Page 1 of 2

Matriculacions d'automòbils a Espanya

Posted: Wednesday 04/05/2005 14:48
by wefer
Extret de El Periódico de Catalunya
---------------
Madrid. -- El mercat espanyol de turismes ha experimentant en el mes d'abril un creixement del 6,6% respecte al mateix mes del 2004, al matricular-se 133.437 unitats, que suposen un nou rècord per a aquest mes.

Segons dades fetes públiques avui per l'Associació Nacional de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac), el mercat de l'abril porta a un acumulat anual de 507.475 unitats, l'1,6% per sobre del registre en els primers quatre mesos del 2004.

Respecte al mercat de vehicles tot terreny, el mes d'abril ha tancat amb un creixement del 46,5%, amb 11.637 unitats matriculades, que suposen un creixement del 29,7% per al període de gener a abril.

Posted: Wednesday 04/05/2005 22:51
by hispeed
Independentment que el pais tingui un transport públic lamentable en general, veig poca sensibilitat no només per la mobilitat sostenible, sinó el que és pitjor, ganes de ser el més gran contaminador possible; com s'explica l'augment espatarrant de tot terrenys??? :'( >:(

Posted: Thursday 05/05/2005 0:47
by wefer
Es compren un tot terreny perquè hi ha gent que considera que són "més segurs", cosa que no és certa.
Quantes vegades heu vist la típica maruja conduint un ot terreny enorme que fa servir per portar els nens de l'escola de Sarrià al se pis de l'Eixample? Molts, oi? I per què aquesta senyora va amb un tot terreny, si podria anar perfectament amb un cotxe petit? (amb T. públic, ja ni ho comento...)
Perquè la senyora en qüestió no té ni idea de conduir, rasca el cotxe cada dos per tres, etc. El mari, li compra un megasupertotterreny amb defenses d'acer i aquestes coses, i així quan li dóna a un altra cotxe no li passa res... això sí, l'altra cotxe queda per anar al desballestament :cop
Una altra raó, és que molta, moltíssima gent (per no dir la majoria) fa del cotxe una representació de l'estatus aconseguit: tens un cotxe gran i nou, has triunfat a la vida. Tens un cotxe petit i amb més de 5 anys, ets un ésser mediocre. No tens cotxe, ets un fracassat
Estic fart, però molt fart, de que la gent em comenti amb veu baixa: fixa't, aquell s'ha comprat un Mercedes. Saps en fulanet? S'ha comprat un Passat V6 :? I no sols això, sinó que conec casos reals de gent que li fa vergonya quedar amb el seu grup d'amics perquè tots tenen un BMW o un Audi, i ells tenen un Peugeot de fa 10 anys!! I estan pensant a demanar un crèdit per poder-se canviar el cotxe i no fer el ridícul... ens hem tornat tots bojos?
Us comentaré el meu (extrany) cas personal: me'n ric força de tota aquesta gent (que ja dic, crec que és la majoria). Tinc cotxe... tinc un cotxe que aviat farà 30 anys, que em va costar 600 euros, i que capta les mirades de la gent allà on vaig (per qui no ho sàpiga, és un cotxe clàssic dels que en queden poquíssims, aficions rares que té un...)
Ric molt quan, a l'arribar a un aparcament o anar a una reunió d'amics o el que sigui, tothom mira el meu cotxe i s'interessa per saber d'on ha sortit aquesta raresa, mentre ja ningú es fixa en el Mercedes del del costat que s'ha gastat 40.000 euros i pel qual ha tingut que hipotecar fins i tot la sogra per comprar-se'l. Els pobres queden amb la cara desencaixada, amb els esquemes trencats...
Si algú em pregunta, dic la veritat: em va costar 600 euros. Ah, i per anar a treballar, no el necessito, perquè SEMPRE em moc en transport públic. La llàstima és que ja no circulin normalment els 300 del metro de BCN, ni les granotes ni els Brilll... Després de dir-los això, s'han de prendre un tranquil·litzant per tornar a recomposar els seus objectius a la vida, fets a miques en uns pocs segons xD
Ja veieu, com està la cosa...

Posted: Thursday 05/05/2005 23:10
by UT596001
Per aquí a Castellar últimament s'estan veient molts 4x4 de gamma alta, pràcticament el 100% habitants de la zona de cases unifmamiliars, i no tan sols això, també s'estan començant a veure molts cotxes de gamma alta. I també molts monovolums (que després van ocupats amb un sol passatger, ironies de la planificació).

En canvi, els que no tenim cotxe hem d'anar enllaunats a dins de La Vallesana... avui mateix ha hagut un bon "festival del mal humor" perquè hi ha hagut un accident a la carretera en hora punta. El 75% de la flota atrapada i l'únic bus que queda (el 25% de la flota) portant a tothom de Sabadell a Castellar. Resultat: 100% d'ocupació i gent tirada a la parada. I la Generalitat dient que no hi ha demanda per portar el tren...

La veritat, cada dia m'agraden menys els cotxes...

Salutacions.

Posted: Thursday 02/06/2005 9:40
by wefer
De l'AVUI:
---------------
Les vendes de cotxes registren un nou rècord i avancen un 7% al maig

Destaca la fortalesa de la demanda d'empreses de lloguer

Les vendes de cotxes continuen imparables i al maig van marcar un nou rècord per a aquest mes, ja que es van anotar un avenç del 7,1 per cent, fins a les 140.741 unitats. Segons les dades de les patronals de fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto) i venedors (Ganvam), l'increment en l'acumulat de l'any se situa ja en el 2,8 per cent i es manté la previsió de tancar l'exercici amb 1,5 milions de turismes venuts.
Per canals, destaca la fortalesa de les empreses de lloguer, que al maig van incrementar un 32,2 per cent les compres de cotxes. El motiu, segons les associacions del sector, és que han avançat les seves operacions tot preveient que la temporada turística serà favorable. En el que portem d'any, les vendes en aquest sector només han pujat un 0,7 per cent. Pel que fa a la demanda de particulars, es manté la tònica de creixement dels darrers temps tot i que de forma més moderada, ja que ha registrat un increment de l'1,8 per cent. De tota manera, entre gener i maig el creixement és del 3,2 per cent.


La demanda més activa
Especialment remarcable és l'evolució de les matriculacions de totterrenys, que manté pujades de dos dígits. Concretament les 10.443 unitats del maig representen un 28,3 per cent més que al mateix mes del 2004. L'acumulat de l'any és lleugerament superior, del 29,4 per cent.
Les patronals de fabricants, venedors i concessionaris també informen que les operacions acollides al pla Prever van pujar entre gener i maig un 1,5 per cent, fins als 160.800 automòbils.
El director general d'Anfac, Luis Valero, va reiterar ahir que els baixos tipus d'interès i les bones perspectives d'ocupació garanteixen que es mantinguin les positives xifres de vendes, tot i que encara és massa d'hora per revisar les seves previsions a l'alça. Com adverteix Valero, "la conjuntura de dos mesos lleugerament a la baixa és suficient per canviar el signe del mercat".
Ahir també es va saber que els concessionaris automobilístics espanyols van facturar al maig 2.471 milions d'euros, un 10,6 per cent més que al mateix període de l'exercici anterior. Segons l'entitat que els engloba, Faconauto, la caiguda de les promocions ha fet que els compradors paguin una mitja de 20.677 euros per cotxe, un 6,7 per cent més.

Posted: Friday 02/09/2005 9:52
by wefer
De l'AVUI:
-------------------------------
Les vendes de cotxes dièsel pugen un 12%

La matriculació de turismes dièsel durant el mes d'agost, així com en l'acumulat de l'any (del gener a l'agost), ha superat notablement la corresponent als turismes de gasolina. Tenint en compte només l'últim mes, l'augment de matriculacions de turismes dièsel ha estat del 12,5% (3,4% en gasolina), mentre que en el global de l'any ha estat del 6,1% (-4,8% en gasolina), segons les dades difoses ahir per l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (ANFAC).

L'evolució en la venda dels cotxes dièsel, si es calcula en unitats, ha doblat la xifra de turismes de gasolina. Així, durant els primers vuit mesos de l'any 2005 s'han matriculat 718.000 unitats amb motor dièsel i 351.000 de gasolina.

Xifra rècord
En conjunt, els turismes han registrat el mes d'agost un augment del 9,5% en relació amb el mateix mes de l'any anterior i en total s'han venut més de 96.000 cotxes, una xifra que és la més elevada en un mes d'agost. Quant a l'acumulat de l'any, suposa un 2,3% més que en les mateixes dates del 2004.

Pel que fa als models, les vendes de cotxes micro -els que no requereixen carnet de conduir- són les que més han augmentat durant l'agost, més del 30%.

D'altra banda, Andalusia, Madrid i Catalunya, per aquest ordre, són les àrees de l'Estat on més matriculacions s'han registrat l'últim mes.

L'anàlisi per tipus de demanda posa de manifest un avenç aquest mateix mes del 9,1% en les compres de particulars i empreses. Continua doncs l'evolució positiva que ha presentat últimament aquesta part del mercat. Pel que fa a les empreses de lloguer, han experimentat un augment del 17,3%.

En el mercat de vehicles totterreny, la matriculació va créixer un 24,88% al mes d'agost i un 26% els primers vuit mesos de l'any. Finalment, l'adhesió al pla Prever, en les seves dues modalitats, ha presentat els primers vuit mesos de l'any un creixement de l'1,5%, amb més de 272.000 unitats renovades.

Posted: Wednesday 02/08/2006 20:26
by wefer
http://www.avui.cat/
--------------------------------------
Espectacular augment de vendes de totterrenys

Redacció

El mercat d'automòbils de turisme continua donant volums importants de matriculacions, però amb xifres inferiors a les de l'any passat, mentre que l'evolució dels vehicles totterreny ha deixat al juliol unes dades de creixement espectaculars. Segons les patronals Anfac, Ganvam i Faconauto, les vendes de 4x4 en el setè mes han crescut a Espanya gairebé un 18% respecte a les del juliol del 2005 i ja acumulen una pujada del 8% en el que portem d'any. Paral·lelament, el mercat de turismes presenta una caiguda del 5,1% interanual i un retrocés des del gener d'un 1,9%.

Dins de l'Estat, Catalunya és el segon territori per matriculació de vehicles, amb una quota sobre el total d'entre un 15% i un 16% que correspon als 25.300 vehicles nous del juliol i els 143.541 en tot el que portem d'any, totes dues xifres amb descensos respectius d'un 11,3% i d'un 4,9% comparades amb les de fa un any. Al davant només hi ha Madrid, amb 38.569 vehicles matriculats al juliol i 235.645 des del gener, amb una quota que supera el 24% sobre el conjunt de l'Estat i un augment mensual del 5,1% que en l'acumulat es converteix en un retrocés en les vendes d'un 1%.

Any rècord a Nissan

D'altra banda, ahir es va saber que Nissan va fabricar en el primer semestre de l'any 94.586 vehicles a la planta de la Zona Franca de Barcelona, fet que suposa un increment del 9% respecte al mateix període de 2005. El grup nipó, que atribueix la pujada a la demanda europea, preveu acabar el 2006 amb una producció de 182.000 unitats, que suposaria un rècord històric en aquesta planta.

Posted: Saturday 02/09/2006 22:55
by wefer
http://www.elperiodico.com/
--------------------------------------------------
L'alça dels tipus d'interès agreuja la caiguda de les vendes d'automòbils

• La matriculació de turismes va baixar el 3,8% a l'agost i acumula una pèrdua del 2% en un any
• El 75% de les compres es financen amb crèdits, que s'han encarit un punt des del 2005


ROSA MARÍA SÁNCHEZ
MADRID

La venda de cotxes va tornar a caure de forma notable a l'agost. El mes passat es van matricular 93.093 turismes, 3.675 menys que el mateix mes de l'any anterior, el 3,8% menys. Des de començament d'any, s'han matriculat 1.047.766 cotxes, el 2% menys que en els vuit primers mesos del 2005. La caiguda s'ha accentuat, precisament, en els tres mesos d'estiu, en què s'ha acumulat un retrocés del 4%, segons les dades que ahir van difondre les associacions de fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto) i venedors (Ganvam).
Per Anfac, la pujada de tipus d'interès durant l'últim any té a veure amb la caiguda de les vendes de turismes, "directament i indirectament", afirmen. De forma "directa", perquè els crèdits per finançar la compra del cotxe són més cars. El 75% de les operacions es fan a través d'un préstec i el tipus mitjà dels crèdits de consum s'ha encarit un punt l'últim any, fins a una mitjana del 8,15%, segons dades del Banc d'Espanya.
A més a més, la pujada de tipus incideix de forma "indirecta" en la menor venda de cotxes, "ja que al pujar la quota de la hipoteca queda menys renda disponible per a altres compres", expliquen a Anfac. "Nosaltres sí que hem notat la pujada de tipus en les vendes", asseguren a la patronal.
El director general d'Anfac, Luis Valero, va opinar que les dades de l'agost confirmen la tendència de "baixada moderada" dels mesos anteriors. L'organització preveu una caiguda de les matriculacions d'entre el 2% i el 3% per al conjunt de l'any.

MÉS TOT TERRENYS


El president de l'Associació Nacional d'Importadors d'Automòbils (Aniacam), Germán López Madrid, va interpretar que el mercat d'automòbils nous s'ha estabilitzat i ha "deixat el potencial de creixement per al segment dels vehicles d'ocasió".
La venda de 1.013 tot terrenys més a l'agost (6.876 unitats més en els vuit primers mesos) ha permès compensar parcialment la caiguda en les matriculacions de turismes, de manera que, en total, la venda d'automòbils ha caigut el 2,5% a l'agost i l'1,3% en el conjunt de l'any.
El retrocés de les vendes de turismes es concentra en els segments "petit", "mitjà-baix" i "mitjà-alt" del mercat. Aquests segments copen gairebé dues terceres parts del mercat i el descens mitjà ha estat notable, del 4%. En canvi, les vendes han crescut tant en el segment "micro" (en un 17%), com en l'"executiu" (el 10,8%), el de "monovolum petit" (el 2,9%) i el de "monovolum gran" (el 12,9%). L'augment de l'escàs segment dels cotxes de luxe es compensa amb la caiguda dels esportius.
El repartiment de les vendes entre gasolina o dièsel manté la proporció del 30% en el primer cas i el 70% en el segon.

1 >> Fort augment de l'adquisició de motocicletes
La matriculació de tot tipus de vehicles a Espanya va augmentar l'1,7% a l'agost. Entre el gener i l'agost, el creixement acumulat va ser del 2,31%, amb 1.639.211 vehicles matriculats. En turismes, que és el tipus de vehicles més important, la matriculació va caure el 2,36% el 2006, i l'increment més gran el van registrar les motocicletes, amb un 24,12%. A més, es van matricular 27.090 camions i furgonetes, amb una progressió de l'1,46%, així com 1.377 tractors (+10,07%), 158 autobusos (-12%) i 385 vehicles d'un altre tipus (+22%).

2 >> Estancament a França i preus baixos a Rússia
Les matriculacions de turismes nous van pujar només un 0,1% l'agost passat a França, cosa que va suposar un estancament respecte al mateix mes del 2005. En els vuit primers mesos de l'any, les matriculacions van totalitzar 1,37 milions de turismes nous, xifra que representa un retrocés de l'1,9% en dades brutes.
Pel que fa al mercat rus, un 65% dels automòbils venuts durant l'any passat van tenir un preu inferior a 8.300 euros. El líder del mercat és l'empresa nacional Autovaz.

3 >> Mitsubishi estudia reduir salaris en una planta dels EUA
La companyia automobilística japonesa Mitsubishi estudia retallar el salari dels 1.500 treballadors de la seva planta nord-americana de Normal, a l'Estat d'Illinois, amb el fi de reduir els costos laborals. La companyia va indicar que malgrat aquestes reduccions salarials no hi haurà acomiadaments i va confirmar que durant aquest any no tancarà la fàbrica, de més de 20 anys d'antiguitat, encara que aquest acord podria ser revisat el 2008. Els treballadors accepten la retallada per protegir els llocs de treball.

--------------------------------------------------
Veure el gràfic en PDF

Posted: Tuesday 03/10/2006 0:26
by wefer
http://www.elperiodico.com/
----------------------------------------
Les matriculacions de turismes cauen un 7,2% al setembre i un 2,5% en els 9 primers mesos

EUROPA PRESS
MADRID

Les matriculacions de turismes van arribar a 95.421 unitats durant el setembre passat, xifra que suposa una disminució del 7,2% respecte al mateix mes del 2005, segons han informat les associacions de fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto) i venedors (Ganvam).

En els nou primers mesos de l'any, les vendes d'automòbils s'han situat en 1,14 milions d'unitats, cosa que es tradueix en una disminució del 2,5% en comparació amb el mateix període de l'exercici precedent.

Del seu costat, les matriculacions de vehicles tot terreny mantenen la seva evolució positiva al registrar una progressió del 6,3% al setembre, amb 9.326 unitats, i del 8,3% en els nou primers mesos (97.400 unitats).

Amb això, el mercat automobilístic en el seu conjunt, incloent turismes i tot terrenys va experimentar un descens del 6,2% al setembre, amb 104.747 unitats, reducció que es limita a l'1,7% en els nou primers mesos de l'any, amb 1,24 milions de matriculacions.

Re: Matriculacions d'automòbils a Espanya

Posted: Thursday 24/01/2008 12:23
by wefer
http://www.lavanguardia.es/
---------------------------------
Las ventas de turismos y todoterrenos caen el 22% en lo que va de mes

Madrid. (EFECOM).- Las ventas de coches y todoterrenos acumulan una caída del 22 por ciento en las tres primeras semanas de enero, mientras las matriculaciones de todoterrenos han bajado el 27 por ciento.

La Federación de Asociaciones de Concesionarios de Automoción, (Faconauto) informó hoy que hasta la fecha se han matriculado 47.423 vehículos frente a los 60.765 vendidos las tres primeras semanas de enero del año anterior.

El mercado de turismos ha caído en lo que llevamos de mes el 21,3 por ciento y ha alcanzado las 42.594 matriculaciones frente a las 54.185 del mismo período del 2006, y según los tramos impositivos fueron los turismos de gama alta los que más han acusado este descenso en las ventas con el 56,6 por ciento.

Los todoterrenos con emisiones de dióxido de carbono (CO2) superiores a los 200 gramos por kilómetro y que pagan un impuesto de matriculación del 14,75 por ciento han bajado el 57,3 por ciento en sus ventas.

Por el contrario, los todoterreno penalizados con tipos del 4,75 por ciento y del 9,75 por ciento han experimentado crecimientos del 605 y 8,8 por ciento, respectivamente.

Asimismo, las ventas de turismos que emiten entre 161 y 200 gramos de CO2 por kilómetro y que están gravados con el 9,75 por ciento protagonizan una caída del 28,2 por ciento, mientras que los ubicados en los tramos de menos de 120 gramos por kilómetro y entre 121 y 160 gramos registran descensos del 9,5 y del 17,7 por ciento respectivamente.

Según Faconauto, esta fuerte caída es consecuencia de la supresión del Plan Prever (ayudas para el achatarramiento de los vehículos), de la incertidumbre económica marcada por la subida de los tipos de interés y de la pérdida de confianza del consumidor.

Las ventas de enero también han sufrido el lastre de las más de 11.000 automatriculaciones que se produjeron en diciembre de 2007 para evitar la penalización de los "stock" de vehículos más contaminantes.

Sin embargo, la patronal de los concesionarios confía en que el mercado se recupere levemente a finales de este mes y no descarta nuevas automatriculaciones para "engrosar" las ventas de vehículos y todoterrenos.

Faconauto cree que se debe mantener el IVA como el único que grave la adquisición de los automóviles y gravar el uso que se realice del vehículo a través de los Impuestos Especiales sobre Hidrocarburos.

También insiste en que los impuestos municipales no deberían discriminar el uso de determinado vehículos, sino por el contrario, incentivar la eficiencia energética con un enfoque positivo.

Re: Matriculacions d'automòbils a Espanya

Posted: Thursday 24/01/2008 19:35
by 252-071
wefer wrote:http://www.lavanguardia.es/
---------------------------------
Las ventas de turismos y todoterrenos caen el 22% en lo que va de mes

Madrid. (EFECOM).- Las ventas de coches y todoterrenos acumulan una caída del 22 por ciento en las tres primeras semanas de enero, mientras las matriculaciones de todoterrenos han bajado el 27 por ciento.

La Federación de Asociaciones de Concesionarios de Automoción, (Faconauto) informó hoy que hasta la fecha se han matriculado 47.423 vehículos frente a los 60.765 vendidos las tres primeras semanas de enero del año anterior.

El mercado de turismos ha caído en lo que llevamos de mes el 21,3 por ciento y ha alcanzado las 42.594 matriculaciones frente a las 54.185 del mismo período del 2006, y según los tramos impositivos fueron los turismos de gama alta los que más han acusado este descenso en las ventas con el 56,6 por ciento.

Los todoterrenos con emisiones de dióxido de carbono (CO2) superiores a los 200 gramos por kilómetro y que pagan un impuesto de matriculación del 14,75 por ciento han bajado el 57,3 por ciento en sus ventas.

Por el contrario, los todoterreno penalizados con tipos del 4,75 por ciento y del 9,75 por ciento han experimentado crecimientos del 605 y 8,8 por ciento, respectivamente.

Asimismo, las ventas de turismos que emiten entre 161 y 200 gramos de CO2 por kilómetro y que están gravados con el 9,75 por ciento protagonizan una caída del 28,2 por ciento, mientras que los ubicados en los tramos de menos de 120 gramos por kilómetro y entre 121 y 160 gramos registran descensos del 9,5 y del 17,7 por ciento respectivamente.

Según Faconauto, esta fuerte caída es consecuencia de la supresión del Plan Prever (ayudas para el achatarramiento de los vehículos), de la incertidumbre económica marcada por la subida de los tipos de interés y de la pérdida de confianza del consumidor.

Las ventas de enero también han sufrido el lastre de las más de 11.000 automatriculaciones que se produjeron en diciembre de 2007 para evitar la penalización de los "stock" de vehículos más contaminantes.

Sin embargo, la patronal de los concesionarios confía en que el mercado se recupere levemente a finales de este mes y no descarta nuevas automatriculaciones para "engrosar" las ventas de vehículos y todoterrenos.

Faconauto cree que se debe mantener el IVA como el único que grave la adquisición de los automóviles y gravar el uso que se realice del vehículo a través de los Impuestos Especiales sobre Hidrocarburos.

También insiste en que los impuestos municipales no deberían discriminar el uso de determinado vehículos, sino por el contrario, incentivar la eficiencia energética con un enfoque positivo.

A mi em sembla bé que aquesta febre dels "SUV" es vagi dissipant ja que la gran majoria de la gent sels compra per anar per carretera i no pel camp ni coses similars a més que ho fan per pressumir davant el veí que va amb un compacte normalet.

Aquest nou impost de matriculació em sembla bé perque pagaràs menys pels cotxes ecologics i també servirà per a que persones joves(les que tenen cap a l'hora d'escollir un primer cotxe no potent en comtes d'un potent i sense tenir experiencia en la conducció)que vulguin tenir el seu primer cotxe nou,podràn tenir accesibilitat a aquests cotxes amb més facilitat.

Per al qui no ho sapiga aquest es el nou impost de matriculació:

0%:Vehicles que contaminin fins a 121g/km
4.75%:Vehicles que contaminin de 122g/km a 160g/km
7.75%:Vehicles que contaminin de 161g/km a 200g/km
14.75%:Vehicles que contaminin més de 200g/km

Crec que alguna errada tindrà.


Salutacions

Re: Matriculacions d'automòbils a Espanya

Posted: Friday 25/01/2008 14:33
by neroon
252-071 wrote:
7.75%:Vehicles que contaminin de 161g/km a 200g/km
En aquest tram la taxa és del 9.75%

Salutacions

Re: Matriculacions d'automòbils a Espanya

Posted: Friday 25/01/2008 15:19
by 252-071
neroon wrote:
252-071 wrote:
7.75%:Vehicles que contaminin de 161g/km a 200g/km
En aquest tram la taxa és del 9.75%

Salutacions
Bé ja sabia que habia alguna errada.


Gracies ;)


Salutacions

Re: Matriculacions d'automòbils a Espanya

Posted: Tuesday 05/02/2008 9:15
by wefer
http://www.20minutos.es/
------------------------------------------
Las matriculaciones de coches caen un 16,3% en Catalunya en el mes de enero
EUROPA PRESS. 01.02.2008

* El mayor descenso lo sufrió Girona (-20%) y el menor, Lleida (-9,5%).
* La caída es mayor que la registrada en España (-12,8%).


Las matriculaciones de turismos y todoterrenos en Catalunya durante el mes de enero cayeron un 16,3% sumando las cuatro provincias, según datos de la Dirección General de Tráfico facilitados a Faconauto.

El mayor descenso se registró en Girona, donde el número de matriculaciones cayó casi un 20% (19,6%) hasta situarse en los 1.433 vehículos vendidos. Tarragona ocupó el segundo lugar con una bajada del 18,6% y un total de 1.505 unidades vendidas. En Barcelona, la venta de turismos y todoterrenos bajó un 17,4% hasta las 10.537 unidades, mientras que en LLeida el descenso fue del 9,5%, lo que se tradujo en 699 vehículos vendidos.

La caída en las ventas de vehículos en Catalunya está por encima de la registrada también en el conjunto de España, donde las matriculaciones descendieron un 12,8%, lo que supuso 101.514 unidades menos. Por tipos de vehículos, las matriculaciones de turismos en la comunidad catalana descendieron un 15,13% respecto al mismo mes del pasado año, mientras que las de todoterrenos lo hicieron en un 23,28%.

Més cotxes poc contaminants, menys tot-terrenys

Posted: Wednesday 26/03/2008 13:34
by Guigui
Notícia d'Europa Press:

-------------------------------------------------

Les vendes de cotxes 'ecològics' es disparen un 38,5% pel nou impost de matriculació

26/03/2008 11:44

MADRID, 26 de març (EUROPA PRESS)

Les vendes de cotxes amb emissions inferiors de 120 grams de CO2 per quilòmetre van arribar a 40.075 unitats en els dos primers mesos de l'any, fet que suposa un augment del 38,5% respecte al mateix període del 2007, a causa de l'entrada en vigor del nou impost de matriculació vinculat a les emissions de CO2, al qual no estan subjectes aquests vehicles, segons un estudi d'MSI per a Faconauto.

En canvi, els lliuraments d'automòbils que emeten més de 200 grams de CO2 per quilòmetre, subjectes al tipus màxim del 14,75% a l'impost de matriculació van caure un 47,69% fins al febrer, amb 10.614 unitats.

En els trams intermedis, els lliuraments de vehicles subjectes a un tipus del 4,75%, amb emissions d'entre 120 i 160 grams de CO2, van registrar un descens del 3,04%, amb 131.906 unitats, mentre que les matriculacions d'aquells cotxes que emeten entre 160 i 200 grams van totalitzar 40.059 unitats, un 22,57% menys.

Segons Faconauto, els grans perjudicats per l'entrada en vigor de la reforma fiscal són el tot terrenys que, després d'uns anys de forts creixements, han reduït les seves vendes un 16,4% en els dos primers mesos del 2008, amb 17.976 unitats.

En aquest apartat, les vendes de tot terrenys amb emissions de més de 200 grams de CO2 van caure un 42,43% en els dos primers mesos de l'any, amb 7.103 unitats. En canvi, els lliuraments d'aquells que emeten entre 120 i 160 grams, subjectes a un tipus del 4,75%, es van multiplicar gairebé per sis, amb 885 unitats.

Re: Més cotxes poc contaminants, menys tot-terrenys

Posted: Thursday 27/03/2008 0:58
by wefer
Guigui wrote:Les vendes de cotxes 'ecològics' es disparen un 38,5% pel nou impost de matriculació
Per fi anem pel bon camí, encara que sigui de manera lenta i a batzegades.
Al·leluia!!! :D

Tot-terrenys

Posted: Thursday 27/03/2008 9:40
by Guigui
El que em sorprèn més és que la venda de tot-terrenys hagi baixat tant. Això demostra que molts dels seus propietaris són uns pipiolis que estiren més el braç que la màniga però que ara ja no es poden permetre fardar tant.

Caiguda més forta dels darrers 15 anys

Posted: Wednesday 02/04/2008 10:31
by Guigui
Notícia de l'Avui:

-----------------------------------------

Alarma per la pitjor caiguda en la venda de cotxes dels últims 15 anys

Les matriculacions s'ensorren al març un 31%. Les patronals temen que la crisi afecti l'ocupació. Els concessionaris triguen un mes més que fa un any a vendre un vehicle, dels 55 als 80 dies de mitjana

Laia Bruguera
Barcelona
Ult. Act. 02.04.2008 - 08:12 hs


Feia quinze anys que el negoci automobilístic no vivia un març tan nefast com aquest. Les vendes s'ensorren i les patronals del sector comencen a posar-se nervioses. Igual que passa amb els pisos, cada cop costa més vendre un cotxe i això pot passar factura als treballadors de concessionaris i als dels tallers mecànics.

L'endeutament de les famílies i les males perspectives econòmiques han fet que el mes passat les matriculacions de vehicles caiguessin un 28 per cent al conjunt de l'Estat i fins a un 31,3 per cent a Catalunya, de manera que, en els dos casos, el retrocés des del gener ja és superior al 15 per cent. Tots els gremis estan revisant a la baixa les previsions de creixement i ja es parla que la caiguda a finals d'any pot arribar al 10%.

El director general d'Anfac, Luis Valero, ha dit que encara no hi ha noves dades oficials sobre l'evolució del mercat, però ha admès que la caiguda podria superar "fàcilment" fins a cinc vegades les previsions inicials de l'associació, que eren d'una reducció de vendes del 2%.

Venedors i mecànics
Valero s'ha mostrat confiat que no s'arribi a aquest extrem, però la resta d'agrupacions es mostren menys optimistes. El gremi de venedors, Ganvam, ha alertat que la crisi podria acabar afectant l'ocupació. El sector dóna feina directa a 160.000 persones i, segons Ganvam, els que més patiran seran els venedors i els mecànics.

De fet, els concessionaris ja triguen 80 dies de mitjana a vendre un cotxe, un mes més que fa un any. Ho ha advertit la patronal dels concessionaris, Faconauto, que explica que les visites de clients s'estan reduint dia rere dia. Des de la crisi de les hipoteques porqueria d'aquest estiu, també s'han endurit les condicions per concedir un préstec. Segons Faconauto, la concessió de crèdits per comprar un cotxe ha caigut en el que portem d'any un 25 per cent.

Re: Més cotxes poc contaminants, menys tot-terrenys

Posted: Wednesday 02/04/2008 14:11
by megapauer
wefer wrote:
Guigui wrote:Les vendes de cotxes 'ecològics' es disparen un 38,5% pel nou impost de matriculació
Per fi anem pel bon camí, encara que sigui de manera lenta i a batzegades.
Al·leluia!!! :D
Es que els que tenen un utilitari per trajectes curts hauria d'ésser gairebé obligatori.

Pugen les vendes de cotxes baixos en CO2, la resta baixa

Posted: Wednesday 10/09/2008 0:16
by Guigui
Notícia d'Europa Press:

Les vendes de cotxes 'ecològics' eludeixen la crisi i creixen un 43% fins a l'agost, amb 168.000 unitats

09/09/2008 14:04

MADRID, 9 de setembre (EUROPA PRESS)


Les vendes d'automòbils amb emissions de CO2 inferiors a 120 grams per quilòmetre, i exempts per tant de l'impost de matriculació, van augmentar en un 43% en els vuit primers mesos de l'any, fins a situar-se en 168.000 unitats, han informat a Europa Press fonts del sector.

Aquest increment contrasta amb la forta caiguda del mercat automobilístic en el seu conjunt, que es va desplomar un 41,3% durant el mes d'agost passat i acumula un retrocés del 21,1% en els vuit primers mesos d'aquest any.

Pel seu costat, les matriculacions d'automòbils amb emissions de CO2 d'entre 120 i 160 grams per quilòmetre, que tributen al 4,75% a l'impost de matriculació, van caure un 20,5% entre el gener i l'agost, amb 493.000 unitats.

El descens va ser més fort per als vehicles que emeten entre 160 i 200 grams de CO2 per quilòmetre, als quals se'ls aplica un tipus del 9,75% a l'impost de matriculació. En aquest tram, el descens de les vendes arriba al 39% en els vuit primers mesos, amb 171.500 unitats.

Finalment, en el tram de vehicles amb emissions de més de 200 grams de CO2 per quilòmetre, les matriculacions van baixar un 51% des de començaments de l'any, amb 47.000 unitats. Per a aquests automòbils, el tipus de l'impost de matriculació és del 14,75%.

A l'agost, la tendència del mercat va ser semblant per als diferents apartats. Així, les vendes van créixer un 8,5% per a cotxes amb emissions de menys de 120 grams (11.000 unitats), i van baixar un 41% per a vehicles amb emissions d'entre 120 i 160 grams de CO2 per quilòmetre (30.500 unitats).

A més, el descens de les matriculacions va assolir el 52% en el tram de vehicles amb emissions de CO2 d'entre 160 i 200 grams (13.800 unitats) i es van desplomar un 66% en el cas dels automòbils que emeten més de 200 grams de CO2 per quilòmetre (3.100 unitats).

El nou impost de matriculació lligat a les emissions de CO2 va entrar en vigor l'1 de gener passat. El Pla VIVE de rejoveniment del parc preveu ajudes per a la compra de cotxes amb emissions inferiors a 140 grams de CO2 per quilòmetre.

I pregunto jo: no tindrà més a veure amb el fet de que aquests cotxes que emeten menys CO2, solen gastar menys benzina i ser, en general, més barats? És que la notícia sembla que ens vulgui fer veure que el nou impost de matriculació, per si sol, estigui obrant miracles...