Page 1 of 1
El govern estudia el traçat del TGV Tarragona-Castelló
Posted: Tuesday 20/03/2007 12:14
by abegot
Quim Torrent
El TGV que unirà els Països Catalans és una mica més a prop. El govern acaba de licitar un estudi per determinar el traçat entre Tarragona i Ulldecona, com a part del tram que unirà la capital tarragonina amb Castelló. Aquest tram entre Catalunya i el País Valencià és l'únic de l'arc mediterrani que no preveu construir el ministeri de Foment, en el Pla d'Infraestructures (PEIT) fins a l'any 2020.
El corredor mediterrani d'alta velocitat és una llarga reivindicació de sectors econòmics i socials del Principat, que consideren una infraestructura bàsica per millorar la competitivitat de l'economia. En veure la falta de voluntat del ministeri de Foment, el departament d'Obres Públiques ha decidit tirar pel dret i començar a definir el traçat i no perdre més temps. De fet, el govern valencià també té el tram Castelló-Ulldecona en fase d'estudi.
Carències de Foment
El mateix document previ a l'estudi, que s'entregarà en un termini de sis mesos, assegura que el traçat s'ha de construir per "les carències detectades" en el PEIT, que "no ha tingut en compte l'avantatge d'aquesta zona clau per a l'encaminament de les mercaderies a través de ports i plataformes intermodals, ni les possibilitats de rendibilitzar els fluxos logístics europeus i intercontinentals".
El govern considera "urgent" trobar una solució eficaç per a aquest corredor, que "s'ha de consolidar" com un dels grans eixos de comunicació europeus si no vol "perdre una oportunitat única de formar part del motor econòmic d'Europa en les pròximes èpoques".
L'estudi ha de preveure un traçat que permeti la coexistència de trànsit entre trens de rodalies, regionals, de llarg recorregut i de mercaderies en un escenari futur "de creixement generalitzat del trànsit de viatgers i mercaderies". En aquest sentit, la via haurà de permetre la circulació de trens d'ample internacional a 350 km/h.
Allunyat de nuclis urbans
La intenció és que el traçat s'allunyi dels nuclis urbans -excepte en aquells on es prevegi construir estacions- per tal de minimitzar "les afectacions acústiques, el cost de les expropiacions i el planejament urbà vigent i futur". A banda del traçat i de les característiques de la via, el govern també demana que es defineixi quina demanda ferroviària tindrà la infraestructura i quin ha de ser el model de gestió.
AVUI
Posted: Tuesday 20/03/2007 12:29
by jordidr
Jo crec que es imprescindible aquest corredor, Barcelona te que esta conectada amb les grans ciutats que l'envolten per AVE (Saragossa, Valencia, Lleida, Girona, Madrid, Perpinya, Paris)
Posted: Tuesday 20/03/2007 14:29
by Guigui
El que és criminal és que el Ministerio de Fomento hagi previst abans algunes connexions d'AV que, amb tots els respectes, no arriben a la sola de la sabata de l'arc mediterrani en termes de volum de trànsit.
Posted: Tuesday 20/03/2007 15:07
by jordidr
Si mal no recordo ZP va prometre que totes les capitals de probincia tindrien AVE...
Posted: Tuesday 20/03/2007 15:53
by UT596001
jordidr wrote:Si mal no recordo ZP va prometre que totes les capitals de probincia tindrien AVE...
Diria que això ho va dir el Cascos.
El que sí és mítica la promesa de "autovía a todas las capitales de provincia".
Posted: Tuesday 20/03/2007 20:06
by Guigui
jordidr wrote:Si mal no recordo ZP va prometre que totes les capitals de probincia tindrien AVE...
Sí, però no va dir cap a on aniria... I, per cert, també va dir que aprovaria l'Estatut que sortís del Parlament de Catalunya.
Posted: Tuesday 20/03/2007 20:12
by Mako448
Jo potser diré una tonteria,peró la diré igualment i diré el que penso.
No sé de que serveix fer un AVE Barcelona-València habent-hi ja Euromed's que trigan 3 hores i podrien trigar menys sense obres del Prat i mès coses,Grans Línies,Regionals,etc....No sé qué explicació té de construir LAV's a totes les capitals de provincia.
Almenys de construir AVE's per tot arreu,els diners que s'inverteixin en aixó,que s'inverteixin en el nefast servei de rodalies i de regionals i mijorar-ho,aixó si que fot pena ,si ´s millorès els serveis de rodalies i regionals a l'estat,mateix diners i tothom sortiria guanyant,peró la política de renfe és TGV i TGV.
No entenc aquesta política de renfe de +AVE,-Rodalies i Regionals.
Ho volen per guanyar calers,potser?
Posted: Tuesday 20/03/2007 21:24
by Guigui
És que el problema que si LAV sí o LAV no no existiria si tota la xarxa d'Adif tingués ample UIC. Però com que els polítics prefereixen moure's de pegot en pegot per poder tallar cintes a temps per les eleccions i no haver-se d'empassar cap tràngol per obres excessivament llargues i farragoses, sempre anirem amb una sabata i una espardenya.
O sigui, si les línies convencionals fossin totes d'ample UIC, es podria anar en TAV d'aquí a València, tant si hi ha LAV feta en tot el recorregut com si no.
Posted: Tuesday 20/03/2007 21:27
by Jordi Freixas
D'entrada, la qüestió és que si es construeix aquesta linia, es tardi menys en arribar a Valància. A part, que quan es construeixi aquesta línia, els AVE's seran els mateixos trens Euromed.
Posted: Wednesday 21/03/2007 9:37
by jordidr
El problema com han dit es l'ample que tenim..., construir la linia de LAV no siginfica que nomes pugui servir per aquests usosm com ve sa comentat es pot utilitzar per fer serveis regionals en ample UIC i haveri una millor intercomunicacio entre els LD
Posted: Wednesday 21/03/2007 11:39
by davida
A veure tinguem una cosa clara. Segons els estandard d'Espanya i de la UE el corredor del mediterrani entre Vandellos i Castelló es pot considerar una via de d'alta velocitat perque compleix les condicions:
- No especifica ample de la via.
- Noves linies per velocitats apartir de 250km/h o modificacions de linies existents per velocitat apartir de 200km/h. I el CM esta contruit per 220km/h.
Falta nomes el tram Vandellos - Camp de Tarragona ja en construcció, que estara en servei en 2 anys.
La problematica del CM es l'ample. I es el que obliga a plantejarse una nova linea:
- En ample iberic com ara. Els Valencias ja s'han adonat que necesiten mercaderies en ample UIC, Catalunya ho tindra el 2009 i ells no es volen quedar endarrera.
- En ample UIC. Problemes amb les mercaderies amb destinació Barcelona. Obligant a desviar els mercaderies iberic per Teruel - Zaragoza - Lleida.
- 3 carrils. Explotació dificil.
- Nova linia, o una tercera via. Cost elevat. Entre Valencia i Albacete que es un cas similar, les noves variants en contrucció tenen previst deixar la linia actual en servei per mercaderies. Quedant 2 vies per alta velocitat noves (inicialment iberic i d'aqui un temps UIC) i l'antiga per mercaderies Iberics. Pero en el CM ha han aixecat les vies dels antics traçat com entre Tortosa i Santa Barbara.
Posted: Wednesday 21/03/2007 14:21
by genissimon
Jo defineixo l'Arc Mediterrani a:
Per què no els la paguem nosaltres?
Salut !!
Posted: Tuesday 14/08/2007 23:18
by George85
Algú sabria dirme com esta la cosa?
Fa uns dies vaig anar per l'autopista de Tarragona fins al Delta i hi ha un bon tram de plataforma feta.
Però al final com anirà la cosa?
Tenia entès que en un principi (era Cascos potser?) l'actual estació de Camp de Tarragona era un simple PAET amb una mini estació i que hi havia planificada una estació com deu mana amb el nom de Reus-Aeroport.
Però que al final la cosa ha acabat amb que el "PAET" Camp de Tarragona s'ha desplaçat cap al sud per a que en ella conflueixin els trens que venen de Lleida i els del Corredor del Mediterrani creant així una estació amb cara i ulls.
La de Reus-Aeroport ha desaparegut del mapa ja?
La següent de camí a valència ja serà la de Salou - Port Aventura? O tampoc hi és?
Tindrem la variant per al 2009?
Posted: Wednesday 15/08/2007 13:07
by Guigui
George85 wrote:Tindrem la variant per al 2009?
Al ritme que van les obres públiques en aquest país, pots pujar-hi de peus que ni de conya.
La resta de les preguntes, no te les sé contestar.
Posted: Wednesday 15/08/2007 13:41
by Jordi Freixas
A veure... tractant-se d'una línia d'Alta Velocitat, el que tampoc pots fer és anar posant estacions cada cinc quilòmetres.
Posted: Saturday 29/09/2007 21:48
by Sr.Horn
Jordi Freixas wrote:A veure... tractant-se d'una línia d'Alta Velocitat, el que tampoc pots fer és anar posant estacions cada cinc quilòmetres.
No, evidentment, pero el que es demana es que en alguns llocs hi haguen parades, tan de mal faria si tota la linea forda de doble via com Deu mana que paren trens Euromed a Benicarló-Peníscola i l'Aldea-Amposta? No tots, pero si alguns serveis, es que és una pena que zones turístiques i bastant poblades del nord de Castelló i del sud de Tarragona estiguen abandonades.
Bueno el sud de Tarragona a comparació al nord de Castelló es un paradís de Regionals Expres.
Tampoc seria tan descabellat:
VALÈNCIA --> 62km --> CASTELLÓ --> 70km --> BENICARLÓ-PENÍSCOLA-VINARÒS --> 50km --> TARRAGONA.
I jo d'Adif el que faria seria una via paral·lela UIC en pantalles, es que no te sentit que si l'actual linia reformada Castelló-Vandellós es considera LAV, hara diguen que si en fan una UIC tinga que anar fóra dels pobles pel tema acustic i bla bla bla.
Velocitat soriana
Posted: Saturday 29/09/2007 23:33
by JaMiRo!
jordidr wrote:Si mal no recordo ZP va prometre que totes les capitals de probincia tindrien AVE...
Soria no tindrà alta velocitat. Si de cas, una llançadora.
Posted: Friday 12/10/2007 17:21
by entfe001
I Teruel AVE dièsel
Posted: Friday 12/10/2007 17:38
by Jordi Freixas
Sr.Horn wrote:Jordi Freixas wrote:A veure... tractant-se d'una línia d'Alta Velocitat, el que tampoc pots fer és anar posant estacions cada cinc quilòmetres.
No, evidentment, pero el que es demana es que en alguns llocs hi haguen parades, tan de mal faria si tota la linea forda de doble via com Deu mana que paren trens Euromed a Benicarló-Peníscola i l'Aldea-Amposta? No tots, pero si alguns serveis, es que és una pena que zones turístiques i bastant poblades del nord de Castelló i del sud de Tarragona estiguen abandonades.
Bueno el sud de Tarragona a comparació al nord de Castelló es un paradís de Regionals Expres.
Tampoc seria tan descabellat:
VALÈNCIA --> 62km --> CASTELLÓ --> 70km --> BENICARLÓ-PENÍSCOLA-VINARÒS --> 50km --> TARRAGONA.
I jo d'Adif el que faria seria una via paral·lela UIC en pantalles, es que no te sentit que si l'actual linia reformada Castelló-Vandellós es considera LAV, hara diguen que si en fan una UIC tinga que anar fóra dels pobles pel tema acustic i bla bla bla.
Home, vist així, tens raó.