Page 1 of 2
Centres de Control TMB
Posted: Saturday 07/04/2007 4:20
by sortrens
A la renovada estació de Joanic han posat un centre de Control TMB, que hi penso que hi està molt bé allà on l'han possat, però pensant que l'estació de Joanic és molt petita (em va impactar molt que la posessin)estaria molt bé que de centres de Control es posessin a més estacions. Per eixemple posar com a mínim a un 50% de la xarxa de metro.
Posted: Saturday 07/04/2007 12:47
by Trenscat
Teòricament crec que els centres de control és el què ha de substituir la cabina del cap d'estació a totes les estacions del metro... És a dir, les estacions tindran un centre de control i prou, però se suposa que només a un vestíbul de cadascuna, de la mateixa manera que els caps d'estació fins ara.
Posted: Saturday 07/04/2007 23:21
by EUKibo
llavors... es tot el mateix?
jo el minim que exigeixo es que els operadors si volen obrir una estacio que tinguin minim una persona per seguretat, informacio i bescanvis...
S'hauria de promoure una llei que exigeixi als operadors a tenir aquesta persona per motius de minima seguretat, en cas que no hagi personal no s'hauria de donar servei, el que no pot ser es que per exemple l'estacio de Barcelona-Clot al voler sortir no hi hagi personal i les validadores de sortida estiguin activades i no hi hagi manera de sortir, o que algun dia hi hagi algun accident a Badalona i no hi hagi personal...
Posted: Sunday 08/04/2007 0:00
by wefer
EUKibo wrote:jo el minim que exigeixo es que els operadors si volen obrir una estacio que tinguin minim una persona per seguretat, informacio i bescanvis...
S'hauria de promoure una llei que exigeixi als operadors a tenir aquesta persona per motius de minima seguretat,
Totalment d'acord. Caldria que hi hagués com a mínim una persona a cada estació una mica important.
Caldria una llei que regulés que, a partir d'una afluència mínima de gent per hora,
fos obligatori la presència de personal en les instal·lacions, degudament format per atendre els viatgers i fer front a emergències de forma eficient. de la mateixa manera, aquest personal hauria de ser
fàcilment localitzable per part dels passatgers en cas de qualsevol problema.
Al cap i a la fi, per exemple, bé existeixen lleis semblants que obliguen, per exemple, a disposar de personal preparat en piscines, personal sanitari en concerts o altres aglomeracions de gent, etc. O sigui que no és res gens descabellat.
Posted: Sunday 08/04/2007 0:23
by jlr
EUKibo wrote:llavors... es tot el mateix?
jo el minim que exigeixo es que els operadors si volen obrir una estacio que tinguin minim una persona per seguretat, informacio i bescanvis...
S'hauria de promoure una llei que exigeixi als operadors a tenir aquesta persona per motius de minima seguretat, en cas que no hagi personal no s'hauria de donar servei, el que no pot ser es que per exemple l'estacio de Barcelona-Clot al voler sortir no hi hagi personal i les validadores de sortida estiguin activades i no hi hagi manera de sortir, o que algun dia hi hagi algun accident a Badalona i no hi hagi personal...
A Clot Aragó només hi ha una validadora que et deixa sortir sense haver de ficar el títol de transport; és l'adaptada a persones amb mobilitat reduïda, que es troba al cantó de les taquilles.
Posted: Sunday 08/04/2007 0:34
by EUKibo
si si, al cap d'un mes parlant amb un amic em vaig enterar que hi ha aquella sortida a clot, i jo que sabia? jo anava al metro i vaig provar totes les validadores menys aquelles. La questio es, soc endevi? I la cosa es... i si hi hagues hagut algun problema greu? no hi havia ningu per informar d'aquella sortida ni per desbloquejar portes.
Tal com està l'ADIF i Renfe Operadora si algun dia passa alguna cosa greu als ferrocarrils espanyols a Catalunya no m'imagino el que pot arribar a passar... Ja a Madrid van morir 191 persones... Amb els trens saturats de Renfe op. a Barcelona i amb les instalacions d'ADIF sense escales que absorveixin sortir els passatgers de manera normal (a Sant Andreu C. o Passeig de Gracia per exemple s'han de fer llargues cues per pujar per escales estretes) no hi ha sortides d'emergencia ni andanes i accessos preparats per afluencies moderades...
I per combo, no hi hauria ni un sol empleat per donar instruccions d'evaciacio...
Pero ja se sap com funciona l'estat, fins que no passes coses greus no es busquen solucions, no han reaccionat amb Rodalies Barcelona fins que han arribat a avaria diaria i retards minims diaris de 10min i fins que la patronal i tot s'ha movilitzat i ha mediatitzat una mica el conflicte...
Posted: Sunday 08/04/2007 12:08
by UT596001
Eukibo, ves un cap de setmana a Sabadell-Rambla FGC, i a moltes hores no trobaràs personal. I l'estació en temes d'evacuació és molt perillosa.
I qui diu Sabadell-Rambla moltes estacions de FGC tampoc ja tenen personal.
Posted: Sunday 08/04/2007 13:06
by EUKibo
Pues el mateix que dic per Renfe, aquests minims de seguretat se'ls ha d'exigir a tots, els FGC pk no els agafo gaire i algun cop que els he agafat sempre han estat "impecables" pero els que els agafeu mes sovint veureu les deficiencies que te.
El que també cal destacar que al metro i FGC a les andanes fiquen intèrfons que també permeten comunicarte amb algú pk et donguin instruccions, jo a l'intèrfon de Clot no em va contestar ningú. Si hagués hagut el sistema d'interfons de TMB algu em podria haver indicat l'existencia d'aquella porta com a mínim, pero tot i aixi aquest sistema de comunicacio a distancia el trobo be per les andanes, pero sempre havent com a minim una persona responsable al vestibul.
Posted: Monday 09/04/2007 0:08
by UT596001
EUKibo wrote:El que també cal destacar que al metro i FGC a les andanes fiquen intèrfons que també permeten comunicarte amb algú pk et donguin instruccions,
Moltes estacions de la Llobregat-Anoia no en disposen d'intèrfons.
Posted: Monday 09/04/2007 13:49
by EUKibo
He escoltat que la LLobregat-Anoia està en un gran procès de renovació, suposo que la milloraran d'aqui a poc, el que està clar es que TRAM i TMB tenen aquest servei a totes les estacions i FGC a la majoria i en procés d'arribar a més. En canvi Renfe només ho fica a estacions on i ha validadores de sortida i a aquesta zona del vestibul, quan cal interfon a la zona de taquilles automatiques i andanes, on no hi ha cap projecte de ficarhi res.
I personalment, es podrien estalviar una pasta comparat amb el que es gasten en informadors, que tampoc es que cobrin gaire, a més els informadors no saben informar i que mai saps on son, en canvi un interfon sempre es al mateix lloc i sempre t'aten algu competent.
Posted: Monday 09/04/2007 13:57
by josep_serre
en canvi un interfon sempre es al mateix lloc i sempre t'aten algu competent.
En això hi hauria molt a discutir.
Posted: Monday 09/04/2007 18:10
by entfe001
josep_serre wrote:
en canvi un interfon sempre es al mateix lloc i sempre t'aten algu competent.
En això hi hauria molt a discutir.
Les meves experiències d'intèrfons:
TMB: Atenció ràpida i satisfactòria.
FGC: Atenció no tan ràpida, alguns cops satisfactòria i d'altres un desastre.
Renfe: Atenció lenta o inexistent, però quan n'hi ha és satisfactòria.
Posted: Tuesday 10/04/2007 16:19
by UT596001
EUKibo wrote:En canvi Renfe només ho fica a estacions on i ha validadores de sortida i a aquesta zona del vestibul, quan cal interfon a la zona de taquilles automatiques i andanes, on no hi ha cap projecte de ficarhi res.
Cosa que no és certa ja que entre Vic i Montcada-Bifurcació (inclosa aquesta) moltes estacions sí tenen intèrfons.
Posted: Tuesday 10/04/2007 16:22
by EUKibo
UT596001 wrote:EUKibo wrote:En canvi Renfe només ho fica a estacions on i ha validadores de sortida i a aquesta zona del vestibul, quan cal interfon a la zona de taquilles automatiques i andanes, on no hi ha cap projecte de ficarhi res.
Cosa que no és certa ja que entre Vic i Montcada-Bifurcació (inclosa aquesta) moltes estacions sí tenen intèrfons.
wow !!
Si ara Renfe serà la bomba en intèrfons, serà que soc cec i no els veig o que no se apretar bé al botó i per això no funcionen els pocs que he vist a validadores de sortida ¬¬
Posted: Tuesday 10/04/2007 17:01
by davida
A Santa Perpetua els interfons funcionen quasi sempre. Alguna vegada quan no ha arribat el tren a la hora, he pitjat el boto del interfon i m'han informat de la hora prevista d'arribada.
Alguna vegada no ha funcionat pero ha sigut per bretolades.
Posted: Tuesday 10/04/2007 20:46
by EUKibo
Guai! A veure si d'aqui a poc ho veiem estes a més estacions! Jo personalment trobo millor aquest sistema que els info-renfe-pantone. Aquestes persones son d'utilitat escassa, on cal personal es a les taquilles, almenys un cap d'estacio per estacio sempre que es dongui servei! Una persona competent a una estacio per donar informacio, fer encàrrecs de l'empresa i estar allà per qualsevol emergència. Aquesta persona a més pot ser el que es posi als intèrfons i en cas que es necessiti presència fisica en 2-3min pot ser deseguida a l'andana.
Tal com TMB quan veu que un sistema funciona ho esten rapidament (els termometres i la megafonia als trens, la tele-metro, els panells d'informacio standard als vestibuls i al centre de les andanes, els interfons, la senyalitzacio, els ascensors...) sembla que Renfe tot i que de tant en tant ens sorpren amb un bon invent li costa molt estendre'l, un exemple, la senyalització dels Civia, que està boja, no marca l'estacio que toca ni la linia que toca ni les correspondencies, pero en si el diseny de proxima estacio, temps estimat, destinacio, termometres de parades inferior, correspondencies... es perfecte, llastima que no el posin be... no els hi costaria res... A Renfe li fallen els petits detalls sobretot, o posar un planol actualitzat a totes les estacions, o senyalitzar les linies ben senyalitzades com a la nova estacio del prat...
Posted: Thursday 27/09/2007 19:19
by sortrens
Del centre de control de Fontana que hi penseu? No creieu que està massa enganxada a un lateral just davant dels pases. Ara la decoració m'agrada amb el color taronja. També volen obrir un Metròpilis just al costat del centre de Control.
Posted: Friday 05/10/2007 1:20
by FGC
M´agradaria aclarir alguna cosa respectes els interfons dels que parleu, cal dir que no tots els viatgers pregunten el mateix, ni de la mateixa manera, ni amb la mateixa educació e incclús ho fan en tot tipus d´idioma a tota metxa, així mateix, es depén en tot moment del soroll ambiental de l´estació o andana, de la colla que rodejin el viatger, de les interferencies que pugui tindre l´interfon, etc...així doncs, és facil enviar a "LES PLANES" a un turista que mal pregunta amb mal anglès "BLANES". no és tan senzill com tocar un botó i que contestin ràpid, ja veieu.
Gràcies i perdoneu "el rollo"
Posted: Friday 05/10/2007 11:18
by EUKibo
Home! El metro ha de funcionar pels nacionals! Amb que hi hagi bona comunicació en català i castellà que és el que es parla a Barcelona n'hi ha suficient.
Si venen guiris cal que aquests aprenguin la llengua d'aquí home! És molt lleig exigir que parlin la teva llengua a l'extranger!
Igualment estic a favor que a l'hora de contractar personal a TMB exigeixin català i castellà parlat amb molta correcció així com que altres idiomes sigui un plus.
Almenys a les estacions compreses entre Sants-Estació, Espanya, Vallcarca, Sagrada Familia, Glòries i Ciutadella podrien destinar als empleats que sapiguessin idiomes. I antics empleats que només parlen castellà els podien enviar a Fondo o Sant Roc.
Posted: Friday 05/10/2007 11:35
by Fran-Ikarus
EUKibo wrote:Home! El metro ha de funcionar pels nacionals! Amb que hi hagi bona comunicació en català i castellà que és el que es parla a Barcelona n'hi ha suficient.
Si venen guiris cal que aquests aprenguin la llengua d'aquí home! És molt lleig exigir que parlin la teva llengua a l'extranger!
Ostres, quina perla de neo-ibèrico-paletisme del segle XXI que és aquest missatge!