Page 1 of 1
Dubte sobre els tramvies de Barcelona...
Posted: Monday 19/03/2007 21:49
by Jordi Freixas
De quin ample son? És ibèric, o europeu, o algun altre?
Posted: Monday 19/03/2007 21:51
by metring
Doncs d'ample internacional, a menys que m'equivoqui...
Posted: Monday 19/03/2007 22:34
by EUKibo
Sip, crec que son d'ample standard, europeu, internacional. Encaixen a FGC S1 S2 i al Metro L2 L3 L4 L5 L6 L7 L9 L10 i L11, a mes de per les vies de l'AVE jeje
aixo si! La tensio que utilitzen es diferent a mes de les alçades, el metro té l'alçada de terra de tren a terra real d'un metre mes o menys mentre que un tram tindra uns 15cm i un Civia uns 40cm al vago bo... Que es quelcom que no entenc, com sent tant tant estret de sota el TRAM pot moure's tant bé! I agafa els 80Km/h! Encara m'enrecordo del primer cop que vaig pujar al TRAM va ser el primer dels "trens revolucionaris" despres han vingut l'S5000, el Civia, l'S9000... Pero el primer silencios, amb botonets a les portes, amb cameres de vigilancia i tot molt maco va ser el TRAM i ja que era infrastructura nova ho van fer tot be, fins i tot van seleccionar l'ample lògic i van posar l'ample internacional.
Posted: Monday 19/03/2007 22:34
by mikado
Ample Internacional segur.
Arxiu de secció de via extret de
http://www.tramvia.org
Posted: Monday 19/03/2007 23:12
by Jordi Freixas
EUKibo wrote:Sip, crec que son d'ample standard, europeu, internacional. Encaixen a FGC S1 S2 i al Metro L2 L3 L4 L5 L6 L7 L9 L10 i L11, a mes de per les vies de l'AVE jeje
Les linies del metro no son d'ample ibèric?
Posted: Monday 19/03/2007 23:17
by mikado
Jordi Freixas wrote:EUKibo wrote:Sip, crec que son d'ample standard, europeu, internacional. Encaixen a FGC S1 S2 i al Metro L2 L3 L4 L5 L6 L7 L9 L10 i L11, a mes de per les vies de l'AVE jeje
Les linies del metro no son d'ample ibèric?
Només la L1 és ample ibèric
Re
Posted: Monday 19/03/2007 23:20
by Santfeliuenc
Hola,
E incluso podríamos añadir que si el ancho ibérico normal estandar es de unos 1668 mm, la L1 se diferencia en muy poquito... imperceptible diferencia para los platos de las ruedas del tren, pero igual la L1 tiene un ancho "ibérico" de 1667 mm ó 1666 mm, vaya Ud. a saber. Pero no son exactamente iguales.
Hombre, da lo mismo esa diferencia porque un tren que pasase por la L1 puede usar vías RENFE y a la inversa, pero ¿veis? creo que incluso no son anchos idénticos, no sé por qué, pero no lo son.
Saludos,
Sergio
Posted: Tuesday 20/03/2007 0:15
by Guigui
Em sembla que la L1 té un ample de 1676 mm, que correspon a l'ample ibèric "antic", ja que aquest es va modificar fa algunes dècades.
Posted: Tuesday 20/03/2007 11:06
by genissimon
1674mm és l'antic ample ibèric (ara 1668mm).
1676mm és l'ample indi, representat a Argentina (18829 Km), Bangladesh (978 Km), Chile (3974 Km), Índia (59865 Km), Iran (92 Km), Pakistan (7718 Km) i Sri Lanka (1948 Km).
Dades de la web:
Railroad Gauge Width.
Guigui wrote:Em sembla que la L1 té un ample de 1676 mm, que correspon a l'ample ibèric "antic", ja que aquest es va modificar fa algunes dècades.
Posted: Tuesday 20/03/2007 12:50
by Jordi Freixas
Vaja... i jo pensant que eren totes les línies d'ample ibèric...
Posted: Tuesday 20/03/2007 14:12
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Vaja... i jo pensant que eren totes les línies d'ample ibèric...
La diferència la notaràs a simple vista: compara un 4000 de la L1 amb un 3000 de la L3. Veuràs de seguida que el passadís dels primers és molt més ample. I evidentment, una caixa com la del 4000 per força ha de tenir una base més ampla per poder circular establement.
Posted: Tuesday 20/03/2007 15:15
by Jordi Freixas
Sí, ja m'hi he quedat unes quantes vegades. Però... abans de començar a implantar els metros més nous, no eren del mateix gàlib?
Posted: Tuesday 20/03/2007 15:23
by UT596001
Jordi Freixas wrote:Sí, ja m'hi he quedat unes quantes vegades. Però... abans de començar a implantar els metros més nous, no eren del mateix gàlib?
No, els de la L1 sempre han sigut més amples. De fet, els trens anteriors als 4000 (els actuals de la L1) eren una mica més amples...
Posted: Tuesday 20/03/2007 15:24
by Jordi Freixas
Caram...
De fet...
Posted: Tuesday 20/03/2007 15:34
by JaMiRo!
Els cotxes de la històrica sèrie 100 són dels més grans del món que mai han circulat per cap metro...