http://www.avui.cat/
-----------------------------------
Queixes · Els usuaris de Renfe critiquen una vegada més les males maneres de la companyia a l'hora d'informar vaga
· Hi estan d'acord però "falta organització"
Per Q. Torrent / Fotos: M.A. Torres
Ultratjats, resignats, condemnats, vexats, humiliats, escaldats, destrossats, desesperats... Els 400.000 usuaris de Renfe Rodalies a Barcelona han esgotat tots els qualificatius per definir la seva situació. La tensió es respira a l'ambient de les andanes de qualsevol estació. Ningú sap què passarà si els trens no comencen a funcionar.
Sandra Casadevall
Teià. Usuària diària de la C-1
"És infernal. L'últim dia vaig estar més de tres hores per anar de Teià a Barcelona. Els que informen gairebé no saben res. Si informessin més bé, podria quedar-me a casa o buscar alternatives. Tot i que ho vaig saber pel diari, no he fet vaga perquè hi havia confusió. Algú havia de pagar perquè passéssim tots. No sé si es tracta que dimiteixi algú, però que apliquin mesures per arreglar-ho".
Marta Diago
Martorell. Usuària diària de la C-4
"Molts retards i poca informació. Ja he fet sis reclamacions i només m'han tornat els diners en una ocasió. Sempre arribo tard a la feina. Sort que el meu cap es fa el càrrec de la situació".
Víctor Cueto
Vilassar. Usuari diari de la C-1
"N'estic fins als ous, de perdre dues hores cada dia. No hi ha dret. El govern de la Generalitat ho permet perquè siguem els usuaris els que ens rebotem".
Verónica Rojas
Vilassar. Usuària diària de la C-1
"La gent talla les línies perquè ningú dóna cap informació ni explicació. És evident que falta inversió. I fa molts anys que s'hauria d'haver fet".
Robert Oliva
Vilassar. Usuari de la C-1 i la C-4
"Sempre que agafo Renfe arribo tard a la feina. Sort que des de l'Hospitalet tinc alternatives i, quan hi ha col·lapse, puc agafar el metro o l'autobús. La gent no sap què fer. Costa seguir la vaga, perquè no hi ha organització. Hem d'adoptar una postura més ferma".
Montse Marcos
Sabadell. Usuària diària de la C-3
"Caldria prendre mesures. No he vist gairebé ningú que fes vaga, però sé que a Sants han obert les portes perquè la gent passi".
Óscar Sánchez
Barcelona. Usuari diari de la C-2
"Habitualment arribo tard a la feina per culpa de Renfe. La situació pot comportar que la gent faci coses salvatges. No és que hi estigui d'acord, però arriba un punt que entens el que fa la gent. L'Estat hauria d'entendre el greuge comparatiu en inversions que patim els catalans. Per exemple, no pot ser que totes les línies de Rodalies passin per dues vies a Plaça de Catalunya".
Ricard Núñez
Malgrat de Mar. Usuari de la C-1
"Molts dies no puc arribar a temps a classe. A vegades intento agafar-lo abans de l'hora que tocaria".
Xavier Brustenya
Sant Cugat. Usuari diari de la C-3
"No he fet vaga perquè tinc el bitllet trimestral i pago igualment. Sort que a la feina no tinc hora d'entrada. Abans baixava amb Ferrocarrils, però ara l'estació em queda molt lluny de casa".
Muntsa Niso
Badalona. Usuària diària de la C-1
"Sóc tossuda i vull agafar el tren. No tinc cotxe per decisió personal. Les deficiències i la falta d'informació et fan improvisar. El tren es para cada dia sense explicacions abans d'Arc de Triomf 6, 8, 10 o 15 minuts. Em sembla fantàstica la vaga i les protestes dels usuaris. Renfe contribueix al canvi climàtic perquè fa que la gent utilitzi el cotxe".