Page 1 of 4
Connexió cremallera Ribes - Nuria fins al Tren Groc (????)
Posted: Monday 16/04/2007 0:47
by Jordi Freixas
Algú en sap alguna cosa?
Posted: Monday 16/04/2007 0:55
by Trenscat
M'he permès la llicència de canviar connecció per connexió... És que feia una mica de mal als ulls
Respecte al tema en sí potser antigament hi havia hagut alguna idea de fer-ho però avui dia dubto moltíssim que mai s'arribi a dur a terme. Per què ben mirat, què en treuríem? Fer una obra caríssima de dubtosa utilitat pública, a no ser que sigui merament turística que la veritat és que tampoc crec que fos tan rendible com per justificar-la.
Posted: Monday 16/04/2007 1:24
by Jordi Freixas
Perdó per la falta.
Això és perquè ho he llegit en els comentaris d'una foto de Tranvia Portal. A mi també em sembla força estrany.
Posted: Monday 16/04/2007 16:08
by marcel
Aixo va ser una brillant idea que va tenir algun iluminat sobre la decada dels seixanta, quan l'arribada del turisme extranger va donar un cop de mà a les finances de FMGP i de rebot a les possibles millores de l'empresa.
Posted: Monday 16/04/2007 22:21
by liniadelRipollés
Si el cremallera arribés al tren groc, llavors el cremallera no seria d'FGC, llavors seria de FEVE-SNCF i llavors aniria de groc...NONONO...
Veuríem llavors trens rotulats en perfecte bilingüe català-francès
a la CataNord, encara que una de les dues llengües no fes falta realment...
Llavors tampoc tindrien sentit les TRANSTADLER a peu que ens fotem en Romi65, en Marcel i jo mateix amb caracter anual, esperant que algun cagarruixes del fòrum s'hi atreveixi, algun dia, també.
Aquest any toca la Núria-Toès. Qui s'apunta? Quan desaparegui la gran capa de neu al voltant del 2800m ja s'hi podrà anar. No queda tant.
marcel wrote:Aixo va ser una brillant idea que va tenir algun iluminat sobre la decada dels seixanta, quan l'arribada del turisme extranger va donar un cop de mà a les finances de FMGP i de rebot a les possibles millores de l'empresa.
Posted: Monday 16/04/2007 23:42
by Jordi Freixas
liniadelRipollés wrote:Si el cremallera arribés al tren groc, llavors el cremallera no seria d'FGC, llavors seria de FEVE-SNCF i llavors aniria de groc...NONONO...
De fet, el debat a on s'estava comentant aquest tema, venia a compte de que el tram Irun - Hendaya de la línia d'Euskotren, i després d'anys de pertànyer únicament aquest tros de la linia a FEVE, pertany actualment a Euskotren.
No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.
Posted: Monday 16/04/2007 23:46
by Guigui
Jordi Freixas wrote:No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.
Perquè un escamot sediciós de sometents i miquelets podria permetre una nova invasió de tropes napoleòniques.
Posted: Tuesday 17/04/2007 0:12
by Serie-1000-metro
La idea inicial, per ajuntar les dues linies, era a trabés d'un telecabina, sino recordu malament el telecabina surtia del poble d'Err, i pujava fins a Nuria.
Salut i peles!!!
Posted: Tuesday 17/04/2007 0:56
by Jordi Freixas
Guigui wrote:Jordi Freixas wrote:No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.
Perquè un escamot sediciós de sometents i miquelets podria permetre una nova invasió de tropes napoleòniques.
Home, però dic jo que la invasió també es podria fer a partir dels aeroports de Reus i Girona, no?
Posted: Tuesday 17/04/2007 13:17
by Jordi Freixas
Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.
Posted: Tuesday 17/04/2007 13:38
by entfe001
Jordi Freixas wrote:Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.
No.
Posted: Tuesday 17/04/2007 14:04
by Jordi Freixas
entfe001 wrote:Jordi Freixas wrote:Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.
No.
Article 150.2:
El Estado podrá transferir o delegar en las Comunidades Autónomas, mediante ley orgánica, facultades correspondientes a materia de titularidad estatal que por su propia naturaleza sean susceptibles de transferencia o delegación. La ley preverá en cada caso la correspondiente transferencia de medios financieros, así como las formas de control que se reserve el Estado.
O sigui.... Sí.
Posted: Tuesday 17/04/2007 17:04
by victorcasta
Jordi Freixas wrote:entfe001 wrote:Jordi Freixas wrote:Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.
No.
Article 150.2:
El Estado podrá transferir o delegar en las Comunidades Autónomas, mediante ley orgánica, facultades correspondientes a materia de titularidad estatal que por su propia naturaleza sean susceptibles de transferencia o delegación. La ley preverá en cada caso la correspondiente transferencia de medios financieros, así como las formas de control que se reserve el Estado.
O sigui.... Sí.
No. Les línies internacionals es regeixen per convenis específics signats per els països que intervenen, i aquests s'han de complir. Euskotren arriba fins a Hendaia però el traçat, crec recordar, és de l'Estat i no de la Comunitat Autònoma Basca.
Posted: Tuesday 17/04/2007 17:48
by liniadelRipollés
El tram Irun-Hendaia és de FEVe i l'explota ET.
Jordi Freixas wrote:liniadelRipollés wrote:Si el cremallera arribés al tren groc, llavors el cremallera no seria d'FGC, llavors seria de FEVE-SNCF i llavors aniria de groc...NONONO...
De fet, el debat a on s'estava comentant aquest tema, venia a compte de que el tram Irun - Hendaya de la línia d'Euskotren, i després d'anys de pertànyer únicament aquest tros de la linia a FEVE, pertany actualment a Euskotren.
No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.
Posted: Tuesday 17/04/2007 19:06
by Jordi Freixas
fantito wrote:Continua llegint fins que trobis allò de que els serveis internacionals no podran ser traspassats a les conmunitats autònomes i aleshores en ho poses també, si et plau.
Els ports de Barcelona i Tarragona fan serveis internacionals i estan traspassats a la Generalitat. Els aeroports de Sabadell, Girona i Reus, també han de ser traspassats a la Generalitat, i com a mínim el de Girona, fa serveis internacionals.
O sigui que, no hi ha discusió possible. Ah sí, bé... els ports de Barcelona i Tarragona van ser traspassats a la Generalitat a través de l'esmentat article 150.2
Posted: Tuesday 17/04/2007 20:44
by entfe001
Que jo sàpiga, la pista de l'aeroport de Girona no arriba als Pirineus.
De l'estació d'autobusos de Girona hi ha serveis internacionals per carretera i la titular de la instal·lació és la Generalitat de Catalunya.
Posted: Tuesday 17/04/2007 22:13
by Jordi Freixas
entfe001 wrote:Que jo sàpiga, la pista de l'aeroport de Girona no arriba als Pirineus.
Doncs que jo sàpiga, el meu germà agafa l'avió a Girona per anar regularment i tornar de París
Posted: Tuesday 17/04/2007 23:56
by Trenscat
Jordi Freixas, em sembla que t'estàs confonent. Una cosa és la infrastructura i l'altra són els vehicles que hi circulen. En el cas de les pistes dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell les infrastructures es troben íntegrament en territori català, independentment que des d'ells surtin avions cap a fora.
Posted: Wednesday 18/04/2007 0:01
by Jordi Freixas
Oh collons!! I la infraestructura també!! Encara que la via connecti amb l'estat francès, fins al moment d'arribar a la frontera pertany a l'estat espanyol, en conseqüència, a la comunitat autònoma de Catalunya. O... és que potser la via de la SNCF que arriba a Portbou és de RFF?
A més, a la teva web hi ha una foto que vas fer entre Puigcerdà i La Tor de Querol, a on es veu clarament el canvi.
Posted: Wednesday 18/04/2007 0:17
by entfe001
Necessitem instaurar uns premis Rascaolé amb urgència (o, pels veterans de l'Alguna pregunta més, premis Ale-buie)