Més seguretat a la xarxa de Metro de BCN (FMB)?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Més seguretat a la xarxa de Metro de BCN (FMB)?

Post by JaMiRo! »

Hola!

Em dóna la sensació que hi ha més seguretat al Metro de BCN (xarxa del FMB)...O deuen ser les el·leccions... :?

Sia com sia, últimament veig molt uniformat i avui m'ha passat una cosa ben agradable. Anava en una 9000 :D camí de casa amb la xicota quan el tren ha fet una parada una bona estona, han aparegut dos nois de seguretat i s'han emportat un parell de llatinoamericans adormits dins del tren en estat ebri*.

Suposo que les càmeres de videovigilància han estat ben aprofitades pel motorista (suposo que ell ha donat l'avís), cosa que és admirable. :plas

Salut!

*S'entén que no és el tren qui està ebri, sinó els llatinoamericans.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: Més seguretat a la xarxa de Metro de BCN (FMB)?

Post by Vox »

JaMiRo! wrote:
*S'entén que no és el tren qui està ebri, sinó els llatinoamericans.
Segons com, amb les frenades que fan algunes 9000s, sembla que vagin trompes :D

Vox
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Re: Més seguretat a la xarxa de Metro de BCN (FMB)?

Post by Denisuko »

JaMiRo! wrote:.....Suposo que les càmeres de videovigilància han estat ben aprofitades pel motorista (suposo que ell ha donat l'avís), cosa que és admirable. :plas ....
Després diuen que no s'utilitzen les càmeres o que no serveixen per a res
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Jordilar

Post by Jordilar »

Ja fa bastant de temps que hi ha bastanta seguretat a TMB i em sembla molt be, tant per la seguretat del passsatje com per la seguretat dels AAC, Motiristes i Caps d'Estació.

Salut,
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Avui mateix he vist com un segurata tenia a dos nens agafats per la samarreta i els feia fora de l'estacio d'Universitat.

I una apreciacio, potser els 5000 no tenen porta a la cabina, pero dir per aixo que no son segurs.... Els antics si que eren insegurs, un metro com a minim ha de tenir els vagons intercomunicats, i despres tots els plus que porta com senyalitzacio de sortides en cas que es vagi la llum, cameres de seguretat... Aixo si, per exemple els 4000 ara per aquesta regla de tres pel que dic son insegurs, amb aixo no dic que s'hagin d'exterminar, sempre hi ha l'opcio que no es matarlos i comprarne de nous, sempre es poden reformar i deixar ben macos i utils, a mes els 4000 han demostrat que fan molt bon servei! Esperem veure'ls uns quants anys més després que d'aqui a poc comencin la seva segona vida.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

EUKibo wrote:I una apreciacio, potser els 5000 no tenen porta a la cabina, pero dir per aixo que no son segurs....
Com a qüestió de principi, ningú que no sigui conductor no té l'autoritat de dir si els 5000 són segurs o no. I si els conductors es queixen de que no ho són i n'han adduït els motius, doncs és per prendre-se'ls seriosament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Oh!,increible,per fi la seguretat del metro serveix per alguna cosa i les càmeres graven!!!!!
Últimamanet sempre que vaig al metro em trobo amb mès efectius de seguretat,fins i tot em trobo mossos.
Sembla que les càmares per fi serveixen per alguna cosa,i no com les de renfe que ni graven!!!!!!.
Tot i aixó segueix veient problemes de vandalisme i de gentota fent el subnormal al metro i cal un augment de seguretat,peró TMB sembla que ho està complint.
No,sí igual TMB ha anat a fer inspeccions de com està la seguretat a FGC,i han seguit el seu estil.
Els que han de posar mès seguretat i mès càmares a les estacions,són els de la renfe,que tenen càmeres que ni graven!!!!!!!!!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Esperem que duri...

Post by Guigui »

Fem una porra de com estarà el tema després del 27 de maig?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Post by EUKibo »

Guigui wrote:
EUKibo wrote:I una apreciacio, potser els 5000 no tenen porta a la cabina, pero dir per aixo que no son segurs....
Com a qüestió de principi, ningú que no sigui conductor no té l'autoritat de dir si els 5000 són segurs o no. I si els conductors es queixen de que no ho són i n'han adduït els motius, doncs és per prendre-se'ls seriosament.
Com que no tenim autoritat per opinar els passatgers? Els que ens hem de sentir i estar segurs som nosaltres, faltaria menys!! I el que diuen es que deixen d'esperar, pero dubto que diguin que un 1100 es mes segur... Aixo es indiscutible. Jo com a passatger dir que tancat en vagons individuals, sense cameres de vigilancia, amb finestres que es poden obrir, i amb sostres de lamines fines de ferro, (ja no entro en les fletxetes que s'iluminen a la foscor i mes pijeries) jo en un 5000 em trobo mes segur, aixo si, esta be sempre dir les coses que estan malament i poden millorar i aixi sembla que ho han fet amb el 6000, no pasa res per opinar siguem conductors o passatgers, tots tenim rao i el metro funciona gracies a tots.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

El que vull dir és que si els conductors diuen que els 5000 no són satisfactoris des d'un punt de vista de seguretat, no podem venir els profans i dir que siguin segurs. I és clar que els passatgers també tenim autoritat a dir si un tren és segur o no. Però el que no podem fer és desautoritzar els conductors si diuen que no ho és.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordilar

Post by Jordilar »

Els motoristes es queixen perque ni els 5000 ni els 9000 tenen una porta a la cabina que dongui a l'exterior. Així si el motorista té que abandonar la cabina al mig del túnel i en hora punta, no tan sols haurá de sortir de la sala de viatjers, si no fers-se espai entre la multitud i obrir una de les portes d'accés al passatje i saltar a la vía, posant en perill els viatjers, doncs amb la acumulació de la gent alguns poden caure a la zona de vies.

Sobre el tema de l'interior diàfon: no és una mesura de seguretat, si no una forma de distribuir la gent uniformament, tot i que pel que veig, sempre hi haurá més gent a les puntes del tren que no al mig. El que s'ha dit de que els 3000 4000 i 1100 no tenen aquest interior i son totalment insegurs perque no es pot passar d'un lloc a l'altre és totalment fals, doncs existeix una porta que s'obra amb un llaví que disposa el Motorista.

Com a exemple internacional, els combois del metro de parís no disposen d'interior diàfon, menys la L14, que és la més moderna i data del 1997.

Així que alarmar-se per tenir que viatjar en un tren sense interiors diàfons és absurt i de nens petits

Salut,
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Doncs jo...

Post by JaMiRo! »

EUKibo wrote:[...] jo en un 5000 em trobo mes segur [...]
Doncs jo no. A sabiendas de les fallades tècniques que presenten i dels dos accidents que han tingut les seves germanes del Metro de Roma... :|
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Crec que s'estan mesclant termes de seguretat. Segurament, en EUKibo es refereix a sentir-se segur durant el viatge. I és cert, els nous trens tenen una millor iluminació i el fet de ser diàfan fan que et sentis segur, és a dir, que si entra algú amb segons quines pintes i ets l'únic al vagó, pots agafar i marxar a un altre. En canvi, els altres companys diuen que els motoristes creuen que un 5000 és insegur degut a que el tren és poc fiable, a més que, en cas d'emergència, si per exemple un 5000 es queda tirat en un tram de túnel de via única, no es pot sortir pel frontal sinó per les portes complicant força, d'aquesta manera, l'evacuació del tren.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

victorcasta wrote:Crec que s'estan mesclant termes de seguretat. Segurament, en EUKibo es refereix a sentir-se segur durant el viatge.
Mès por he passat avui quan anava sol en un vagó d'una 447 en el tram Martorell-Castellbisbal,i com ja coneixeu la pinta que té la gent a Martorell,i com la seguretat a la renfe és escassa,ja ús podeu imaginar la inseguretat que se sent fent aquest trajecte sense ningú que de repent et vingui una gent de pinta dolenta i et facin algo,i sense seguretat i sense haber-hi ningú mès que tú i el pocavergonya que de la pinta dolenta(menos mal que no hi havia)
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

Sent conscient que creo un off-topic,

en resposta al tema de la seguretat en cas d'emergència

Jordilar wrote:Els motoristes es queixen perque ni els 5000 ni els 9000 tenen una porta a la cabina que dongui a l'exterior. Així si el motorista té que abandonar la cabina al mig del túnel i en hora punta, no tan sols haurá de sortir de la sala de viatjers, si no fers-se espai entre la multitud i obrir una de les portes d'accés al passatje i saltar a la vía, posant en perill els viatjers, doncs amb la acumulació de la gent alguns poden caure a la zona de vies.

(...)
La inspecció del dept. de treball ja va analitzar-ho de forma pertinent.

informe inspecció de treball
User avatar
javi82
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 02/05/2005 16:06
Location: L'Hospitalet

Post by javi82 »

George85 wrote:La inspecció del dept. de treball ja va analitzar-ho de forma pertinent.

informe inspecció de treball
Les conclusions més clares no poden ser :D
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

EUKibo wrote:I una apreciacio, potser els 5000 no tenen porta a la cabina, pero dir per aixo que no son segurs.... Els antics si que eren insegurs, un metro com a minim ha de tenir els vagons intercomunicats, i despres tots els plus que porta com senyalitzacio de sortides en cas que es vagi la llum, cameres de seguretat...
Així doncs, cal clausurar immediatament les línies urbanes L6 i L7 de FGC per insegures, oi?
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

i la L1 i L8 per no tenir ATP-ATO :P
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Personatges desagradables, i la seguretat mira a una altra b

Post by Guigui »

Refloto el fil per explicar una anècdota (per dir-ho d'alguna manera) que em demostra que la seguretat al metro no funciona ni a base de persones ni de càmeres: senzillament, no funciona.

Aquesta tarda he estat amb la família pel centre, i a la Pl. Catalunya (al carrer) ja m'ha sobtat un personatge força sinistre i d'aspecte molt descuidat, amb el tors nu, que anava bramant i cantant. Hem entrat a la L3 pel vestíbul de Canaletes, i allí me'l torno a trobar. Òbviament, havia entrat pel mateix lloc, on hi ha personal de seguretat; encara anava amb la mateixa pinta i sonoritat. Doncs allí a l'andana, ha començat a ficar-se amb la gent, però també a empènyer-la (no sé si a consciència o perquè anava desequilibrat), però el fet és que, en el moment que ha embestit la meva dona, a més d'apartar-la jo perquè el cop no fos tan fort, li he clavat un crit que s'ha sentit per tota l'estació i que l'ha espantat, de manera que ha tirat uns quants metres més enllà.

Doncs bé, si el personal de seguretat havia de veure que es tractava d'un tipus tan desagradable, i considerant que si tingués pinta de ser d'una part del món que tots sabem, ja li haurien saltat al damunt perquè no fes volar el cinturó d'explosius que aquells vius suposen que duu cada individu d'aquelles latituds, com és que no ha mogut ni un dit? És així com TMB, secundat per aquest ajuntament de progres de caviar i cotxe oficial, promou el transport públic, permetent que la sensació d'inseguretat i incomoditat augmenti a mesura que passa el temps? Barcelona acabarà com aquelles ciutats del Tercer Món on l'única gent que agafa el transport públic és la que no es pot permetre anar en un mitjà més segur i còmode, que allí no és altre que el cotxe privat?

Molt han de canviar les coses, però moltíssim...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Més seguretat a la xarxa de Metro de BCN (FMB)?

Post by metring »

A mí m'embesteixen el meu fiance, i el paio aquest surt del tren per la finestra, amb vidre inclós >:( >:( >:( >:(
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”