Page 1 of 1

Adif puja la tensió de l'electrificació de les LAV

Posted: Tuesday 27/03/2007 21:22
by entfe001
Mirant el PDF de la declaració de la xarxa m'he trobat amb la sorprenent dada de l'important augment de la tensió de l'electrificació de les línies d'alta velocitat:

Image

No sé si l'Alstom haurà rebut ja algun encàrrec d'algun hipotètic nou operador per tal de construir noves motrius a 250.000 V. Renfe ja haurà adaptat el seu parc mòbil apte per a 25 kV?

Podeu trobar aquesta errata a la pàgina 23 d'aquest PDF, que correspon als annexos de la declaració de la xarxa d'Adif.

P.S: Es troba a faltar un plànol detallat com el de la RFF pel territori francès

Re: Adif puja la tensió de l'electrificació de les LAV

Posted: Tuesday 27/03/2007 22:07
by liniadelRipollés
Tranquil, existeix un document on l'ample de via de la línia de La Pobla és de 1668m.

No cal dir que els túnels són immensos i la travessa es bibloc...

entfe001 wrote:Mirant el PDF de la declaració de la xarxa m'he trobat amb la sorprenent dada de l'important augment de la tensió de l'electrificació de les línies d'alta velocitat:

Image

No sé si l'Alstom haurà rebut ja algun encàrrec d'algun hipotètic nou operador per tal de construir noves motrius a 250.000 V. Renfe ja haurà adaptat el seu parc mòbil apte per a 25 kV?

Podeu trobar aquesta errata a la pàgina 23 d'aquest PDF, que correspon als annexos de la declaració de la xarxa d'Adif.

P.S: Es troba a faltar un plànol detallat com el de la RFF pel territori francès

Posted: Wednesday 28/03/2007 0:02
by Jordilar
Caram!

Existèixen vies 1'5KV d'Adif?? :x















M'autoresponc a mi mateix: Sí, la línia de Cercedilla a Cotos.

Salut,

Posted: Wednesday 28/03/2007 11:22
by davida
Jordilar wrote:Caram!
Existèixen vies 1'5KV d'Adif?? :x
M'autoresponc a mi mateix: Sí, la línia de Cercedilla a Cotos.
A mes a mes del trams:
- Portbou - Frontera Francesa (Cerbere)
- Puigcerdà - Frontera Francesa (La Tor)
- Irun - Frontera Francesa (Hendaye)
Que malgrat son utilitzat nomes per trens francesos (i els talgos) son administrats per Adif

Re: Adif puja la tensió de l'electrificació de les LAV

Posted: Wednesday 28/03/2007 12:16
by entfe001
liniadelRipollés wrote:Tranquil, existeix un document on l'ample de via de la línia de La Pobla és de 1668m.

No cal dir que els túnels són immensos i la travessa es bibloc...
Un carril a cada llera de la Noguera Pallaresa, pantans inclosos :riure

Posted: Thursday 29/03/2007 0:37
by Guigui
davida wrote:A mes a mes del trams:
- Portbou - Frontera Francesa (Cerbere)
- Puigcerdà - Frontera Francesa (La Tor)
- Irun - Frontera Francesa (Hendaye)
Que malgrat son utilitzat nomes per trens francesos (i els talgos) son administrats per Adif
Però bé arriben regionals de Renfe a Cervera i La Tor!

Posted: Thursday 29/03/2007 8:25
by davida
Guigui wrote:
davida wrote:A mes a mes del trams:
- Portbou - Frontera Francesa (Cerbere)
- Puigcerdà - Frontera Francesa (La Tor)
- Irun - Frontera Francesa (Hendaye)
Que malgrat son utilitzat nomes per trens francesos (i els talgos) son administrats per Adif
Però bé arriben regionals de Renfe a Cervera i La Tor!
Jo he completat el llistat de linies d'Adif a 1500v, pero aquests 3 trams son en via doble, una via en ample UIC i 1500v i l'altre en ample iberic a 3000v.
En aquests trams la via a 1500v nomes es utilitzada per trens francesos i els talgo internacionals.

Posted: Thursday 29/03/2007 15:40
by Jordilar
Però en cap cas el tram d'ample ibèric per on circulen trens espanyols es a 1500V, no?

Salut,

Posted: Thursday 29/03/2007 15:52
by davida
Jordilar wrote:Però en cap cas el tram d'ample ibèric per on circulen trens espanyols es a 1500V, no?
Salut,
La resposta a la teva pregunta es si :D :D :D

A la xarxa Adif actualment no. Els ultims casos que conec son el BPT (Bilbao - Portugalet - Triano) que va ser elevat a 3000v a mitjans dels anys 90.
Fins a principis dels 90, no recordo les dates, el tram internacional Puigcerdà - La Tour es feia a 1500v en els 2 amples. Les suisses funcionaven a 1500v amb les prestacions reduides. El Pullman Cerdanya tenia que anar amb una 279 bitensió per arribar a La Tor.

Pero hi ha una altres linia d'ample iberic que encara es circula a 1500v

Posted: Thursday 29/03/2007 16:19
by UT596001
davida wrote:Pero hi ha una altres linia d'ample iberic que encara es circula a 1500v
No és tota la xarxa ja a 3000v?

Posted: Thursday 29/03/2007 16:50
by davida
UT596001 wrote:
davida wrote:Pero hi ha una altres linia d'ample iberic que encara es circula a 1500v
No és tota la xarxa ja a 3000v?
De quina xarxa parles? Com ja he dit a la xarxa Adif no, pero hi ha vida fora de Renfe/Adif a 1500V i ample iberic.

Posted: Thursday 29/03/2007 18:15
by entfe001
Home, en el seu moment aquesta línia sí que va passar, per error administratiu, a Renfe :)

Posted: Thursday 29/03/2007 19:12
by Proastiakos
davida wrote:
UT596001 wrote:
davida wrote:Pero hi ha una altres linia d'ample iberic que encara es circula a 1500v
No és tota la xarxa ja a 3000v?
De quina xarxa parles? Com ja he dit a la xarxa Adif no, pero hi ha vida fora de Renfe/Adif a 1500V i ample iberic.
La L1 del metro de BCN, o antic "Transversal"??

:P

Posted: Friday 30/03/2007 15:58
by UT596001
davida wrote:
UT596001 wrote:
davida wrote:Pero hi ha una altres linia d'ample iberic que encara es circula a 1500v
No és tota la xarxa ja a 3000v?
De quina xarxa parles? Com ja he dit a la xarxa Adif no, pero hi ha vida fora de Renfe/Adif a 1500V i ample iberic.
Ostres, no hi he pensat en la L1!!! :x

Posted: Wednesday 04/04/2007 22:56
by He2/2
Suposo que "via única a 1500 V." d'ADIF, només hi ha el cercedilla-Los Cotos