Les vies d'accés a Barcelona seran de velocitat variable
Posted: Monday 19/02/2007 9:22
http://www.avui.cat/
-------------------------------
Les vies d'accés a Barcelona seran de velocitat variable
El trànsit es regularà en funció de la congestió de la via, un model similar al que s'ha aplicat amb èxit a Holanda
Es preveu que disminueixi la contaminació, la sinistralitat i el col·lapse a les rondes de la ciutat
Quim Torrent
La velocitat variable als accessos de Barcelona és l'arma triada pel Servei Català de Trànsit per lluitar contra els col·lapses diaris a l'àrea metropolitana. Les entrades i sortides de la ciutat tindrien una límit de velocitat que variaria en funció de la quantitat de cotxes que circulin per la via i de les retencions que hi hagi uns quilòmetres més endavant. D'aquesta forma s'aconseguiria millorar el temps de desplaçament dels vehicles que entren i surten de Barcelona.
El funcionament de les vies de velocitat múltiple és molt senzill. Només cal situar senyalització elèctrica per poder canviar de forma immediata als límits de velocitat, en cas d'incidències a la via. A Holanda, per exemple, es fa servir un sistema molt semblant que s'activa quan hi ha un accident. Quan això succeeix, als quilòmetres previs on hi ha la incidència s'abaixa el límit establert per evitar retencions i augmentar la seguretat de la via.
La proposta de Trànsit encara està a les beceroles. De moment, s'estan començant a redactar els estudis que han de decidir com i en quines vies s'implanta. En aquests moments s'estan redactant els estudis que han d'acabar decidint com s'implanta aquesta nova mesura i en quines vies es fa. A priori, però, la intenció és que almenys les principals vies d'accés a Barcelona, C-31, C-32, C-33, C-58 i A-2 disposin d'aquest sistema de regulació del trànsit.
Des de Trànsit s'assegura que el sistema serà triplement beneficiós perquè evitarà el col·lapse de les rondes de Barcelona i disminuirà l'accidentalitat i les emissions de gasos a l'atmosfera. El projecte ha de rebre el vistiplau de Política Territorial, que és qui té les competències de la infraestructura.
-------------------------------
Les vies d'accés a Barcelona seran de velocitat variable
El trànsit es regularà en funció de la congestió de la via, un model similar al que s'ha aplicat amb èxit a Holanda
Es preveu que disminueixi la contaminació, la sinistralitat i el col·lapse a les rondes de la ciutat
Quim Torrent
La velocitat variable als accessos de Barcelona és l'arma triada pel Servei Català de Trànsit per lluitar contra els col·lapses diaris a l'àrea metropolitana. Les entrades i sortides de la ciutat tindrien una límit de velocitat que variaria en funció de la quantitat de cotxes que circulin per la via i de les retencions que hi hagi uns quilòmetres més endavant. D'aquesta forma s'aconseguiria millorar el temps de desplaçament dels vehicles que entren i surten de Barcelona.
El funcionament de les vies de velocitat múltiple és molt senzill. Només cal situar senyalització elèctrica per poder canviar de forma immediata als límits de velocitat, en cas d'incidències a la via. A Holanda, per exemple, es fa servir un sistema molt semblant que s'activa quan hi ha un accident. Quan això succeeix, als quilòmetres previs on hi ha la incidència s'abaixa el límit establert per evitar retencions i augmentar la seguretat de la via.
La proposta de Trànsit encara està a les beceroles. De moment, s'estan començant a redactar els estudis que han de decidir com i en quines vies s'implanta. En aquests moments s'estan redactant els estudis que han d'acabar decidint com s'implanta aquesta nova mesura i en quines vies es fa. A priori, però, la intenció és que almenys les principals vies d'accés a Barcelona, C-31, C-32, C-33, C-58 i A-2 disposin d'aquest sistema de regulació del trànsit.
Des de Trànsit s'assegura que el sistema serà triplement beneficiós perquè evitarà el col·lapse de les rondes de Barcelona i disminuirà l'accidentalitat i les emissions de gasos a l'atmosfera. El projecte ha de rebre el vistiplau de Política Territorial, que és qui té les competències de la infraestructura.