El govern vol penar l'ús del cotxe als polígons industrials
Posted: Wednesday 21/03/2007 9:30
http://www.avui.cat/
---------------------------------
El govern vol penar l'ús del cotxe als polígons industrials
El govern pretén que els empresaris potenciïn el transport públic en els convenis
Elisabet Escriche
Només un 1% dels treballadors dels polígons industrials de Girona fan servir el transport públic per desplaçar-se als seus llocs de feina. La immensa majoria opten per utilitzar el vehicle particular. Per canviar aquesta tendència, la Generalitat vol que els empresaris comencin a incloure dins de les negociacions col·lectives l'ús del transport públic.
"Amb la integració tarifària, que es preveu que entri en vigor l'any 2008, podrem impulsar que els empresaris comprin targetes anuals de transport públic per als treballadors", va puntualitzar ahir el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, en una jornada sobre mobilitat celebrada a Girona. El govern català proposa que la mesura es complementi restringint el nombre de places d'aparcament dels polígons industrials o fent pagar per estacionar-hi. "En aquests moments hi ha moltes places dins els polígons, i l'empresari subvenciona fins i tot els qui vénen amb cotxe, però potser caldria pensar que les places s'hagin de pagar", va especificar l'assessor del pla de mobilitat a Girona, Ole Thorson.
Sí, però que hi hagi busos
Els sindicats veuen de bon ull la proposta sempre que s'incrementin les freqüències de pas d'autobusos i s'ajustin als horaris de les empreses.
"La mobilitat en transport públic a l'àrea de Girona està més a prop del somni que de la realitat", va denunciar el secretari general de la UGT a Girona, Camil Ros. "Les freqüències i horaris no estan adequats a la realitat de les plantilles", va afegir.
---------------------------------
El govern vol penar l'ús del cotxe als polígons industrials
El govern pretén que els empresaris potenciïn el transport públic en els convenis
Elisabet Escriche
Només un 1% dels treballadors dels polígons industrials de Girona fan servir el transport públic per desplaçar-se als seus llocs de feina. La immensa majoria opten per utilitzar el vehicle particular. Per canviar aquesta tendència, la Generalitat vol que els empresaris comencin a incloure dins de les negociacions col·lectives l'ús del transport públic.
"Amb la integració tarifària, que es preveu que entri en vigor l'any 2008, podrem impulsar que els empresaris comprin targetes anuals de transport públic per als treballadors", va puntualitzar ahir el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, en una jornada sobre mobilitat celebrada a Girona. El govern català proposa que la mesura es complementi restringint el nombre de places d'aparcament dels polígons industrials o fent pagar per estacionar-hi. "En aquests moments hi ha moltes places dins els polígons, i l'empresari subvenciona fins i tot els qui vénen amb cotxe, però potser caldria pensar que les places s'hagin de pagar", va especificar l'assessor del pla de mobilitat a Girona, Ole Thorson.
Sí, però que hi hagi busos
Els sindicats veuen de bon ull la proposta sempre que s'incrementin les freqüències de pas d'autobusos i s'ajustin als horaris de les empreses.
"La mobilitat en transport públic a l'àrea de Girona està més a prop del somni que de la realitat", va denunciar el secretari general de la UGT a Girona, Camil Ros. "Les freqüències i horaris no estan adequats a la realitat de les plantilles", va afegir.