http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
-------------------------------------------
Barcelona defensa gravar els cotxes que creuen la ciutat sense parar-s'hi
L'Ajuntament descarta implantar peatges d'entrada a la ciutat, com proposa l'informe de la PTP
A. BALLBONA. Barcelona
L'Ajuntament de Barcelona descarta instal·lar peatges a les vies d'entrada de la ciutat tal com proposa l'informe de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP). En canvi, sí que creu que caldria gravar els cotxes que travessen Barcelona sense aturar-s'hi. El director dels Serveis de Mobilitat, Àngel López, defensa que altres administracions plantegin algun tipus de «peatge sostenible» en els trajectes que transcorren per l'àrea metropolitana i creuen Barcelona sense tenir-hi inici ni destí final. Això permetria «buscar» –i finançar, que és la proposta original de PTP– «el transport públic com a alternativa».
L'Ajuntament de Barcelona no està d'acord amb la proposta de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) per instal·lar sis peatges a diferents vies d'entrada a Barcelona, perquè els problemes d'entrada i sortida de la ciutat ja estan resolts. «El centre de la ciutat no té problemes d'accés per als vehicles, la mobilitat amb origen o destí a Barcelona ja està resolta», ha assegurat Àngel López, director dels Serveis de Mobilitat de l'Ajuntament. Per López, la funció que faria un peatge, de regulació del volum de trànsit i d'aparcament per als vehicles, ja la fa l'àrea verda.
L'informe de la PTP, Transport públic de superficie a Barcelona: renovar-se o morir, plantejava, entre altres coses, fer pagar els vehicles amb menys de tres ocupants que entressin a la ciutat per dissuadir de l'ús del cotxe i aconseguir diners per finançar el transport públic. «El que diu PTP té sentit amb un peatge metropolità», puntualitza López. En aquest sentit, posa d'exemple la gran quantitat de vehicles que cada dia van del Maresme al Baix Llobregat passant per Barcelona, o el volum de trànsit que té la ronda de Dalt, que «no està generat ni té destí a Barcelona». Per López, aquesta és «la mobilitat que caldria gravar per buscar alternatives de transport públic».
López defensa els beneficis de la implantació de l'àrea verda, per bé que en aquest mandat ja no l'ampliaran. Admet que han rebut peticions veïnals per fer-ho –l'única formal, del barri de la Salut– però precisa que caldrà estudiar cada cas. Els veïns de la zona universitària han demanat convertir alguns dels seus carrers en àrea verda per la falta d'aparcament. Sobre això, López apunta que abans que la zona universitària té més motius de ser àrea verda la zona de sota del Camp Nou. Quant a la proposta de segregar els autobusos que feia la PTP, l'Ajuntament ja treballa per implantar, en línies de nova creació, algun tipus de carril segregat o establir la prioritat semafòrica, però només per a casos específics. «Els plantejaments de la PTP de fer les coses a l'engròs no funcionen», opina López.
D'altra banda, la tercera tinenta d'alcalde, Imma Mayol (ICV-EUiA), ha apuntat que la proposta de la PTP d'implantar sis peatges d'entrada a Barcelona no seria equitativa.
Barcelona vol gravar els cotxes que creuen la ciutat
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Barcelona vol gravar els cotxes que creuen la ciutat
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró