Page 1 of 2
ERC quiere el metro en toda el área metropolitana
Posted: Tuesday 03/04/2007 10:17
by Ecomobisostrans
ERC quiere el metro en toda el área metropolitana
La Vanguardia, 01.04.07 wrote:
BARCELONA. Jordi Portabella, de ERC, quiere mejorar la red de transporte público de Barcelona y sus alrededores. Para ello, propone un único metro para cubrir toda la región metropolitana. "El metro es el mejor sistema de transporte de Barcelona y su área metropolitana, pues cuenta con una gran capacidad, es rápido, económico y no contaminante", asegura Portabella. "Queremos que el metro llegue a Vilanova, Vilafranca, Manresa, Igualada, Mataró", comenta el líder de ERC. Y ello requeriría un presupuesto mínimo anual de 200 millones de euros. / Redacción
No estaria mal como complemento de las cercanias, pero la base son las cercanias. Por que ir en metro de Barcelona a Manresa...
Posted: Tuesday 03/04/2007 11:39
by Guigui
Si pensem com s'arriba a maltractar el terme "metro", no m'estranyaria gens que aquest senyor també hi inclogui rodalies, tramvia i patinet aguantat per la catenària amb paraigua.
O potser volen batre un altre rècord mundial amb una línia Lloret-St. Vicenç? I posats a fer, per què no crear una xarxa de metro per tot Catalunya?
Posted: Tuesday 03/04/2007 11:42
by entfe001
Sí que està desesperada ERC per aconseguir vots!
Confondre termes...
Posted: Tuesday 03/04/2007 16:06
by JaMiRo!
Hola!
Em sembla que el tal Portabella, com altres polítics, confonen termes...
El cas és que crec que el Metro està justificat en el continu urbà (zona 1-2 de l'ATM). Més enllà d'aquí, en opinió personal meva, calen trens de rodalia.
Salut!
Posted: Tuesday 03/04/2007 16:14
by EUKibo
Totalment d'acord amb el Jamiro, metro al continu urba!
Re: Confondre termes...
Posted: Tuesday 03/04/2007 16:16
by Guigui
JaMiRo! wrote:Em sembla que el tal Portabella, com altres polítics, confonen termes...
És que anant tot el sant dia amunt i avall en Audi A8 amb xófer, és molt fàcil agafar un mapa i fer-hi ratlles de coloraines a tort i a dret...
Re: Confondre termes...
Posted: Tuesday 03/04/2007 16:22
by EUKibo
Guigui wrote:És que anant tot el sant dia amunt i avall en Audi A8 amb xófer, és molt fàcil agafar un mapa i fer-hi ratlles de coloraines a tort i a dret...
XD jajaja
Posted: Wednesday 04/04/2007 20:47
by sortrens
No soc d'esquerra ni simpatitzo amb ells, però estic totalment d'acord amb ells en això. Barcelona és una ciutat massa petita per tenir metro només per ella sola. Tota l'Area Metropolitana si forma una gran ciutat de més de 600 km2 i es molt necessari que el metro no només arribi a les zones 1-2 sinó més enllà. Caldría fer trens locals i exprés a totes les línies, L1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 i 13
Posted: Wednesday 04/04/2007 21:19
by UT596001
sortrens wrote:No soc d'esquerra ni simpatitzo amb ells, però estic totalment d'acord amb ells en això. Barcelona és una ciutat massa petita per tenir metro només per ella sola. Tota l'Area Metropolitana si forma una gran ciutat de més de 600 km2 i es molt necessari que el metro no només arribi a les zones 1-2 sinó més enllà. Caldría fer trens locals i exprés a totes les línies, L1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 i 13
Llavors explica'm perquè dimonis existeix una xarxa de Rodalies. Existeix perquè sí, no?
Ho sento, però per les característiques particulars de la RMB metro a la zona 1 i encara gràcies. Llobregat enllà (St.Boi, Castelldefels) i Collserola enllà el que calen son millors infraestructures de Rodalies, sobretot CIVIS des de els punts més llunyans. A part que si fos per mi des de Sant Boi fins a Castelldefels seria ja zona 2A...
És absurd que el metro arribi a Terrassa, Sabadell, Mataró, Vic, Igualada... no l'agafaria ningú per anar a Barcelona. Si ja el carrilet, que ja és semidirecte, triga gairebé 1h 30 de Barcelona a Igualada, quan trigaria el metro? Siguem sensats, per favor.
Posted: Wednesday 04/04/2007 21:27
by entfe001
Tot i el nom comercial de Metro del Vallès, es pot considerar metro la xarxa d'FGC de Sabadell i Terrassa?
Posted: Wednesday 04/04/2007 21:28
by UT596001
entfe001 wrote:Tot i el nom comercial de Metro del Vallès, es pot considerar metro la xarxa d'FGC de Sabadell i Terrassa?
Personalment penso que no.
Posted: Wednesday 04/04/2007 22:04
by EUKibo
ERC quiere metro en tota el area metropolitana
EUKibo vol un Dragon Khan Montigalà-Castelldefels
Jo em conformo amb que facin el metro Fondo-Badalona i un nou tunel per rodalies que travessi Barcelona.
Posted: Wednesday 04/04/2007 22:28
by Mako448
entfe001 wrote:Tot i el nom comercial de Metro del Vallès, es pot considerar metro la xarxa d'FGC de Sabadell i Terrassa?
Per no parlar del "Metro del Baix Llobregat".
I a mès el "metro del baix llobregat"nomès arriba fins a Martorell,segons FGC Abrera i Olesa estan fores de l'àmbit de la marca "Metro del Baix Llobregat".
A mès la LL-A al tram Barcelona-Martorell no és pot considerar metro,encara que fóra tot en via doble(que actualment no ho és),diria que és a l'estil d'una línia de rodalies d'altres nuclis,és a dir moltes estacions i poca velocitat.
En definitiva,la LL-A mai serà una línia de metro,a excepció del tram Molí Nou-Barcelona,peró podien ja canviar el nom de "Metro del Baix Llobregat" i dir-hi "Metro de Cornellà i Sant Boi",si la L8 nomès transcurs per aquestes dues poblacions del Baix Llobregat.
Posted: Wednesday 04/04/2007 22:44
by Guigui
Reitero que la denominació metro està sent molt maltractada tant per ignorants com per oportunistes, els uns perquè es pensen que tot allò que va per rails és un metro i els altres per entabanar el públic.
Posted: Wednesday 04/04/2007 22:51
by sortrens
Jo mai he dit de suprimir Rodalies ni de fusionar les companyies. Es bo que estiguin FGC, TMB, etc... Més habiat de fusionar numenclatures si. I de fer de les línies que arribin a Terrassa etc la continuació del metro de Barcelona posan més trens, freqüències, en la línia, fer un gran Metro o tren metropolità el nom que hi volgeu, però reforçant sobretot l'area metropolitana, fer una gran xarxa metropolitana que sincerament crec que en part ja existeix.
Posted: Thursday 05/04/2007 2:12
by Jordi Freixas
UT596001 wrote:entfe001 wrote:Tot i el nom comercial de Metro del Vallès, es pot considerar metro la xarxa d'FGC de Sabadell i Terrassa?
Personalment penso que no.
Home doncs... jo penso que sí. En molts casos recorda més un metro que un tren amb tota regla; vaja... que em costa massa d'imaginar una 447 amb el logo i colors de FGC, sobre eixos i rodes d'ample europeu, i circulant per la línia de Sabadell
Posted: Thursday 05/04/2007 15:26
by EUKibo
Esque la linia del Vallès es un híbrid entre Rodalies i Metro, Sabadell i Terrassa son ciutats on un metro està justificat i aquest es perllonga vers Barcelona on un servei de rodalies és necessari, d'aquesta manera es fa metro i rodalies alhora, d'aqui la denominació de Suburbà (S1 i S2)
Posted: Thursday 05/04/2007 21:42
by sortrens
Cadascú té la seva opinió i una altre cosa es quan això per part de qui li toca ho posa en pràctica, es adir polítics i dirigents de les companyies ferroviàries. El que està clar es que "FGC" es una mescla entre metro, suburbà, rodalies, etc. Potser la famosa "V" aquesta entre sant cugat, terrassa i Sabadell s'hauria de plantajar separar una mica els trens més locals i els que podem anomenar exprés. Anar de Bac de Roda fins a Joanic es metro local però anar de plaça catalunya fins Les fonts és més un suburbà o permeteu-me dir per la lletra "S"> Exprés. Poder massa ambigü tot plegat.
Posted: Thursday 05/04/2007 21:49
by sortrens
Per mi si haguessin molts calers i tingués poder per fer-ho i també consentiment democràtic el que faria es des de Sant Cugat fins a Barcelona posar 4 vies i no dues, així els "S1" i "S2" anirien per una banda i els "S5 i L6" per les altres dues vies. Fer de la "L6" i "S5" un servei local= "L". I de "S1" i "S2" un servei Exprés però de debò . Una altre cosa serien les nomenclatures. Podrien ser per el meu gust i sinó hi ha cap persona que es tira a sobre meu, la "S5" i "L6" que portessin la "L" de local. Com local son "L1,L2,L3..." i per una altre banda la "S1" i "S2" com està o "SE1" i "SE2"> Suburbà exprés. També podrien ser lletres: "A" per Terrassa i "B" per Sabadell, separar números per els locals i les lletres per els exprés. Per últim la "S5" encomptes de local si hi ha molta gent encontre del que he dit anteriorment posar-la com a Exprés. Que hi penseu?
Posted: Friday 06/04/2007 13:27
by victorcasta
sortrens wrote:Cadascú té la seva opinió i una altre cosa es quan això per part de qui li toca ho posa en pràctica, es adir polítics i dirigents de les companyies ferroviàries. El que està clar es que "FGC" es una mescla entre metro, suburbà, rodalies, etc. Potser la famosa "V" aquesta entre sant cugat, terrassa i Sabadell s'hauria de plantajar separar una mica els trens més locals i els que podem anomenar exprés. Anar de Bac de Roda fins a Joanic es metro local però anar de plaça catalunya fins Les fonts és més un suburbà o permeteu-me dir per la lletra "S"> Exprés. Poder massa ambigü tot plegat.
Doncs crec que fins a Les Fonts hi hauria d'arribar l'L6 o algun servei de metro, perquè els que viuen a Les Fonts, que són barcelonins, no tenen els mateixos serveis que els barcelonins de l'altra banda de Collserola. Si com a mínim tinguéssin autobús nocturn...