Page 1 of 2
ERC proposa fusionar TMB i FGC per assumir Rodalies
Posted: Monday 02/04/2007 0:56
by wefer
http://www.avui.cat/
---------------------------------------
ERC proposa fusionar TMB i FGC per assumir Rodalies
Redacció
El candidat d'ERC a l'alcaldia de Barcelona, Jordi Portabella, va proposar ahir la creació d'una "única empresa" operadora ferroviària catalana que assumeixi la gestió de tots els ferrocarrils metropolitans i la xarxa de metro de Barcelona. D'aquesta forma, hi hauria una xarxa única de transport de 19 línies que uniria Barcelona amb les principals ciutats de la primera i la segona corona.
[...]
Posted: Monday 02/04/2007 2:05
by Denisuko
Ala alaaaaaa, no conec molt bé com esta organitzada FGC, pero si esta organitzada igual que TMB, el transport subterrani a BCN se'n va al garito.
Posted: Monday 02/04/2007 10:06
by metring
Ein??? Visca el festival de l'humor!!! Perquè només ho puc entendre com una broma...
Subhasta electoral
Posted: Monday 02/04/2007 10:22
by Guigui
I posats a fer, per què no proposa fusionar totes les empreses d'autobusos de Catalunya en una de sola?
Posted: Monday 02/04/2007 10:23
by UT596001
Un que no sap que existeix una cosa que es diu ATM
I evidentment els que som usuaris de l'autobús interurbà fora de la zona 1 no ens arribaria ni un cèntim, com ara.
Re: Subhasta electoral
Posted: Monday 02/04/2007 10:25
by UT596001
Guigui wrote:I posats a fer, per què no proposa fusionar totes les empreses d'autobusos de Catalunya en una de sola?
Doncs això sí seria lògic i desitgable, que és creés una empresa tipus "Autobusos de la Generalitat de Catalunya".
No crec
Posted: Monday 02/04/2007 14:36
by JaMiRo!
Guigui wrote:I posats a fer, per què no proposa fusionar totes les empreses d'autobusos de Catalunya en una de sola?
Doncs jo no ho veig tan agosarat. De fet, jo encara diria més: si Rodalies finalment es traspassa (i tant de bo es fes en opinió personal meva
) estaria bé crear un consorci de tipus TRAMMET, amb socis explotadors -TMB, FGC i altres empreses de transport- i socis tècnics -Alstom, Siemens, CAF, Ferrovial i altres empreses de construcció ferroviària de material mòbil i infraestructura-.
Els uns per explotar comercialment les línies i els altres per fer-ne el manteniment. No és cap bogeria!
Posted: Monday 02/04/2007 14:46
by Sky
I què passaria amb els serveis de FGC i regionals ex-Renfe (ja traspassats) fora de Barcelona? S'hauria de crear una nova empresa per gestionar-los?
Posted: Monday 02/04/2007 15:20
by EUKibo
Això de fusionar... l'experiència diu que no va bé, i teniu l'exemple en l'expropiació que es va fer de les vies d'ample ibèric a principis del franquisme... Encara avui tenim greus problemes amb aquesta empresa...
La tendència en el marc europeu es que hi hagin molts operadors per a optimitzar el servei i per estabilitat econòmica. En el cas que per qualsevol raó, per posar un cas TMB fes fallida o hi hagués algun problema, TRAM o FGC podrien assumir l'explotació del servei. A més que TMB està semicontrolat per la Generalitat i els Ajuntaments metropolitans amb l'ajuntament de Barcelona amb més pes, aquesta naturalesa és òptima per a aquest servei, però en canvi FGC o RENFE l'únic que cap al cap que puguin gestionarles es la Generalitat, pel fer que cobreixen linies a tot el territori.
Els imperialismes no donen resultat, deixem TMB, FGC, RENFE i TRAM amb certa autonomia respecte les altres això si, totes amb certa gestió de la Generalitat i els ajuntaments. I com diu el Jamiro, també amb representació de tècnics.
Posted: Monday 02/04/2007 17:00
by victorcasta
Veient la trajectòria d'aquesta formació política, només m'ho puc prendre com un disbarat.
Posted: Monday 02/04/2007 17:39
by liniadelRipollés
Doncs jo tinc ganes de veure gestio FGC a Hospital Clinic L5, per exmple.
Posted: Tuesday 03/04/2007 15:23
by UT596001
EUKibo wrote:La tendència en el marc europeu es que hi hagin molts operadors per a optimitzar el servei i per estabilitat econòmica.
Si coneguessis mínimament la història per el fet de tenir 40 mil empreses concessionàries d'autobús no diries tan alegrament això.
Posted: Tuesday 03/04/2007 15:57
by EUKibo
no coneixes, no saps, que dius, no parlis... ¬¬ no comment
Tornant al tema, paso dades de la participació de les diferents administracions en les empreses de transport ferroviari catalanes.
Dades del conjunt l'any 2005-2006 en materia de finançament.
La recaudació administratva fou de:
Espanya-Administración General del Estado: 271M€
Catalunya-Generalitat de Catalunya: 432M€
Barcelona-Ajuntament de Barcelona i resta d'EMT¨: 272M€
I la despesa per operadors:
TMB: 500M€
FGC: 153M€
TRAM: 85M€
RENFE: 17M€
Gestions i inversions en infrastructures la resta fins arribar a 975M€
Consorci, no fusió
Posted: Tuesday 03/04/2007 16:02
by JaMiRo!
Sky wrote:I què passaria amb els serveis de FGC i regionals ex-Renfe (ja traspassats) fora de Barcelona? S'hauria de crear una nova empresa per gestionar-los?
Jo he proposat crear un
consorci, no
fusionar empreses. A TRAMMET hi ha consorciades tot un conjunt d'empreses que no han deixat les seves activitats transportils.
Per tant, FGC per posar un exemple podria gestionar tots aquests serveis que comentes.
Posted: Tuesday 03/04/2007 16:19
by EUKibo
Exacte exacte, autonomia de totes pero armonia i participacio entre elles! Totes busquen el mateix que es oferir un bon servei de transport i avui dia tots els operadors estan i han de seguir estant molt integrats entre ells.
Jamiro amb el Santfe de conseller d'obres publiques ja!
Go go go TGV575!
Posted: Tuesday 03/04/2007 16:24
by Guigui
EUKibo wrote:Exacte exacte, autonomia de totes pero armonia i participacio entre elles!
I això no és, precisament, el que se suposa que ha de fer l'ATM? Ah, és clar, està dirigida per polítics...
Re: Consorci, no fusió
Posted: Tuesday 03/04/2007 17:02
by Sky
JaMiRo! wrote:Jo he proposat crear un consorci, no fusionar empreses.
Em referia a la proposta del Portabella, que sí parla de fusions...
Posted: Tuesday 03/04/2007 20:14
by Jordilar
Veient lo fumats que van aquest d'esquerre, només dic que són capaços de pactar amb Falange Espanyola o el Partit Carlí per tal de poder assolir el govern de la Generalitat
Salut,
Posted: Tuesday 03/04/2007 22:41
by sequera
A mi la idea m'agrada i te molt de sentit.
Es un assumpte politic.
Degut a la composició de cadascuna de les empreses, el control politic depen de la Generalitat o Ajuntament.
Ara coincideix que el color politic dels dos és el mateix....però que passarà en el futur ?
Com idea és bona, pero no crec que l'Ajuntament perdi la seva capacitat de decisió en TMB. I no crec que tingui gaire sentit que la mantingui en una futura empresa de transport ferroviari Català, on la resta de ciutats veurien la participació del consistori com un agravi comparatiu.
En fi....crec que val la pena discutir-ho, i no desestimar-ho inicialment.
Posted: Wednesday 04/04/2007 10:12
by Guigui
Si cal començar per la base, s'ha de crear un autèntic govern metropolità perquè en moltes coses, i la mobilitat n'és una, no es poden tractar com a entitats separades Barcelona, L'Hospitalet, Sta. Coloma, Badalona, St. Boi, St. Feliu, Montcada, St. Adrià, Esplugues, Cornellà, etc. etc. etc. És senzillament contraproduent i contranatura, com si, de sobte, es segregués tota la gestió del transport dels diferents districtes de Barcelona. Per tant, cal començar per aquí i, a continuació, dotar l'ATM d'autèntica capacitat de decisió en un sol òrgan centralitzat i que sigui l'únic interlocutor amb les diferents administracions i entitats finançadores i executores.