Prohibit anar a més de 30 km/h en carrers d'un sol carril
Posted: Friday 02/03/2007 10:06
http://www.avui.cat/
---------------------------------------
Prohibit circular a més de 30 km/h en carrers d'un sol carril
La Guàrdia Urbana denunciarà els vehicles que infringeixin la velocitat màxima que s'ha establert
La nova ordenança de circulació entrarà en vigor a finals d'any Es farà una campanya informativa
Virgínia Mascaró
Els cotxes que circulin per carrers d'un sol carril a la ciutat de Barcelona estan obligats a no superar els 30 km/h, segons la nova ordenança de circulació de vianants i de vehicles, que va ser ratificada pel plenari de l'Ajuntament el 23 de febrer.
La nova ordenança serà operativa a finals de mes, vint dies després que sigui publicada al Butlletí Provincial de Barcelona. L'article 11 estableix que a les zones 30 i als carrers on els cotxes circulin només per un carril, no es podrà anar a més de 30 km/h. Actualment, el Codi de Circulació fixa en 50 km/h el límit de velocitat a les ciutats i només determina que a les vies d'un sol carril es moderi la velocitat. Ara l'Ajuntament la fixa en 30 km/h.
Aquesta és "una mesura dissuasiva, motiu pel qual els agents de la Guàrdia Urbana han de denunciar i, per tant, multar els vehicles que cometin aquesta infracció", assegura un portaveu de Seguretat i Mobilitat de l'Ajuntament.
La mesura serà especialment efectiva als districtes de Sant Gervasi, Nou Barris, Sant Andreu i Horta-Guinardó, que tenen molts carrers secundaris d'un sol carril de circulació. L'objectiu no és sancionar els conductors, sinó estendre la pacificació del trànsit arreu de la ciutat, i alhora fer un pas més enllà en la implantació de zones 30 a la ciutat.
La nova normativa, de fet, avança la prohibició de circular a més de 30 km/h en un total de 13 nuclis, on està previst crear zones 30 abans que acabi l'any. Es tracta dels barris del Raval i de la Ribera-Born, a Ciutat Vella, els de Badal, Hostafrancs, la Bordeta i Sants, al districte de Sants-Montjuïc, els de Sant Ramon i Pedralbes, a les Corts, i el barri de Farró, a Sarrià- Sant Gervasi, a més del nucli antic d'Horta, a Horta-Guinardó. Les últimes zones 30 que se senyalitzaran són les dels barris del Clot i el Camp de l'Arpa, a Sant Martí.
"L'objectiu de la nova ordenança és arribar a tot el territori i fer respectar la llei", afirma Carles Reyner, portaveu de la Guàrdia Urbana. Ara bé, la realitat mostra que mesures com aquesta s'apliquen de manera més efectiva si es fa progressivament. "Inicialment fem una feina informativa i de conscienciació, però arriba un moment en què les infraccions reincidents se sancionen", va afirmar Reyner. El caporal va posar d'exemple el cas del carrer Gran de Sant Andreu, situat en zona 30, on està previst instal·lar un cotxe patrulla camuflat amb radar per denunciar l'excés de velocitat. "Els que la superin seran denunciats i multats", va assegurar. El control de velocitat "s'estendrà progressivament a tots els carrers on s'ha limitat", va dir.
---------------------------------------
Prohibit circular a més de 30 km/h en carrers d'un sol carril
La Guàrdia Urbana denunciarà els vehicles que infringeixin la velocitat màxima que s'ha establert
La nova ordenança de circulació entrarà en vigor a finals d'any Es farà una campanya informativa
Virgínia Mascaró
Els cotxes que circulin per carrers d'un sol carril a la ciutat de Barcelona estan obligats a no superar els 30 km/h, segons la nova ordenança de circulació de vianants i de vehicles, que va ser ratificada pel plenari de l'Ajuntament el 23 de febrer.
La nova ordenança serà operativa a finals de mes, vint dies després que sigui publicada al Butlletí Provincial de Barcelona. L'article 11 estableix que a les zones 30 i als carrers on els cotxes circulin només per un carril, no es podrà anar a més de 30 km/h. Actualment, el Codi de Circulació fixa en 50 km/h el límit de velocitat a les ciutats i només determina que a les vies d'un sol carril es moderi la velocitat. Ara l'Ajuntament la fixa en 30 km/h.
Aquesta és "una mesura dissuasiva, motiu pel qual els agents de la Guàrdia Urbana han de denunciar i, per tant, multar els vehicles que cometin aquesta infracció", assegura un portaveu de Seguretat i Mobilitat de l'Ajuntament.
La mesura serà especialment efectiva als districtes de Sant Gervasi, Nou Barris, Sant Andreu i Horta-Guinardó, que tenen molts carrers secundaris d'un sol carril de circulació. L'objectiu no és sancionar els conductors, sinó estendre la pacificació del trànsit arreu de la ciutat, i alhora fer un pas més enllà en la implantació de zones 30 a la ciutat.
La nova normativa, de fet, avança la prohibició de circular a més de 30 km/h en un total de 13 nuclis, on està previst crear zones 30 abans que acabi l'any. Es tracta dels barris del Raval i de la Ribera-Born, a Ciutat Vella, els de Badal, Hostafrancs, la Bordeta i Sants, al districte de Sants-Montjuïc, els de Sant Ramon i Pedralbes, a les Corts, i el barri de Farró, a Sarrià- Sant Gervasi, a més del nucli antic d'Horta, a Horta-Guinardó. Les últimes zones 30 que se senyalitzaran són les dels barris del Clot i el Camp de l'Arpa, a Sant Martí.
"L'objectiu de la nova ordenança és arribar a tot el territori i fer respectar la llei", afirma Carles Reyner, portaveu de la Guàrdia Urbana. Ara bé, la realitat mostra que mesures com aquesta s'apliquen de manera més efectiva si es fa progressivament. "Inicialment fem una feina informativa i de conscienciació, però arriba un moment en què les infraccions reincidents se sancionen", va afirmar Reyner. El caporal va posar d'exemple el cas del carrer Gran de Sant Andreu, situat en zona 30, on està previst instal·lar un cotxe patrulla camuflat amb radar per denunciar l'excés de velocitat. "Els que la superin seran denunciats i multats", va assegurar. El control de velocitat "s'estendrà progressivament a tots els carrers on s'ha limitat", va dir.