Page 1 of 4

Connexió cremallera Ribes - Nuria fins al Tren Groc (????)

Posted: Monday 16/04/2007 0:47
by Jordi Freixas
Algú en sap alguna cosa?

Posted: Monday 16/04/2007 0:55
by Trenscat
M'he permès la llicència de canviar connecció per connexió... És que feia una mica de mal als ulls :roll:

Respecte al tema en sí potser antigament hi havia hagut alguna idea de fer-ho però avui dia dubto moltíssim que mai s'arribi a dur a terme. Per què ben mirat, què en treuríem? Fer una obra caríssima de dubtosa utilitat pública, a no ser que sigui merament turística que la veritat és que tampoc crec que fos tan rendible com per justificar-la.

Posted: Monday 16/04/2007 1:24
by Jordi Freixas
Perdó per la falta.

Això és perquè ho he llegit en els comentaris d'una foto de Tranvia Portal. A mi també em sembla força estrany.

Posted: Monday 16/04/2007 16:08
by marcel
Aixo va ser una brillant idea que va tenir algun iluminat sobre la decada dels seixanta, quan l'arribada del turisme extranger va donar un cop de mà a les finances de FMGP i de rebot a les possibles millores de l'empresa.

Posted: Monday 16/04/2007 22:21
by liniadelRipollés
Si el cremallera arribés al tren groc, llavors el cremallera no seria d'FGC, llavors seria de FEVE-SNCF i llavors aniria de groc...NONONO...

Veuríem llavors trens rotulats en perfecte bilingüe català-francès :P a la CataNord, encara que una de les dues llengües no fes falta realment... :P :P

Llavors tampoc tindrien sentit les TRANSTADLER a peu que ens fotem en Romi65, en Marcel i jo mateix amb caracter anual, esperant que algun cagarruixes del fòrum s'hi atreveixi, algun dia, també.

Aquest any toca la Núria-Toès. Qui s'apunta? Quan desaparegui la gran capa de neu al voltant del 2800m ja s'hi podrà anar. No queda tant.
marcel wrote:Aixo va ser una brillant idea que va tenir algun iluminat sobre la decada dels seixanta, quan l'arribada del turisme extranger va donar un cop de mà a les finances de FMGP i de rebot a les possibles millores de l'empresa.

Posted: Monday 16/04/2007 23:42
by Jordi Freixas
liniadelRipollés wrote:Si el cremallera arribés al tren groc, llavors el cremallera no seria d'FGC, llavors seria de FEVE-SNCF i llavors aniria de groc...NONONO...
De fet, el debat a on s'estava comentant aquest tema, venia a compte de que el tram Irun - Hendaya de la línia d'Euskotren, i després d'anys de pertànyer únicament aquest tros de la linia a FEVE, pertany actualment a Euskotren.

No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.

Posted: Monday 16/04/2007 23:46
by Guigui
Jordi Freixas wrote:No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.
Perquè un escamot sediciós de sometents i miquelets podria permetre una nova invasió de tropes napoleòniques.

:x :pistola

Posted: Tuesday 17/04/2007 0:12
by Serie-1000-metro
La idea inicial, per ajuntar les dues linies, era a trabés d'un telecabina, sino recordu malament el telecabina surtia del poble d'Err, i pujava fins a Nuria.


Salut i peles!!!

Posted: Tuesday 17/04/2007 0:56
by Jordi Freixas
Guigui wrote:
Jordi Freixas wrote:No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.
Perquè un escamot sediciós de sometents i miquelets podria permetre una nova invasió de tropes napoleòniques.

:x :pistola
Home, però dic jo que la invasió també es podria fer a partir dels aeroports de Reus i Girona, no?

Posted: Tuesday 17/04/2007 13:17
by Jordi Freixas
Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.

Posted: Tuesday 17/04/2007 13:38
by entfe001
Jordi Freixas wrote:Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.
No.

Posted: Tuesday 17/04/2007 14:04
by Jordi Freixas
entfe001 wrote:
Jordi Freixas wrote:Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.
No.
Article 150.2:
El Estado podrá transferir o delegar en las Comunidades Autónomas, mediante ley orgánica, facultades correspondientes a materia de titularidad estatal que por su propia naturaleza sean susceptibles de transferencia o delegación. La ley preverá en cada caso la correspondiente transferencia de medios financieros, así como las formas de control que se reserve el Estado.

O sigui.... Sí. ;)

Posted: Tuesday 17/04/2007 17:04
by victorcasta
Jordi Freixas wrote:
entfe001 wrote:
Jordi Freixas wrote:Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.
No.
Article 150.2:
El Estado podrá transferir o delegar en las Comunidades Autónomas, mediante ley orgánica, facultades correspondientes a materia de titularidad estatal que por su propia naturaleza sean susceptibles de transferencia o delegación. La ley preverá en cada caso la correspondiente transferencia de medios financieros, así como las formas de control que se reserve el Estado.

O sigui.... Sí. ;)
No. Les línies internacionals es regeixen per convenis específics signats per els països que intervenen, i aquests s'han de complir. Euskotren arriba fins a Hendaia però el traçat, crec recordar, és de l'Estat i no de la Comunitat Autònoma Basca.

Posted: Tuesday 17/04/2007 17:48
by liniadelRipollés
El tram Irun-Hendaia és de FEVe i l'explota ET.
Jordi Freixas wrote:
liniadelRipollés wrote:Si el cremallera arribés al tren groc, llavors el cremallera no seria d'FGC, llavors seria de FEVE-SNCF i llavors aniria de groc...NONONO...
De fet, el debat a on s'estava comentant aquest tema, venia a compte de que el tram Irun - Hendaya de la línia d'Euskotren, i després d'anys de pertànyer únicament aquest tros de la linia a FEVE, pertany actualment a Euskotren.

No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.

Posted: Tuesday 17/04/2007 19:06
by Jordi Freixas
fantito wrote:Continua llegint fins que trobis allò de que els serveis internacionals no podran ser traspassats a les conmunitats autònomes i aleshores en ho poses també, si et plau.
Els ports de Barcelona i Tarragona fan serveis internacionals i estan traspassats a la Generalitat. Els aeroports de Sabadell, Girona i Reus, també han de ser traspassats a la Generalitat, i com a mínim el de Girona, fa serveis internacionals.

O sigui que, no hi ha discusió possible. Ah sí, bé... els ports de Barcelona i Tarragona van ser traspassats a la Generalitat a través de l'esmentat article 150.2 ;)

Posted: Tuesday 17/04/2007 20:44
by entfe001
Que jo sàpiga, la pista de l'aeroport de Girona no arriba als Pirineus.

De l'estació d'autobusos de Girona hi ha serveis internacionals per carretera i la titular de la instal·lació és la Generalitat de Catalunya.

Posted: Tuesday 17/04/2007 22:13
by Jordi Freixas
entfe001 wrote:Que jo sàpiga, la pista de l'aeroport de Girona no arriba als Pirineus.
Doncs que jo sàpiga, el meu germà agafa l'avió a Girona per anar regularment i tornar de París :roll:

Posted: Tuesday 17/04/2007 23:56
by Trenscat
Jordi Freixas, em sembla que t'estàs confonent. Una cosa és la infrastructura i l'altra són els vehicles que hi circulen. En el cas de les pistes dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell les infrastructures es troben íntegrament en territori català, independentment que des d'ells surtin avions cap a fora.

Posted: Wednesday 18/04/2007 0:01
by Jordi Freixas
Oh collons!! I la infraestructura també!! Encara que la via connecti amb l'estat francès, fins al moment d'arribar a la frontera pertany a l'estat espanyol, en conseqüència, a la comunitat autònoma de Catalunya. O... és que potser la via de la SNCF que arriba a Portbou és de RFF?

A més, a la teva web hi ha una foto que vas fer entre Puigcerdà i La Tor de Querol, a on es veu clarament el canvi.

Posted: Wednesday 18/04/2007 0:17
by entfe001
Necessitem instaurar uns premis Rascaolé amb urgència (o, pels veterans de l'Alguna pregunta més, premis Ale-buie) :roll: