Hola.
Passo a comentar les meves impressions sobre la proposta d'en Santfeliuenc:
XARXA D'ALTA VELOCITAT: No considero bona aquesta proposta per dos raons: la primera perquè entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders a ran de costa no hi ha espai per res més. La segona, el tram de Reus cap amunt que el fas passar per la zona de muntanya, per la qual cosa, suposo que s'hauria de fer en túnel. Jo aquest tram, l'hagués fet passar al costat de la C-14.
XARXA PER A MERCADERIES: M'agradaria que expliquessis amb una mica més de detall com s'estructuraria aquesta xarxa per a mercaderies. Seria complementari a la xarxa d'Alta Velocitat? La meva proposta per a una xarxa de mercaderies seria crear una línia, paral·lela al corredor del Mediterrani per a aquest transport, enllaçant també per un costat amb el port de Tarragona i el polígon petroquímic sud per una via exclusiva i per l'altre amb el polígon químic nord.
XARXA DE RODALIES: Crec que una xarxa de Rodalies Tarragona hauria de estar coordinada amb la xarxa de Rodalies Barcelona (un Rodalies Catalunya, potser?). Per exemple, que la línia R2 continués fins a la Plana-Picamoixons per la línia de Valls i que la R4 seguís fins a Tarragona. Ara bé, crec que en aquestes línies hi haurien dos tipus de serveis: uns més directes (poques parades) i altres tipus tramvia (parant a totes les estacions), així asseguraríem una mobilitat ràpida entre els punts més importants de la xarxa però també tindriem garantits tots els moviments entre les restants estacions.
Sobre la xarxa que proposa en Santfeliuenc, faig els següents comentaris:
- Dintre de Tarragona i Reus hi haurien d'haver dos o tres estacions, repartides en diferents zones de les ciutats. Per exemple, a Tarragona, jo posaria una estació a la zona de Boscos i una altra a la zona de La Canonja/Bonavista (o bé a les rodalies del polígon químic sud), a part de l'actual. A Reus, posaria alguna estació a l'aeroport i als polígons industrials que hi han per la carretera de Falset.
- Crec que faltaria una connexió directa entre Reus i Cambrils/Salou, així com una altra entre Valls i Tarragona. Aquesta connexió Valls-Tarragona la faria passar, sortint de l'estació actual per la línia actual fins l'alçada de Nulles, afegint una estació a l'alçada del polígon de Puigpelat/SCA. D'allí seguiria per l'Argilaga, la Secuita, enllaç amb l'estació del TGV de Perafort, Perafort poble i polígon, Sant Salvador, Zona Educacional i d'allí seguiria la circumval·lació de Tarragona parant a Terres Cavades fins a Boscos. D'aquesta manera asseguraríem la mobilitat comarcal tant de l'Alt Camp com del Tarragonés, la mobilitat urbana de Tarragona ciutat, la mobilitat cap a l'estació del TGV de Perafort i als polígons industrials de Puigpelat/SCA i Perafort. La connexió entre Reus i Cambrils/Salou la deixo per algú altre que conegui millor la zona
- La connexió Valls-Reus la faria com una mena de ronda ferroviària nord de Valls, amb alguna parada al nord del barri de les Comarques i a l'urbanització de Mas Clariana. Des d'allí, seguiria paral·lela a la C-37 fins a Alcover
- La línia 1 està força bé ja que hi ha un nombre important de persones que es desplacen a diari des de les Terres de l'Ebre fins a les ciutats de Tarragona i Reus per treball o estudi. Ara bé, si hi hagués aquesta connexió Reus-Cambrils, es podria crear una línia (1b) del tipus Amposta/Tortosa-Cambrils/Salou-Reus-Valls, així asseguraries les relacions Valls-Reus-Cambrils/Salou
- La línia 2 la canviaria fent-la passar per la connexió Valls-Tarragona(Boscos). A més, cal tenir en compte que la connexió Reus-Valls l'asseguraríem mitjançant la línia 1b exposada més amunt i per la connexió Valls-Comarruga també tindríem la perllongació de la línia 4 de Barcelona, de tal manera que es milloraria la connexió amb el Baix Penedès, el Garraf (platges) i Barcelona, tant de Valls com dels municipis de l'Alt Camp, del Tarragonès i del Baix Penedès pels quals passa la línia.
- La línia 3 la considero també força bé, encara que potser l'allargaria més cap al Priorat, fins a Falset. Enllaça amb Reus i Tarragona i donaria un bon servei a aquella zona del Baix Camp.
- La línia 4 veig que seria un reforç de la línia 1 entre Cambrils i Torredembarra. Bé, perquè aquest seria el tram amb més trànsit de la línia de la costa.
- A la línia 5 no li veig gaire sentit, ja que aquests trams són utilitzats també per altres línies i, si considerem la connexió Reus-Cambrils/Salou, el recorregut seria més ràpid per aquest enllaç.
- A la línia 6 tampoc li veig molt sentit, ja que no aporta gaire més de nou, tot i que allargant-la fins a Falset milloraria bastant.
Resumint:
· Perllongació de línies de Rodalies Barcelona
· Noves connexions: Valls-Tarragona i Reus-Cambrils/Salou
· Noves estacions a la xarxa actual: Tarragona(Boscos), Tarragona(La Canonja/Bonavista), Reus(Ctra.Falset), Reus(Aeroport), a més d'alguna altra.
· Facilitar els enllaços amb polígons industrials
· Línies (xarxa integrada amb Rodalies Barcelona):
R2: Barcelona-Vilanova i la Geltrú-Sant Vicenç de Calders-Salomó-Valls-Picamoixons
R4: Barcelona-Vilafranca del Penedès-Sant Vicenç de Calders-Torredembarra-Tarragona
1: Amposta/Tortosa-Cambrils/Salou-Tarragona-Sant Vicenç de Calders
1b: Amposta/Tortosa-Cambrils/Salou-Reus-Valls
2: Valls-Tarragona-Sant Vicenç de Calders
3: Falset-Riudecanyes-Reus-Tarragona-Sant Vicenç de Calders
4: Cambrils-Torredembarra.
6: Valls-Reus-Riudecanyes-Falset
Val a dir que algunes d'aquestes línies es podrien retallar o unir per optimitzar-les. També es podrien canviar els noms d'aquestes línies per integrar-los amb la xarxa de Rodalies Barcelona
XARXA DE TRAMVIES: La xarxa de tramvies l'entenc com una xarxa més "urbana", és a dir, que hauria de donar també un servei urbà a les poblacions que travessa, tot i que també podria tenir trams fora de zona urbana entre diferents poblacions, on podria tenir una infraestructura de tipus Tram-Tren (com el que crec que s'està muntant a Alacant per part de FGV). Val a dir que tota aquesta xarxa tramviaria implicaria una reforma total de les xarxes d'autobusos urbans.
- La línia T1 crec que hauria de començar al nucli tarragoní de La Móra i enllaçar tots els barris de la carretera de Barcelona, tal com fan les línies 1, 9 i 98 dels autobusos de Tarragona. Després, travessaria la zona centre seguint la Via Augusta, Rambla Vella, Estanislau Figueras, Pl.Imp.Tàrraco i Via Roma. D'allí seguiria la carretera de València donant servei als barris de Ponent i continuant fins a Vila-seca. A partir d'aquí, cap a Reus on també donaria un servei urbà.
- La línia T2 faria el mateix recorregut que la T1 fins a la Via Roma, des d'on es desviaria cap a l'Autovia de Salou per donar servei al Polígon El Francolí, el Complex Educatiu i al polígon químic sud. D'allí seguiria cap a la Pineda, Cap de Salou, Salou, Cambrils Barri Marítim (més o menys com la línia de Plana, per la costa).
- A la línia T3 no li veuria gaire sentit si es fes un enllaç de Rodalies entre Cambrils i Reus. Ara bé, es podria crear una línia que unís Cambrils, Salou, Port Aventura, Vila-seca i Tarragona, per la N-340.
- Es podria crear una nova línia (T4) que unís La Pineda, Vila-seca, el Campus Universitari de Reus i Reus, donant el tomb per les Rondes reusenques.
- Una altra possible línia (T5) seria una Reus-Salou per l'autovia de la C-14
- Una T6 enllaçaria el centre de Tarragona amb els barris de Torreforta, La Floresta, el polígon de les Gavarres, l'aeroport i el centre de Reus, seguint l'autovia T-11.
- Una altra línia que proposo (T7) seria un enllaç entre el centre de Tarragona, la Zona Educacional, els barris de Sant Salvador i Sant Ramon, i d'allí cap als Pallaresos.
- Una perllongació d'aquesta línia anterior seria la T8, que esdevindria la línia més llarga del sistema. Aquesta línia faria el següent recorregut, tot seguint la N-240: Pl.Imp.Tarraco-Zona Educacional-Sant Ramon-Sant Salvador-Pol.Ind.Perafort-Perafort-Estació TGV-Els Garidells-Les Gunyoles-Vallmoll-Vallmoll Paradis-Valls(Portal Nou)-Valls(Hospital)-Valls(Estacio d'Autobusos)-Valls(Estacio de trens)-Valls(El Fornas)-Pol.Ind.Valls-Pol.Ind.El Pla-El Pla de Santa Maria
Resumint:
· Xarxa que donaria servei urbà a les poblacions que travessa, implicant la reforma de les actuals xarxes d'autobusos.
· Xarxa tipus tram-tren en trams interurbans
· Línies del sistema tramviari:
T1: La Mora-Tarragona Llevant-Tarragona Centre-Tarragona Ponent-Vila-seca-Reus
T2: La Mora-Tarragona Llevant-Tarragona Centre-Pol.Ind.Francoli-Complex Educatiu-Pol.Quimic Sud-La Pineda-Salou(Pg.Maritim)-Cambrils(barri maritim)
T3: Tarragona Centre-Vila-seca-Port Aventura-Salou(centre)-Cambrils(centre)
T4: La Pineda-Vila-seca-Reus(universitat)-Reus(centre)
T5: Reus-C-14-Salou
T6: Tarragona(centre)-Torreforta-La Floresta-Pol.Les Gavarres-Aeroport-Reus(centre)
T7: Tarragona(centre)-Zona Educacional-Sant Ramon-Sant Salvador-Els Pallaresos
T8: Tarragona(centre)-Zona Educacional-Sant Ramon-Sant Salvador-Pol.Ind.Perafort-Perafort(poble)-Estacio TGV-Els Garidells-Les Gunyoles-Vallmoll-Vallmoll Paradis-Valls(Portal Nou)-Valls(Hospital)-Valls(Estacio BUS)-Valls(Estacio Tren)-Valls(El Fornas)-Pol.Ind.Valls-Pol.Ind.El Pla-El Pla de Santa Maria