Barcelona vol gravar els cotxes que creuen la ciutat

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Barcelona vol gravar els cotxes que creuen la ciutat

Post by wefer »

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
-------------------------------------------
Barcelona defensa gravar els cotxes que creuen la ciutat sense parar-s'hi
L'Ajuntament descarta implantar peatges d'entrada a la ciutat, com proposa l'informe de la PTP

A. BALLBONA. Barcelona

L'Ajuntament de Barcelona descarta instal·lar peatges a les vies d'entrada de la ciutat tal com proposa l'informe de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP). En canvi, sí que creu que caldria gravar els cotxes que travessen Barcelona sense aturar-s'hi. El director dels Serveis de Mobilitat, Àngel López, defensa que altres administracions plantegin algun tipus de «peatge sostenible» en els trajectes que transcorren per l'àrea metropolitana i creuen Barcelona sense tenir-hi inici ni destí final. Això permetria «buscar» –i finançar, que és la proposta original de PTP– «el transport públic com a alternativa».

L'Ajuntament de Barcelona no està d'acord amb la proposta de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) per instal·lar sis peatges a diferents vies d'entrada a Barcelona, perquè els problemes d'entrada i sortida de la ciutat ja estan resolts. «El centre de la ciutat no té problemes d'accés per als vehicles, la mobilitat amb origen o destí a Barcelona ja està resolta», ha assegurat Àngel López, director dels Serveis de Mobilitat de l'Ajuntament. Per López, la funció que faria un peatge, de regulació del volum de trànsit i d'aparcament per als vehicles, ja la fa l'àrea verda.

L'informe de la PTP, Transport públic de superficie a Barcelona: renovar-se o morir, plantejava, entre altres coses, fer pagar els vehicles amb menys de tres ocupants que entressin a la ciutat per dissuadir de l'ús del cotxe i aconseguir diners per finançar el transport públic. «El que diu PTP té sentit amb un peatge metropolità», puntualitza López. En aquest sentit, posa d'exemple la gran quantitat de vehicles que cada dia van del Maresme al Baix Llobregat passant per Barcelona, o el volum de trànsit que té la ronda de Dalt, que «no està generat ni té destí a Barcelona». Per López, aquesta és «la mobilitat que caldria gravar per buscar alternatives de transport públic».

López defensa els beneficis de la implantació de l'àrea verda, per bé que en aquest mandat ja no l'ampliaran. Admet que han rebut peticions veïnals per fer-ho –l'única formal, del barri de la Salut– però precisa que caldrà estudiar cada cas. Els veïns de la zona universitària han demanat convertir alguns dels seus carrers en àrea verda per la falta d'aparcament. Sobre això, López apunta que abans que la zona universitària té més motius de ser àrea verda la zona de sota del Camp Nou. Quant a la proposta de segregar els autobusos que feia la PTP, l'Ajuntament ja treballa per implantar, en línies de nova creació, algun tipus de carril segregat o establir la prioritat semafòrica, però només per a casos específics. «Els plantejaments de la PTP de fer les coses a l'engròs no funcionen», opina López.

D'altra banda, la tercera tinenta d'alcalde, Imma Mayol (ICV-EUiA), ha apuntat que la proposta de la PTP d'implantar sis peatges d'entrada a Barcelona no seria equitativa.
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”