Page 1 of 2
Freqüència millorada a la línia 2 del metro
Posted: Friday 30/03/2007 21:53
by jlr
Hola, em sembla que la línia 2 ha millorat notablement la freqüència, ja que passa un tren cada 2:50 min. fora de les hores punta, i a vegades en menys d'aquest temps. He observat els torns que hi circulen i he vist fins al 221. Vaig llegir en un document de la pàgina de TMB que els trens de la línia 2 passarien de 17 a 22 en hores punta. El 22 encara no l'he vist. També he vist fins al cotxe 9512, amb el que penso que hi deuen haver ja 12 unitats 9000, si és que han arribat en ordre.
Una altra cosa, aquesta tarda, al voltant de les 20.10, he observat que a Pep Ventura hi ha un motorista esperant a que arribi el tren i quan el tren entra a la cua de maniobres, llavors acte seguit aquest motorista surt amb el tren mentre l'altre canvia de cabina. A la línia 2 no ho havia vist fins ara. Sí que havia escoltat que a la línia 1 es feia o es fa. Perdoneu per tanta "parrafada".
Posted: Friday 30/03/2007 22:09
by mikado
A la L5 en feiner també es fa això de dos motoristes, un a cua i un altre encap. En festiu ho fa el mateix motorista al mode tradicional.
En aquest cas hi han dos motoristes assignats a Horta i Cornellà Centre que efectuen l'operació, els anomenen maniobreros i mentre ells fan l'operació el motorista aprofita per anar al cap de tren sense perdre temps
Posted: Friday 30/03/2007 23:02
by Mako448
Faràn alguna cosa amb L4,que té unes frequencies PENOSES.
Posted: Friday 30/03/2007 23:24
by pokeroms
Mako448 wrote:Faràn alguna cosa amb L4,que té unes frequencies PENOSES.
A Trinitat Nova pel matí ho fan, Quan ha arrivat un tren a Trinitat Nova el que surt de la cabina l'altre entra a l'altre punta i marxa sense sortida autoritzada (és normal suposo
)
Així passa de 2 minuts a 15 segons aproxidament els temps que triga en sortir de l'estació.
Salutacions.
Posted: Saturday 31/03/2007 0:13
by sortrens
Mako448 wrote:Faràn alguna cosa amb L4,que té unes frequencies PENOSES.
Tranquil que si, pensa que ara estan en obres a la part de les vies a estacions com Bogatell i en qüestió de pocs mesos veurem més unitats 2100. El meu dubte es que aquestes 2100 només substitueixen les velles 1100 i clar hauran de portar ja les 9000 a la L4. Algú sap quan vindran les 9000?
Anunciat
Posted: Saturday 31/03/2007 0:14
by JaMiRo!
Hola!
Venir sí que venen 9000s a la L4. De fet, així ho van anunciar en el seu dia l'ATM i TMB.
El que desconec és quan.
Salut!
Posted: Saturday 31/03/2007 2:12
by Vox
JaMiRo, no patiran massa les 9000 a la L4?
Van ser disenyades per la fina i moderna L9-L10, amb ATC i amb de tot, i ara les foten a la L2, amb cabina, i després a la L4, i amb els revolts que hi ha.
Arrivaran cascades a la L9 XD
Vox
Arrásssss...
Posted: Saturday 31/03/2007 11:40
by JaMiRo!
Hola!
Vox wrote:JaMiRo, no patiran massa les 9000 a la L4?
Bé, potser per la bifurcació d'Aragó...Però no hi veig cap més problema.
Jo diria que qui patirà serà la via, amb aquestes frenades que foten alguns trens, i que espero que companys meus les solucionin aviat.
Salut!
Posted: Saturday 31/03/2007 12:59
by sortrens
Vox wrote:JaMiRo, no patiran massa les 9000 a la L4?
Van ser disenyades per la fina i moderna L9-L10, amb ATC i amb de tot, i ara les foten a la L2, amb cabina, i després a la L4, i amb els revolts que hi ha.
Arrivaran cascades a la L9 XD
Vox
Però les 9000 que arribin a la L4, L2 o a la línia que sigui, aquestes es quedaran allà i no aniran mai a la L9. La L9 tindrà les seves pròpies 9000 per tant no es cascaran.
Posted: Saturday 31/03/2007 15:57
by Vox
sortrens wrote:Vox wrote:JaMiRo, no patiran massa les 9000 a la L4?
Van ser disenyades per la fina i moderna L9-L10, amb ATC i amb de tot, i ara les foten a la L2, amb cabina, i després a la L4, i amb els revolts que hi ha.
Arrivaran cascades a la L9 XD
Vox
Però les 9000 que arribin a la L4, L2 o a la línia que sigui, aquestes es quedaran allà i no aniran mai a la L9. La L9 tindrà les seves pròpies 9000 per tant no es cascaran.
Com?
Mmm això potser l'inici d'un bon debat pq començo a despistar-me sobre el tema, vejam qui aporta info!
Que jo sàpiga, son 50 les 9000s demanades a Alstom.
Aquestes 50 son TOTES per la L9-10. Per tant, si les 9000s de la L2 i L4 es quedaran allà, han d'haver demanat més 9000s per la L9 SEGUR, i pregunto, algú ha vist la noticia de la comanda? I si encara s'ha de fer, doncs tenen temps suposo fins 2009 aprox (ja que es triguen uns 3-4 anys).
Vox
Tots...
Posted: Saturday 31/03/2007 16:03
by JaMiRo!
Ni idea de tota aquesta info. El que està clar és que la L9 requereix tots els trens (ja em diràs, 40 km de metro és molt metro)...
Potser demanen una nova fornada de 9000s, no ho se pas...
Posted: Saturday 31/03/2007 16:29
by Vox
Exacte, JaMiRo!
I no oblidem pas que si les 9000s estan a la L2 i estaran a la L4s es única i exclusivament pq mentre Alstom feia els trens a temps, la L9 no s'acabava mai i havien de col·locar els 9000s en algún lloc, i van pensar en la L2.
Cosa que va provocar el èxode de 2100 a la L4.
Cosa que provoca la desaparició dels 1100.
Jo el que crec es que cap el 2008-9-10 demanaran una nova sèrie per la L2, L4 i no se si per augmentar freqüències a d'altres linees. Més q res pq quan la L9 obri, demanarà part de les 9000s i després més i més 9000s.
Vox
Posted: Saturday 31/03/2007 20:49
by Mortadel·lo
jo personalment dubto que ningú estigui pensant en la L9 ara mateix...molt optimistes us veig!
Posted: Saturday 31/03/2007 21:05
by El LLOP
Doncs no creguis Mortadel.lo. La Gerència de la L9 ja té personal i totes les actuacions sobre els 9000 ha d'ésser comunicada al responsable de material mòbil de la L9.
Posted: Sunday 01/04/2007 1:53
by Vox
El LLOP wrote:Doncs no creguis Mortadel.lo. La Gerència de la L9 ja té personal i totes les actuacions sobre els 9000 ha d'ésser comunicada al responsable de material mòbil de la L9.
LLOP, tú que n'opines del tema 9000?
Potser sí que quan la 9000 obri ho farà amb les darreres 9000s fetes a Alstom però es que per nassos les 9000s de la L2 i L4 hauran d'anar a la 9000s.
Parlem d'unes 20 9000s a la L2 + 10? 9000s més a la L4. La L9 a poc que començi a obrir trams, necessitarà les 9000s.
A menys clar, que s'hagi fet una comanda superior de 9000s però es sabria, i més en aquest fòrum!
Vox
Posted: Sunday 01/04/2007 2:05
by El LLOP
Jo personalement opino que 1er) crec que s'han trobat que les obres van molt més retrasades del que tenien previst al fer la petició de trens i han aprofitat que no hi ha lloc a les cotxeres per enmagatzemar els trens nous ( que també seria absurd) per reestructurar la flota. La L2 tindrà 9000 siguin les actuals o unes altres. Quan s'obri la L9 ja s'enviaran noves unitats perquè 2) sempre s'està a punt d'encarregar més unitats de tren i més si aquest encara està en producció. Si s'emportessin esl 9000's de la L2 que farien? recuperar els 2100, i la L4? els 1100 ja no e spodran recuperar. Possem 9000's a la L4? Per aixó millor deixar-los a la L2 i t'estalvies una feinada. Encarregar una altre sèrie de trens per la L2? Seria possible però poc factible.
És la meva opinió, que potser no te res a veure amb la realitat.
Pd: molt bona la resenya de Blade Runner.
Posted: Sunday 01/04/2007 2:19
by sortrens
Mmm sóna una mica extrany tot plegat. Suposo que si fan una comanda de 9000 i hauran d'haver un mínim de 3 o 4 de temps per fer-la abans adquirir les unitats?
Info
Posted: Sunday 01/04/2007 12:33
by JaMiRo!
Hola!
Com bé indica el company LLOP, si un tren està en producció (això és, tota la seva enginyeria ja està desenvolupada) és un procediment més senzill demanar-ne noves unitats que exigir un nou disseny.
La propera trobada, si voleu, ho comentem amb més detall.
Salut!
Posted: Sunday 01/04/2007 12:47
by mikado
Pel que a mi m'han comentat, la L9 s'explotarà en ramals separats tan bo es pugui obrir. És a dir no s'esperarà tenir tota la ciutat foradada. S'espera inaugurar . . . . (bé s'espera obrir algun dia en primer terme) , els trams Mas Blau - Amadeu Torner (actualment pots anar de moment en cotxe desde Amadeu Torner fins Parc Logistic pel tunel que ja està acabat) i es començarà a foradar de mas Blau fins una finca que hi ha al costat del PRYCA PRAT (ara Carrefour) i d'allà fins la Nissan abans de parc Logisitic. Pel que fa a l'altra banda de barcelona no ho domino gaire però crec que a triangle ja ha arribat una tuneladora.
Pero això caldran algunes 9000 (no totes d'aqui a 3 anys???) per poder satisfer la demanda d'aquestes dos mini-línies.
Posted: Sunday 01/04/2007 14:57
by EUKibo
Si, fa poc va arribar la tuneladora al triagle, aixo vol dir que en un periode relativament curt de temps els trens tindran acces als tunels de la L9. Ées el primer pas per començar l'explotació dels ramals Bon Pastor-Can Zam | Gorg. De tota manera, aquests ramals és possible que utilitzin només 5 trens, a més que l'explotació pot ser complicada, la distribucó de les vies en dos nivells dificulta actuacions com es fan a la resta de la xarxa, on amb molta facilitat es poden fer serveis parcials. No se com estan els canvis de vies, pero es possible que potser fins Sagrera no hi hagi canvi de vies per poder fer servei parcial i tot i que els ramals del nord del besòs estiguin finalitzats fins que sagrera no acabi sigui ipmossible començar servei.