Page 1 of 2

Inauguració LAV París-Estrasburg

Posted: Thursday 15/03/2007 13:10
by Guigui
Informació extreta de Der Spiegel i resumida a continuació:

Avui se celebrarà la inauguració de la nova línia d'alta velocitat entre París i Estrasburg, tot i que el servei comercial no començarà fins el 10 de juny. Per aquesta línia circularan tant TGV com ICE a 320 km/h. Els ICE realitzaran el trajecte entre París i Frankfurt en 4.11 hores, que es veuran reduïdes, amb el canvi d'horaris de desembre, a 3.50 hores. El temps de viatge entre París i Stuttgart, realitzat per TGV, serà de 3.40 hores.

Air France ha calculat que amb un temps de connexió per tren entre París i Estrasburg de 2.20 hores, perdrà aproximadament mig milió de clients.

Els ICE estan ultimant les últimes proves a la nova línia, especialment destinades a verificar l'adaptació entre els sistemes francès i alemany. La curiositat és que els maquinistes no només s'han d'acostumar a sistemes diferents sinó que també han d'aprendre la llengua de l'altre país respectiu atès que, en el trànsit ferroviari, preval la llengua del país per on estigui circulant el tren.

Posted: Thursday 15/03/2007 14:38
by aarongilp
Pel que es veu aquesta setmana hi ha un ICE3 fent proves per Nantes. El que no entenc massa és això de que s'inaugura avui, quan fins l'abril estan fent proves a molt alta velocitat i pràcticament necessiten tota la infraestructura per a aquestes...

Posted: Thursday 15/03/2007 14:45
by Guigui
Segons informa el diari austríac Der Standard, avui s'inaugura la línia París-Estrasburg, sembla que ja amb servei comercial, mentre que els primers TAV cap a Frankfurt i Stuttgart circularan a partir del 10 de juny. És l'única explicació que he trobat a la discrepància de tres mesos de l'altre article entre la inauguració i l'entrada en servei.

En tot cas, hi haurà un castell de focs que recorrerà la línia a 5400 km/h, segons el mateix article del Spiegel.

Posted: Thursday 15/03/2007 14:47
by aarongilp
Guigui wrote:Tampoc entenc això de la inauguració avui quan no entrarà en servei fins d'aquí a tres mesos. Sona molt a la inauguració de la T-4 per la gràcia del bigotut. Tampoc oblidem que d'aquí a pocs mesos hi ha eleccions presidencials i legislatives a França, que això de la inauguritis no és una patologia exclusivament ibèrica.

En tot cas, hi haurà un castell de focs que recorrerà la línia a 5400 km/h, segons el mateix article del Spiegel.
Ara que ho dius tens raó, les presidencials són o a finals d'aquest mes o a principis d'abril (crec). Deuen voler que consti dins del seu grup d'inauguracions.

I això del castell de focs...quina gràcia té que els polítics vagin a 320 en el seu TGV POS i els avançi un castell de focs?

Posted: Thursday 15/03/2007 14:54
by Guigui
Nota al marge: He editat el missatge que cita l'aarongilp ja que, mentrestant, he trobat nova informació, tot i que enlloc diu clarament què passa exactament avui i què es comença a fer el 10 de juny.

Posted: Thursday 15/03/2007 15:00
by aarongilp
Guigui, t'asseguro que avui no s'ha inaugurat en servei comercial. Primera perquè em sona d'haver llegit que seria tot al juny, segona perquè en cap dels fòrums francesos als que vaig han dit res, i tercera perquè fins a finals d'abril estan fent proves que serien impossibles de fer amb transit normal.

Posted: Thursday 15/03/2007 18:25
by ROMI65
Avui es fa la inauguració de la línia, NO del servei comercial (que es posarà en marxa el 10 de juny).

No oblideu que enguany hi ha eleccions presidencials i legislatives a França...

Posted: Thursday 15/03/2007 19:52
by aarongilp
És a dir, el que dèiem en Guigui i jo al principi...doncs si, la electoralitis no és pas autòctona, no...

Formarà part de l'eix París-Bratislava

Posted: Thursday 15/03/2007 22:06
by Guigui
Informació treta de la web de la Unió Europea, en anglès:
Inauguration of the TGV Est high-speed line: high-speed rail link launched between Paris and Bratislava

Jacques Barrot, European Commission Vice-President responsible for transport, will inaugurate the TGV Est high-speed line on 15 March 2007. This will complete the first phase of work on the largest railway engineering project at the start of this century, which the European Union has cofinanced to the tune of €241 million. From June 2007, the new rail link will bring Strasbourg within 2 h 20 m of Paris and open the way to high-speed travel between France, Germany, Switzerland and Luxembourg. The 300 kilometres of track already built between Paris and Baudrecourt in Lorraine are the first section of a 1 500-kilometre European railway line intended to link Paris and Bratislava via Strasbourg, Stuttgart, Munich and Vienna.

“The movement of people is one of the keys to the building of Europe and to trade. By making Europe more accessible, the TGV Est high-speed line will create new economic prospects for the cities and regions through which it passes. This innovative line will make it possible to increase mobility while at the same time expanding what is the safest and most environmentally friendly mode of transport. The line will eventually become the French section of the 'Magistrale pour l'Europe', a 1 500-kilometre rail link between Paris and Bratislava intended to serve the heart of the continent, where 10% of the Union’s population lives” says Jacques Barrot, welcoming the development.

“The inauguration of this high-speed line marks an important stage in the building of this trans-European corridor" adds Mr Balázs, European coordinator of this priority transport-network project .

The line cuts travelling time by half and improves services to France's large eastern region. The new high-speed route brings Strasbourg within 2 h 20 m of Paris; Metz and Nancy are within 1 h 30 m, and Reims within 45 m. Three new stations - Champagne-Ardenne TGV, Meuse TGV and Lorraine TGV - have been built to provide direct interprovincial links. It also opens the way to high-speed travel to Germany, Switzerland and Luxembourg: the journey time from Frankfurt to Paris will be 3 h 45 m instead of the current 6 h 15 m.

The fastest line in Europe, with a new speed record of 547 km/h and trains running at a commercial speed of 320 km/h, the TGV Est high-speed line is a technological miracle. Its construction has beaten all records: 60 million cubic metres of earth shifted, 12 million tonnes of materials transported (1 333 times the weight of the Eiffel Tower), 338 bridges, viaducts and wildlife culverts, 1 200 metres of track laid every day, and from 10 June 2007, when the line will be opened to the public, 11 million passengers are expected every year.

The line was financed by 22 partners. Out of the budget for trans-European transport networks, the EU has invested €230 million in the first phase of the work, or 7% of the total cost. The Community contribution, which is particularly large, makes TGV Est one of the EU’s most-funded transport projects to date.
La mateixa informació també està disponible en francès, alemanyi eslovac.

Més info

Posted: Saturday 17/03/2007 15:52
by Guigui
I per qui vulgui veure tot plegat amb animacions i imatges, passo link a l'autobombo de l'esdeveniment per l'RFF:

http://pleinsfeuxsurlalgv.com/

Posted: Saturday 17/03/2007 17:03
by EUKibo

Posted: Saturday 17/03/2007 17:07
by EUKibo
Es impresionant la infrastructura, han "minat" mig pais de TGV de altisimes prestacions! França continua avançant cap el futur amb passes de gegant i nosaltres anem poc a poc, molt poc a poc, s'estan agreujant les diferencies de qualitat del ferrocarril, portem decades de retard amb el TGV, cal posarnos les piles i aprendre de la qualitat dels nostres veins.

http://www.lgv-est.com/les-videos.php

Go go go TGV! :anim

Posted: Saturday 17/03/2007 17:12
by Guigui
Doncs jo crec que, abans d'enlluernar el personal amb un pet de LAVs, més val posar la xarxa convencional a l'altura de qualsevol país civilitzat. I en això, França també pot aprendre un bon grapat de molts altres països.

Posted: Saturday 17/03/2007 18:03
by aarongilp
El que passa és que a França els grans eixos estan molt bé, mentre que les línies terciàries (tipus Carcassone - Limoux - Quillan - Axat - Ribesaltes, Béziers - Millau - Neussargues - Clermont Ferrand, etc) estan molt malament. Però si més no, les convencionals d'interès general estan en termes generals força millor que aquí. Per anar de Nevers a Quimper (em sembla), per exemple, la via és apta a 220, tot i ser convencional en un tram que no és que precisament necessiti aquestes velocitats...El mateix per anar de Paris a Les Aubrais, on es tenen quasi 150 km aptes a aquesta velocitat. A Espanya només hi ha 2 línies en servei on s'agafin més de 160 km/h i no siguin LAV's...és a dir, que en termes generals, la xarxa francesa està millor, si bé tenen cada "cuadre" de línia que tela...ara m'ha vingut una foto de'n Davida al cap a bord del Aubrac, on s'aprecia un garrot impressionant a sobre d'un petit pont metàlic...

Posted: Saturday 17/03/2007 18:21
by entfe001
Recordar que l'Aubrac porta ja més d'una setmana suspès i no hi ha data de represa del servei.

Més o menys com el Directo d'aquí.

Posted: Saturday 17/03/2007 18:23
by Guigui
Però si, per exemple, agafem països com Suïssa, Àustria, Txèquia, Alemanya, etc., veurem que pràcticament no hi ha cap línia en servei que faci pena. Allí hi ha serveis regulars i adaptats a la demanda en termes de rapidesa i densitat.

I evidentment que França està molt més bé que Espanya en qüestions ferroviàries, però encara té força a aprendre de països com els que he citat al començament.

Posted: Saturday 17/03/2007 19:49
by aarongilp
Evidentment. De fet, i paradòjicament, la infraestructura no és un dels punts forts de la SNCF - RFF, malgrat ser els nº 1 en l'alta velocitat. Però és que RENFE - ADIF està molt pitjor encara. De fet, una cosa molt positiva de la SNCF és la seva política de preus, tot i que els preus "normals" són força cars, tenen molt bones ofertes. Això costa de trobar a Alemanya, Suïssa o Àustria, crec. Però si, en matèria d'infraestructura encara els hi queda que aprendre...

Posted: Monday 19/03/2007 18:39
by ROMI65
Ja sabeu que a principis d'abril s'intentarà batre el rècord del món de velocitat en aquesta línia. Doncs bé, si us interessa, feu una ullada a http://www.record2007.com ;) :D ... i molta sort.

Posted: Monday 19/03/2007 20:56
by entfe001
No admet el prefix +34 :'(

Posted: Monday 19/03/2007 21:03
by aarongilp
entfe001 wrote:No admet el prefix +34 :'(
Com es pot dir que ets d'un altre país si no et deixa posar el prefix d'aquest? Potser si dius que ets de Espanya automàticament et posa el +34...