Les línies de baix cost compraran 9.500 avions en 20 anys
Posted: Wednesday 21/03/2007 9:45
http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------------------------
Les línies de baix cost compraran 9.500 avions en el termini de 20 anys
1. • Les companyies de vols barats ja adquireixen el 50% dels aparells que fabriquen Boeing i Airbus
2. • L'interès del públic per les empreses de passatges econòmics s'estén per Europa, EUA i Àsia
FRANCISCO J. DE PALACIO
MADRID
Els fabricants d'avions estan fent l'agost amb l'auge mundial de les companyies aèries de baix cost. Actualment, aquestes aerolínies ja adquireixen el 50% dels aparells que fabriquen la nord-americana Boeing i l'europea Airbus. L'empenta d'aquest tipus d'empreses en el mercat de l'aviació civil és tan forta que els pròxims 20 anys compraran 9.500 avions com a mínim. Aquestes adquisicions garantiran als dos gegants de la construcció aeronàutica el 30% de les vendes previstes.
Ryanair adquirirà durant els pròxims cinc anys 147 avions Boeing 737-800 amb la intenció de doblar l'any 2012 els 41,7 milions de passatgers que va transportar l'últim exercici. També Easyjet, que opera en aquest mateix sector de les aerolínies punt a punt, vol duplicar el seu volum. Ja té compromesos amb Airbus 192 avions i una opció de compra de 123 més. En comparació, la comanda d'una aerolínia tradicional com Lufthansa a Airbus no supera els 35 avions.
Aquest fenomen d'eufòria en les companyies de baix cost no només és europeu. Les low cost americanes també s'han llançat a ampliar les flotes d'avions: la nord-americana Skybus va encarregar el 2006 la fabricació de 65 avions A319, la brasilera TAM ha anunciat una comanda de 37 avions a Airbus, que se suma a un altre encàrrec en ferm de 39 aparells. En canvi, el gegant US Airways només ha sol.licitat set aeronaus al fabricant europeu.
En aquests moments, Vueling s'està deixant estimar per Boeing i Airbus en la negociació d'una comanda de 40 avions, que triplicarà la seva flota actual de 12 aparells.
INFLUÈNCIA ASIÀTICA
Per si no fos prou l'efervescència de les companyies europees i nord-americanes, les low cost asiàtiques incrementaran un 230% els seients en cinc anys. Les aerolínies xineses que ofereixen preus barats han augmentat l'oferta en un 55% l'últim any, cosa que les obligarà a incrementar un altre 59% la seva flota d'aeronaus.
Un estudi encarregat per la firma Boeing estima que el sector necessitarà 17.630 avions nous fins al 2025 perquè les aerolínies afrontin un creixement del trànsit aeri previst del 4,9% anual.
A més, les companyies requeriran 9.580 aparells més per renovar les seves flotes, cosa que representa una previsió total de 27.200 avions que necessitarà el mercat fins al 2025. Aquest és un negoci que suposarà als fabricants uns ingressos valorats en 2,6 bilions de dòlars (1,9 bilions d'euros).
No obstant, les previsions de vendes de Boeing i Airbus són molt més ambicioses i la primera confia a poder entregar 16.540 aparells en els pròxims 20 anys, mentre que les estimacions d'Airbus arriben a les 15.330 entregues. Sumades les dues xifres, el resultat final seria de 31.870 aparells comercialitzats en aquest lapse de temps.
'BOOM' D'AEROLÍNIES
Per entendre la magnitud d'aquestes xifres, s'ha de considerar que el 40% de les línies aèries que operen actualment no existien el 2000, fa només set anys. Segons Boeing, en aquest moment hi ha 42 ciutats xineses connectades via aèria amb altres ciutats d'occident i aquesta xifra arribarà a 125 amb més de 2.000 freqüències en els pròxims 20 anys.
La Xina serà el país amb més trànsit aeri l'any 2025, segons les estimacions del fabricant americà. El mercat xinès pot créixer fins a un 8,8% anual en aquest lapse de temps, en part gràcies al segment de les low cost locals. Aquestes previsions poden deixar petites les estimacions de vendes dels fabricants.
Però la Xina aspira a convertir- se en una potència en el mercat de la fabricació d'aeronaus, un fenomen que preocupa tant Boeing com Airbus. Les dues empreses diuen que aquest país exercirà una gran competència, sobretot en el segment dels avions petits --els que disposen d'un sol passadís--, precisament els que fan servir les aerolínies de vols econòmics.
El principal avantatge que esgrimeixen Airbus i Boeing davant les companyies de baix cost és que en la seva gamma hi ha una àmplia família d'avions que comparteixen les mateixes peces i tripulacions, amb importants estalvis de combustible i d'emissions de CO2 i, per tant, donen com a resultat una despesa per passatger més baixa.
-------------------------------------------------
Les línies de baix cost compraran 9.500 avions en el termini de 20 anys
1. • Les companyies de vols barats ja adquireixen el 50% dels aparells que fabriquen Boeing i Airbus
2. • L'interès del públic per les empreses de passatges econòmics s'estén per Europa, EUA i Àsia
FRANCISCO J. DE PALACIO
MADRID
Els fabricants d'avions estan fent l'agost amb l'auge mundial de les companyies aèries de baix cost. Actualment, aquestes aerolínies ja adquireixen el 50% dels aparells que fabriquen la nord-americana Boeing i l'europea Airbus. L'empenta d'aquest tipus d'empreses en el mercat de l'aviació civil és tan forta que els pròxims 20 anys compraran 9.500 avions com a mínim. Aquestes adquisicions garantiran als dos gegants de la construcció aeronàutica el 30% de les vendes previstes.
Ryanair adquirirà durant els pròxims cinc anys 147 avions Boeing 737-800 amb la intenció de doblar l'any 2012 els 41,7 milions de passatgers que va transportar l'últim exercici. També Easyjet, que opera en aquest mateix sector de les aerolínies punt a punt, vol duplicar el seu volum. Ja té compromesos amb Airbus 192 avions i una opció de compra de 123 més. En comparació, la comanda d'una aerolínia tradicional com Lufthansa a Airbus no supera els 35 avions.
Aquest fenomen d'eufòria en les companyies de baix cost no només és europeu. Les low cost americanes també s'han llançat a ampliar les flotes d'avions: la nord-americana Skybus va encarregar el 2006 la fabricació de 65 avions A319, la brasilera TAM ha anunciat una comanda de 37 avions a Airbus, que se suma a un altre encàrrec en ferm de 39 aparells. En canvi, el gegant US Airways només ha sol.licitat set aeronaus al fabricant europeu.
En aquests moments, Vueling s'està deixant estimar per Boeing i Airbus en la negociació d'una comanda de 40 avions, que triplicarà la seva flota actual de 12 aparells.
INFLUÈNCIA ASIÀTICA
Per si no fos prou l'efervescència de les companyies europees i nord-americanes, les low cost asiàtiques incrementaran un 230% els seients en cinc anys. Les aerolínies xineses que ofereixen preus barats han augmentat l'oferta en un 55% l'últim any, cosa que les obligarà a incrementar un altre 59% la seva flota d'aeronaus.
Un estudi encarregat per la firma Boeing estima que el sector necessitarà 17.630 avions nous fins al 2025 perquè les aerolínies afrontin un creixement del trànsit aeri previst del 4,9% anual.
A més, les companyies requeriran 9.580 aparells més per renovar les seves flotes, cosa que representa una previsió total de 27.200 avions que necessitarà el mercat fins al 2025. Aquest és un negoci que suposarà als fabricants uns ingressos valorats en 2,6 bilions de dòlars (1,9 bilions d'euros).
No obstant, les previsions de vendes de Boeing i Airbus són molt més ambicioses i la primera confia a poder entregar 16.540 aparells en els pròxims 20 anys, mentre que les estimacions d'Airbus arriben a les 15.330 entregues. Sumades les dues xifres, el resultat final seria de 31.870 aparells comercialitzats en aquest lapse de temps.
'BOOM' D'AEROLÍNIES
Per entendre la magnitud d'aquestes xifres, s'ha de considerar que el 40% de les línies aèries que operen actualment no existien el 2000, fa només set anys. Segons Boeing, en aquest moment hi ha 42 ciutats xineses connectades via aèria amb altres ciutats d'occident i aquesta xifra arribarà a 125 amb més de 2.000 freqüències en els pròxims 20 anys.
La Xina serà el país amb més trànsit aeri l'any 2025, segons les estimacions del fabricant americà. El mercat xinès pot créixer fins a un 8,8% anual en aquest lapse de temps, en part gràcies al segment de les low cost locals. Aquestes previsions poden deixar petites les estimacions de vendes dels fabricants.
Però la Xina aspira a convertir- se en una potència en el mercat de la fabricació d'aeronaus, un fenomen que preocupa tant Boeing com Airbus. Les dues empreses diuen que aquest país exercirà una gran competència, sobretot en el segment dels avions petits --els que disposen d'un sol passadís--, precisament els que fan servir les aerolínies de vols econòmics.
El principal avantatge que esgrimeixen Airbus i Boeing davant les companyies de baix cost és que en la seva gamma hi ha una àmplia família d'avions que comparteixen les mateixes peces i tripulacions, amb importants estalvis de combustible i d'emissions de CO2 i, per tant, donen com a resultat una despesa per passatger més baixa.