Page 1 of 1
19 milions per ampliar vestíbuls de tres estacions de la L4
Posted: Monday 26/03/2007 10:06
by wefer
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
----------------------------------------
Quasi 19 milions per ampliar els vestíbuls de tres estacions de l'L4
EL PUNT. Barcelona.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha adjudicat les obres de construcció d'un segon vestíbul per a les estacions de metro del Bogatell, la Llacuna i la Selva de Mar, totes de la línia 4, per un valor de 18,9 milions d'euros. L'objectiu de l'operació és adaptar les estacions a les persones amb mobilitat reduïda i preparar-les «per al creixement previst al 22@», segons la nota difosa per la Generalitat.
Es té previst iniciar les obres abans de l'estiu i duraran uns vint mesos. Les tres estacions són les que reben més afluència de gent quan es fa algun esdeveniment a la zona Fòrum, com a les festes de la Mercè, en què es va produir una situació d'autèntic col·lapse a l'L4 per la celebració d'un concert gratuït a l'esplanada del Fòrum. Segons el Departament de Política Territorial, les ampliacions serviran per millorar-hi la seguretat, ja que les estacions disposaran de dues vies d'evacuació. La construcció de l'ampliació dels vestíbuls es farà a sota d'una zona lliure d'edificis a través del mètode de pantalles.
Novetats
Posted: Monday 26/03/2007 18:57
by JaMiRo!
Per fi,
algo nuevo bajo el sol a la L4 (després de les 2100)!
Re
Posted: Monday 26/03/2007 18:59
by Santfeliuenc
Hola,
Lo que había que hacer con la L4 era hacerla circular de una vez hombre, jejejeje. O por lo menos empezar a prepararla y ponerse a variar trazados de L3 y L4 además de sacar una nueva línea de todo esto en diagonal hacia Trinitat Nova y desde Drassanes.
Saludos,
Sergio
Posted: Monday 26/03/2007 21:44
by foronda 141
Curios.
I la de Poblenou que avui per avui de las de aquesta zona es la que te mes passatge, no la tocan ?.
Salutacions,
Posted: Tuesday 27/03/2007 21:01
by orique
Bogatell té molta afluència a les hores d'entrada i sortida de les fàbriques i oficines de la zona... M'aniria bé aquest accés nou, m'estalviaria 400 metres diaris
Posted: Thursday 29/03/2007 12:10
by Ecomobisostrans
400 metres? Aixo son 3 travessies de l'eixample. No crec que un nou acces pugui estar tant separat de l'altre. Com a molt 200 metres.
Posted: Thursday 29/03/2007 23:05
by orique
El que passa és que agafo la L4 a Verdaguer venint de la L5 i surto a Bogatell. A Verdaguer el "meu" accés està per cap de tren, mentre que ara a Bogatell només es pot sortir per cua. Per tant haig de caminar 100 metres per sortir. L'empresa on treballo està entre Bogatell i Llacuna, per tant haig de fer (per superfície) un altre cop els 100 metres que havia fet. Multiplica això per dos (anada i tornada), i tens els 400 metres.
Posted: Friday 30/03/2007 11:18
by Ecomobisostrans
Home, ara s'enten. Es que ja pensava que volies fer quasi be un passadis d'una estacio a l'alre.
Re: Re
Posted: Saturday 31/03/2007 0:05
by sortrens
Santfeliuenc wrote:Hola,
Lo que había que hacer con la L4 era hacerla circular de una vez hombre, jejejeje. O por lo menos empezar a prepararla y ponerse a variar trazados de L3 y L4 además de sacar una nueva línea de todo esto en diagonal hacia Trinitat Nova y desde Drassanes.
Saludos,
Sergio
Ja se sap quins finals tindrà la "L4" en el futur? Trinitat Nova-Ciutat Meridiana i La Pau-Sagrera Merdiana? O bé arribarà més lluny de Sagrera? Serà circular? Això hi ha algú que sàpiga en quants anys vista?
Re: Re
Posted: Sunday 01/04/2007 15:49
by Guigui
sortrens wrote:Ja se sap quins finals tindrà la "L4" en el futur? Trinitat Nova-Ciutat Meridiana i La Pau-Sagrera Merdiana? O bé arribarà més lluny de Sagrera? Serà circular? Això hi ha algú que sàpiga en quants anys vista?
Segons el PDI 2001-2010, no està prevista una unió L4-L11. Per l'altre extrem està previst el perllongament fins Sagrera-Meridiana, quedant la línia en forma de G, però sense tancar el cercle. I quant als terminis... bé, et dono a triar: l'Aramís Fuster o l'Oracle de Delfos?
Re: Re
Posted: Sunday 01/04/2007 21:01
by EUKibo
Guigui wrote:sortrens wrote:Ja se sap quins finals tindrà la "L4" en el futur? Trinitat Nova-Ciutat Meridiana i La Pau-Sagrera Merdiana? O bé arribarà més lluny de Sagrera? Serà circular? Això hi ha algú que sàpiga en quants anys vista?
Segons el PDI 2001-2010, no està prevista una unió L4-L11. Per l'altre extrem està previst el perllongament fins Sagrera-Meridiana, quedant la línia en forma de G, però sense tancar el cercle. I quant als terminis... bé, et dono a triar: l'Aramís Fuster o l'Oracle de Delfos?
XD certament, com be apunta el Gugui la L4 està plantejada com Trinitat Nova - Sagrera | Meridiana. La L11 està marcada com que es preveu la intenció de perllongarla és enllà de Can Cuiàs, pero en cap cas fusionarles. I dels terminis.... Com be diu el Guigui, ves a saber, també cal dir que el tram de l'estensió de La Pau a Sagrera està dins el projecte de la L9, la tuneladora que utilitza es la mateixa i de fet sembla que fins que no acabin les obres de la L9 en tot el tram central la L4 no es podrà perllongar degut a que el tunel de la L9 serà per treure runa de la tuneladora i el tunel de la L4 l'utilitzarà la L9....
Santfe for conseller d'obres públiques now!
Re: Re
Posted: Sunday 01/04/2007 21:21
by Izo
sortrens wrote:Ja se sap quins finals tindrà la "L4" en el futur? Trinitat Nova-Ciutat Meridiana i La Pau-Sagrera Merdiana? O bé arribarà més lluny de Sagrera? Serà circular? Això hi ha algú que sàpiga en quants anys vista?
El que faran serà fusionar L4 i L11, amb la qual cosa el tram que actualment és de la L11 es perllongarà fins a la frontera francesa passant pel Solsonès, enllaçant amb l'alta velocitat a Lió.
Pel que fa al final a Sagrera-Meridiana aquest tram també es perllongarà, fent de la L4 una espiral infinita que s'anirà tancant en si mateixa mentre s'endinsa més i més en la terra... Quan acabin les obres aquest tram sortirà, també en espiral i havent creuat el nucli terrestre, a l'altra banda del planeta, en un punt encara per concretar de Nova Zelanda, on s'hi erigirà un mega-macro-intercanviador amb els ferrocarrils neozelandesos. A causa de la falta d'espai a Barcelona el nou zoo es construirà allà, així com 900.000 habitatges de protecció oficial.
Segons fonts de la Generalitat i Fomento les obres estaran llestes l'any 2020, evidentment.
Posted: Sunday 01/04/2007 21:26
by metring
Posted: Sunday 01/04/2007 21:28
by trainman
En el tramo Sagrera Meridiana-La Pau ¿habrá alguna estación cerca de las cocheras del Triangle?
Posted: Sunday 01/04/2007 21:30
by Izo
És que són previsions de la Generalitat i Fomento. I ja se sap què passa amb les seves previsions...
No, ara de debó: trobo una estupidesa monumental l'ensaïmada de la L4.
Posted: Sunday 01/04/2007 21:30
by EUKibo
XDDDDDDD <-Aixo per l'Izo
I en contestacio al trainman pues si, una nova estació que li diran Santander
Posted: Tuesday 03/04/2007 20:55
by sortrens
Apart de ampliar els vestíbuls i andanes, també s'haurien d'ampliar encara més les andanes per poder posar un servei de policía que interconectés através de carretera subterrània les estacions, per si han de portar patrulles allà on hi haguin incidents. Sé que el que dic pot semblar desorbitat, però si es pensa en fer-ho de prova de moment entre les estacions que es considerin més prioritàries.