Page 1 of 1
TEISA, FYTSA, etc
Posted: Friday 23/02/2007 13:04
by Brill_13
----------------------------------
Nota de l'administrador: aquest fil deriva d'aquest altre:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=423
----------------------------------
Em sap greu desviar del tema de la Pobla, però
aarongilp wrote:
Penseu una cosa, si no s'ha pensat en quasi cap moment de reobrir aquestes línies...no pot ser per pressions de les empreses de transport per carretera, com ara la meva estimada TEISA?
a quina teisa et refereixes?
A la de la esquerra o a la de la dreta?
(ho sento havia de fer la broma vista la pàgina de
l'atm de girona)
---------------
Quan hi havia el tren petit a Banyoles, la Teisa sempre li va fer competència deslleial, baixant el preu del bitllet a preus irrisoris perquè el tren no pogués competir-hi. Gràcies Teisa.
Posted: Friday 23/02/2007 13:46
by genissimon
I no tanta broma. Si mires aquests enllaços:
http://www.moutenbici.org/descarregar/c ... verdes.pdf
http://www.gencat.net/diari/3628/02087012.htm
http://www.boe.es/g/es/borme/dias/2003/04/14/060.php
Pel que sembla la
companyia del ferrocarril d'Olot a Girona, SA és com una filial de
Transportes Eléctricos Interurbanos (TEISA).
Encara hi ha moltes companyies d'origen ferroviari que existeixen i anualment celebren juntes d'accionistes, com Norte, MZA, TFEMB, CFGC, etc...
Salut !!
Brill_13 wrote:Em sap greu desviar del tema de la Pobla, però
a quina teisa et refereixes?
A la de la esquerra o a la de la dreta?
(ho sento havia de fer la broma vista la pàgina de
l'atm de girona)
---------------
Quan hi havia el tren petit a Banyoles, la Teisa sempre li va fer competència deslleial, baixant el preu del bitllet a preus irrisoris perquè el tren no pogués competir-hi. Gràcies Teisa.
Posted: Friday 23/02/2007 16:15
by aarongilp
Brill_13 wrote:Em sap greu desviar del tema de la Pobla, però
aarongilp wrote:
Penseu una cosa, si no s'ha pensat en quasi cap moment de reobrir aquestes línies...no pot ser per pressions de les empreses de transport per carretera, com ara la meva estimada TEISA?
a quina teisa et refereixes?
A la de la esquerra o a la de la dreta?
(ho sento havia de fer la broma vista la pàgina de
l'atm de girona)
---------------
Quan hi havia el tren petit a Banyoles, la Teisa sempre li va fer competència deslleial, baixant el preu del bitllet a preus irrisoris perquè el tren no pogués competir-hi. Gràcies Teisa.
Si, és un cas molt curiós que una companyia de ferrocarril només tingui serveis per carretera sota el nom d'una altra companyia, la qual t'ha comprat (literalment). Jo sóc el fan nº1 de TEISA, però haig de reconèixer que hi ha uns quants casos en que no els interessaria gens un ferrocarril, curiosament on ja n'hi havia...
Posted: Friday 23/02/2007 18:08
by entfe001
L'origen de TEISA era un projecte tramviaire entre Girona i Salt mai realitzat...
Pel que fa a les planures del Gironès: d'acord, no tot és pla, però no em negareu que el terreny està menys "arrugat" que el que hi ha més amunt de la Pobla
Posted: Friday 23/02/2007 19:05
by aarongilp
entfe001 wrote:L'origen de TEISA era un projecte tramviaire entre Girona i Salt mai realitzat...
No és per res, però un dia ja va sortir això (per cert, ho vas dir tu
) i ja et vaig comentar que realment era que els primers cotxes de TEISA eren elèctrics (amb bateries, si no recordo malament). A la mateixa web de l'empresa ho diuen
Posted: Saturday 24/02/2007 16:09
by UT596001
aarongilp wrote:Si, és un cas molt curiós que una companyia de ferrocarril només tingui serveis per carretera sota el nom d'una altra companyia, la qual t'ha comprat (literalment). Jo sóc el fan nº1 de TEISA, però haig de reconèixer que hi ha uns quants casos en que no els interessaria gens un ferrocarril, curiosament on ja n'hi havia...
I FYTSA, què?
És exactament igual que la antiga companyia del tren d'Olot, amb l'agravant que mai van explotar trens...
Posted: Saturday 24/02/2007 18:24
by aarongilp
UT596001 wrote:aarongilp wrote:Si, és un cas molt curiós que una companyia de ferrocarril només tingui serveis per carretera sota el nom d'una altra companyia, la qual t'ha comprat (literalment). Jo sóc el fan nº1 de TEISA, però haig de reconèixer que hi ha uns quants casos en que no els interessaria gens un ferrocarril, curiosament on ja n'hi havia...
I FYTSA, què?
És exactament igual que la antiga companyia del tren d'Olot, amb l'agravant que mai van explotar trens...
No conec aquesta companyia...Quina és i què fa?
Posted: Saturday 24/02/2007 19:24
by UT596001
aarongilp wrote:UT596001 wrote:aarongilp wrote:Si, és un cas molt curiós que una companyia de ferrocarril només tingui serveis per carretera sota el nom d'una altra companyia, la qual t'ha comprat (literalment). Jo sóc el fan nº1 de TEISA, però haig de reconèixer que hi ha uns quants casos en que no els interessaria gens un ferrocarril, curiosament on ja n'hi havia...
I FYTSA, què?
És exactament igual que la antiga companyia del tren d'Olot, amb l'agravant que mai van explotar trens...
No conec aquesta companyia...Quina és i què fa?
FYTSA->Ferrocarriles y Transportes S.A. , empresa del Grup Sagalés.
Línies: Santa Maria d'Oló-Moià-Caldes-Barcelona, Caldes-Granollers, Caldes-Sabadell, Caldes-Castellar, Sabadell-Polinyà - Palau-Solità...
Posted: Saturday 24/02/2007 20:14
by aarongilp
UT596001 wrote:aarongilp wrote:UT596001 wrote:
I FYTSA, què?
És exactament igual que la antiga companyia del tren d'Olot, amb l'agravant que mai van explotar trens...
No conec aquesta companyia...Quina és i què fa?
FYTSA->Ferrocarriles y Transportes S.A. , empresa del Grup Sagalés.
Línies: Santa Maria d'Oló-Moià-Caldes-Barcelona, Caldes-Granollers, Caldes-Sabadell, Caldes-Castellar, Sabadell-Polinyà - Palau-Solità...
Ah, vale...Doncs un nom ben curiós, si...per no haver usat mai això de "Ferrocarriles"
P.D.: A algun admin...cambieu el títol del fil que ja m'havia espantat i tot...què tal algo semblant a "Empreses d'autobusos i línies de Ferrocarril" o algo així? És que un títol amb el nom "TEISA" pot donar molt de sí, eh...
Posted: Saturday 24/02/2007 20:43
by UT596001
aarongilp wrote:Ah, vale...Doncs un nom ben curiós, si...per no haver usat mai això de "Ferrocarriles"
La història és ben curiosa. Aquesta empresa, a principis del 50 del segle XX va intentar obtenir la concessió per reobrir el Mollet-Caldes. Com no ho varen aconseguir, com a compensació els hi van donar la concessió del bus Caldes-Barcelona. Sagalés evidentment es va emprenyar com una mona (va perdre la principal concessió que tenia, i de feia molts anys) i el que va fer és comprar FYTSA que es va integrar al Grup Sagalés.
Posted: Saturday 24/02/2007 23:52
by aarongilp