Page 1 of 1

Dubte sobre les 252

Posted: Wednesday 28/02/2007 0:04
by Jordi Freixas
Ara, amb proliferació dels Alvia, què se n'ha fet de les màquines 252 que operaven per Alta Velocitat?

I d'altra banda, aquestes màquines, a quanta velocitat podien arribar? Tenen la mateixa potència que les que circulen d'aquesta serie per via convencional?

Posted: Wednesday 28/02/2007 10:12
by express
Home aquestes màquines circulen crec jo que circulen a la mateixa velocitat que per la linia convencional, a la caixa de la màquina a la part inferior abans d'arribar als eixos hi han uns numeros (et diu el num de la màquina, entre altres) i si vas mirant veuras un numero i a dintre un requadre i alli fica 200b aixó vol dir al velocitat màxima als 448 reformats surt 160a que la "a" vol dir autoritzat pero la "b" no se que vol dir. Aquesta numeració esta dintre d'un rombe menys les 252 i altres trens.

Re: Dubte sobre les 252

Posted: Wednesday 28/02/2007 15:33
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Ara, amb proliferació dels Alvia, què se n'ha fet de les màquines 252 que operaven per Alta Velocitat?
Aquí hem de fer un incís, que tal com has formulat la pregunta dónes a entendre una altra cosa. Dins del grup de 252 en ample UIC hi ha dos tipus, a nivell territorial: Les AVE (LAV1, amb els T200 fins a Cordoba i amb els Altaria fins a Majarambrique) i les Altaria (LAV2, fins a Plasencia de Jalón (Altaria de Pamplona i Irun) i Lleida/Roda de Barà (per als Altaria de BCN).

Amb l'arribada dels Alvia s'han alliberat locomotores Altaria, però se'n necessiten menys, ja que d'Altaries només hi ha els de Pamplona / Irun i el BCN - Cadiz. Les que s'usaven fins a Lleida, doncs...ni idea d'on són, ja que inclus he vist l'Altaria Triana sortint de Camp de Tarragona amb una 252 AVE (que teòricament estan recloses a la LAV1).
Jordi Freixas wrote:I d'altra banda, aquestes màquines, a quanta velocitat podien arribar? Tenen la mateixa potència que les que circulen d'aquesta serie per via convencional?
Per UIC estan autoritzades a agafar els 220, mentre que per ibèric estan autoritzades a 200 km/h. La potència és exactament la mateixa en ambdós tensions, 5600kW.

Posted: Wednesday 28/02/2007 15:37
by aarongilp
express wrote:alli fica 200b aixó vol dir al velocitat màxima als 448 reformats surt 160a que la "a" vol dir autoritzat pero la "b" no se que vol dir.
Ni la 'a' ni la 'b' volen dir el que tu dius. Són els tipus de velocitat. Pel fòrum hi ha més d'un fil on s'explica això, busca'ls i mirat-ho.

Posted: Wednesday 28/02/2007 15:45
by davida
Pero per una altre costat, desde desembre hi ha 2 nous trens Altaria per sentit entre Madrid i Granada via Antequera que requereixen máquines 252 en ample UIC.
A mes a mes de Madrid - Logroño y viceversa existent desde la inauguració de la LAV Madrid Lleida

Posted: Wednesday 28/02/2007 15:48
by aarongilp
davida wrote:A mes a mes de Madrid - Logroño y viceversa existent desde la inauguració de la LAV Madrid Lleida
Havia sentit campanes de que el Madrid - Logroño l'havien tret, per això no l'havia comptat.

Re: Dubte sobre les 252

Posted: Wednesday 28/02/2007 20:31
by Jordi Freixas
aarongilp wrote:
Jordi Freixas wrote:Ara, amb proliferació dels Alvia, què se n'ha fet de les màquines 252 que operaven per Alta Velocitat?
Aquí hem de fer un incís, que tal com has formulat la pregunta dónes a entendre una altra cosa. Dins del grup de 252 en ample UIC hi ha dos tipus, a nivell territorial: Les AVE (LAV1, amb els T200 fins a Cordoba i amb els Altaria fins a Majarambrique) i les Altaria (LAV2, fins a Plasencia de Jalón (Altaria de Pamplona i Irun) i Lleida/Roda de Barà (per als Altaria de BCN).

Amb l'arribada dels Alvia s'han alliberat locomotores Altaria, però se'n necessiten menys, ja que d'Altaries només hi ha els de Pamplona / Irun i el BCN - Cadiz. Les que s'usaven fins a Lleida, doncs...ni idea d'on són, ja que inclus he vist l'Altaria Triana sortint de Camp de Tarragona amb una 252 AVE (que teòricament estan recloses a la LAV1).
Jordi Freixas wrote:I d'altra banda, aquestes màquines, a quanta velocitat podien arribar? Tenen la mateixa potència que les que circulen d'aquesta serie per via convencional?
Per UIC estan autoritzades a agafar els 220, mentre que per ibèric estan autoritzades a 200 km/h. La potència és exactament la mateixa en ambdós tensions, 5600kW.
Però, aquestes locomotores podrien arribar als 300? En algun lloc vaig llegir, que són màquines d'Alta Velocitat.

Re: Dubte sobre les 252

Posted: Wednesday 28/02/2007 20:35
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:
aarongilp wrote:
Jordi Freixas wrote:Ara, amb proliferació dels Alvia, què se n'ha fet de les màquines 252 que operaven per Alta Velocitat?
Aquí hem de fer un incís, que tal com has formulat la pregunta dónes a entendre una altra cosa. Dins del grup de 252 en ample UIC hi ha dos tipus, a nivell territorial: Les AVE (LAV1, amb els T200 fins a Cordoba i amb els Altaria fins a Majarambrique) i les Altaria (LAV2, fins a Plasencia de Jalón (Altaria de Pamplona i Irun) i Lleida/Roda de Barà (per als Altaria de BCN).

Amb l'arribada dels Alvia s'han alliberat locomotores Altaria, però se'n necessiten menys, ja que d'Altaries només hi ha els de Pamplona / Irun i el BCN - Cadiz. Les que s'usaven fins a Lleida, doncs...ni idea d'on són, ja que inclus he vist l'Altaria Triana sortint de Camp de Tarragona amb una 252 AVE (que teòricament estan recloses a la LAV1).
Jordi Freixas wrote:I d'altra banda, aquestes màquines, a quanta velocitat podien arribar? Tenen la mateixa potència que les que circulen d'aquesta serie per via convencional?
Per UIC estan autoritzades a agafar els 220, mentre que per ibèric estan autoritzades a 200 km/h. La potència és exactament la mateixa en ambdós tensions, 5600kW.
Però, aquestes locomotores podrien arribar als 300? En algun lloc vaig llegir, que són màquines d'Alta Velocitat.
Home, com t'he dit més amunt, només estan autoritzades a 200/220. I es considera AV tot allò que passi de 200...

Posted: Wednesday 28/02/2007 20:36
by Jordi Freixas
Sí, però una cosa és la velocitat a la qual estiguin autoritzades, i una altra, és la velocitat a la qual hagin arribat en proves.

Posted: Wednesday 28/02/2007 20:49
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Sí, però una cosa és la velocitat a la qual estiguin autoritzades, i una altra, és la velocitat a la qual hagin arribat en proves.
El rècord màxim d'una 252 està en 302 km/h, arrossegant una branca petita de Talgo Pendular.

Posted: Wednesday 28/02/2007 22:47
by Jordi Freixas
Aquí volia arribar jo. I per què no els hi deixen augmentar la velocitat als Altaria? Ni que sigui per arribar a 250...

Posted: Wednesday 28/02/2007 23:48
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Aquí volia arribar jo. I per què no els hi deixen augmentar la velocitat als Altaria? Ni que sigui per arribar a 250...
Entre d'altres coses, perquè creus que se'ls reforma a les branques 130? Se'ls modifica els rodals i les estanquitzacions (o com es digui) per a suportar bé els 250 km/h continuats...I a les 252 no les deixen correr més per moltes coses, entre elles l'agresivitat a la via (22 Tm/eix en AV és molt, a França tenen un límit de 17 Tm/eix per al servei comercial).

Posted: Thursday 01/03/2007 1:28
by Jordi Freixas
Vols dir que les 130 provenen de reformes?

Posted: Thursday 01/03/2007 10:42
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Vols dir que les 130 provenen de reformes?
Pensava que ja havia quedat clar fa dies...les 130 són les branques Altaria (Talgo 7) de tota la vida (en servei des del 2000 més o menys), reformades per agafar els 250km/h i, a la vegada, se les hi insereix dues motrius als extrems, deixant-les com a elements automotors.

Posted: Thursday 01/03/2007 12:00
by genissimon
Els tipus "normal", A i B tenen a veure amb la capacitat del material per passar ràpid per revolts.

En funció de l'acceleració lateral no compensada que és capaç de suportar la gent que va dins del tren (paràmetre limitat pel confort, doncs) es classifica el material en:

N -> fins a 0,65 m/s2 -> mercaderies i convencional "antic"
A -> fins a 1 m/s2 -> autopropulsat i convencional modern tipus 9000,1000, etc...
B -> fins a 1,2 m/s2 -> talgo pendular

Més informació a la plana personal d'en Christian Torrego sobre els trens Talgo

Per altra banda, les 252 tenen una greu limitació per a l'alta velocitat: les seves 22,5 Tm per eix, quan tot el material per a alta velocitat està al voltant de les 17-18,5 Tm per eix. Per exemple, les tractores 130 estan en 18 Tm per eix, malgrat tenir el mecanisme de canvi d'ample.

També cal tenir en compte que les cinc primeres 252 només poden anar en ample 1435 i que les darreres de la sèrie només porten equips per a funcionar en 3000Vcc.

Tenint en compte que els trens Alsthom AVE (s.100) no desenvolupen la mateixa potència sota catenària a 25 KVca que sota 3KVcc, es de suposar que amb les 252 passi el mateix. Segons renfe, a 25 kVca -> 8800 kW a 3kVcc -> 5400 kW

Salut !!

Posted: Thursday 01/03/2007 12:09
by Jordi Freixas
Però si han pogut arribar a 300, quin problema els suposa el pes? Excés d'energia potser?

Posted: Thursday 01/03/2007 12:11
by Platanito
[quote="Jordi Freixas"][/quote]

:martell2

Posted: Thursday 01/03/2007 12:31
by genissimon
Excés de desgast de la via i encariment del seu manteniment per conservar els paràmetres geomètrics que permeten circular a 300. És una qüestió purament de costos d'explotació.

Per cert, abans me n'he oblidat. Les 252 són 200B, tot i que durant un temps les d'ample ibèric van ser 160B per problemes de fissures als xassís dels bogies, ja corregits.

Els Talgo 102 són 17 Tm per eix, els Siemens 103 són 17 Tm per eix, els Alsthom 100 són 17,2 Tm per eix, etc...
Jordi Freixas wrote:Però si han pogut arribar a 300, quin problema els suposa el pes? Excés d'energia potser?