Page 1 of 4

Extra, extra: Talgo Lorca-Barcelona con la rama 4B5

Posted: Tuesday 10/04/2007 17:05
by trainman
Y aviso para quien pillarlo, estos últimos días está haciendo el Talgo Barcelona-Lorca la rama 4B5, esta rama está sustituyendo a la rama 6B12 que tuvo un percance y está siendo reparada

Ayer bajó para Lorca, es decir, que hoy le toca volver a Barcelona

Posted: Tuesday 10/04/2007 22:03
by Jordi Freixas
I què té d'especial aquesta branca? Només pregunto per ignorància...

Posted: Tuesday 10/04/2007 22:12
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:I què té d'especial aquesta branca? Només pregunto per ignorància...
És Talgo diurn de 4a generació, força rar de veure per Catalunya i, a més, que té 20 km/h menys de màxima, cosa que en aquest trajecte, on es poden agafar els 200, fa que algun minut de retard tingui...

Posted: Tuesday 10/04/2007 23:52
by Jordi Freixas
Home... tant com rar... els Elipsos de París, Zurich i Milan no són també de quarta generació?

Posted: Wednesday 11/04/2007 13:46
by genissimon
Sí, però els elipsos són nocturns i el talgo de Lorca és diurn. D'aquí la raresa: un sèrie 4 en configuració diurna.

Salut !!

Posted: Wednesday 11/04/2007 13:48
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Home... tant com rar... els Elipsos de París, Zurich i Milan no són també de quarta generació?
Si fossin de 4a generació s'entrabancarien una mica a Portbou...Els Elipsos són de 6a generació. Et poso un enllaç per a que ho miris, t'ho llegeixis i entenguis una mica la diversitat de materials Talgo:

http://talgo.ifrance.com/indexes.htm

Aquí hi trobaràs fotos des del Talgo II fins al Talgo 7, tot i que ja fa un temps que no s'actualitza la pàgina. En elles podras veure els T4R (com la branca 4B5) i veuràs la diferència.

Posted: Wednesday 11/04/2007 14:22
by genissimon
Acabo de veure que he ficat la pota "fins a l'aixella".

Talgo 4: pendular ample fix ibèric. 180 Km/h. Alimentació per generadors. Diurn i nocturn.
Talgo 5: pendular, RD ibèric-internacional. 180 Km/h. Alimentació per generadors. Nocturn.
Talgo 6: pendular, RD ibèric-internacional. 200 Km/h. Alimentació per generadors. Diurn i nocturn.
Talgo 7: pendular, RD ibèric-internacional. 220 Km/h. Alimentació per convertidors estàtics amb línia desde la locomotora. Vehicle de dos eixos, central a la composició (cafeteria). Diurn. Destinats a les unitats 130.
Una versió dels cotxes talgo 7 amb un disc de fre més per roda (i per tant, ample fix internacional) és la que composa la unitat 102 o pato.

Salut.

Posted: Wednesday 11/04/2007 21:42
by Jordi Freixas
Val... entès, però dels trens que surten o arriben a Barcelona, jo em pensava que a part dels Elipsos i els Talgo que van per via AVE, la resta no eren RD pel simple fet que no el necessiten, sent precísament el cas del Talgo BCN - Murcia / Lorca, i del TH BCN - ¿Malaga?

Juraria que més d'una vegada he vist algun Talgo Pendular no RD a Sants.

Posted: Wednesday 11/04/2007 21:56
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Val... entès, però dels trens que surten o arriben a Barcelona, jo em pensava que a part dels Elipsos i els Talgo que van per via AVE, la resta no eren RD pel simple fet que no el necessiten, sent precísament el cas del Talgo BCN - Murcia / Lorca, i del TH BCN - ¿Malaga?
Olvides que els T6 corren més que els T4. El Talgo BCN - Lorca va per trams adaptats a 200, i els horaris ja estan fets per a aquesta velocitat. Per anar amb T4 va arribar a Tarragona amb +17 minuts (almenys això és que recordo), així que et pots fer una idea del què de la velocitat. A més, les 2 branques d'aquest tren roten amb les del Marenostrum, pel que també han de ser obligatòriament RD. Que pujés una branca 4B és un cas puntual que fa que es carreguin una mica les rotacions (roten cada setmana o cada dues setmanes, si no ho recordo malament). En el cas dels nocturns nacionals, les composicions duen cotxes T4, T5 i T6, en alguna branca, és a dir, una mica caòtic.
Jordi Freixas wrote:Juraria que més d'una vegada he vist algun Talgo Pendular no RD a Sants.
A simple vista, sense saber el detall de la numeració és dificil de distingir-los, així que molt em temo que serà que no. Per fora els rodals s'assemblen molt, els cotxes són força semblants (si bé les finestres dels T4 tenen més alçada que les dels T6, més aixafades) i algun detallet més.

Posted: Wednesday 11/04/2007 23:12
by Jordi Freixas
Amb les enumeracions no m'hi fixo mai, però que jo sàpiga, els RD són els que tenen juntament amb les rodes aquells tacos per lliscar damunts dels rails dels intercanviadors de Talgo. O no?

Posted: Wednesday 11/04/2007 23:24
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Amb les enumeracions no m'hi fixo mai, però que jo sàpiga, els RD són els que tenen juntament amb les rodes aquells tacos per lliscar damunts dels rails dels intercanviadors de Talgo. O no?
A simple vista diria que no es veu si el rodal és desplaçable o no. El capçal, que suposo que és aquest "taco" que dius, ho duen tots els pendular, o això em sembla. Fa temps que no veig una branca T4 d'aprop per poder-t'ho assegurar.

Posted: Wednesday 11/04/2007 23:40
by Jordi Freixas
Doncs... potser em confonc amb els Talgo III, però diria que també n'he vist de Pendulars sense el capçal. De fet, el TH, aquest sí que no necessita el sistema RD.

Posted: Wednesday 11/04/2007 23:44
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Doncs... potser em confonc amb els Talgo III, però diria que també n'he vist de Pendulars sense el capçal. De fet, el TH, aquest sí que no necessita el sistema RD.
Per ser francs, el TH Antonio Machado (BCN <-> Sevilla) sí que el necessitava no fa pas massa temps, ja que anava via Madrid per LAV. Ara va per la convencional via València. Però ja et dic que amb les nocturnes hi ha molt potipoti. És força normal veure una branca de remolcs T5 amb algun T6 intercalat i el restaurant o la cafeteria T4R...

Posted: Wednesday 11/04/2007 23:48
by Jordi Freixas
I quin sentit tenia que anés per la LAV tactant-se d'un TrenHotel?

Posted: Wednesday 11/04/2007 23:51
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:I quin sentit tenia que anés per la LAV tactant-se d'un TrenHotel?
Que enlloc de tardar 11 hores en tardaves 9 (ara no n'estic segur dels temps, però era algo semblant a això). De fet, va deixar d'anar-hi quan es va inagurar la LAV2, ja que aleshores estalviava massa temps, i van decidir posar-lo pel corredor mediterrani on també pot córrer (180 km/h en molts quilòmetres).

Posted: Thursday 12/04/2007 0:16
by Jordi Freixas
Qui ho diria...

Posted: Thursday 12/04/2007 15:30
by UT596001
aarongilp wrote:
Jordi Freixas wrote:I quin sentit tenia que anés per la LAV tactant-se d'un TrenHotel?
Que enlloc de tardar 11 hores en tardaves 9 (ara no n'estic segur dels temps, però era algo semblant a això). De fet, va deixar d'anar-hi quan es va inagurar la LAV2, ja que aleshores estalviava massa temps, i van decidir posar-lo pel corredor mediterrani on també pot córrer (180 km/h en molts quilòmetres).
Jo tenia entès que va deixar d'anar per la LAV per unes obres que feien a Atocha.

Posted: Thursday 12/04/2007 16:44
by Jordi Freixas
Home... tampoc ha de tenir gaire sentit ficar un TrenHotel per Alta Velocitat, no?

Posted: Thursday 12/04/2007 17:38
by aarongilp
UT596001 wrote:
aarongilp wrote:
Jordi Freixas wrote:I quin sentit tenia que anés per la LAV tactant-se d'un TrenHotel?
Que enlloc de tardar 11 hores en tardaves 9 (ara no n'estic segur dels temps, però era algo semblant a això). De fet, va deixar d'anar-hi quan es va inagurar la LAV2, ja que aleshores estalviava massa temps, i van decidir posar-lo pel corredor mediterrani on també pot córrer (180 km/h en molts quilòmetres).
Jo tenia entès que va deixar d'anar per la LAV per unes obres que feien a Atocha.
Fins allà on jo sé, aquestes obres eren per a la conversió de 4 vies (de la 8 a la 11 ambdues incloses) de ibèric a UIC i remodelació del feix de vies d'entrada. Suposant que fos això, és de pensar que volguéssin tenir la via "despejada", però no ho sé, pot ser que ambdues respostes siguin vàlides.


Jordi, té sentit quan el recorregut és llarg i el temps que s'obté és raonable per un tren nocturn.

Posted: Thursday 12/04/2007 17:49
by Jordi Freixas
Val... d'acord. Això si agafem, i fem un tren BCN - Oslo, o BCN - Helsinki, doncs... un TGV Hotel, estaria bé. Però... ara que l'Alta Velocitat arribarà a Barcelona, fer-hi passar el TrenHotel BCN - Malaga, doncs per això hi fiques un AVE diurn (o si vols, nocturn però amb seients enlloc de lliteres o llits). Si comuniques aquestes dues ciutats amb un TrenHotel, significa que en aquest cas, la durada del viatge no resulta necessariament tant important com el fet d'arribar-hi; et pots permetre ficar-lo per via convencional. Si no, ficar un tren amb camerots i habitacions, no té cap sentit.