Page 1 of 1
Carreteres principals que perden prioritat de circulació
Posted: Thursday 01/03/2007 10:19
by entfe001
Obro aquest fil per intentar fer un llistat de cruïlles on la que no té preferència és la que té un rang superior o bé altres casos de carreteres principals que no perden la prioritat en alguns casos. Ho il·lustraré amb dos exemples:
- La carretera C-1415 (Granollers - Mataró per la collada), després de trobar la C-60 venint de Parpers, té un cediu el pas per deixar preferència als vehicles procedents de la carretera local que ve de Dosrius.
- La N-II s'incorpora a la ronda de Mataró mitjançant un altre cediu el pas.
Ja sé que el tema pot semblar una pocasoltada, però em fa gràcia.
Posted: Thursday 01/03/2007 11:11
by genissimon
Amb la proliferació de rotondes a les cruïlles del país, cada cop hi ha més cediu-el-pas a totes les carreteres. Altra cosa són les autovies i autopistes. A França ja fa molts d'anys que això és així i, a sobre, al pas per moltes poblacions et trobes tots els passos de vianants elevats i moltes limitacions a 30 Km/h.
Salut !!
Posted: Thursday 01/03/2007 12:35
by Fran-Ikarus
Entrar a la Ronda de Dalt, sentit Llobregat, des de la C-58, també suposa un "cediu el pas", mentre que incorporar-se a la Ronda Litoral, sentit Besòs, venint des del mateix sector, és directe i el "cediu el pas" és pels vehicles procedents de la Ronda de Dalt, en teoria "la mateixa via".
Clar que aquestes zones són molt complexes, en molts casos no es pot parlar de via principal o secundària degut a que estan dissoltes en carrils d'acceleració i deceleració, vies de servei, trams d'enllaç comuns, etc. i a l'hora de la veritat el que es té en compte és la ubicació i fluxe previst de tràfic de cadascuna (com ha de ser, d'altra banda)
El cas que esmentes de la N-II també podria entendre's com a "transformació en travesia", si bé travesia una mica peculiar per tractar-se d'una ronda. El que vull dir és que la configuració urbana sempre guanya a la carretera que l' "alimenta" (com és lògic, també), i qualsevol carretera nacional important es queda en "no res" davant les implacables normes que regeixen la circulació per casc urbà. I si toca un cediu el pas, doncs cediu el pas (sempre consola més que un semàfor vermell). El que passa és que estem perdent el costum d'això, perquè (feliçment) cada cop hi ha menys obligació d'atravessar poblacions quan viatges per una nacional radial.
Posted: Thursday 01/03/2007 12:36
by Fran-Ikarus
Entrar a la Ronda de Dalt, sentit Llobregat, des de la C-58, també suposa un "cediu el pas", mentre que incorporar-se a la Ronda Litoral, sentit Besòs, venint des del mateix sector, és directe i el "cediu el pas" és pels vehicles procedents de la Ronda de Dalt, en teoria "la mateixa via".
Clar que aquestes zones són molt complexes, en molts casos no es pot parlar de via principal o secundària degut a que estan dissoltes en carrils d'acceleració i deceleració, vies de servei, trams d'enllaç comuns, etc. i a l'hora de la veritat el que es té en compte és la ubicació i fluxe previst de tràfic de cadascuna (com ha de ser, d'altra banda)
El cas que esmentes de la N-II també podria entendre's com a "transformació en travesia", si bé travesia una mica peculiar per tractar-se d'una ronda. El que vull dir és que la configuració urbana sempre guanya a la carretera que l' "alimenta" (com és lògic, també), i qualsevol carretera nacional important es queda en "no res" davant les implacables normes que regeixen la circulació per casc urbà. I si toca un cediu el pas, doncs cediu el pas (sempre consola més que un semàfor vermell). El que passa és que estem perdent el costum d'això, perquè (feliçment) cada cop hi ha menys obligació d'atravessar poblacions quan viatges per una nacional radial.
Posted: Thursday 01/03/2007 13:34
by Denekcalb
Si subes a Andorra por la C-14, en la población de Adrall tiene preferencia la C-14 y la que tiene el ceda es la N-260. A pesar de que la nacional tenga una jerarquía más alta que la C-14, lo que sucede aquí es lógico: mucha más gente baja de la Seu d'Urgell a Barcelona, Tarragona y Lérida, que no a Sort. Si la N-260 tuviera prioridad respecto a la C-14, sería... ¡¡una estupidez!!
Posted: Thursday 01/03/2007 15:54
by UT596001
Denekcalb wrote:Si subes a Andorra por la C-14, en la población de Adrall tiene preferencia la C-14 y la que tiene el ceda es la N-260. A pesar de que la nacional tenga una jerarquía más alta que la C-14, lo que sucede aquí es lógico: mucha más gente baja de la Seu d'Urgell a Barcelona, Tarragona y Lérida, que no a Sort. Si la N-260 tuviera prioridad respecto a la C-14, sería... ¡¡una estupidez!!
A parte que hace años, la N-260 en numeración no existía, era la misma C-1313 (actual C-14) la que iba hasta la misma Seu d'Urgell.
Posted: Thursday 01/03/2007 15:56
by Mortadel·lo
uhmmmmmmm, jo diria que si vas pel carril de l'esquerra venint de la C58 entres al nus de la trinitat sense cap cediu el pas
Posted: Thursday 01/03/2007 15:58
by UT596001
Mortadel·lo wrote:uhmmmmmmm, jo diria que si vas pel carril de l'esquerra venint de la C58 entres al nus de la trinitat sense cap cediu el pas
Així és. Mira que hi he passat cops per allà amb l'A2!
Posted: Friday 02/03/2007 13:23
by entfe001
Fran-Ikarus wrote:El cas que esmentes de la N-II també podria entendre's com a "transformació en travesia", si bé travesia una mica peculiar per tractar-se d'una ronda. El que vull dir és que la configuració urbana sempre guanya a la carretera que l' "alimenta" (com és lògic, també), i qualsevol carretera nacional important es queda en "no res" davant les implacables normes que regeixen la circulació per casc urbà. I si toca un cediu el pas, doncs cediu el pas (sempre consola més que un semàfor vermell). El que passa és que estem perdent el costum d'això, perquè (feliçment) cada cop hi ha menys obligació d'atravessar poblacions quan viatges per una nacional radial.
Si aquest cas em crida l'atenció és perquè el comparo amb la breu incorporació de la C-25 a la C-17 a Vic, on es disposa de carril propi (és més, per seguir la C-25 ni tan sols fa falta fer cap canvi de carril).
Posted: Saturday 03/03/2007 0:32
by Fran-Ikarus
Mortadel·lo wrote:uhmmmmmmm, jo diria que si vas pel carril de l'esquerra venint de la C58 entres al nus de la trinitat sense cap cediu el pas
I si vas pel del centre també. Però no deia entrar al nus, sinó específicament a la Ronda de Dalt quan ja és Ronda
Posted: Saturday 03/03/2007 7:17
by Guigui
Fran-Ikarus wrote:Entrar a la Ronda de Dalt, sentit Llobregat, des de la C-58, també suposa un "cediu el pas", mentre que incorporar-se a la Ronda Litoral, sentit Besòs, venint des del mateix sector, és directe i el "cediu el pas" és pels vehicles procedents de la Ronda de Dalt, en teoria "la mateixa via".
Amb la nomenclatura viària en mà, veuràs que la Ronda de Dalt forma part de la C-32 (tot i que oficialment es denomini B-20), mentre que, en enfilar el Nus de la Trinitat, es deixa la C-58 (que continua cap a la Meridiana) i, si s'agafa la Ronda Litoral, passa a denominar-se B-10.
Per cert, ara no ho tinc present, però algú sap si el pont que surt de la desviació de la Meridiana en direcció al Nus de la Trinitat també forma part de la B-10?
Posted: Saturday 03/03/2007 11:50
by Fran-Ikarus
Efectivywonder. Per això ho deia, que cap a la Ronda Litoral s'entra força directe (previ canvi de carril, en un sector una mica "delicat" en hores d'alta afluència de vehicles, uns que volen anar de C-58 a Ronda Litoral i d'altres d'AP7 a Ronda de Dalt) i en canvi a Ronda de Dalt s'entra pel carril de servei/"acceleració" (difícil entrar allà accelerant quan venen molts cotxes) amb cediu el pas, perquè et plantes pràcticament dins del túnel en corba.
Posted: Sunday 04/03/2007 0:40
by Guigui
Home, utilitzo força sovint la incorporació a la Ronda de Dalt al Nus de la Trinitat i mai m'hi he trobat amb problemes, ni tan sols amb força trànsit. Tot i que el traçat no és ideal (de fet, trobo que les carreteres catalanes, en general, deixen força a desitjar en aquest sentit), penso que hi ha temps de sobres per incorporar-se a un dels tres carrils principals.
Posted: Sunday 27/05/2007 12:42
by orique
Entre Hostalric i Maçanet, la C-35 (Parets del Vallès - Llagostera) perd la prioritat a l'enllaç amb la GI-512 (entre els quilòmetres 73 i 74). Val a dir que està senyalitzat, però el primer cop que hi passes la cagues...
Posted: Monday 28/05/2007 11:24
by Mortadel·lo
Fran-Ikarus wrote:Efectivywonder. Per això ho deia, que cap a la Ronda Litoral s'entra força directe (previ canvi de carril, en un sector una mica "delicat" en hores d'alta afluència de vehicles, uns que volen anar de C-58 a Ronda Litoral i d'altres d'AP7 a Ronda de Dalt) i en canvi a Ronda de Dalt s'entra pel carril de servei/"acceleració" (difícil entrar allà accelerant quan venen molts cotxes) amb cediu el pas, perquè et plantes pràcticament dins del túnel en corba.
segueixo sense entendre per on coi entres a la ronda que has de fer un "seda el pasu", vols dir que no fan un carril especial per als renaults?
Posted: Monday 28/05/2007 20:30
by Túnels del Garraf
A la C-1412 entre Ponts i el Coll de Comiols passa el mateix, hi ha un encreuament on tçe preferència la carretea local que va a Artesa en comptes de la que va a Ponts, ja que antigament nomçes existia la de Artesa.
A la sortida deArtesa direcció Lleida i tarragona, igual, la C-26 cap a Lleida té la prioritat en comptes de la C-14 cap a Tarragona, tot i que entre Artesa i l'encreuament la carretera s'anomena C-14.
Posted: Monday 28/05/2007 21:23
by Fran-Ikarus
Mortadel·lo wrote:Fran-Ikarus wrote:Efectivywonder. Per això ho deia, que cap a la Ronda Litoral s'entra força directe (previ canvi de carril, en un sector una mica "delicat" en hores d'alta afluència de vehicles, uns que volen anar de C-58 a Ronda Litoral i d'altres d'AP7 a Ronda de Dalt) i en canvi a Ronda de Dalt s'entra pel carril de servei/"acceleració" (difícil entrar allà accelerant quan venen molts cotxes) amb cediu el pas, perquè et plantes pràcticament dins del túnel en corba.
segueixo sense entendre per on coi entres a la ronda que has de fer un "seda el pasu", vols dir que no fan un carril especial per als renaults?
Ah, serà per això que el senyal de Cediu el Pas és un rombo i no pas un triangle!
No, parlant seriosament: entro des de la C33, em quedo als dos carrils de la dreta (que de fet són l'inici dels que acaben en la Ronda Litoral sentit Llobregat), quan puc (la línia contínua es transforma en discontínua) em canvio dos més a la dreta. Continuo pel de més a la dreta, fins que apareix un carrill de sortida, que agafo en corba cap a la dreta i després ja en clara baixada amb tendència a anar cap a l'esquerra... i això acaba incorporant-se a la Ronda de Dalt, quasi bé a l'alçada del túnel que hi ha al nus.
De fet, hauria de parlar en passat, perquè fa ben bé 2-3 mesos que ja no ho faig, això (ara entro per Meridiana, accès cap a dreta-esquerra a Via Favència, i segueixo aquesta fins a l'entrada 2, on ja entro a la Ronda de Dalt)
Posted: Monday 28/05/2007 22:56
by Guigui
Túnels del Garraf wrote:A la sortida deArtesa direcció Lleida i tarragona, igual, la C-26 cap a Lleida té la prioritat en comptes de la C-14 cap a Tarragona, tot i que entre Artesa i l'encreuament la carretera s'anomena C-14.
Tres quarts del mateix passa amb l'encreuament entre la C-13 i la C-26 a tocar de Balaguer. Venint de Tremp, la C-13 perd prioritat, tot i que en direcció Lleida segueix anomenant-se C-13.
La qüestió rau en les discrepàncies entre les numeracions i el gros del flux del trànsit. Té molts més usuaris l'eix del Segre, tot i que entre Lleida i la frontera andorrana es digui, segons el tram, C-13, C-26, C-14, N-260 o N-145. Fins i tot agafant el supòsit segons el qual totes les vies catalanes siguin de titularitat de la Generalitat, tindríem tres denominacions diferents per un sol eix.