Page 1 of 3
Presentació del tren del rècord de velocitat
Posted: Monday 26/03/2007 18:38
by JaMiRo!
Hola!
Avui es fa la presentació del tren rècord de velocitat...Tren que, tot s'ha de dir, és Alstom...
Disculpeu que tot estigui en anglès. Tota la info prové de
la web d'Alstom Transport. Més informació sobre el tren rècord
aquí i
aquí.
Salut!
Réseau Ferré de France, Alstom and SNCF present the train will take on the world speed record.
26 Mar 2007
As part of the French Excellence in Very High Speed Rail Transport program and in the run-up to the attempt on the world rail speed record, Hubert du Mesnil, President of Réseau Ferré de France (RFF), Philippe Mellier, President of Alstom Transport and Guillaume Pépy, Chief Executive Officer of SNCF, will today unveil the train that will perform the record run, dubbed "V150", at the SNCF's European East Technicenter in Pantin-Bobigny, Paris.
V150
Posted: Tuesday 27/03/2007 9:20
by genissimon
La referència V150 ve de la velocitat de 150 metres per segon que pretenen assolir. Equival a 540 Km/h.
Salut !!
Posted: Tuesday 27/03/2007 19:17
by ROMI65
Hola,
Podeu veure les imatges del tren del rècord
ací.
Hi ha també un vídeo molt xulo amb el procés de decoració.
574,8 km/h
Posted: Tuesday 03/04/2007 18:52
by Guigui
Certificat per notari: 574,8 km/h a les 13.13:41 hores.
El tren en qüestió estava compost per dos caps motors i tres cotxes de dos pisos, amb una potència total de 25.000 CV i un pes de 234 tones. Per permetre el rècord, s'ha reforçat la via i la catenària i se n'ha augmentat la tensió.
El cost de l'operació ha estat de 30 milions d'euros, repartits entre SNCF, RFF i Alstom.
Posted: Tuesday 03/04/2007 18:54
by wefer
Posted: Tuesday 03/04/2007 19:13
by 437.001
Bof!
La veritat és que impressiona molt. 574km/h. Es diu aviat.
I tal i com em va dir el cap d´estació de Thouars (no massa lluny de La Rochelle), aquest cop vibra molt menys que l´anterior rècord amb el TGV-Atlantique (el de 515km/h).
Felicitats, JaMiRo!, heu fet una bona feina a Alstom.
L´estació que es passa durant el vídeo és Meuse-TGV o Champagne-Ardenne-TGV?
Em queda una pregunta per tu, JaMiRo!: el cap d´estació de Thouars em va dir que de manera no oficial volieu arribar a 600Km/h, s´ha aconseguit?
Posted: Tuesday 03/04/2007 19:29
by entfe001
Des d'ahir que no puc entrar a la pàgina web del rècord de la SNCF
SNCFtuning
Posted: Tuesday 03/04/2007 23:15
by JaMiRo!
Hola!
Guigui wrote:El tren en qüestió estava compost per dos caps motors i tres cotxes de dos pisos, amb una potència total de 25.000 CV i un pes de 234 tones. Per permetre el rècord, s'ha reforçat la via i la catenària i se n'ha augmentat la tensió.
Tot s'ha de dir que la composició estava
tunejada . S'havien instal·lat motors extra i les rodes eren d'un diàmetre superior per tal de permetre una millor ventilació.
437.001 wrote:Felicitats, JaMiRo!, heu fet una bona feina a Alstom.
A mi no em miris
. Qui és dedica als temes d'alta velocitat són els de Alstom França. A Alstom Espanya es fan altres
menesteres.
437.001 wrote:Em queda una pregunta per tu, JaMiRo!: el cap d´estació de Thouars em va dir que de manera no oficial volieu arribar a 600Km/h, s´ha aconseguit?
Només se el que vosaltres sabeu, és a dir, tot allò oficial.
Salut!
Posted: Wednesday 04/04/2007 23:06
by victorcasta
Posted: Wednesday 04/04/2007 23:47
by aarongilp
Al final no han sigut els 600 km/h previstos però trobo que s'ha fet una molt bona feina. Hi ha qui troba que és llançar els calés, però si no es fessin coses d'aquestes, la Stephenson Rocket encara seria una locomotora vigent avui dia, si és que encara existís el ferrocarril. Jo m'alegro d'haver-ho viscut. Amb l'anterior rècord, l'any 1990, jo era molt petit i evidentment no me'n vaig enterar. Amb aquest en sóc plenament conscient...i això fa que m'agradin encara més els TGV's
Posted: Thursday 05/04/2007 0:14
by Jordi Freixas
Com he dit en el fil de l'arribada a BCN... encara haurem de donar les gracies si arribem als 300.
Posted: Thursday 05/04/2007 0:17
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Com he dit en el fil de l'arribada a BCN... encara haurem de donar les gracies si arribem als 300.
Però el TGV del rècord era una prova
experimental, mentre que l'AVE a 300 i gràcies així com el TGV París-Estrasburg a 320 seran en servei
comercial.
Capisci?
Tant de bo!
Posted: Thursday 05/04/2007 1:01
by JaMiRo!
Ui, tant de bo tinguem aviat BCN-Madrid a 320. Jo signaria però ja!
Per cert, Aaron, a mi els TGV també em molen (TGV és una marca registrada per SNCF, i SNCF fa servir Alstom)...
Re: Tant de bo!
Posted: Thursday 05/04/2007 1:03
by aarongilp
Queixa't
Posted: Thursday 05/04/2007 1:04
by JaMiRo!
Re: Queixa't
Posted: Thursday 05/04/2007 1:07
by aarongilp
És que m'ho estas deixant "a huevo"...
Posted: Thursday 05/04/2007 1:26
by U-Bahn
Els 103 aniran a 350 de BCN a Madrid, però no crec que quan s'inauguri passi dels 300.
Posted: Thursday 05/04/2007 1:28
by Guigui
U-Bahn wrote:Els 103 aniran a 3500 de BCN a Madrid, però no crec que quan s'inauguri passi dels 300.
Ostres, en 11 minuts de Sants a Atocha! Això li agradarà a en Ecomobisostrans!
Posted: Thursday 05/04/2007 1:49
by Jordi Freixas
Guigui wrote:Jordi Freixas wrote:Com he dit en el fil de l'arribada a BCN... encara haurem de donar les gracies si arribem als 300.
Però el TGV del rècord era una prova
experimental, mentre que l'AVE a 300 i gràcies així com el TGV París-Estrasburg a 320 seran en servei
comercial.
Capisci?
QUE SSSIIIIIII!!! Que ja ho vaig veure, però... no m'els imagino fent una prova així amb la línia BCN - Madrid. Senzillament. I això que se suposa que són els mateixos trens. I de fet, la màquina deu ser la mateixa que la que van ficar per substituir a l'antiga 001 de l'Euromed. Però és que tampoc me l'imagino arribant a apropar-se a aquesta marca en cas de que algun dia decideixin reconvertir els Euromed en AVE.
Posted: Thursday 05/04/2007 10:48
by Guigui
Perquè resulta que totes les empreses constructores tenen el seu banc de proves al país d'origen (o a prop dels centres de disseny): els TGV Alstom les fan a França, els ICE Siemens a Alemanya, etc. I a Catalunya o Espanya, tot el material AV és de disseny estranger, encara que la fabricació pugui ser nacional.