Xiulets estridents dels 3000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Xiulets estridents dels 3000

Post by Guigui »

No és ni de bon tros la primera vegada que em passa, però cada cop que passa un 3000 de buit, fa sonar el xiulet així que entra a l'estació. I dic jo, no n'hi haurien pogut posar un que no faci tan mal a les orelles?

Cada vegada trobo que tenen més raó els que afirmen que Barcelona és una de les ciutats més sorolloses del món.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Post by faristol »

A mi em recorda a aquelles "flautes" Andines, que toquen bolivians, pero amplificades mil vegades i desafinades!!!!
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Post by Renfe451 »

Bones,

No fa poc quan volia agafar un tren a Pg de Gràcia hi va entrar un 3000 posant amb el número de servei 320 i em vaig pensar que estava en servei però no estava tot buit i no admetia passatge i llavors quan va xiular va ser una mica fort, després ja va pujar una mica més la marxa.


Salutacions ;)
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Però això passa també amb els 4000, i en alguna sèrie antiga, també l'he sentit. Ara falta sentir els 5000 i 9000 com passen de llarg pitant, en el sentit intrínsec ;)
Jordilar

Post by Jordilar »

Hola:

Aquest xiulet tipus flauta es diu xiulet urbà i ho porten totes les unitats de metro i de trens subterranis. En teoria es un xiulet que no fa tant de soroll com una bocina, però això està per veure. Per tant ho incorporen tots els trens que fan serveis íntegrament al subsol de Barcelona. Així doncs, totes les series de metro - 500, 1000, 1100, 2000, 2100, 3000, 4000, 5000 i 9000 - el tenen i les 111 i 211 de FGC també ( l'he sentit sonar algun cop ) El que passa es que si reben exesiva presió d'aire emiteixen un so molt agut i desentonat.

Salut,
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Gràcies per l'aclariment tècnic, Jordilar. Però aquests xiulets no infringeixen cap normativa sobre contaminació acústica, protecció dels treballadors i/o usuaris, etc.?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordilar

Post by Jordilar »

A veure, es un só fort però suportable. No se si algú ha sentit mai pitar una 447 dins del túnel de Barcelona: allò si que genera escàndol pero estic segur que els veins no ho arriben ni a sentir. D'altra banda el xiulet tampoc es algo que s'usi cada 2x3 i a part crec que al passar un tren sense parada s'ha d'avertir amb so fort perque la gent es doni conte.

Salut,
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

l'altre dia vaig sentir una 111 fent servir la botzina "extra-urbana" a la L7, allò sí que sona que trona :D
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Jordilar wrote:A veure, es un só fort però suportable.
Doncs aquí discrepo. I mira que no sóc "pàmfil", però m'irrita com el tub d'escapament d'una moto trucada (per cert, aquests sí que infringeixen la normativa anti-soroll).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordilar

Post by Jordilar »

Bueno encara sort que el toquen poques vegades. De totes formes a mi em continua sembla suportable, però cadascú és com és i hi ha gent que sí que li molestará. El que trobo totalment insuportable són les motos aquestes petitones amb el tup d'escapament trucat.

Salut,
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

A mí el que em molesta (i això sí que s'utilitza constantment) és el xiulet de tancament de portes dels 5000 i 9000. Collons, es que tinc la sensació de que se'm petaran els tímpans!
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

No heu sentit la botzina d'una 448R al Clot... sembla que l'estació es vagi a ensorrar!
jlr
N6
N6
Posts: 176
Joined: Wednesday 14/12/2005 21:26
Location: Badalona

Post by jlr »

Sí, jo el so de les 448R els he sentit alguns cops a Clot. I també sobretot quan passa pel nucli urbà de Montcada, que allà, depèn del maquinista, dona molts cops de botzina.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

El problema de Montcada és que bona part dels vianants passa olímpicament de la senyalització del pas a nivell.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

entfe001 wrote:El problema de Montcada és que bona part dels vianants passa olímpicament de la senyalització del pas a nivell.
Sí, però hem de tenir en compte una cosa:

El pas a nivell tanca les barreres uns 3 minuts abans de que passi el tren. La gent s'afarta d'esperar i creua. (*)

Però, a més, quan encara està passant el tren llavors és quan pujen les barreres!!! :x

(*): Amb això no justifico de cap manera que la gent se salti la senyalització. El que vull dir és que s'hauria de canviar la sincronització del pas a nivell perquè no les baixi tan aviat, i les pugi quan toca.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Mentre no facin com les antigues barreres de Sant Jordi Desvalls que pujaven abans que passés el tren...
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

entfe001 wrote:Mentre no facin com les antigues barreres de Sant Jordi Desvalls que pujaven abans que passés el tren...
:x :x :x :x :x :x :x :x
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Ui, la barrera de Sant Jordi Desvalls era mítica! Ara, però, han fet una variant de la carretera que creuava la via i el pas a nivell està suprimit.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Post by ABB_Traccion »

És impressionant... no sé si heu vist algún cop la BahnTV a les 0:00 el viatge en cabina que dónen, doncs ja sigui metro, ICE, RegionalExpress o un rodalies, no toquen la botzina encara que vagin a 200kph pel mig d' una ciutat amb passos a nivell, a no ser que hi hagi una "P" (pfeifen: pitar) als passos a nivell sense barrera, i no a tots. També deu ser que la empresa (DB o altres) ho "prohibeixi" pels nuclis urbans.

Per què? Senzill... la gent està civilitzada i sap que no ha de creuar ni acostar-se al tren... aqui a Espanya és totalment impossible, impossible, no sabem estar-nos quietets quan hem d' esperar a creuar les vies d' un P/N o estar-nos a una estació (de metro, de rodalies o del que sigui) sense acostar-nos a la via i fins-hi tot, creuar-la per la "torera".

Bé, potser no venia això gaire a "cuento", només volia dir això, que només passa als llocs on la gent no se sap estar (Estacions i P/N)

Encara que... Salou, és un altre món, allò és un "pitorreo".

Salutacions...!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Pel que fa a l'estridència dels xiulets, avui m'he adonat d'una cosa: si et trobes a l'altura del cap del tren en el moment de fer el xiulet (normalment, a l'entrada de l'estació), sona a trons; en canvi, si et trobes a l'altra punta de l'andana, és suportable.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”