Page 1 of 2
Metro cuc a la línia 3.
Posted: Monday 26/02/2007 22:50
by viscaelcat
Hola a tothom.
Avui he anat a Barcelona i he utilitzat la línia 3 i m'he trobat un metro estil cuc. No recordo quina és la paraula tècnica per a definir els enllaços entre vagons, o vagons seguits (o com li haguem de dir). Bé el cas és que no en tenia ni idea d'això. Algú me'n pot dir alguna cosa?
Posted: Monday 26/02/2007 23:08
by Mortadel·lo
un serie 2000, que es van estrenar el 92 a la L3, així que molt al dia no estàs
Posted: Monday 26/02/2007 23:10
by metring
Crec que és cotxes intercomunicats, amb anelles intercomunicadores.
Potser en viscaelcat feia temps que no baixava a Barcelona, o que no havia coincidit d'agafar la línia 3.
I espera, que ara hi hauran més així, amb els 3000, els més antics que recorren la línia, que els estan reformant, per a tenir els cotxes intercomunicats.
Posted: Monday 26/02/2007 23:23
by Vox
Mortadel·lo wrote:un serie 2000, que es van estrenar el 92 a la L3, així que molt al dia no estàs
O bé, un 5000!
Vox
Posted: Tuesday 27/02/2007 10:05
by aim
Actualment que jo sàpiga per la L3 hi han 3 sèries que la recorren, 2 d'elles són "cucs".
Si el metro que has vist tenia el frontal negre i vermell has vist un 5000, en canvi siel que has vist era un metro tot blanc llavors era un 2000. Per la linia també hi han els 3000 que son molt semblants als 2000 pero sense el "cuc".
Posted: Tuesday 27/02/2007 12:46
by Denisuko
També es pot mirar el numero del cotxe amb quin numero comença i aixi es pot saber quina serie de tren es, llavors sera 2000, 3000 o 5100 (perque a L3 no circulen trens de la serie 5000
)
Posted: Tuesday 27/02/2007 12:51
by Platanito
Denisuko wrote:5100 (perque a L3 no circulen trens de la serie 5000
)
Posted: Tuesday 27/02/2007 13:11
by Denisuko
Posted: Tuesday 27/02/2007 13:23
by aim
Quina diferencia hi ha entre els 5000 i els 5100 ? es que a simple vista n'ho n'he vist cap. També he de dir que encara no he pujat a cap 5100 a la L3.
Posted: Tuesday 27/02/2007 14:22
by Platanito
aim wrote:Quina diferencia hi ha entre els 5000 i els 5100 ?
¡NINGUNA!
La
sèrie 5100 no existeix! (Veus, Denisuko, com fent conya sempre hi ha algú que s'ho traga? Si és que...)
En el cas dels 1000/1100 sí que hi ha una diferència, ja que van ser encarregades per separat i les segones, al ser força posteriors, introdueixen canvis físics (els remolcs bàsicament) i tecnològics. També hi ha diferències entre els 2000 i els 2100. El que no podem fer és anomenar nova sèrie a qualsevol tren a partir del 26è d'una sèrie, ja que per lògica la seva numeració serà una centena més alta.
Suggereixo d'ara endavant castigar a qui gosi parlar de les "sèries" 5100, 9100 i similars. A qui ho faci li graparem unes orelles d'ase a les seves pròpies i el deixarem en pilotes davant d'un grup de grafiters armats amb estris de tatuatge perquè li cobreixin tot el cos de tags.
Posted: Tuesday 27/02/2007 14:36
by Fran-Ikarus
Jo els denunciaria al Consell de Cent.
Posted: Tuesday 27/02/2007 14:46
by aim
Ja m'estranyava a mi....
Denisuko, la pròxima vegada fica més emoticons, que sino sembla que ho diguis en serio
Posted: Tuesday 27/02/2007 15:26
by Denisuko
Posted: Tuesday 27/02/2007 15:30
by Mortadel·lo
veieu, veieu com són diferents!!
els 1000 i els 1100 en origen no portaven remolc, així que no em vingueu amb això com a diferència significativa.
Posted: Tuesday 27/02/2007 15:58
by viscaelcat
Perdoneu. Donava per suposat que sabíeu que jo sabia que una 5000 no podia ser, ja que tinc bastant "nivell" com per diferenciar les noves de les velles
. Era un metro de la sèrie 2000, ho hauria d'haver especificat. Com molt bé ha dit Metring, feia temps que no baixava a Barcelona i més que no em topava amb aquest dos-mil, perquè la setmana passada vaig poder agafar un 5000 a la línia 3.
El primer que vaig pensar quan vaig veure el passadís d'intercomunicació (coi per escriure això) entre tanta gent, ja que anava molt ple, era que havia de ser una reforma, perquè no en tenia ni idea que haguessin posat un tren de la línia 2 a la 3.
Bé, doncs espero informar-me sobre per què han traslladat trens d'una línia a una altra. Segur que algú de vosaltres m'ho sabrà dir.
Gràcies per tot.
Posted: Tuesday 27/02/2007 16:26
by Platanito
Denisuko wrote:Doncs em pensava que ningú picaria, encara que em sembla que hi ha alguna diferencia en quant al pupitre de conducció, un parell de botons canviats de posició, però ara no estic del tot segur, res de l'altre món
Aquestes coses s'han de provar.
Mortadel·lo wrote:els 1000 i els 1100 en origen no portaven remolc, així que no em vingueu amb això com a diferència significativa.
No, però els 1100 venien amb patins, i hi ha diferències elèctriques, el soroll del motor mateix ho prova... La diferència entre els 1300 i 1400 (encarregats a posteriori) només fa que donar constància visual explícita de la diferència de sèrie, ja que si haguessin estat idèntics segurament avui dia no els consideraríem sèries diferents.
Posted: Tuesday 27/02/2007 17:01
by Fran-Ikarus
Jo estic amb en Mortadel·lo. Els 1300 i 1400 són respectivament sèries pròpies (de remolcs) i no contribueixen a la definició dels 1000 i dels 1100. Demà podem enganxar, si voleu (i es pot) un 3300 a una parella de 1000 i un altre a una parella de 1100, i continuaran sent diferents.
És a dir, que són sèries diferents, però en cap moment són més diferents per portar enganxat un remolc 1300 i un 1400 respectivament.
Posted: Tuesday 27/02/2007 18:53
by alexbn
viscaelcat wrote:perquè no en tenia ni idea que haguessin posat un tren de la línia 2 a la 3.
En origen los 2000 circularon por la L2, pero eso fue hasta que llegaron los 2100, momento en el que los 2000 fueron a parar a la L3 (y ya hace años de eso). Creo que hay 3 trenes 2000 en la L3.
Posted: Tuesday 27/02/2007 19:50
by U-Bahn
Crec que pel 1997.
Posted: Tuesday 27/02/2007 21:58
by Guigui
U-Bahn wrote:Crec que pel 1997.
No, molt abans. Recordo anar el 1992 (ho sé perquè era l'
any del Cobi) amb un 2000 en semi-proves* perquè el passadís d'intercomunicació no estava obert; en canvi, hi havia una pantalla tota blanca, com la carrosseria dels cotxes. No recordo quan van passar a circular amb el passadís obert però no crec que tardessin gaire en fer-ho.
*acceptaven passatge però no anaven en "plenitud de funcions", tenint el passadís tancat