Page 1 of 7

Esllavissada de pedres a Montserrat

Posted: Tuesday 02/01/2007 12:56
by GMoreno
Esllavissada de pedres a Montserrat

L'esllavissada ha afectat a la via del cremallera de Montserrat, per la qual cosa FGC ha suspès aquest trajecte. Les últimes informacions sobre l'esllavissada que ha tingut lloc a Montserrat als volts de les 05.22 hores indiquen que els blocs de pedra caiguts tenen un pes d'unes 27 tones cada un d'ells, i que han caigut d'uns 200 metres d'alçada a mig camí entre la carretera i el camí dels Degotalls.
A hores d'ara segueix tallat l'accés al monestir de Montserrat tant per carretera com pel cremallera, i la única via per arribar-hi és mitjançant l'aeri.

L'esllavissada afecta tant la zona d'aparcament com la via del tren per on circula el cremallera de Montserrat, per la qual cosa Ferrocarrils de la Generalitat ha suspès aquests trajectes. Sis dotacions dels bombers s'han desplaçat fins al lloc de l'esllavissada, on ja arribat un tècnic geològic per tal de valorar la situació, així com una màquina retroexcavadora per poder retirar les pedres i la sorra.
L'esllavissada ha tingut lloc en una corba d'accés al monestir, al quilòmetre 12 de la BP-1121, i la carretera segueix completament tallada. Segons ha indicat el cap de guàrdia, es pot confirmar que no hi ha vehicles ni persones atrapades per les pedres.

Extret de http://www.jicat.cat

Posted: Tuesday 02/01/2007 15:35
by orique
Me n'alegro que tot quedi en danys materials... :o

(i benvingut)

Posted: Tuesday 02/01/2007 15:44
by entfe001
FGC wrote:Una esllavissada obliga a interrompre el servei del tren cremallera de Montserrat

Barcelona, 2 de gener de 2007 - Per causes alienes a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), el servei del tren cremallera de Montserrat està interromput aquest matí. A les 5.30h. el CECAT ha informat d’una esllavissada a la zona de Montserrat que ha afectat la infraestructura del tren, cosa que ha obligat a suspendre el servei temporalment. En aquests moments, encara no es donen les condicions de seguretat a la zona afectada, per la qual cosa no s’han pogut iniciar les feines de reparació dels danys provocats per l’esllavissada. L’afectació s’estén també a la carretera que uneix Monistrol de Montserrat amb el Monestir, no havent-se pogut posar en marxa el servei d’autobús alternatiu al cremallera. Aquesta nota s’actualitzarà a mesura que disposem de nova informació.

Posted: Tuesday 02/01/2007 15:45
by Mako448
Dir que a la LL-A no s'ha anunciat res de l'accident,i molta gent que va a Montserrat ultiliza FGC per anar al monistrol i allì agafar el cremallera
Encara que passès un R5,no han dit ni piu.
Desprès van al cremallera i se'l troben fora de servei i han de tornar a Aeri.
Si els de FGC hagueren anunciar a totes les estacions o per lo menys a les estacions que pari el R5 sobre l'esvallisada a Montserrat i la suspensió del servei de cremallera,la gent haguerá anat directament a l'aeri.
També és veritat que no he estat a Espanya,allà igual si que han dit algo.
Peró a Martorell Enllaç i Sant Andreu res de res,molta falta d'informació.

Posted: Tuesday 02/01/2007 15:47
by UT596001
Jo he estat aquest matí a Monistrol. De gent penjada n'hi havia poca doncs imagino que l'interventor del R5 dirigiria tothom a l'Aeri. En canvi, si venies de Manresa, no es deia res.

Per cert, sí es prestava servei entre Monistrol Enllaç i Monistrol Vila.

P.D: Missatge 2000 ))) ))) :D

Posted: Tuesday 02/01/2007 16:11
by entfe001
Segons Catalunya Informació, el monestir està incomunicat pel tall tant de la carretera com pel cremallera. S'ha hagut d'obrir un pas d'emergència per evacuar a tothom qui volgués marxar-ne.

M'encanta el periodisme. M'encanta la corpo.

Posted: Tuesday 02/01/2007 18:38
by Jordilar
Corrboro al mateix que han dit els altres companys: sort que no hi ha hagut desgràcies personals. I ara, un toc friky a la noticia:

Veurem circular la locomotora diesel ex-cremeallera de nuria ( no recordo el nom ) :x ?

Posted: Tuesday 02/01/2007 18:39
by liniadelRipollés
i la D9 treballant!!!




:D :D :D :D

Posted: Tuesday 02/01/2007 18:54
by liniadelRipollés
Faran un túnel? :roll: :roll:

Posted: Tuesday 02/01/2007 19:17
by entfe001
FGC wrote:FGC preveu oferir un servei substitutori al tren cremallera de Montserrat a partir de l’obertura de la carretera

Barcelona , 2 de gener de 2007

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) posarà en marxa un servei substitutori d’autobusos que enllaci les estacions de Monistrol de Montserrat i el Monestir tan bon punt es reobri el tram de carretera afectat per l’esllavissada d’avui. D’aquesta manera, FGC continuarà donant servei als clients amb un servei d’autobusos que mantindrà els horaris habituals del tren cremallera. Les tasques de reparació de la infraestructura ferroviària afectada pel despreniment de roques d’aquesta matinada s’emprendran previsiblement dijous al matí, un cop es garanteixi la seguretat del terreny i s’autoritzi l’accés als equips de treball

Posted: Tuesday 02/01/2007 19:41
by Guigui
A tot això que FGC no ha dit ni piu de la possibilitat d'agafar l'aeri, serà perquè l'aeri no és d'FGC? O sí que ho és? :nose

Posted: Tuesday 02/01/2007 20:17
by liniadelRipollés
Guigui wrote:A tot això que FGC no ha dit ni piu de la possibilitat d'agafar l'aeri, serà perquè l'aeri no és d'FGC? O sí que ho és? :nose
No ho és. L'empresa és Funicular Aeri de Montserrat, SA (FAMSA) i té la seu a la Plaça Gal.la Placídia de Gràcia.

Posted: Tuesday 02/01/2007 20:26
by marcel
liniadelRipollés wrote:Faran un túnel? :roll: :roll:
Evidentment! quines preguntes de fer...

Posted: Tuesday 02/01/2007 21:04
by liniadelRipollés
D'acord. Això vol dir túnel des del torrent de les Guilleumes fins a la mateixa estació superior.
La meitat del traçat.

Hi ha més esllavissades a Montserrat que a Núria i mira, el túnel a Núria.
marcel wrote:
liniadelRipollés wrote:Faran un túnel? :roll: :roll:
Evidentment! quines preguntes de fer...

Posted: Tuesday 02/01/2007 21:11
by marcel
i ja de pas posem tren cada 10 minuts... que sino aquest metro no es gaire autentic.

Posted: Tuesday 02/01/2007 21:21
by Trenscat
marcel wrote:i ja de pas posem tren cada 10 minuts... que sino aquest metro no es gaire autentic.
No ho podríem baixar a 5 minuts i posar mampares a les andanes? :x

En fi, els que pugueu (o sigui, els afortunats que teniu vacances) a veure si us hi arribeu i veieu la D9 circulant...

Posted: Wednesday 03/01/2007 11:52
by Carlos
A mi sembla que m'hagin sentit parlar, perque estava pensant anar a fer unes quantes fotos del cremallera i al dia seguent m'entero que hi ha hagut una esllevissada, tot i que no se si apropar-me per veure la D9 treballant...
Una altra cosa, sabeu si es pot visitar les cotxeres de Martorell?

Posted: Wednesday 03/01/2007 12:12
by Guigui
liniadelRipollés wrote:
Guigui wrote:A tot això que FGC no ha dit ni piu de la possibilitat d'agafar l'aeri, serà perquè l'aeri no és d'FGC? O sí que ho és? :nose
No ho és. L'empresa és Funicular Aeri de Montserrat, SA (FAMSA) i té la seu a la Plaça Gal.la Placídia de Gràcia.
Doncs això ja explica alguna cosa. Deixa ben retratada la voluntat de les empreses pel que fa a la integració tarifària. I així va el TP a l'RMB, especialment en relació amb la intermodalitat.

:(

Posted: Wednesday 03/01/2007 15:40
by UT596001
Guigui wrote:
liniadelRipollés wrote:
Guigui wrote:A tot això que FGC no ha dit ni piu de la possibilitat d'agafar l'aeri, serà perquè l'aeri no és d'FGC? O sí que ho és? :nose
No ho és. L'empresa és Funicular Aeri de Montserrat, SA (FAMSA) i té la seu a la Plaça Gal.la Placídia de Gràcia.
Doncs això ja explica alguna cosa. Deixa ben retratada la voluntat de les empreses pel que fa a la integració tarifària. I així va el TP a l'RMB, especialment en relació amb la intermodalitat.

:(
Però el cas és que, ni el cremallera, ni l'aeri estan integrats tarifàriament.

D'altra banda ahir dirigien tots els viatgers amb bitllet tren+cremallera a l'aeri, doncs l'aeri acceptava excepcionalment aquests bitllets.

Posted: Wednesday 03/01/2007 18:52
by Guigui
UT596001 wrote:Però el cas és que, ni el cremallera, ni l'aeri estan integrats tarifàriament.
D'acord, però mostren el mateix fervor per utilitzar transports alternatius d'altres companyies com per promoure, o fins i tot anunciar la correspondència amb altres modes integrats (vegeu megafonia, per exemple). I això és vàlid per a totes les empreses que actuen a l'RMB.