Page 1 of 1

La línia groga del metro, més confortable

Posted: Monday 05/03/2007 20:01
by abegot
La línia groga del metro, més confortable

laMalla.net (laMalla.net)

Ja ha començat a circular per la línia 4 de metro(groga) el primer tren de la sèrie 2100, procedent de la línia 2. El traspàs de trens entre la línia lila i la groga forma part d'un pla redistribució del material mòbil arran de l'entrada progressiva de 99 trens nous entre el 2005 i el 2008, una amplia operació de renovació i millora sense precedents al metro de Barcelona.

La incorporació dels trens de la sèrie 2100 suposa una millora notable per al confort i la fiabilitat de la línia 4. La característica més visible d'aquests trens, fabricats l'any 1997, és que són del tipus continu, és a dir, que els seus cinc cotxes estan units per passadissos d'intercomunicació que permeten la distribució uniforme del passatge. Des del punt de vista tecnològic, compten amb sistemes de suspensió més avançats per minimitzar el soroll i les vibracions.

De manera progressiva aniran passant a la línia 4 les 15 unitats 2100 que fins ara donaven servei a la línia 2 (lila). A la línia lila aquests trens estan sent substituïts pels de la sèrie 9000, preparats per a la conducció automàtica, ja que en un futur la línia 2 i la línia 9 compartiran el tram entre Parc Logístic i l'Aeroport i hauran de ser explotades de manera conjunta. Actualment Metro ja ha rebut vuit unitats 9000.

Paral·lelament, durant tot l'any en curs a la línia 4 s'aniran donant de baixa trens de la sèrie 1100, construïts als anys 70. Una desena d'unitats d'aquesta sèrie continuaran donant servei en aquesta línia per complementar les de la sèrie 2100 i poder mantenir l'oferta actual de 19 trens circulant simultàniament en hora punta.

http://www.lamalla.net/canal/localia/no ... ?id=162272

Enllaços

* TMB - http://www.tmb.net/ca_ES/home.jsp


Notícies relacionades

* En Metro de nits, a partir de l'abril (22/02/2007) - http://www.lamalla.net/canal/localia/no ... ?id=161149

* 53 estacions del metro ja tenen cobertura de mòbil (02/01/2007) - http://www.lamalla.net/canal/localia/no ... ?id=156223

Ueee!

Posted: Monday 05/03/2007 23:10
by JaMiRo!
L'abeja Malla.net wrote:Paral·lelament, durant tot l'any en curs a la línia 4 s'aniran donant de baixa trens de la sèrie 1100, construïts als anys 70. Una desena d'unitats d'aquesta sèrie continuaran donant servei en aquesta línia per complementar les de la sèrie 2100 i poder mantenir l'oferta actual de 19 trens circulant simultàniament en hora punta.
)))

Però ara entra un dubte: les reformaran en plan agressiu com han fet amb el 3000 de Triangle?

Esperaran l'entrada de la sèrie 7000*?

Continuaran uns anyets més i podrem gaudir del seu característic to brownboverià?

Coming soon in theatres everywhere.

*Aquesta sèrie no existeix. L'autor d'aquest post no es responsabilitza de les llegendes urbanoferroviàries derivades de l'interpretació del mateix (llegeixi's Civia basculant i coses per l'estil).

------
PUBLICIDAD

¡Brown Boveri en tu móvil!
¡Envia Real ESPACIO Boveri al 4444 y recibirás el ruido real de un 1000 haciendo la maniobra de canvio de via en Horta!

Re: Ueee!

Posted: Monday 05/03/2007 23:19
by Platanito
JaMiRo! wrote: Però ara entra un dubte: les reformaran en plan agressiu com han fet amb el 3000 de Triangle?
Per quin motiu? Cauen a trossos, els passadissos d'intercomunicació s'han taponat de no netejar-los...?
JaMiRo! wrote:Esperaran l'entrada de la sèrie 7000?
:martell2

Posted: Tuesday 06/03/2007 0:18
by Fran-Ikarus
El Platanito no ho vol reconèixer, però està tristot per la paulatina retirada dels 1400 :D

Re: La línia groga del metro, més confortable

Posted: Tuesday 06/03/2007 10:09
by VladiGB
abegot wrote:
La incorporació dels trens de la sèrie 2100 suposa una millora notable per al confort i la fiabilitat de la línia 4.
El confort millorara, pero la fiabilitat d'aquesta linea deixar molt que desitjar, perque el tram de Paseig de Gracia i via Augusta :P :x .
abegot wrote:
Paral·lelament, durant tot l'any en curs a la línia 4 s'aniran donant de baixa trens de la sèrie 1100, construïts als anys 70.
No había remodelados unos 1100 porque se quemaron en 1991 11 vagones "muy casualmente" :roll: :D

Posted: Tuesday 06/03/2007 15:49
by victorcasta
Doncs jo crec que la L4 és de les línies més fiables del metro de Barcelona, ja que no solen haver-hi incidències. Altra cosa seria la freqüència, que sí que seria millorable. Per cert, quan passa per sota de la Via Augusta la L4? :x

Posted: Thursday 08/03/2007 19:47
by Izo
He agafat un parell de cops els 2100 de la L4 i en cap moment hi havia l'avís de pròxima estació. Amb els 1100 no m'ha passat. Que no han implementat la megafonia en la sèrie 2100 o simplement va ser casualitat?

Re

Posted: Sunday 11/03/2007 13:39
by Santfeliuenc
Hola,
victorcasta wrote:Doncs jo crec que la L4 és de les línies més fiables del metro de Barcelona, ja que no solen haver-hi incidències. Altra cosa seria la freqüència, que sí que seria millorable. Per cert, quan passa per sota de la Via Augusta la L4? :x
Pues cuando yo la usaba con frecuencia no hace mucho... en la estación de Barceloneta no pasaba una semana que no hubiese alguna cosilla, si no era que el metro se paraba entre dos estaciones, era que te pasaban trenes sin viajeros dentro y a toda caña o que debido a causas técnicas el servicio estaba interrumpido por lo que fuese y te tirabas de 5 a 10 minutos parado.

Sería antes, si ahora no hay incidencias, pues mira qué bien.

Saludos,
Sergio