Page 1 of 1

Exalcalde de poble sense tren passa a FGC

Posted: Thursday 15/03/2007 7:46
by dgtxa
El Punt

> Terradellas deixa l'Ajuntament de les Preses i la Diputació de Girona

PURI ABARCA. Girona
L'exalcalde de les Preses, Daniel Terradellas, ara regidor, anunciarà en els pròxims dies que deixa el seu escó a l'Ajuntament i, consegüentment, també el de la Diputació de Girona, perquè, segons ha pogut saber aquest diari, li han ofert un càrrec en l'empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat i ell l'ha acceptat. És probable que l'exalcalde, que ahir no va voler fer declaracions sobre el tema, anunciï la seva renúncia en el ple de dimarts vinent de la Diputació. Terradellas, militant del PSC, exdiputat al Parlament i des de fa dos mandats, diputat a la Diputació de Girona, va deixar l'alcaldia de les Preses al setembre del 2006, després de 19 anys en el càrrec, i va ser substituït per la primera tinent d'alcalde, Esther Pagès. S'hi va quedar com a regidor, però ara l'oferta laboral que li ha arribat el porta a abandonar l'àmbit municipal. Les primeres eleccions a les Preses les va guanyar amb una llista independent i les quatre següents, amb el PSC. L'escó que Terradellas deixa a la Diputació correspondria, per l'ordre de la llista, a Joan Albesa, regidor d'Olot, però aquest punt no ha estat confirmat.

Jo em pregunto: què coi sap aquest senyor de ferrocarrils? És que per les Preses hi passa cap tren avui en dia? Quins mèrits ha fet aquest senyor en el món del ferrocarril com perquè s'hagi guanyat un lloc en aquesta empresa pública? Quins estudis té sobre mobilitat, transport públic...?

No és per qüestió del seu color polític, que m'importa ben poc, el que em preocupa és si aquesta persona aportarà res a FGC. Si per aquí volta algú que ho sàpiga, li agrairé que m'ho aclareixi. Potser estic equivocat i resulta que és un expert en qüestions de transport públic.

En aquest cas em menjaré les meves paraules amb patates, i amb molt de gust.

Posted: Thursday 15/03/2007 9:18
by Fran-Ikarus
Home, també hauríem de saber en què consisteix el càrrec. Si es troba preparat per portar-lo a terme, per què no? Potser n'hi han, de llocs de treball a FGC on sigui indispensable o molt important haver viscut allà on passen els trens, però a mi ara no se m'acudeixen gaires.

Jo tinc un amic de Valladolid que treballa en la marina mercant (cap de màquines, o com es digui, de petrolers) i ja podreu comprendre que si haguéssin mirat el seu lloc de procedència, mai no hauria trobat feina.

Posted: Thursday 15/03/2007 9:58
by Mortadel·lo
home, i jo sóc de Barcelona on hi passen trens de tot tipus i no em veig massa capacitat per ser director de FGC ni Renfe ni res :D

una altra cosa seria saber quin criteri s'ha seguit per nomenar a aquest sr. però això és una altra història

Posted: Thursday 15/03/2007 10:00
by genissimon
[ironic]Podria reconvertir la via verda en via fèrria (altre cop) i fer arribar, novament, el tren a Olot des de Girona.[/ironic]

Per a aquests càrrecs, normalment, l'única acreditació vàlida és el carnet del partit que toqui en aquell moment.

De tota manera, caldria contrastar la formació acadèmica del personatge en qüestió i el perfil del càrrec a FGC.

Salut !!

Posted: Thursday 15/03/2007 10:14
by Guigui
Fa no gaire, en un altre fil, va sortir la llista d'alts càrrecs de l'ATM. I us asseguro que és un who is who de la fauna política dirigent de l'AMB, condimentada amb algun o altre peix gros de la Generalitat.

No sé si FGC té el mateix modus operandi pel que fa a l'adjudicació de càrrecs però, si fos així, no m'estranyaria gens.

Posted: Thursday 15/03/2007 14:45
by Jordilar
Com sempre, enxufes polítics, despilfarrament de diners, obres innecessàries, influències partidistes i, sobretot, als sous.

Així es FGC, i així son els polítics.

Salut,

fgc

Posted: Friday 16/03/2007 21:46
by josep t.
no esteu parlant d'un senyor que vingui de l'atur. a les diputacions els sous no son una porqueria. no sé perqué treballarà als FGC i si és o no una persona adequada per aquesta feina. en tot cas, trobo deplorables les descalificacions globals als politics. en aquest sector com a la resta de la nostra societat hi ha de tot. i de pocavergonyes n'hi ha també a tot arreu, al liceu, al parlament, als barris més marginals i els més benestants.
Que tal si parlem de trens i deixem le snostres deries polítiques per altres fòrums? :evil:

Posted: Friday 16/03/2007 21:53
by Guigui
Quan les "nostres dèries" tracten d'assumptes que afecten directament el TP, crec que és ben lícit parlar dels polítics. I és gràcies a genis d'aquesta calanya que patim el desastre de Rodalies, uns traçats ridículs de metro i d'AV per Catalunya, incidents cada dos per tres en la construcció de línies noves i, mirant històricament enrere, fins i tot un ample de via per fer el notes per Europa.

I tots aquells polítics que tallen el bacallà en matèria de TP ni tan sols saben de què parlen ja que van còmodament aclofats en la seva limusina oficial o avió de primera classe. Només cal veure el ridícul que fan quan es deixen veure pel metro en campanya.

I també...

Posted: Sunday 18/03/2007 15:30
by JaMiRo!
Jordilar wrote:Així es FGC, i així son els polítics.
I Renfe, TMB i companyia...No ens deixem coses al tinter...

Posted: Sunday 18/03/2007 16:47
by liniadelRipollés
Jo crec que convindria que els FGC contractessin en Sr. Ripollès (Adolf), :D :D per a la Divisió de Ferrocarrils Estratègics, Turístics i Històrics de Ferrocarrils de la Genialitat de Catalunya.

"Tren històric combinat destinació Núria via vuit. Atenció! per avaria de la locomotora San Fernando el servei entre Vic i Ribes de Freser es farà amb servei substitutori composat per locomotora elèctrica 1003. Us preguem que disculpeu les molèsties. A Ribes Enllaç podreu enllaçar còmodament amb locomotora E1 que us portarà fins a Queralbs, Fontalba i Núria" FG$ les agradece la consideración de haber elegido nuestros servicios y esperamos volver a verle a bordo de nuestros productos Combinia"

Posted: Sunday 18/03/2007 18:28
by Jordi Freixas
Sí, i ja posats, amb el traspàs a FGC de la línia de Puigcerdà, hi fiquem un Alvia BCN - Nuria, amb intercanviador d'ample a Ribes de Freser xD

Posted: Monday 19/03/2007 20:47
by Sky
Bé, ser d'un poble sense tren no et fa millor o pitjor gestor ferroviari, no?

Perquè seguint el raonament, l'anterior conseller d'Agricultura (el Sr. William Carnes) devia ser un patata en aquest càrrec perquè va nàixer a Barcelona ciutat i va estudiar filologia germànica... Dos aspectes, a priori, poc agraris :D .

Posted: Tuesday 20/03/2007 19:35
by dgtxa
Només vaig posar aquesta notícia perquè, que tingui coneixement, aquesta persona no té cap mena de formació en temes ferroviaris. A més, em dol que nomenin polítics, siguin del color que siguin, per a càrrecs que s'escapen del seu àmbit de coneixement, siguin empreses de ferrocarrils o siguin conselleries de la Generalitat.

Posted: Tuesday 20/03/2007 20:03
by Guigui
Com ja dic més amunt, un cas flagrant és l'ATM. Veient els alts càrrecs que la farceixen, s'entén per què és tan inoperant.