La nova línia 3 d'autobús urbà ha realitzat avui el seu primer viatge
La nova línia, que uneix Canaletes amb l'estació de Renfe de la Universitat Autònoma de Barcelona passant pel centre del municipi, Can Xarau i Serraperera, funciona de dilluns a dissabte, fa un recorregut de poc més de 12 quilòmetres i compta amb 32 parades.
La nova línia 3 de bus urbà, que uneix Canaletes amb l'estació de Renfe de la Universitat Autònoma de Barcelona passant pel centre del municipi, Can Xarau i Serraperera, ha realitzat aquest matí el seu primer trajecte.
Autoritats locals, responsables de l’empresa Sarbus, premsa, representants d’associacions de veïns i associacions com La Tortuga Cerdanyola sense Barreres han tingut l’oportunitat aquest matí de recórrer aquest nou itinerari que complementa la resta de línies urbanes; la línia 1, que uneix Canaletes amb Can Coll, i la línia 2, que connecta Can Cerdà amb el centre de Cerdanyola i Bellaterra.
El regidor de Transport Públic del consistori, Jordi Miró, ha destacat la importància de poder gaudir al nostre municipi d’aquest nou servei que compleix amb una de les màximes prioritats del Pla de Mandat 2007-2011, que era millorar la mobilitat al municipi potenciant el transport públic. Miró assenyala que aquest recorregut ajuda a enllaçar diverses zones de Cerdanyola que estan densament poblades i que requerien d’una major connexió. Miró ha agraït als serveis tècnics del consistori i als de l’empresa Sarbus el seu treball i esforç per tirar endavant la tercera línia de bus urbà.
De la seva banda, el conseller delegat del grup Sarbus, Josep Maria Martí, ha volgut destacar la confiança dipositada per l’Ajuntament en aquesta empresa que, precisament, aquest any celebra el seu 50 aniversari de creació a Cerdanyola. Per a Martí és una gran satisfacció poder celebrar aquest aniversari amb la inauguració d’un nou servei. El conseller delegat de Sarbus també ha mostrat el seu desig de que la nova línia sigui molt utilitzada i es refermi la seva necessitat.
També molta satisfacció ha mostrat el regidor d’Espai Públic i Seguretat Ciutadana, Alfons Escoda, qui ha destacat la importància de que a Cerdanyola s’estableixi una xarxa de connexió de transport públic entre els barris i entre els principals pols del municipi. Ara només falta que la línia sigui utilitzada.
Treballant a favor del futur del transport públic a Cerdanyola
L’Alcalde de Cerdanyola, Antoni Morral, ha afirmat que amb aquesta línia es complementa el que és la tasca d’aproximació dels ciutadans a tots els punts de la nostra trama urbana i ha afirmat que des del consistori s’està treballant per planificar el creixement urbà i, per tant, les apostes per millorar el transport públic no queden aquí.
Morral també ha volgut aprofitar l’ocasió per recordar l’esforç que suposa per a Cerdanyola inaugurar un servei com aquest tenint en compte que el municipi, “en el seu moment i per raons incomprensibles”, no va ser inclòs a l’Entitat Metropolitana del Transport. En aquest sentit, l’Alcalde assegura que s’està treballant amb altres institucions per aconseguir que “Cerdanyola tingui els suports i ajudes que es mereix”.
Antoni Morral també ha anunciat l’enviament d’una carta, junt amb els alcaldes de Montcada i Reixac i Ripollet, a l’Autoritat del Transport Metropolità (l’ATM) per reclamar que l’arribada del metro al Vallès s’inclogui en els objectius pressupostaris dels propers anys.
L'Associació La Tortuga Cerdanyola sense Barreres es planta
Durant la inauguració de la nova línia de bus urbà, l’Associació La Tortuga Cerdanyola sense Barreres ha fet acte de presència i s’ha negat a pujar als autobusos, en el seu primer recorregut, com a senyal de protesta. Els integrants d’aquesta associació reclamen que les rampes dels autobusos, ja siguin urbans o interurbans, funcionin.
La presidenta de La Tortuga, Teresa Ardèvol, assegura que han tramés a Sarbus nombroses reivindicacions ja que no és la primera vegada que es troben amb la impossibilitat de fer servei aquest transport.
12 quilòmetres, 32 parades
La línia 3 del bus urbà té un cost de 336 mil euros, 114 mil subvencionats per l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) a la qual està adherida Cerdanyola.
Aquest servei funcionarà de dilluns a divendres entre les 6.15h i les 21.45h en les sortides des de Canaletes amb una freqüència de 30 minuts i entre les 6.05 i les 21.35h en les sortides des de RENFE-UAB. Els dissabtes i el mes d’agost funcionarà cada hora entre les 8h i les 22h, mentre que els diumenges i festius no hi haurà servei.
La nova línia 3 té un recorregut de 12,3 quilòmetres i 32 parades, 15 coincidents amb l’itinerari de la línia 1. El trajecte d’anada és de 20 minuts i les parades són les següents: CAP Canaletes, passeig d’Horta, avinguda de la Primavera, avinguda de Catalunya, carrer de Santa Anna, carrer de Francolí, carrer de Sant Casimir i avinguda d’Espanya, avinguda de Roma i carrer de la Serra de Galliners fins a l’estació de Renfe-UAB.
El trajecte de tornada é de 40 minuts i les parades só: Renfe-UAB, carrer de la Serra de Galliners, carrer de Galícia, avinguda de Roma, avinguda d’Espanya i Sant Casimir, carrer de Francolí, carrer de Santa Anna, avinguda de Catalunya i carrer de Francesc Layret, carrer de Lluís Companys, avinguda de la Primavera, carrer de La Pineda, ronda de Cerdanyola, avinguda del Turó, carrer de Felip II, plaça de Colom, carrer de Ferran VII, carrer de Numància, avinguda de Lesseps, carrer de Pompeu i Fabra, avinguda de Canaletes i avinguda de Guiera, carrer de la Mare de Déu de les Feixes, carrer de Sant Eduard, avinguda de Guiera i passeig d’Horta per acabar el recorregut al CAP Canaletes.
Pel que fa a les tarifes, són les establertes per al servei de transport urbà de viatgers i seran vàlids els títols del sistema tarifari integrat de l’Autoritat del Transport Metropolità.
Aquesta tarda es presentarà la línia a les associacions de veïns i a les entitats a les 19hores, a la plaça de la Pau (davant del Pavelló).
http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia14244.html
Añadir que esta mañana he estado un rato por Cerdanyola-Universitat y la parada de la nueva línea en Cerdanyola-Universitat es la parada de la línea azul.