sabadell Centre la informadora que hi ha, segons ella, nomes hi paren
alguns trens a L'Hospitalet.
Pel que es veu tampoc saben fer anar l'ordinador de la megafonia-teleindicadors que hi ha a la taquilla
Posted: Thursday 08/02/2007 20:49
by Mako448
Doncs els agents d'estació de FGC tampoc és que no tingui massa idea,m'explico;
Apareix un home i li pregunta a l'agent com s'agafa la renfe per poder anar al Prat,l'agent li diu que vagi a Espanya,allà agafi el metro fins a Sants i d'allà cap al Prat amb renfe,a mès va dir que cap estació de FGC tenia enllaç amb la renfe,salto jo i li dic els dos que poden agafar la renfe a la Gornal,que és molt mès ràpid,doncs l'agent és posa de chulo diguem-ma que no em fiqui en el que no m'haig de ficar i que ell portava 2o anys treballant a FGC,etc.....
Aixó és normal?I a mès,l'home duia bitllet senzill,li fa donar mès volta i pagar mès,el ximple de l'agent.
Re
Posted: Thursday 08/02/2007 20:56
by Santfeliuenc
Hola,
Un informador desinformado, no informa, desinforma.
Saludos,
Sergio
Posted: Thursday 08/02/2007 21:11
by Jordilar
Això serà cada vegada anirá a més amb tanta subcontractació. Informadors que desinformen, taquillers que no saben fer bitllets, formadors que no saben formar...Això acabará sent un caos total.
Salut,
Posted: Thursday 08/02/2007 21:33
by trainman
Posted: Thursday 08/02/2007 21:38
by metring
A mi tot això em sona a treballar amb desgana, perquè si realment tens ganes, et prepares bé, poses interés en que la gent pugui resoldre els seus dubtes amb tú
Posted: Thursday 08/02/2007 21:47
by trainman
A mi una de las preguntas que me hicieron en la entrevista fue: "¿Sabes horarios de trenes?" A lo que yo respondí: "Sí, sé de Cercanías, Regionales, Grandes Líneas"
Pero por lo que se ve el saber horarios no me sirvió para nada
Posted: Thursday 08/02/2007 21:59
by aarongilp
A lo mejor un requisito para ser informador era no tener idea de horarios ni correspondencias ni nada...
Posted: Thursday 08/02/2007 22:24
by Guigui
metring wrote:A mi tot això em sona a treballar amb desgana, perquè si realment tens ganes, et prepares bé, poses interés en que la gent pugui resoldre els seus dubtes amb tú
Doncs a mi em sona a contracte-escombraria, ETT i altres úlceres sociolaborals per l'estil...
Posted: Thursday 08/02/2007 22:25
by metring
També, les ETT's i la desgana tenen relació causa-efecte
Posted: Thursday 08/02/2007 22:29
by EUKibo
O que basicament la gent que anava a l'entrevista deia a tot que si si, que en sabia moltisim i despres mira... Pero a l'hora de contractar si hi ha hagut molta demanda una manera de "purgar" es en funcio dels idiomes que saps, i en el cas d'aquest treball es quelcom absolutament necessari, i si la gent "normal" sap dos idiomes, van i contracten gent que nomes en sap un.... La seleccio l'haurien d'haver fet millor sembla.
A Castelldefels no hi ha dia que hi hagin dues persones que em preguntin si el tren que ve de Barcelona amb letrero CASTELLFEFE. continua recte a Sitges, si torna a Barcelona, si para a El Prat, si va a Granollers o si va a Sant Celoni, potser a Sants hi ha masses informadors i podrien enviarne almenys un a Castelldefels pel fet de ser una estacio on els trens fan "coses rares" com tornar enrere, no parar a totes les estacions, no tenir els letreros de destinacio activats quan arranca i on a l'estacio no hi ha cartells informant a quina via quin tren amb quines destinacions hi pot parar (com al metro on equivocarse de via es ABSOLUTAMENT imposible degut a que nomes falta que ho indiquin al terra tambe XD. O un cartell com els que abunden a madrid i que hi ha a Clot per exemple aqui a Barcelona on posa la destinacio del tren i on no para i aixi tambe s'estalvien un informador, que pel que esteu dient, d'informar sembla que poc.
Como siempre...
Posted: Thursday 08/02/2007 23:59
by JaMiRo!
Curioso. A alguien que entiende del tema no lo contratan.
No me extraña. Yo también estoy harto como otros compañeros del FoTraCat de desinformadores que no tienen ni idea y que no conocen las dos lenguas oficiales de Cataluña.
Posted: Friday 09/02/2007 9:35
by Platanito
Que no coneguin les dues llengües no és tan greu com que no coneguin la xarxa. El segon diumenge del tall vaig haver d'explicar a un home a Montcada-Bifurcació el que havia de fer per anar fins a Puigcerdà, ja que li va demanar a l'informador (un noi que sí que coneixia les dues llengües), i com que aquest no trobava Puigcerdà en l'horari de cap línia que hi fes parada... Cosa que em fa pensar que potser Renfe tampoc es va preocupar gaire.
Posted: Friday 09/02/2007 9:46
by faristol
Requisits imprescindibles per treballar en aquest tipus de tasques, ser jove, estar disposat a treballar moltes hores i cobrar molt poc i molt important ser noia, aixi et paguen encara menys, sobre si saps horaris etc.. tan fa, l'important es que l'usuari vegui gent amb el "peto" d'informador i no es senti desates, encara que segons quines atencions, preferiexo buscar-me la vida jo mateix.
Encara com no van tirar ma dels EX- Voluntaris olimipcs per si algú que encara tingui una mica de l'esperit olimpic volgues fer aquestya feina de franc.
Es lamentable.
Posted: Friday 09/02/2007 11:09
by Watermark
faristol wrote:Requisits imprescindibles per treballar en aquest tipus de tasques, ser jove, estar disposat a treballar moltes hores i cobrar molt poc i molt important ser noia, aixi et paguen encara menys, sobre si saps horaris etc.. tan fa, l'important es que l'usuari vegui gent amb el "peto" d'informador i no es senti desates, encara que segons quines atencions, preferiexo buscar-me la vida jo mateix.
Encara com no van tirar ma dels EX- Voluntaris olimipcs per si algú que encara tingui una mica de l'esperit olimpic volgues fer aquestya feina de franc.
Es lamentable.
El treball d'aquestes subcontrates és totalment precari i el procés de selecció d'aspirants a mi també em sembla dubtós ja que és evident que els coneixements tarifaris i de la xarxa no semblen importar massa. Ara bé, et puc assegurar que discriminació d'edat i de sexe no n'hi ha, i el sou és el mateix per a tots.
Posted: Friday 09/02/2007 13:12
by Albert
trainman wrote:A mi una de las preguntas que me hicieron en la entrevista fue: "
¿Sabes horarios de trenes?" A lo que yo respondí: "Sí, sé de Cercanías, Regionales, Grandes Líneas"
Pero por lo que se ve el saber horarios no me sirvió para nada
M'encanta la pregunta "Saber de horarios de trenes". Això vol dir saber-se de memòria els horaris de les 6 línies de Rodalies Renfe d'extrem a extrem de cada línia?