Pla de xoc, i mai més ben dit
Posted: Saturday 24/02/2007 19:09
Èxit total del pla de xoc de Renfe i Adif per evitar el caos a Rodalies. Sí, és cert que el caos ha augmentat, però l'objectiu del pla era millorar les condicions laborals i personals d'usuaris i treballadors de la mateixa empresa. I això s'ha aconseguit amb escreix (o més).
Els maquinistes dels trens estan més atents. Abans sabien on anaven i, és clar, es relaxaven. Ara, un tren que surt direcció Vilanova pot acabar a Massanet... i si hi ha sort a Astorga, esplèndides mantegades. I això els manté en tensió i millora el seu rendiment.
Els caps d'estació tenen una gran forma física. Abans, quan hi havia incidències, no tenien ni idea del que passava perquè ningú els informava de res. Ara tampoc els informen, però almenys poden desplaçar-se des del seu despatx fins al tren que tenen aturat fa dues hores a l'andana i preguntar al personal d'informació el que està passant. I això els millora molt la circulació (no la dels trens, però sí la del seu propi cos).
S'incentiven les relacions humanes entre usuaris i personal d'informació. Ells (i elles) tampoc no saben què passa perquè no hi ha un servei d'informació que informi els informadors. Per tant acaben demanant informació als viatgers que porten una ràdio. I això uneix molt. Fins i tot ja s'han format algunes parelles que es casaran a l'ermita de la Mare de Déu de la Catenària.
Es milloren els coneixements ferroviaris dels viatgers. Un dia la culpa del retard és de la catenària, un altre dels florolos d'un canvi d'agulles o dels mandingos dels petejandes. I escolti, la cultura general mai és sobrera.
Promouen la mobilitat laboral. L'organització és tan bona que els conductors dels autocars alternatius mai saben si acabaran conduint ells el tren i viceversa.
I el més important, s'ajuda els bombers a fer pràctiques. Qualsevol dia un grup de gent emprenyada, en col·laboració amb els treballadors de Renfe, acabaran cremant un tren.
Iu Forn
AVUI
____________________________________________
Rogamos Empujen Nuestros Ferrocarriles Estropeados
Els maquinistes dels trens estan més atents. Abans sabien on anaven i, és clar, es relaxaven. Ara, un tren que surt direcció Vilanova pot acabar a Massanet... i si hi ha sort a Astorga, esplèndides mantegades. I això els manté en tensió i millora el seu rendiment.
Els caps d'estació tenen una gran forma física. Abans, quan hi havia incidències, no tenien ni idea del que passava perquè ningú els informava de res. Ara tampoc els informen, però almenys poden desplaçar-se des del seu despatx fins al tren que tenen aturat fa dues hores a l'andana i preguntar al personal d'informació el que està passant. I això els millora molt la circulació (no la dels trens, però sí la del seu propi cos).
S'incentiven les relacions humanes entre usuaris i personal d'informació. Ells (i elles) tampoc no saben què passa perquè no hi ha un servei d'informació que informi els informadors. Per tant acaben demanant informació als viatgers que porten una ràdio. I això uneix molt. Fins i tot ja s'han format algunes parelles que es casaran a l'ermita de la Mare de Déu de la Catenària.
Es milloren els coneixements ferroviaris dels viatgers. Un dia la culpa del retard és de la catenària, un altre dels florolos d'un canvi d'agulles o dels mandingos dels petejandes. I escolti, la cultura general mai és sobrera.
Promouen la mobilitat laboral. L'organització és tan bona que els conductors dels autocars alternatius mai saben si acabaran conduint ells el tren i viceversa.
I el més important, s'ajuda els bombers a fer pràctiques. Qualsevol dia un grup de gent emprenyada, en col·laboració amb els treballadors de Renfe, acabaran cremant un tren.
Iu Forn
AVUI
____________________________________________
Rogamos Empujen Nuestros Ferrocarriles Estropeados