Page 1 of 2
Soterraments: per què aquí sí i a Europa no?
Posted: Friday 30/03/2007 17:01
by Guigui
Obro fil per evitar crear un off-topic a partir d'un comentari fet en un altre fil.
Per explicar per què no hi ha gairebé cap estació gran soterrada més enllà dels Pirineus prendré l'exemple de dues ciutats que conec a fons: Barcelona i Viena.
D'entrada, els dos termes municipals són comparables en habitants (1,6 milions) però, mentre Barcelona té 100 km2 escassos, Viena en passa de 500. Primera explicació de la presència o absència de pressió soterraire, segons el cas.
La segona: mentre a Barcelona l'habitatge és majoritàriament de propietat, a Viena és de lloguer. Això fa que, si algú no es troba a gust on viu, abans de rondinar (cosa en que, tanmateix, els vienesos donen mil voltes als catalans) i reclamar que li arreglin allò que no és seu, canvia de pis. I com que els propietaris tampoc hi viuen sinó que en cobren el lloguer, tampoc no reclamen res.
O sigui, que la pressió urbanística molt més baixa i la cultura de l'habitatge radicalment diferent fa que ciutats com Viena (i totes les altres del centre d'Europa, amb condicions semblants) ni es plantegin soterrar res. A més, el cost que això suposaria no compensaria en absolut.
També val a dir que Barcelona és la gran ciutat europea més densament poblada. A finals dels 70 es va arribar a afirmar que era la segona del món darrere Calcuta.
Posted: Friday 30/03/2007 20:28
by 252-071
El problema és que aqui la gent es queixa de tot.
Exemple de Montcada,una ciutat no gaire poblada y amb una via que porta més de 150 anys estesa (Bcn-Granollers) i ara el veïns es queixen i la volen soterrar.Perqué van comprar-se un pis al costat de la via si ja sabien que hi hauría soroll (pero lo increïble és que els trens són més silenciossos cada vegada!!!).Només fan soroll els Cat. Exprés perque ni el talgos fan apenes soroll.
Ara els veïns de Granollers també volen soterrar la via.Que està de moda aixó?
Salutacions
Posted: Saturday 31/03/2007 2:54
by victorcasta
L'exemple de Montcada no el trobo encertat. Crec que Montcada és una de les ciutats on hi cal soterrar i centralitzar les vies perquè el municipi està partit en 3 per les vies de ferrocarril, dificultant en gran manera les relacions entre veïns. A més, que els trens cada cop són més silenciosos no és excusa, perquè la línia de Manresa està en corva i el soroll de les rodes amb els carrils és considerable.
Posted: Saturday 31/03/2007 11:08
by UT596001
victorcasta wrote:L'exemple de Montcada no el trobo encertat. Crec que Montcada és una de les ciutats on hi cal soterrar i centralitzar les vies perquè el municipi està partit en 3 per les vies de ferrocarril, dificultant en gran manera les relacions entre veïns. A més, que els trens cada cop són més silenciosos no és excusa, perquè la línia de Manresa està en corva i el soroll de les rodes amb els carrils és considerable.
I per enmig de Montcada passen, partint també la ciutat les autovies/autopistes C-17 i C-33 i ningú ha reclamat el seu soterrament...
L'autovia s'està soterrant
Posted: Saturday 31/03/2007 11:33
by JaMiRo!
Hola!
UT596001 wrote:I per enmig de Montcada passen, partint també la ciutat les autovies/autopistes C-17 i C-33 i ningú ha reclamat el seu soterrament...
No company. L'autovia de Vic-Puigcerdà fa temps que se'n reclamava el soterrament per part del veïnat i ja està en construcció aquesta obra.
Igualment, jo estic en contra de soterrar vies a Montcada per tota l'exagerada despesa que això suposa. Heu vist tot el que s'hauria de centralitzar i soterrar? Crec que estaria millor arranjar l'entorn de les vies i col·locar passos soterrats allà on fora necessari; quelcom similar al què s'ha fet a Badalona, on per cert qui vol soterrar el tren no és pel simple fet de soterrar-lo, sinó per donar servei a l'interior de la ciutat, que molt bé aniria (és el meu cas, jo estic a favor de traslladar la via i deixar la infraestructura actual per a un servei tipus tramvia).
Salut!
Posted: Saturday 31/03/2007 20:31
by Mako448
Esque hi ha llocs que no entenc el soterament per res.
Per qué s'ha de soterrar la via a Sitges,Vilanova o a Motmeló,esque ho trobo absurd.
Jo ja estic fart d'aquesta mania de soterrar i soterrar,alguns soterraments que he sentit parlar no en trobo ni el motiu,que algú m'expliqui que sentit té soterrar les vies a Montmeló,un poble que no arriba als 10.000 habitants i per collonut tallen les vies per reclamar el soterrament.
I no parlem dels de Sitges o Vilanova,no hi ha cap pas a nivell,no divideix a les poblacions(DIvideix barri marìtim i tot el centre urbà),i mès soterraments inùtils,per cert,alguns amb l'excusa del AVE.
El soterrament de fa poc al Prat,no divideix el poble ni cap barri,divideix quatre indústries fetes pols amb tot el casc urbà,i amb el soterrament ha quedat allò mès lleig,encara que haurem d'esperar al soterramet del TGV.
A l'Hospitalet també a soterrar vies per l'excusa del TGV.
Esque si s'ha de soterrar l'AVE,també han de soterrar les vies de rodalies?Crec que aixó ho trobo absurd.
I per no parlar del calaixot de Sants,l'únic que faràn amb això ès encara dividir els barris encara mès ja que hauràn de pujar escales i tornar-les a baixar i les vies allà al meu gust no molesten per res.
Prou de soterraments innecesaris!,alguns són necesaris,val,peró altres inecesaris.
Un soterremet també inecesari encara que algú és pensi que dic una mentida és un soterrament que li falta poc per acabar,parlo del de Pallejà,d'un poble de 10.000 habitants nomès i que les vies no separaven el poble,no molestaven.És queixaven dels sorolls dels trens i per aixó van decidir soterrar la via.
Posted: Saturday 31/03/2007 23:54
by entfe001
Doncs apa que el soterrament de Girona...
Re: L'autovia s'està soterrant
Posted: Sunday 01/04/2007 21:14
by EUKibo
JaMiRo! wrote:Hola!
UT596001 wrote:I per enmig de Montcada passen, partint també la ciutat les autovies/autopistes C-17 i C-33 i ningú ha reclamat el seu soterrament...
No company. L'autovia de Vic-Puigcerdà fa temps que se'n reclamava el soterrament per part del veïnat i ja està en construcció aquesta obra.
Igualment, jo estic en contra de soterrar vies a Montcada per tota l'exagerada despesa que això suposa. Heu vist tot el que s'hauria de centralitzar i soterrar? Crec que estaria millor arranjar l'entorn de les vies i col·locar passos soterrats allà on fora necessari; quelcom similar al què s'ha fet a Badalona, on per cert qui vol soterrar el tren no és pel simple fet de soterrar-lo, sinó per donar servei a l'interior de la ciutat, que molt bé aniria (és el meu cas, jo estic a favor de traslladar la via i deixar la infraestructura actual per a un servei tipus tramvia).
Salut!
Exactament, a Badalona poc remei hi ha, és o soterrament o poca cosa a fer degut a que si es vol portar el tren al centre i fer la correspondència amb la L1 i L2 el teixit urbà no permet el tren a superficie.
El que trobo que s'haura de proposar més es fer viaductes com el de la L9 a Zona franca, la obra es mes barata i segura que soterrada, no ocupa espai gairebe a la superficie, no dificulta peatons ni transit i també queda molt mono ^^.
Si s'ha de soterrar que es soterri, pero si no es necessari que es gastin aquests dines en donar-los al Santfe i que ens faci algun regalito a la xarxa jejejeje
Re: L'autovia s'està soterrant
Posted: Sunday 01/04/2007 22:07
by Guigui
EUKibo wrote:El que trobo que s'haura de proposar més es fer viaductes com el de la L9 a Zona franca, la obra es mes barata i segura que soterrada, no ocupa espai gairebe a la superficie, no dificulta peatons ni transit i també queda molt mono ^^.
Sí, amb accés directe de l'estació a la saleta d'un 4t pis, adaptat a PMR.
Posted: Tuesday 03/04/2007 4:44
by Jordi Freixas
D'acord que hi ha lloc en que els soterraments són innecessaris, però... gairebé sembla aquí com que soterrar hipotèticament la sortida de Sants, és un caprici. Home... tampoc cal passar-se. El garbuix que hi ha allà entre la sortida dels trens de RENFE i el Metro, comprenc perfectament que els veins d'aquella zona demanin el soterrament. I aquí no val l'excusa de que ja sabien al costat d'on es compraven el pis.
La qual cosa no vol dir que es tracti del mateix cas que, per exemple, Balaguer, a on crec recordar que s'havia dit que si també ho volien soterrar.
Posted: Tuesday 03/04/2007 12:11
by entfe001
Jordi Freixas wrote:I aquí no val l'excusa de que ja sabien al costat d'on es compraven el pis.
Per què?
Posted: Tuesday 03/04/2007 12:28
by Jordi Freixas
Perquè no
Posted: Tuesday 03/04/2007 12:50
by Guigui
Jordi Freixas wrote:I aquí no val l'excusa de que ja sabien al costat d'on es compraven el pis.
A mi em toca molt els nassos aquesta mentalitat que s'ha implantat de que aquí tothom té drets però ningú deures. El fet de sortir d'una dictadura on tot estava prohibit no justifica que ara tot estigui permès i consentit. I la propietat privada, en el cas de l'habitatge, s'acaba en el límit de la finca. O sigui, que si algú es compra un pis al costat d'una deixalleria no pot reclamar que la tanquin al cap d'un temps perquè el molesta.
El dret no permet que al voltant de les finques es realitzin activitats que superin els límits de contaminació atmosfèrica, lumínica, acústica, etc., però l'existència prèvia de vies en un lloc no hi està contemplada. Per tant, qui s'hi afinqui que s'atingui a les conseqüències. I si planten urbanitzacions sota les rutes d'aterratge i engegada d'un aeroport, el responsable és l'ajuntament per haver-ho permès i la constructora per contribuir a l'estafa. Però que no toquin la moral ni la butxaca del públic a causa de rebequeries de nen malcriat.
Posted: Tuesday 03/04/2007 13:44
by Jordi Freixas
Tot el que tu vulguis, però resulta que si més no, les vivendes afectades per els trams de via soterrats, no són precísament vivendes d'èlit. En la majoria dels casos, són gent que tindran això perquè en el seu moment no van poguer trobar altra cosa (si més no, aquesta és la sensació que dóna quan passes per allà).
Em resulta realment demagògic això de pràcticament comparar una reivindicació de soterrament amb la dictadura i de que no tot ha d'estar permès pel fet de sortir-ne. EVIDENTMENT QUE NO TOT HA D'ESTAR PERMÈS. Però això no treu que totes i tots aquests veins, a part de tenir uns deures, també tenen uns drets. Jo, tinc sort que visc en un poble, i una mica alluyat de la via del tren. I a mi, particularment no crec que m'arribés a causa massa molèstia viure al costat de la via del tren, però això no vol dir que en segons quins indrets, no resulti necessari un soterrament per eliminar una barrera que portaria més beneficis que inconvenients a la llarga.
Aquí alguns haurieu de canviar el xip de l'europeisme raro aquest que teniu, perquè si de vosaltres depengués, mai s'hauria soterrat el carrer Aragó, i precísament a l'inici d'aquest fil tu mateix has donat una informació que per cert... jo desconeixia: l'extensió de Barcelona és de 100 km quadrats, mentre que Viena, tinguent un nombre similar d'habitants supera els 500. Home clar... és que quintuplicant una extensió determinada, és molt fàcil ser més europeista que Déu i sa mare. Ja m'agradaria saber què dirien els ciutadans de Viena si resultés que viuen en indrets com la sortida de Sants...
Posted: Tuesday 03/04/2007 15:49
by megapauer
Jordi Freixas wrote:Tot el que tu vulguis, però resulta que si més no, les vivendes afectades per els trams de via soterrats, no són precísament vivendes d'èlit. En la majoria dels casos, són gent que tindran això perquè en el seu moment no van poguer trobar altra cosa (si més no, aquesta és la sensació que dóna quan passes per allà).
Mira, això és l'excusa de mal pagador i mai millor dit.
He estat 10 dies per Alemanya i allí TOTES, ABSOLUTAMENT TOTES les ciutats tenen les línies en superfície. I no una via ni dues, sinó desenes. I el metro va en molts llocs en superfície. Veure estacions DE CUL DE SAC con Frankfurt, amb 24 vies en superfície i un triangle en viaducte per a 6 vies al fons, en superfície i tothom feliç... doncs em confirmen que aquí hi ha una colla d'imbècils que se'ls deixa parlar més del que és degut. I no sols se'ls deixa parlar sinó que al damunt se'ls dona la raó.
A Viena hi han cinc o sis estacions (amb un mínim de 10 vies cadascuna) i la gent va a la que vol agafar. No necessita una megaestació cèntrica. No hi ha cap problema en agafar un tramvia, per superfície al 100%, per anar fins a l'estació.
Si fins ara era opositor al soterrament ara n'estic ABSOLUTAMENT CONVENÇUT. L'AVE hauria d'arribar a Sagrera, pel Vallès, en CUL DE SAC i per superfície òbviament. I si s'ha de traslladar alguna casa. Veure coses com el pont de Colonia, on no hi ha un sol segon sense que hi passi un tren, t'adones de la colla d'inútils de polítics que hem tingut aquí, que per quatre vots s'abaixen els pantalons al primer que parla.
Posted: Tuesday 03/04/2007 16:22
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Ja m'agradaria saber què dirien els ciutadans de Viena si resultés que viuen en indrets com la sortida de Sants...
Doncs tens sort perquè podré donar-te informació de primera mà: Els ciutadans de Viena, quan van a viure a un pis al costat de la via del tren (i no n'hi ha poques, com ha comentat en Megapauer), saben el que hi ha i ho agafen o ho deixen. I punt. A ningú se li acudiria reclamar res a l'ajuntament o al govern federal. Rondinaran per moltes coses, que ho fan, però resulta curiós que ni se'ls passi pel cap soterrar res.
Cultura de l'habitatge, com suposo en el missatge inicial del fil.
Posted: Tuesday 03/04/2007 19:28
by entfe001
Cultura. A seques.
Posted: Tuesday 03/04/2007 22:32
by Jordi Freixas
Doncs molt bé. Aquí la gent demana que es soterrin punts determinats, és legítim, i punt
Cas...
Posted: Tuesday 03/04/2007 23:10
by JaMiRo!
Jordi Freixas wrote:Doncs molt bé. Aquí la gent demana que es soterrin punts determinats, és legítim, i punt
Val, que demanin. Altra cosa és que se'ls faci cas.
Posted: Wednesday 04/04/2007 1:42
by megapauer
Jordi Freixas wrote:Doncs molt bé. Aquí la gent demana que es soterrin punts determinats, és legítim, i punt
Encara no m'has argumentat, d'una manera lògica, un punt que justifiqui el soterrament i que tingui més sentit que el fet del temps de les vies respecte les cases.