Usuaris abandonen Renfe
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Usuaris abandonen Renfe
http://www.avui.cat/
-------------------------------
"Avui han perdut un client"
fart · Jordi Raventós, després de 23 anys viatjant amb Rodalies, ha enviat aquesta carta de comiat als responsables de Renfe
Dirigeixo aquesta carta a la direcció regional de Rodalies per comunicar-los fefaentment que a partir de dilluns em desplaçaré diàriament a la feina pels meus propis mitjans o bé amb d'altres que no tinguin res a veure amb Rodalies Renfe, en constatar que:
Després d'haver posat uns senyors per informar que estan tan ben informats com la resta de clients, i dic clients -no usuaris- perquè paguem i sembla que a vegades ho oblidin. Pago 59,50 ?, gairebé 10.000 de les antigues pessetes, una fortuna per a un mileurista.
Després de canviar el director de Rodalies no es percep cap canvi ni millora perquè només són mesures d'impacte mediàtic que no s'acosten a l'arrel del problema.
Després de gairebé desmaiar-me en un regional procedent de Tarragona que duia la calefacció al màxim, sense pràcticament oxigen, i veure com la resta dels passatgers es ventava sense èxit amb els gratuïts.
Després d'haver trucat a un suposat telèfon d'atenció al client (902 24 02 02) des del mòbil quan tenia la sensació de desmai imminent i que una simpàtica veu sense empatia em digués que no es recollien queixes i tampoc sabés donar-me cap telèfon on fer-les perquè aquell telèfon només era per a venda de bitllets. Els suggereixo que canviïn això d'"atenció al client" per "venda telemàtica de bitllets" per no confondre més els seus clients.
Després d'haver arribat a l'estació de Passeig de Gràcia i anar a atenció al client, on una altra senyoreta sense cap sensibilitat ni empatia em digués que la calefacció s'activava automàticament per dates. Els suggereixo que reprogramin aquest sistema o bé que a l'alçada de Vilanova el revisor -que no n'hi havia- o informador -que tampoc- es passegi per la zona de càrrega de passatgers (semblen bestiar) i comprovi tant la temperatura interior com l'exterior. Potser així s'adonaria que fóra convenient desconnectar-la: el 23 de febrer no hi havia cap onada de fred polar a les 9.30 del matí.
Després de constatar que malgrat conèixer el problema de Rodalies continuen entestats en la mastodòntica obra de l'AVE, obra situada molt lluny de la realitat diària d'un nombre enorme de clients. Amb poc, amb molt poc, podria millorar-se enormement Rodalies gràcies a la llei 20/80. Apuntin-se a un màster de gestió de qualitat i sabran de què els parlo.
Em queixo perquè el que veig no ho vull ni per a mi ni per a la resta de clients. Em solidaritzo amb els que per motius econòmics no poden prendre una decisió com la que jo he pres. Però m'agradaria que aquesta carta almenys servís per fer sortir els colors als responsables de tot aquest desgavell i avergonyir-los. Si tinguessin vergonya, arreglarien una mica el servei. Millorar una mica no és tan difícil, però s'ha de tenir voluntat i creure en la companyia. En les actuals circumstàncies dubto que hi hagi ni un treballador que cregui en vostès. M'ha estat difícil prendre aquesta decisió després de 23 anys de fidelitat absoluta (en tinc 40 i sóc client des dels 17) i haver estat víctima de més d'una situació adversa. En totes, sempre vaig trobar un responsable aliè a Renfe, excepte en les tan celebrades vagues que sempre coincidien amb Nadal, Setmana Santa o estiu i que ja formaven part de la tradició de gatzara ferroviària espanyola. El que ens ha tocat viure aquests dos últims anys, però, no troba ni cap qualificatiu o adjectiu al diccionari. Fins aquí hem arribat, senyors.
Per altra banda, els suggereixo que facin el favor d'iniciar campanyes cíviques per als clients. Els bons clients, la bona gent, estem farts dels que mengen pipes, dels que posen els peus als seients, dels que criden en lloc de parlar sense pensar que molesten, dels que empenten al sortir del tren, de l'ús irracional dels mòbils en un espai públic, que ens fa partícips de les converses més intranscendents i íntimes, dels aparells per escoltar música al màxim volum, de la gent que demana diners (amb banda sonora o sense), de la inseguretat que es percep els caps de setmana i en horaris nocturns, de la música per megafonia a volum excessiu i amb la qual algun expert de Renfe elucubra i pensa que les Quatre estacions de Vivaldi tenen alguna cosa a veure amb quatre estacions ferroviàries (en el meu cas Sants, Passeig de Gràcia, Sitges i Vilanova...), que lluny de calmar-nos i amansir-nos ens crispa els nervis. Senyors, visitin els Ferrocarrils de la Generalitat o París, que malgrat tenir trens molt més antics estan en millors condicions i s'hi gaudeix d'un silenci aclaparador encara que siguin plens, a més de no tenir el fotut fil musical.
No es confonguin. Als que vostès en diuen usuaris nosaltres els definim com a persones humanes, i a més paguem puntualment i religiosament per un servei que no està a l'alçada d'un país europeu capdavanter, que en molt poques ocasions és puntual i que no deixa de ser un dels més cars.
Els demano, senyors de Renfe, que es posin el barret d'usuari/client i que durant un mes senceret agafin el tren cada dia unes quantes vegades. Així podran constatar tot el que he volgut reflectir en aquesta queixa. No costa tant, i les coses es veuen diferents des de primera línia que des de la comoditat dels seus despatxos, on només es fixen en balanços, comptes d'explotació i enquestes de satisfacció que no sé d'on les treuen.
-------------------------------
"Avui han perdut un client"
fart · Jordi Raventós, després de 23 anys viatjant amb Rodalies, ha enviat aquesta carta de comiat als responsables de Renfe
Dirigeixo aquesta carta a la direcció regional de Rodalies per comunicar-los fefaentment que a partir de dilluns em desplaçaré diàriament a la feina pels meus propis mitjans o bé amb d'altres que no tinguin res a veure amb Rodalies Renfe, en constatar que:
Després d'haver posat uns senyors per informar que estan tan ben informats com la resta de clients, i dic clients -no usuaris- perquè paguem i sembla que a vegades ho oblidin. Pago 59,50 ?, gairebé 10.000 de les antigues pessetes, una fortuna per a un mileurista.
Després de canviar el director de Rodalies no es percep cap canvi ni millora perquè només són mesures d'impacte mediàtic que no s'acosten a l'arrel del problema.
Després de gairebé desmaiar-me en un regional procedent de Tarragona que duia la calefacció al màxim, sense pràcticament oxigen, i veure com la resta dels passatgers es ventava sense èxit amb els gratuïts.
Després d'haver trucat a un suposat telèfon d'atenció al client (902 24 02 02) des del mòbil quan tenia la sensació de desmai imminent i que una simpàtica veu sense empatia em digués que no es recollien queixes i tampoc sabés donar-me cap telèfon on fer-les perquè aquell telèfon només era per a venda de bitllets. Els suggereixo que canviïn això d'"atenció al client" per "venda telemàtica de bitllets" per no confondre més els seus clients.
Després d'haver arribat a l'estació de Passeig de Gràcia i anar a atenció al client, on una altra senyoreta sense cap sensibilitat ni empatia em digués que la calefacció s'activava automàticament per dates. Els suggereixo que reprogramin aquest sistema o bé que a l'alçada de Vilanova el revisor -que no n'hi havia- o informador -que tampoc- es passegi per la zona de càrrega de passatgers (semblen bestiar) i comprovi tant la temperatura interior com l'exterior. Potser així s'adonaria que fóra convenient desconnectar-la: el 23 de febrer no hi havia cap onada de fred polar a les 9.30 del matí.
Després de constatar que malgrat conèixer el problema de Rodalies continuen entestats en la mastodòntica obra de l'AVE, obra situada molt lluny de la realitat diària d'un nombre enorme de clients. Amb poc, amb molt poc, podria millorar-se enormement Rodalies gràcies a la llei 20/80. Apuntin-se a un màster de gestió de qualitat i sabran de què els parlo.
Em queixo perquè el que veig no ho vull ni per a mi ni per a la resta de clients. Em solidaritzo amb els que per motius econòmics no poden prendre una decisió com la que jo he pres. Però m'agradaria que aquesta carta almenys servís per fer sortir els colors als responsables de tot aquest desgavell i avergonyir-los. Si tinguessin vergonya, arreglarien una mica el servei. Millorar una mica no és tan difícil, però s'ha de tenir voluntat i creure en la companyia. En les actuals circumstàncies dubto que hi hagi ni un treballador que cregui en vostès. M'ha estat difícil prendre aquesta decisió després de 23 anys de fidelitat absoluta (en tinc 40 i sóc client des dels 17) i haver estat víctima de més d'una situació adversa. En totes, sempre vaig trobar un responsable aliè a Renfe, excepte en les tan celebrades vagues que sempre coincidien amb Nadal, Setmana Santa o estiu i que ja formaven part de la tradició de gatzara ferroviària espanyola. El que ens ha tocat viure aquests dos últims anys, però, no troba ni cap qualificatiu o adjectiu al diccionari. Fins aquí hem arribat, senyors.
Per altra banda, els suggereixo que facin el favor d'iniciar campanyes cíviques per als clients. Els bons clients, la bona gent, estem farts dels que mengen pipes, dels que posen els peus als seients, dels que criden en lloc de parlar sense pensar que molesten, dels que empenten al sortir del tren, de l'ús irracional dels mòbils en un espai públic, que ens fa partícips de les converses més intranscendents i íntimes, dels aparells per escoltar música al màxim volum, de la gent que demana diners (amb banda sonora o sense), de la inseguretat que es percep els caps de setmana i en horaris nocturns, de la música per megafonia a volum excessiu i amb la qual algun expert de Renfe elucubra i pensa que les Quatre estacions de Vivaldi tenen alguna cosa a veure amb quatre estacions ferroviàries (en el meu cas Sants, Passeig de Gràcia, Sitges i Vilanova...), que lluny de calmar-nos i amansir-nos ens crispa els nervis. Senyors, visitin els Ferrocarrils de la Generalitat o París, que malgrat tenir trens molt més antics estan en millors condicions i s'hi gaudeix d'un silenci aclaparador encara que siguin plens, a més de no tenir el fotut fil musical.
No es confonguin. Als que vostès en diuen usuaris nosaltres els definim com a persones humanes, i a més paguem puntualment i religiosament per un servei que no està a l'alçada d'un país europeu capdavanter, que en molt poques ocasions és puntual i que no deixa de ser un dels més cars.
Els demano, senyors de Renfe, que es posin el barret d'usuari/client i que durant un mes senceret agafin el tren cada dia unes quantes vegades. Així podran constatar tot el que he volgut reflectir en aquesta queixa. No costa tant, i les coses es veuen diferents des de primera línia que des de la comoditat dels seus despatxos, on només es fixen en balanços, comptes d'explotació i enquestes de satisfacció que no sé d'on les treuen.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Totalment d'acord.
Jo també la vaig abandonar cap al 1989, quan van canviar les 440 per suïsses a Girona i me'n vaig anar al BUS: valia gairebé el mateix (els del BUS van fer una agressiva campanya d'abonaments) i trigaves 1h20' directe per l'autopista. En tren entre 1h50 i 2h, si no hi havia incidència.
De tota manera, el titular que jo hi posaria és:
Els usuaris abandonen renfe tips que renfe els abandoni.
Salut !!
Jo també la vaig abandonar cap al 1989, quan van canviar les 440 per suïsses a Girona i me'n vaig anar al BUS: valia gairebé el mateix (els del BUS van fer una agressiva campanya d'abonaments) i trigaves 1h20' directe per l'autopista. En tren entre 1h50 i 2h, si no hi havia incidència.
De tota manera, el titular que jo hi posaria és:
Els usuaris abandonen renfe tips que renfe els abandoni.
Salut !!
Cert
No sé si vau veure la noticia a tv3 de la gent que agafava els autobusos del Maresme en comptes de la RENFE. a Castelldefels cada cop hi ha més gent que agafa el bus per anar a BCN. (jo m'hi incloc)
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Cert
Ho vaig veure... i el meu pensament va ser: ara l'autobús està integrat i el bitllet costa igual en un mitjà que en un altre. Abans l'autobús era bastant més car.
Salut !!
Salut !!
Ferry1ac1 wrote:No sé si vau veure la noticia a tv3 de la gent que agafava els autobusos del Maresme en comptes de la RENFE. a Castelldefels cada cop hi ha més gent que agafa el bus per anar a BCN. (jo m'hi incloc)
A casa meva va passar igual, agreujat pel fet que van deixar d'aplicar els descomptes per famílies (cònjuge al 50%, fills al 25% si viatjaven tots junts). Va ser l'època daurada de Barcelona Bus. Ara les tornes han canviat i cal estar molt desesperat per prendre un autocar d'aquesta empresa.genissimon wrote:Totalment d'acord.
Jo també la vaig abandonar cap al 1989, quan van canviar les 440 per suïsses a Girona i me'n vaig anar al BUS: valia gairebé el mateix (els del BUS van fer una agressiva campanya d'abonaments) i trigaves 1h20' directe per l'autopista. En tren entre 1h50 i 2h, si no hi havia incidència.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Em referia a la relació Barcelona - Girona. Certament, per anar a Blanes fer servir el tren no és molt bona idea.genissimon wrote:Prova de fer un Blanes-Girona en tren a segons quina hora.
entfe001 wrote:[...]Ara les tornes han canviat i cal estar molt desesperat per prendre un autocar d'aquesta empresa.
Un dia haurem de parlar del transport públic entre Girona i Ripoll, que també deixa'l anar
Estic segur que a Sabadell,Terrassa,Martorell i Manresa i altres ciutats que renfe perdrà molts clients?Per qué?Doncs molt fàcil,en aquestes ciutats a mès de renfe hi ha FGC,i si comparem el servei de renfe amb el de FGC,la diferència és brutal.
Si jan perden clients a la R1 o a la R2,a la R4 estan en algunes ciutats FGC perderàn clients a tope.
També estic segur que la gent de Badalona agafarà ara mès la L2 i la renfe entre Badalona i Barcelona pedrà clients,la gent que feia viatges urbans per Barcelona amb renfe ara agafarà el metro.
SI la L1 arribès al Prat,ús dic jo que la renfe la agafaria poquíssima gent i tot que la L1 seria tot parades,la gent preferia la segona opció.
En definitiva,els altres operadors de Tp guanyaran diners(sobretot els de ferrocarril;metro i FGC)i renfe pedrà.
El que no crec que renfe perdi cap viatger és aquell que va cada dia de Molins a Martorell,que és pot anar amb renfe i Soler i Sauret,peró aquest segon és semblant a la renfe o pitjor en la majoria d'ocasions,ja sabem que les frequencies són dolentes i els retrassos diaris són assegurats superiors a 20 minuts en aquesta línia de busos.
Si jan perden clients a la R1 o a la R2,a la R4 estan en algunes ciutats FGC perderàn clients a tope.
També estic segur que la gent de Badalona agafarà ara mès la L2 i la renfe entre Badalona i Barcelona pedrà clients,la gent que feia viatges urbans per Barcelona amb renfe ara agafarà el metro.
SI la L1 arribès al Prat,ús dic jo que la renfe la agafaria poquíssima gent i tot que la L1 seria tot parades,la gent preferia la segona opció.
En definitiva,els altres operadors de Tp guanyaran diners(sobretot els de ferrocarril;metro i FGC)i renfe pedrà.
El que no crec que renfe perdi cap viatger és aquell que va cada dia de Molins a Martorell,que és pot anar amb renfe i Soler i Sauret,peró aquest segon és semblant a la renfe o pitjor en la majoria d'ocasions,ja sabem que les frequencies són dolentes i els retrassos diaris són assegurats superiors a 20 minuts en aquesta línia de busos.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Permeteu-me una pregunta de base: Realment creieu que a Renfomentadif li importi perdre clients?
El dia que passi tindran més motius per estalviar-se noves inversions (infraestructura, trens, extensions de línies etc.) i per tancar línies i estacions, reduir el servei i altres cosetes per l'estil. O sigui, fer el que fan ara (o pitjor) però amb una justificació de cara al públic. I més pensant que, tard o d'hora, acabaran traspassant el servei a la Generalitat. Per tant, quin motiu hi veurien per preocupar-se'n?
No ens enganyem: Renfomentadif no fa la pasta gansa amb Rodalies (perquè no pot o perquè no vol, tant és, no la fa) i les inversions massives en LAV, contràriament a la clamorosa deixadesa dels serveis convencionals, indiquen clarament quina és la seva prioritat absoluta.
El dia que passi tindran més motius per estalviar-se noves inversions (infraestructura, trens, extensions de línies etc.) i per tancar línies i estacions, reduir el servei i altres cosetes per l'estil. O sigui, fer el que fan ara (o pitjor) però amb una justificació de cara al públic. I més pensant que, tard o d'hora, acabaran traspassant el servei a la Generalitat. Per tant, quin motiu hi veurien per preocupar-se'n?
No ens enganyem: Renfomentadif no fa la pasta gansa amb Rodalies (perquè no pot o perquè no vol, tant és, no la fa) i les inversions massives en LAV, contràriament a la clamorosa deixadesa dels serveis convencionals, indiquen clarament quina és la seva prioritat absoluta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
En feiners el servei que presta Renfe a Manresa és el doble del que presta FGC, a banda que per anar al centre de la ciutat comtal Renfe és notablement més ràpid. Tot i això, també cal considerar que l'estació de Renfe està a les afores de Manresa mentre que les tres de FGC són més cèntriques. Finalment, el bitllet senzill de FGC és notablement més car que el de Renfe (5,20 contra 3,95).Mako448 wrote:Estic segur que a Sabadell,Terrassa,Martorell i Manresa i altres ciutats que renfe perdrà molts clients?Per qué?Doncs molt fàcil,en aquestes ciutats a mès de renfe hi ha FGC,i si comparem el servei de renfe amb el de FGC,la diferència és brutal.
Estem tots d'acord en què Renfe presta un servei deficient, però no per això FGC és la vuitena meravella del món.
Amb el metro comarcal cada 20 minuts i sí la renfe segueix com ara,ja veureu que les manresans agafaràn FGC per anar a Barcelona.
Encara que a l'igual nomès fins a Martorell i allà si podien agafar la renfe.
Per cert,a Martorell,quan estigui fet Martorell Central,i resulta que els viatgers esperen a l'esatció de renfe un tren amb retras increible i aunicien averia,segur que és veurà un gruix considerable de gent anant cap a FGC.
A Martorell renfe té un tren cada 15 minuts els dies laborables i els dissabtes i festius cada 20 minuts* mentre a FGC tenen 6 trens a l'hora tots els dies.
El problema que crec que a ciutats on hi ha FGC i renfe és el temps que ès triga,ja que FGC és una eternitat amb tantes estacions(De Barcelona a Sabadell és triga 45 minuts mentre que amb renfe és triga com 30 minuts o mès).
Lo mateix a Martorell,amb renfe triges 30 minuts i vas a la Plaça Catalunya mentre amb FGC pots trigar de 38 minuts(si vas en un R),fins a mès de 50 minuts si vas en unn S8 o S4!!!!!!!I et deixa a Espanmya.
És per aixó que la gent prefereix la renfe abans que FGC ,perqué el temps de trajecte és bastant inferior respecte a FGC.
*No s'inclouen els trens de la R7.
Encara que a l'igual nomès fins a Martorell i allà si podien agafar la renfe.
Per cert,a Martorell,quan estigui fet Martorell Central,i resulta que els viatgers esperen a l'esatció de renfe un tren amb retras increible i aunicien averia,segur que és veurà un gruix considerable de gent anant cap a FGC.
A Martorell renfe té un tren cada 15 minuts els dies laborables i els dissabtes i festius cada 20 minuts* mentre a FGC tenen 6 trens a l'hora tots els dies.
El problema que crec que a ciutats on hi ha FGC i renfe és el temps que ès triga,ja que FGC és una eternitat amb tantes estacions(De Barcelona a Sabadell és triga 45 minuts mentre que amb renfe és triga com 30 minuts o mès).
Lo mateix a Martorell,amb renfe triges 30 minuts i vas a la Plaça Catalunya mentre amb FGC pots trigar de 38 minuts(si vas en un R),fins a mès de 50 minuts si vas en unn S8 o S4!!!!!!!I et deixa a Espanmya.
És per aixó que la gent prefereix la renfe abans que FGC ,perqué el temps de trajecte és bastant inferior respecte a FGC.
*No s'inclouen els trens de la R7.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
El gran problema de FGC és aquest: en distàncies mitjanes i llargues els viatges es fan eterns per la baixa velocitat dels trens i les parades contínues. El servei de FGC és molt bo comparat amb Renfe, però està clar que tampoc és òptim. La diferència radica en que, si agafes FGC, saps el que hi ha: 45 minuts de BCN a Terrassa o Sabadell, per exemple. Amb Renfe, en canvi, tant t'hi pots tirar 30 minuts com 3 hores... i això és el que dissuadeix molts gent.Mako448 wrote:El problema que crec que a ciutats on hi ha FGC i renfe és el temps que ès triga,ja que FGC és una eternitat amb tantes estacions
Resumint: el servei de FGC no és bo, però és clar, si el comparem amb el de Renfe, és aplicable allò de que "en el país de los ciegos, el tuerto es el Rey"
Els temps de FGC no ajuden a fomentar el transport públic, sobretot quan t'adones que amb transport privat trigues la meitat de temps en fer el mateix trajecte!!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Pel que fa a FGC, el problema radica en què a FGC no s'ha donat mai massa importància a la velocitat i s'ha preferit apostar per altres valors afegits en el seu servei, com és la regularitat, entre molts altres, de fet la base d'un bon servei és la regularitat que no tant la velocitat, que també és important, i les coses com siguin, de fet la regularitat de FGC es troba a pocs llocs.
De tota manera els problemes de REnfe, no són els retards que en sí n'hi ha hagut sempre i de fet es poden consdierar més o menys assumibles en el servei normal, de manera controlada, de fet és una cosa que passa a tot arreu, el problema és estructural i organitzatiu, de la manca d'informació quan hi ha incidències, manca de personal, manca d'interfons a les estacions per demanar ajuda i un llarg etcètera i és aquí on hi ha més la diferència, entre moltes altres coses.
De tota manera, l'autobús interurbà està traspassat a la Generalitat, i és una autèntica vergonya l'autobús interurbà que patim a Catalunya.
De tota manera els problemes de REnfe, no són els retards que en sí n'hi ha hagut sempre i de fet es poden consdierar més o menys assumibles en el servei normal, de manera controlada, de fet és una cosa que passa a tot arreu, el problema és estructural i organitzatiu, de la manca d'informació quan hi ha incidències, manca de personal, manca d'interfons a les estacions per demanar ajuda i un llarg etcètera i és aquí on hi ha més la diferència, entre moltes altres coses.
De tota manera, l'autobús interurbà està traspassat a la Generalitat, i és una autèntica vergonya l'autobús interurbà que patim a Catalunya.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
FGC té una bona gestió i una bona organització, però li manca MOLTA infraestructura, cosa que no li permet posar més trens ni que siguin més ràpids.josep_serre wrote:i les coses com siguin, de fet la regularitat de FGC es troba a pocs llocs.
Una altra cosa a criticar de FGC és la manca de personal d'atenció, substituït per màquines que no podenn assumir totes les funcions.
Exacte. A Renfe hi ha manca de TOT, degut a la falta d'inversions que es ve donant des de fa molts anys. Els últims 15 anys, tots els diners s'han anata a l'Alta Velocitat (centralitzada a Madrid) i les rodalies d'aquella mateixa ciutat, que sí funcionen de forma envejable.josep_serre wrote:De tota manera els problemes de REnfe [...] el problema és estructural i organitzatiu, de la manca d'informació quan hi ha incidències, manca de personal, manca d'interfons a les estacions per demanar ajuda i un llarg etcètera
Amb això estic totalment d'acord. Alguna cosa s'ha millorat respecte a la situació pre-traspàs, és cert, però la Generalitat tampoc ha fet la feina bé en aquest cas i la xarxa continua essent molt poc atractiva. Em dóna la sensació, però, que en aquest cas també hi ha els interessos de les companyies explotadores privades que posen pals a les rodes en la millora de la xarxa.josep_serre wrote:De tota manera, l'autobús interurbà està traspassat a la Generalitat, i és una autèntica vergonya l'autobús interurbà que patim a Catalunya.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
A FGC el personal d'atenció hi segueix sent malgrat la presència de les
màquines, simplement han canviat les seves funcions.
Les avaries de Renfe no són a causa de la manca d'inversions, torno a insistir, perquè fa dos anys el problema de manca d'inversions ja hi era i no n'hi havia tantes com ara, sí que és un problema la reducció de personal que és el que es fa notar quan hi ha una avaria i que no s'han implantat sistemes d'informació per cobrir-ho suficientment, ara bé, la falta d'inversions fa que el servei de Renfe sigui poc atractiu, però estem parlant de coses diferents.
màquines, simplement han canviat les seves funcions.
Les avaries de Renfe no són a causa de la manca d'inversions, torno a insistir, perquè fa dos anys el problema de manca d'inversions ja hi era i no n'hi havia tantes com ara, sí que és un problema la reducció de personal que és el que es fa notar quan hi ha una avaria i que no s'han implantat sistemes d'informació per cobrir-ho suficientment, ara bé, la falta d'inversions fa que el servei de Renfe sigui poc atractiu, però estem parlant de coses diferents.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doncs si han tret personal, el problema no és només de falta d'inversió sinó fins i tot de desinversió. I pel que fa a que la cosa no vagi petar fins l'any passat, no serà que fins llavors es va aguantar amb pinces el miracle i que simplement ha acabat passant una cosa que es veia venir des de feia temps?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
La gent...
Hola!
Realment això de que hi ha més trànsit es nota.
Dilluns, l'únic dia laborable -afortunadament- que he d'agafar el cotxe per anar a treballar i a la universitat, estic fent fins a 10-20 minuts extra per trajecte...
La gent es passa al bus o al cotxe.
Salut!
Realment això de que hi ha més trànsit es nota.
Dilluns, l'únic dia laborable -afortunadament- que he d'agafar el cotxe per anar a treballar i a la universitat, estic fent fins a 10-20 minuts extra per trajecte...
La gent es passa al bus o al cotxe.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: La gent...
Sempre i quan el servei del bus no sigui pitjor que la RENFE...JaMiRo! wrote:La gent es passa al bus
Re: Usuaris abandonen Renfe
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... -y-la.html
El tren pierde miles de usuarios en la zona del Maresme por la reducción del servicio doméstico y la jardinería
La bajada de pasaje en la ruta del Maresme es más significativa que en el trayecto hacia el sur
Francesc Peirón | Barcelona | 15/03/2009 | Actualizada a las 03:31h | Ciudadanos
Menos rosas en cercanías no es un titular encarado a lo poético. Es una realidad cierta. Tangible, como se verá en su momento.
Que la caída de usuarios de la red de proximidad tiene su origen sólo en el caos ferroviario de finales del 2007, con los socavones de Bellvitge como imagen de ese desastre, resulta un análisis parcial y poco profundo. Un análisis, subrayan los responsables de Renfe, en el que no se considera la relación proporcional entre el descenso de viajeros - del 2,3% en el 2008 en comparación con el año anterior, lo que se traduce en 2,7 millones cancelaciones menos-y la reducción del servicio doméstico y la jardinería en residencias, en especial en la zona del Maresme. Un flujo de salida de Barcelona que rompía con el esquema clásico de imantación que genera la gran ciudad, y que ahora se ha visto reducido de manera drástica e intensiva por el mal trago económico.
Así lo indican los altos cargos de la compañia, para quienes la crisis ha propiciado un descenso en la movilidad entre Barcelona y las ciudades del entorno metropolitano. Se trata, aseguran, de un impacto superior al que propician los desarreglos ferroviarios que emergieron por el impacto de las obras de la alta velocidad. Del estudio de los datos, realizado ya con una cierta perspectiva, estas fuentes oficiales han identificado un doble origen de esa relevante caída.
Una parte destacable procede del descenso de pasajeros que desde la zona de Vallès - usuarios de la C4-se desplazan a la capital para trabajar en la construcción. El parón inmobiliario es más que evidente. Es el movimiento habitual registrado en la red de proximidad, de fuera hacia dentro, con mucha intensidad en las horas punta. La otra influencia negativa - aún más notable, por cuanto rompía esa fuerza centrípeta-se concentra en el espectacular descenso de los viajeros que en la C1 se dirigen a las localidades del Maresme. Este grupo lo forman sobre todo mujeres, la inmensa mayoría inmigrantes de origen centroamericano, que utilizan el tren para acudir a prestar tareas de servicio doméstico. No faltan los hombres, pero estos se ocupan más en cuestiones de jardinería y mantenimiento. En la ruta hacia el sur también se ha constatado un descenso por causas similares, aunque en menor medida, sin la intensidad que se observa en el área de la línea 1.
No existen datos cuantificados, explica Miguel ÁngelRemacha, director de cercanías, quien añade que sería muy complejo discernir este tipo de pasajeros dentro del conjunto. Sin embargo, tiene muy claro que el descenso está mucho más allá de una percepción. "Es un fenómeno constatable". Según sus cálculos, se ha perdido un 90% del incremento registrado desde el 2005 hasta mediados del 2008, momento álgido de esa tendencia de empleadas del hogar y de servicio de mantenimiento o jardinería, tarea desempeñada también por inmigrantes, pero hombres.
Uno de los indicadores del citado cargo de Renfe lo encuentra en Vilassar de Mar. En esta localidad, en una mañana de esta misma semana, el flujo de personas que vienen de Barcelona, Sant Adrià o Badalona que se apean en esta estación del Maresme es más bien poco en la hora punta, entre las siete y las nueve horas. Eso sí, en su mayoría son mujeres - brasileñas, bolivianas, ecuatorianas o colombianas-,certificación fruto de un trabajo de campo que, sin aspirar a la exactitud científica, resulta ilustrativo. La inmensa mayoría de estas usuarias se encaminan hacia el mismo lugar, a la parada del autobús de la empresa Sarbús - línea integrada en el billete único-que cubre el recorrido de ida y vuelta hasta Cabrils, lugar sembrado de residencias unifamiliares y urbanizaciones, sin duda el factor diferencial respecto a la ruta del sur.
Todas esas mujeres van a hacer tareas domésticas, todas coinciden en el hecho de que quien más quien menos sabe de unas cuantas amigas o compañeras, otras viajeras con las que se encontraban en el trayecto, que han desaparecido de la ruta.
Lo que da fe de esa deserción por imperativo de la crisis, y ese es el indicador del que habla Remacha, es la manera en que se ha reducido la cola de los que esperan en la parada de autobús. Incluso funciona un refuerzo entre la citada franja horaria, que se mantiene, aunque uno de los conductores reconoce la evidencia, que el número de pasajeros ha descendido. Esto no quita que este servicio siga manteniendo una buena ocupación. "Es el ejemplo de integración", señala el director de cercanías. "El radio de cobertura ferroviaria - matiza-se incrementa mucho, y todavía iría a más si la parada del autobús estuviera junto a la estación y no a más de cien metros.
Resulta sintomático, como la carroza de la Cenicienta. A partir de las nueve, este flujo de pasajeras casi desaparece. Los trenes llegan mucho más vacíos, y eso que la ida tampoco había resultado nada agobiante. La repetida queja de que los viajeros van apretujados, de pie, no se percibe para nada. En todo momento, pese a ser hora punta, hubo asientos en un moderno convoy Civia.
Ahí está otro de los indicadores a los que alude Remacha, que la gente viaja con más comodidad. No hay quejas. La queja, en todo caso, la formulan los responsables de la compañía. Por una cuestión de rotaciones, los trenes que entran a Barcelona, casi siempre repletos, como demuestra este caso práctico - pasadas las diez de la mañana-,han de girar y volver hacia el otro extremo, a Maçanet. Por lo general, en este retorno se iba de vacío con muy poca ocupación. Hasta que brotó el fenómeno de las empleadas/ os del servicio doméstico. Se llenaron los asientos. Que empezaron a vaciarse de nuevo en el segundo semestre del 2008, una tendencia que se ha incrementado en estos primeros meses del 2009. Remacha saca cuentas. "Hay una relación directa entre la tasa del paro y los viajeros. Entre enero y febrero se han perdido unos 100.000 puestos de trabajo en Barcelona y su entorno metropolitano. Si se hace una extrapolación, esto significa perder más de 202 millones de cancelaciones".
De uno uno de los trenes que llega a Vilassar de Mar bajan un par de señores que llevan la armadura de un carro de la compra, pero sin el saco. En su lugar se ve un trozo de cartón atado. Desaparecen en el sentido contrario a los que se dirigen a la montaña.
El misterio se desvelará después. Remacha espera en la estación para coger el convoy que le trasladará a Barcelona. Entonces irrumpe uno de esos hombres. Lleva cargado el carro. "Estos usuarios también han bajado sensiblemente", dice el citado responsable. Son los que vienen a comprar al mercado de las flores. El pakistaní Sahet está de regreso. Antes de echar una cabezadita, explica que ha reducido a la mitad sus viajes a Vilassar. Como él, otros tantos. Malos tiempos para la floristería ambulante.
El tren pierde miles de usuarios en la zona del Maresme por la reducción del servicio doméstico y la jardinería
La bajada de pasaje en la ruta del Maresme es más significativa que en el trayecto hacia el sur
Francesc Peirón | Barcelona | 15/03/2009 | Actualizada a las 03:31h | Ciudadanos
Menos rosas en cercanías no es un titular encarado a lo poético. Es una realidad cierta. Tangible, como se verá en su momento.
Que la caída de usuarios de la red de proximidad tiene su origen sólo en el caos ferroviario de finales del 2007, con los socavones de Bellvitge como imagen de ese desastre, resulta un análisis parcial y poco profundo. Un análisis, subrayan los responsables de Renfe, en el que no se considera la relación proporcional entre el descenso de viajeros - del 2,3% en el 2008 en comparación con el año anterior, lo que se traduce en 2,7 millones cancelaciones menos-y la reducción del servicio doméstico y la jardinería en residencias, en especial en la zona del Maresme. Un flujo de salida de Barcelona que rompía con el esquema clásico de imantación que genera la gran ciudad, y que ahora se ha visto reducido de manera drástica e intensiva por el mal trago económico.
Así lo indican los altos cargos de la compañia, para quienes la crisis ha propiciado un descenso en la movilidad entre Barcelona y las ciudades del entorno metropolitano. Se trata, aseguran, de un impacto superior al que propician los desarreglos ferroviarios que emergieron por el impacto de las obras de la alta velocidad. Del estudio de los datos, realizado ya con una cierta perspectiva, estas fuentes oficiales han identificado un doble origen de esa relevante caída.
Una parte destacable procede del descenso de pasajeros que desde la zona de Vallès - usuarios de la C4-se desplazan a la capital para trabajar en la construcción. El parón inmobiliario es más que evidente. Es el movimiento habitual registrado en la red de proximidad, de fuera hacia dentro, con mucha intensidad en las horas punta. La otra influencia negativa - aún más notable, por cuanto rompía esa fuerza centrípeta-se concentra en el espectacular descenso de los viajeros que en la C1 se dirigen a las localidades del Maresme. Este grupo lo forman sobre todo mujeres, la inmensa mayoría inmigrantes de origen centroamericano, que utilizan el tren para acudir a prestar tareas de servicio doméstico. No faltan los hombres, pero estos se ocupan más en cuestiones de jardinería y mantenimiento. En la ruta hacia el sur también se ha constatado un descenso por causas similares, aunque en menor medida, sin la intensidad que se observa en el área de la línea 1.
No existen datos cuantificados, explica Miguel ÁngelRemacha, director de cercanías, quien añade que sería muy complejo discernir este tipo de pasajeros dentro del conjunto. Sin embargo, tiene muy claro que el descenso está mucho más allá de una percepción. "Es un fenómeno constatable". Según sus cálculos, se ha perdido un 90% del incremento registrado desde el 2005 hasta mediados del 2008, momento álgido de esa tendencia de empleadas del hogar y de servicio de mantenimiento o jardinería, tarea desempeñada también por inmigrantes, pero hombres.
Uno de los indicadores del citado cargo de Renfe lo encuentra en Vilassar de Mar. En esta localidad, en una mañana de esta misma semana, el flujo de personas que vienen de Barcelona, Sant Adrià o Badalona que se apean en esta estación del Maresme es más bien poco en la hora punta, entre las siete y las nueve horas. Eso sí, en su mayoría son mujeres - brasileñas, bolivianas, ecuatorianas o colombianas-,certificación fruto de un trabajo de campo que, sin aspirar a la exactitud científica, resulta ilustrativo. La inmensa mayoría de estas usuarias se encaminan hacia el mismo lugar, a la parada del autobús de la empresa Sarbús - línea integrada en el billete único-que cubre el recorrido de ida y vuelta hasta Cabrils, lugar sembrado de residencias unifamiliares y urbanizaciones, sin duda el factor diferencial respecto a la ruta del sur.
Todas esas mujeres van a hacer tareas domésticas, todas coinciden en el hecho de que quien más quien menos sabe de unas cuantas amigas o compañeras, otras viajeras con las que se encontraban en el trayecto, que han desaparecido de la ruta.
Lo que da fe de esa deserción por imperativo de la crisis, y ese es el indicador del que habla Remacha, es la manera en que se ha reducido la cola de los que esperan en la parada de autobús. Incluso funciona un refuerzo entre la citada franja horaria, que se mantiene, aunque uno de los conductores reconoce la evidencia, que el número de pasajeros ha descendido. Esto no quita que este servicio siga manteniendo una buena ocupación. "Es el ejemplo de integración", señala el director de cercanías. "El radio de cobertura ferroviaria - matiza-se incrementa mucho, y todavía iría a más si la parada del autobús estuviera junto a la estación y no a más de cien metros.
Resulta sintomático, como la carroza de la Cenicienta. A partir de las nueve, este flujo de pasajeras casi desaparece. Los trenes llegan mucho más vacíos, y eso que la ida tampoco había resultado nada agobiante. La repetida queja de que los viajeros van apretujados, de pie, no se percibe para nada. En todo momento, pese a ser hora punta, hubo asientos en un moderno convoy Civia.
Ahí está otro de los indicadores a los que alude Remacha, que la gente viaja con más comodidad. No hay quejas. La queja, en todo caso, la formulan los responsables de la compañía. Por una cuestión de rotaciones, los trenes que entran a Barcelona, casi siempre repletos, como demuestra este caso práctico - pasadas las diez de la mañana-,han de girar y volver hacia el otro extremo, a Maçanet. Por lo general, en este retorno se iba de vacío con muy poca ocupación. Hasta que brotó el fenómeno de las empleadas/ os del servicio doméstico. Se llenaron los asientos. Que empezaron a vaciarse de nuevo en el segundo semestre del 2008, una tendencia que se ha incrementado en estos primeros meses del 2009. Remacha saca cuentas. "Hay una relación directa entre la tasa del paro y los viajeros. Entre enero y febrero se han perdido unos 100.000 puestos de trabajo en Barcelona y su entorno metropolitano. Si se hace una extrapolación, esto significa perder más de 202 millones de cancelaciones".
De uno uno de los trenes que llega a Vilassar de Mar bajan un par de señores que llevan la armadura de un carro de la compra, pero sin el saco. En su lugar se ve un trozo de cartón atado. Desaparecen en el sentido contrario a los que se dirigen a la montaña.
El misterio se desvelará después. Remacha espera en la estación para coger el convoy que le trasladará a Barcelona. Entonces irrumpe uno de esos hombres. Lleva cargado el carro. "Estos usuarios también han bajado sensiblemente", dice el citado responsable. Son los que vienen a comprar al mercado de las flores. El pakistaní Sahet está de regreso. Antes de echar una cabezadita, explica que ha reducido a la mitad sus viajes a Vilassar. Como él, otros tantos. Malos tiempos para la floristería ambulante.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Cardedeu perd un 19% de viatgers en 3 anys
http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 64&ed_ov=v
L’estació de Cardedeu perd un 19% de viatgers en tres anys
L'estació de la Garriga va ser la que va perdre més viatgers a la línia del Nord (R. Ferrandis)
L’estació de tren de Cardedeu, a la línia de França (C-2), ha perdut una mitjana de prop de mil viatgers diaris en dies laborables des de l’any 2005, segons les estadístiques que ha donat a conèixer la companyia Renfe. Aquesta és l’estació que més usuaris ha perdut de la línia. En altres parades, però, la xifra de viatgers va créixer en aquest mateix període.
El major increment de viatgers, d’un 20%, es dóna a l’estació de Sant Celoni, que ha passat de 3.723 a 4.477 usuaris. Les estacions de tren de la Llagosta, Mollet Sant Fost, les Franqueses, Granollers Nord i Gualba han guanyat usuaris, mentre que Llinars i Palautordera en perden.
En el conjunt de les dues línies de rodalies que travessen la comarca, la C-2, de França, i la C-3, del Nord, la pèrdua de viatgers des del 2005 ha estat de 2.067 diaris en dies laborables. Un cas especial és el de l’estació de Granollers Centre, que de 2005 a 2006 va augmentar uns 900 viatgers al dia, però els va perdre l’any 2008.
Pel que fa a la línia del Nord (C-3), totes les estacions perden viatgers menys les de Figaró i Sant Martí de Centelles, que els incrementen de manera testimonial. La davallada d’usuaris s’ha notat especialment a la Garriga, on la caiguda ha estat gairebé del 13,5%.
[ Evolució del nombre de viatgers (PDF) ]
L’estació de Cardedeu perd un 19% de viatgers en tres anys
L'estació de la Garriga va ser la que va perdre més viatgers a la línia del Nord (R. Ferrandis)
L’estació de tren de Cardedeu, a la línia de França (C-2), ha perdut una mitjana de prop de mil viatgers diaris en dies laborables des de l’any 2005, segons les estadístiques que ha donat a conèixer la companyia Renfe. Aquesta és l’estació que més usuaris ha perdut de la línia. En altres parades, però, la xifra de viatgers va créixer en aquest mateix període.
El major increment de viatgers, d’un 20%, es dóna a l’estació de Sant Celoni, que ha passat de 3.723 a 4.477 usuaris. Les estacions de tren de la Llagosta, Mollet Sant Fost, les Franqueses, Granollers Nord i Gualba han guanyat usuaris, mentre que Llinars i Palautordera en perden.
En el conjunt de les dues línies de rodalies que travessen la comarca, la C-2, de França, i la C-3, del Nord, la pèrdua de viatgers des del 2005 ha estat de 2.067 diaris en dies laborables. Un cas especial és el de l’estació de Granollers Centre, que de 2005 a 2006 va augmentar uns 900 viatgers al dia, però els va perdre l’any 2008.
Pel que fa a la línia del Nord (C-3), totes les estacions perden viatgers menys les de Figaró i Sant Martí de Centelles, que els incrementen de manera testimonial. La davallada d’usuaris s’ha notat especialment a la Garriga, on la caiguda ha estat gairebé del 13,5%.
[ Evolució del nombre de viatgers (PDF) ]
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a