Ampliació del port de Tarragona
Posted: Tuesday 13/02/2007 10:04
http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------------
El port de Tarragona guanyarà una terminal de 25 hectàrees
1. • La construcció s'adjudicarà per concurs a una empresa privada
FERRAN GERHARD
TARRAGONA
L'Autoritat Portuària de Tarragona (APT) convocarà un concurs per construir i explotar una terminal de 25 hectàrees de superfície adossada a la prolongació del dic d'abric. Les obres estan en fase d'execució i s'han d'acabar el pròxim mes d'abril. Aquesta iniciativa és innovadora en el sistema portuari espanyol perquè fins ara les empreses privades només obtenien concessions i els molls els feien les autoritats portuàries.
Josep Anton Burgasé, president de l'APT, va explicar ahir que s'havia triat aquesta opció "perquè el moment econòmic és favorable perquè les grans empreses assumeixin aquest tipus de reptes i, a més a més, l'enclavament marítim és prou atractiu pel seu continuat creixement i per les expectatives que genera". La inversió serà d'uns 70 milions d'euros i la firma adjudicatària podrà explotar la nova superfície, que albergarà una terminal multiusos --apta per a tota classe de productes excepte matèries inflamables-- durant 35 anys.
XIFRES A L'ALÇA
Burgasé va destacar que el 2007 hi haurà un punt d'inflexió al port al desenvolupar-se una zona d'activitats logístiques (ZAL) que ocuparà una superfície de 93 hectàrees al municipi veí de Vila-seca i aportarà "més integració dels diferents processos del negoci". També s'està treballant en l'elaboració d'un pla director d'obres i en un altre d'estratègic.
L'enclavament va tancar l'any 2006 superant el trànsit de mercaderies obtingut el 2005, que va ser històric. La xifra aconseguida puja fins a 31,7 milions de tones, l'1,1% més que en l'exercici anterior. Destaca, però, el creixement en capítols com la càrrega general, amb una pujada del 23%, i contenidors, el 35,4%, tots dos de gran valor afegit. La facturació va ser de 50,4 milions d'euros, el 6,7% més, i el benefici d'explotació de 19, el 12,4% superior. Les inversions amb recursos propis van ser de 25 milions d'euros.
Tarragona segueix liderant el sistema portuari espanyol en el sector agroalimentari i és el que mou més mercaderies per tren, concretament 1,67 milions de tones. Es tracta d'un balanç "molt satisfactori", tenint en compte que fa tres anys que les tarifes portuàries estan congelades, segons fonts de l'APT. Aquestes mateixes fonts van afegir que es va aconseguir gràcies a combinar increment dels tràfics i concessions amb el control de les despeses.
-------------------------------------
El port de Tarragona guanyarà una terminal de 25 hectàrees
1. • La construcció s'adjudicarà per concurs a una empresa privada
FERRAN GERHARD
TARRAGONA
L'Autoritat Portuària de Tarragona (APT) convocarà un concurs per construir i explotar una terminal de 25 hectàrees de superfície adossada a la prolongació del dic d'abric. Les obres estan en fase d'execució i s'han d'acabar el pròxim mes d'abril. Aquesta iniciativa és innovadora en el sistema portuari espanyol perquè fins ara les empreses privades només obtenien concessions i els molls els feien les autoritats portuàries.
Josep Anton Burgasé, president de l'APT, va explicar ahir que s'havia triat aquesta opció "perquè el moment econòmic és favorable perquè les grans empreses assumeixin aquest tipus de reptes i, a més a més, l'enclavament marítim és prou atractiu pel seu continuat creixement i per les expectatives que genera". La inversió serà d'uns 70 milions d'euros i la firma adjudicatària podrà explotar la nova superfície, que albergarà una terminal multiusos --apta per a tota classe de productes excepte matèries inflamables-- durant 35 anys.
XIFRES A L'ALÇA
Burgasé va destacar que el 2007 hi haurà un punt d'inflexió al port al desenvolupar-se una zona d'activitats logístiques (ZAL) que ocuparà una superfície de 93 hectàrees al municipi veí de Vila-seca i aportarà "més integració dels diferents processos del negoci". També s'està treballant en l'elaboració d'un pla director d'obres i en un altre d'estratègic.
L'enclavament va tancar l'any 2006 superant el trànsit de mercaderies obtingut el 2005, que va ser històric. La xifra aconseguida puja fins a 31,7 milions de tones, l'1,1% més que en l'exercici anterior. Destaca, però, el creixement en capítols com la càrrega general, amb una pujada del 23%, i contenidors, el 35,4%, tots dos de gran valor afegit. La facturació va ser de 50,4 milions d'euros, el 6,7% més, i el benefici d'explotació de 19, el 12,4% superior. Les inversions amb recursos propis van ser de 25 milions d'euros.
Tarragona segueix liderant el sistema portuari espanyol en el sector agroalimentari i és el que mou més mercaderies per tren, concretament 1,67 milions de tones. Es tracta d'un balanç "molt satisfactori", tenint en compte que fa tres anys que les tarifes portuàries estan congelades, segons fonts de l'APT. Aquestes mateixes fonts van afegir que es va aconseguir gràcies a combinar increment dels tràfics i concessions amb el control de les despeses.