Page 1 of 3
El metro de Nova York
Posted: Sunday 04/03/2007 0:34
by sortrens
El Metro de Nova York és el sistema de transport públic urbà més gran en els Estats Units i dels més grans del món. Té entre "416" i "475" estacions; 1.056 km de vies. Aquest metro és organitzat per l'autoritat de Trànsit de la ciutat de Nova York (Metropolitan Transportation Authority), Tot ho porta el legislatiu de l'estat de Nova York com aquí el metro de Barcelona ho porta la "Generalitat" através del departament de "Política territorial-obres públiques" i el consorci "ATM" que el formant dos, l'Ajuntament de Barcelona i la "Generalitat de Catalunya". Barcelona i Bilbao seran les úniques ciutats espanyoles amb metro 24 hores. Al món tant sols hi hauran només cinc ciutats amb metro 24 hores: les ja citades, Nova york i dues més europeas que vaig llegir algún lloc però no recordo. Algú sap més sobre el "Metro de Nova York"? I de que podem envejar nosaltres d'aquell metro? O al revés, els americans que poden envejar del metro de Barcelona?
Re: El metro de Nova York
Posted: Sunday 04/03/2007 0:36
by Guigui
sortrens wrote:Al món tant sols hi hauran només cinc ciutats amb metro 24 hores: les ja citades, Nova york i dues més europeas que no recordo vaig llegir.
Una n'és Berlín.
Re
Posted: Sunday 04/03/2007 12:34
by Santfeliuenc
Hola,
Recordar que Nueva York es una ciudad enclavada en ISLAS, a saber: Manhattan, Staten Island, Long Island... no he escuchado como excusa jamás que es muy difícil construir metro por allí por el suelo, los niveles freáticos, las aguas, etc. simplemente construyen el metro y ya está, tienen directos, semidirectos con sus vías separadas y diferenciadas para los diferentes tipos de servicio ya que no lo meten todo por el mismo sitio y se acabó. El metro llega al aeropuerto, a los lugares emblemáticos, estaciones más importantes, van de arriba abajo y en horizontal a diferentes alturas...
Y aquí nos faltan líneas por los principales ejes básicos... ¿qué hay que envidiar? pues hombre, bastante.
A mejorar... sin duda, la seguridad en todos los aspectos, presencia policial, cámaras, mamparas, etc.
Saludos,
Sergio
Posted: Sunday 04/03/2007 12:42
by U-Bahn
Jo vaig estar a NY fa temps.
Cal a dir que es uns dels pocs transports ferroviaris de passatgers decent dels Estats Units.
Oficialment, segons la MTA, té 468 estacions.
Al principi sembla tot molt liós, però prestant atenció pots viatjar fàcilment.
sortrens wrote:
I de que podem envejar nosaltres d'aquell metro? O al revés, els americans que poden envejar del metro de Barcelona?
Podem envejar el número de serveis i la quantitat d'infraestructura, a més de que les línies tenen 4 vies per a serveis Local i Express. Cal a dir que amb els Express pots viatjar per Manhattan molt ràpidament.
Poden envejar els sistemes de seguretat, protecció i conducció. També cal a dir que si et mires el plànol del 1950 i el d'ara no hi veuràs molta diferència: no construeixen quasi res.
Visiteu el web de
MTA i el
NYC Subway
Posted: Sunday 04/03/2007 12:53
by U-Bahn
Santfeliuenc wrote:El metro llega al aeropuerto
Sí, pero tarda mucho. Y sólo al JFK.
Santfeliuenc wrote:a los lugares emblemáticos
No llega al pie de la estatua de la libertad, sólo a Battery Park
.
Santfeliuenc wrote:A mejorar... sin duda, la seguridad en todos los aspectos, presencia policial, cámaras, mamparas, etc.
Está bien, pero hubiera sido mejor hace unos cuantos años. Ahora el metro ya no es conflictivo. Puede que un poco sí a altas horas de la noche, pero claro, si te quieres ir a las 12 o la 1 de la noche al Bronx pues tu mismo, pero en zonas y horas concurridas, pues es más o menos como aquí.
Posted: Sunday 04/03/2007 12:56
by sortrens
I les lletres A,B,C i números 1,2,3 del metro de Nova York? Perquè separen les línies per lletres i números?
Posted: Sunday 04/03/2007 13:08
by U-Bahn
Això bé de lluny, quan abans els serveis els feien empreses diferents. No sé molt bé tot això, per això pitgeu
aquí.
Agafo trossos sobre el tema:
Divisions
División A (IRT) consiste en el 1 Local de Broadway y Séptima Avenida, 2 Expreso de la Séptima Avenida, 3 Expreso de la Séptima Avenida, 4 Expreso de la Avenida Lexington, 5 Expreso de la Avenida Lexington, 6 Local de la Avenida Lexington, 7 Local de Flushing y S Transbordador de la calle 42.
División B (BMT/IND) consiste en el A Expreso de la Octava Avenida, B, Expreso de la Sexta Avenida, C Local de la Octava Avenida, D Expreso de la Sexta Avenida, E Local de la Octava Avenida, F Local de la Sexta Avenida, G Local Brooklyn-Queens Crosstown, J Expreso de la calle Nassau, L Local de la calle 14 y Canarsie, M Local de la calle Nassau, N Expreso de Broadway, Q Expreso de Broadway, R Local de Broadway, S Transbordador de la Avenida Franklin, S Transbordador de Rockaway Park, V Local de la Sexta Avenida, W Local de Broadway y Z Expreso de la calle Nassau.
División C consiste en otras operaciones de no-tránsito de pasajeros, incluye mantenimiento de vías y operaciones en cocheras.
Història
Mientras que la primera línea de metro subterráneo abrió en 1904, la primera línea elevada (la línea de la Novena Avenida del IRT) abrió aproximadamente 35 años antes. La estructura más vieja que aún se usa (aunque reforzada) abrió en 1885 como parte de la línea de la Avenida Lexington y ahora es parte de la línea de Jamaica de BMT en Brooklyn. La línea más antigua abierta totalmente separada del tráfico es la West End de BMT, en uso desde 1863. Coches del metro (modelo R44) operan en el ferrocarril de Staten Island (Staten Island Railway), pero no está considerado parte del metro.
En la época en que el primer metro abrió, las líneas estaban agrupadas en dos sistemas separados de propiedad privada, Brooklyn Rapid Transit Company (BRT, más tarde Brooklyn-Manhattan Transit Corporation, BMT) e Interborough Rapid Transit Company (IRT). El Ayuntamiento estaba envuelto de cerca; cada línea construida para la IRT y la mayor parte de las líneas construidas o mejoradas para la BRT después de 1913 fueron construidas por el Ayuntamiento y alquiladas a las compañías (mediante los Contratos originales 1 y 2 para el metro de IRT y los Contratos Duales para las expansiones posteriores). La primera línea operada por el Sistema de Metro Independiente (Independent Subway System, IND) de propiedad municipal, abrió en 1932; el sistema estaba concebido para competir directamente con los sistemas privados y permitir que se desmantelaran algunos de los ferrocarriles elevados y esto es visible por las proximidades entres las líneas de la Séptima y Octava Avenidas (IRT e IND, respectivamente) y en las líneas de Jerome Avenue (IRT) y Grand Concourse (IND) en el Bronx, por citar dos ejemplos.
En 1940 los dos sistemas privados fueron comprados por el Ayuntamiento, algunas líneas elevadas fueron pronto cerradas. La integración fue lenta, pero fueron construidas bastantes conexiones entre el IND y el BMT y ahora operan como una sola división, la División B. Debido a que el IRT es más estrecho, se ha mantenido como una división propia, la División A.
"L9" a la Zona Franca
Posted: Monday 05/03/2007 22:58
by sortrens
La "L9 i L10" passarà a cel descobert a bona part de la Zona Franca, en això al millor ens assemblarem també el metro de Nova York, xDD.
Poca broma. El metro de Barcelona és un dels metros més moderns d'Europa i com sempre comparant amb els Americans les comparacions son odioses. "Oficialment, segons la MTA, té 468 estacions". Mireu això: Abans del 2010, pasarem dels més de 86 Km actuals de metro a pràcticament 157 km és adir de 123 estacions totals que té ara el Metro de Barcelona passarem a tenir 196 més o menys la meitat de les estacions del metro de Nova York! Que per cert la ciutat de Nova York fa set vegades més que Barcelona, haurien de tenir set vegades més estacions que Barcelona no? Bé encara quedem lluny de les 468 estacions de Nova York, però tota "l'Àrea metropolitana de Barcelona" és tan gran com tota la ciutat de Nova York, nosaltres anem avançant poquet a poquet com a bons catalans. Barcelona a tingut la desgràcia d'haver estat dins un estat on hi era governat per un dictador i això a fet que s'hagi atrassat tant i no sigui tant gran com Madrid perquè van evitar que els pobles dels costats s'agragessin a Barcelona Ciutat. Per això té molt de mèrit el que tenim aquí després del que tant malament ens han tractat durant segles.
Re: "L9" a la Zona Franca
Posted: Monday 05/03/2007 23:14
by Guigui
sortrens wrote:Abans del 2010, pasarem dels més de 86 Km actuals de metro a pràcticament 157 km és adir de 123 estacions totals que té ara el Metro de Barcelona passarem a tenir 196
I fa tres anys que el metro arriba a l'aeroport. I que hi ha LAV fins a Madrid. I en fa un que la L5 arriba a Vall d'Hebron, sense cap problema en la construcció. I... i... i...
Re: El metro de Nova York
Posted: Tuesday 06/03/2007 0:37
by victorcasta
Guigui wrote:sortrens wrote:Al món tant sols hi hauran només cinc ciutats amb metro 24 hores: les ja citades, Nova york i dues més europeas que no recordo vaig llegir.
Una n'és Berlín.
Cal puntualitzar que no totes les línies obren per la nit ni en tota la seva longitud, i tansols els caps de setmana i festius.
Posted: Tuesday 06/03/2007 15:32
by sortrens
U-Bahn wrote:Jo vaig estar a NY fa temps.
Cal a dir que es uns dels pocs transports ferroviaris de passatgers decent dels Estats Units.
Oficialment, segons la MTA, té 468 estacions.
Al principi sembla tot molt liós, però prestant atenció pots viatjar fàcilment.
sortrens wrote:
I de que podem envejar nosaltres d'aquell metro? O al revés, els americans que poden envejar del metro de Barcelona?
Podem envejar el número de serveis i la quantitat d'infraestructura, a més de que les línies tenen 4 vies per a serveis Local i Express. Cal a dir que amb els Express pots viatjar per Manhattan molt ràpidament.
Poden envejar els sistemes de seguretat, protecció i conducció. També cal a dir que si et mires el plànol del 1950 i el d'ara no hi veuràs molta diferència: no construeixen quasi res.
Visiteu el web de
MTA i el
NYC Subway
La "L9" tinc entès que tindrà 4 vies, dos d'anada i dos de tornada, suposo que serà per fer trens locals i exprés i poder mantenir la línia oberta 24 hores. És adir fer servir les dos vies extres també com estacionament de trens averiats o que s'hagin de netejar a qualsevol hora de les 24 hores del dia.
Posted: Tuesday 06/03/2007 15:34
by Guigui
sortrens wrote:La "L9" tinc entès que tindrà 4 vies, dos d'anada i dos de tornada, suposo que serà per fer trens locals i exprés i poder mantenir la línia oberta 24 hores. És adir fer servir les dos vies extres també com estacionament de trens averiats o que s'hagin de netejar a qualsevol hora de les 24 hores del dia.
Vols dir la L9 del metro de Barcelona? De cap manera! Tindrà una via per direcció, amb la peculiaritat de que en bona part del traçat circularan una sobre l'altra.
Posted: Tuesday 06/03/2007 22:35
by wefer
Guigui wrote:Vols dir la L9 del metro de Barcelona? De cap manera! Tindrà una via per direcció, amb la peculiaritat de que en bona part del traçat circularan una sobre l'altra.
El tram que es fa amb la tuneladora "gran", és a dir, la major part del trajecte on els dos sentits circulen un sobre l'altre, té suficient espai perquè hi càpiguen dues vies per cada nivell.
El problema, és que les estacions es faran en aquest espai "sobrant", per la qual cosa a les estacions sí que només podrà haver-hi una via per sentit.
Altre cosa és si finalment es posarà una tercera i quarta via en algun tram.
Posted: Wednesday 07/03/2007 14:43
by sortrens
wefer wrote:Guigui wrote:Vols dir la L9 del metro de Barcelona? De cap manera! Tindrà una via per direcció, amb la peculiaritat de que en bona part del traçat circularan una sobre l'altra.
El tram que es fa amb la tuneladora "gran", és a dir, la major part del trajecte on els dos sentits circulen un sobre l'altre, té suficient espai perquè hi càpiguen dues vies per cada nivell.
El problema, és que les estacions es faran en aquest espai "sobrant", per la qual cosa a les estacions sí que només podrà haver-hi una via per sentit.
Altre cosa és si finalment es posarà una tercera i quarta via en algun tram.
Vergonyosa l'informació que donen els centres d'informació de la línia 9. Avui he passat després d'un any i encara no tenen plànols per dónar.
Bé la línia 9 serà la més llarga d'Europa. Amb 50 i + estacions! De cara els americans com a mínim ens veuran com la Nova York d'Europa. jajaja
Posted: Wednesday 07/03/2007 18:56
by Guigui
sortrens wrote:Bé la línia 9 serà la més llarga d'Europa. Amb 50 i + estacions! De cara els americans com a mínim ens veuran com la Nova York d'Europa. jajaja
I tenim la depuradora més gran d'Europa, etc. etc. Tota aquesta propaganda barata de "jo la tinc més grossa" em té ben fart. Vejam, si tindrem la línia de metro més llarga d'Europa serà perquè no para de serpentejar ridículament. I, ja que n'he parlat, si tenim la depuradora més grossa és perquè som qui més caqueta produeix. Així de clar!
Posted: Thursday 08/03/2007 10:53
by sortrens
Guigui wrote:sortrens wrote:Bé la línia 9 serà la més llarga d'Europa. Amb 50 i + estacions! De cara els americans com a mínim ens veuran com la Nova York d'Europa. jajaja
I tenim la depuradora més gran d'Europa, etc. etc. Tota aquesta propaganda barata de "jo la tinc més grossa" em té ben fart. Vejam, si tindrem la línia de metro més llarga d'Europa serà perquè no para de serpentejar ridículament. I, ja que n'he parlat, si tenim la depuradora més grossa és perquè som qui més caqueta produeix. Així de clar!
Bé no sé si som els que produïm més caqueta. Però la línia 9 aleshores con deuria ser? Totalment recta? Suposo que si és en forma de serpentina és per que hi arribi a tots els llocs possibles. Potser si que de vegades en general tots els catalans fem campanya "barata" sobre les coses que tenim o fem tant si entrem en una disputa de "tamanys" o de "qualitat" sobre les nostres infrastructures o d'altres temes també. Però tampoc caiguem ni el pessimisme ni tampoc en el desànim, tenim el que tenim i prou. Els polítics que tenim seran millors o pitjors gestors, però és el que tenim i no hi ha més. Segur que quan totes aquestes coses que és volen fer estiguin inaugurades l'any 2050 la línia 9 o la línia 12 o la que sigui, ningú se'n recordarà del dia d'Avui i "tots ens posarem les medalles". Tothom estarà content de tenir unes noves inauguracions per el nostre transport públic.
Eficiència
Posted: Thursday 08/03/2007 23:24
by JaMiRo!
No, nens, produïm bastant caqueta però els americans en això no hi ha qui els guanyi. I no parlem ja del consum de combustibles fòssils per càpita...Allà no coneixen el significat de la paraula "eficiència"...
Posted: Friday 09/03/2007 0:08
by Guigui
sortrens wrote:Bé no sé si som els que produïm més caqueta. Però la línia 9 aleshores con deuria ser? Totalment recta? Suposo que si és en forma de serpentina és per que hi arribi a tots els llocs possibles.
A tu et sembla que el tram Sarrià-Zona Universitària l'hagi de fer donant voltes per Pl. Prat de la Riba, arribar a fregar la L3 a Maria Cristina sense tenir-hi correspondència, tornar a pujar a la Pl. Eusebi Güell, on hi haurà l'estació Campus Nord, i tornar a girar a l'esquerra per creuar (finalment!) la Diagonal a Zona Universitària, quan seria molt més senzill fer-la anar en línia recta? Creus necessària la borratxera que agafa al Prat on no para de fer batzegades per anar a petar a la refotudament inútil "Estació intermodal", enllaçar-hi amb la L1, precisament allí perquè a un onanista mental se li ha acudit d'allargar-la a St. Boi per un tram propi de Rodalies, i tornar a fer un gir copernicà de 180º per dirigir-se a l'aeroport?
sortrens wrote:Però tampoc caiguem ni el pessimisme ni tampoc en el desànim, tenim el que tenim i prou. Els polítics que tenim seran millors o pitjors gestors, però és el que tenim i no hi ha més.
Això és el que em revolta. Qui més, qui menys, tothom és conscient que qui ens mana són una colla de perfectes inútils, d'arrambadors sense escrúpols que no tenen ni idea del que balbucegen, i a sobre ens hi hem de conformar perquè "és el que tenim"? Doncs carai, si porto unes sabates que em fan mal, d'acord que no aniré descalç pel carrer, però no dubtis que el primer que faria seria anar a una sabateria per comprar-me'n unes de ben còmodes i desfer-me de les velles!
sortrens wrote:Segur que quan totes aquestes coses que és volen fer estiguin inaugurades l'any 2050 la línia 9 o la línia 12 o la que sigui, ningú se'n recordarà del dia d'Avui i "tots ens posarem les medalles". Tothom estarà content de tenir unes noves inauguracions per el nostre transport públic.
Doncs jo encara maleeixo els ossos a qui se li va acudir fer uns traçats tan intel·ligents com el braç que fa botifarra que sembla la L3 i l'ensaïmada de la L4 o a qui va tenir la brillant idea d'implantar
los seis pies castellanos en aquest país.
Posted: Saturday 10/03/2007 13:50
by sortrens
Barcelona está de moda, tenim el Woody Allen que rodarà una pel.licula i que és un enamorat de la ciutat. Tenim l'alcalde Jordi Hereu negociant amb Nova York l'intercanvi d'informació per les infrastructures del futur. I titular: Barcelona ajuda a Nova York a urbanitzar zones industrials absoletes de Nova York per fer un 22@. Som una gran referència de futur nois!!!
Per anar acabant...
Posted: Saturday 10/03/2007 15:58
by Guigui
No vull fer-me més pesat amb el tema i, per tant, li dedicaré una frase lapidària final:
El que jo vull, és poder-me desplaçar decentment en TP per la gran referència de futur!