Page 1 of 1

Próximo día 18 de abril líneas nit bus a 20 min

Posted: Tuesday 17/04/2007 14:22
by ed
hola


A partir del proper dia 18 d’Abril de 2007, es procedirà a la modificació dels horaris de totes les línies de NITBUS, augmentant la freqüència de pas, tots els dies de la setmana, a 20 minuts.

A més d’aquesta millora horària, es procedirà a les següents modificacions de recorregut:

N2: Ampliació de recorregut de la línea a Badalona, arribant fins la Pl. Assemblea de Catalunya.

N13: Modificació de la parada d’origen/final a Pl. Catalunya (Barcelona)

N16: Ampliació de recorregut de la línia a Castelldefels, arribant fins a Bellamar.

A partir del dia 18 d’abril per la tarda estaran disponibles els nous horaris a la nostra pàgina web.
SALUDOS

Re: prosimo dia 18 de abril linias nit bus a 20 min

Posted: Wednesday 18/04/2007 23:01
by buertu
ed wrote:A partir del proper dia 18 d’Abril de 2007, es procedirà a la modificació dels horaris de totes les línies de NITBUS, augmentant la freqüència de pas, tots els dies de la setmana, a 20 minuts.

A partir del dia 18 d’abril per la tarda estaran disponibles els nous horaris a la nostra pàgina web.
SALUDOS
Totes totes? ho dic perquè les ultimes ampliacions d'horaris que s'han fet han sigut les de tusgsal i les ultimes linies noves de mohn (N16 i N17) tenen un interval de pas d'una hora.

Re: prosimo dia 18 de abril linias nit bus a 20 min

Posted: Thursday 19/04/2007 15:46
by UT596001
buertu wrote:
ed wrote:A partir del proper dia 18 d’Abril de 2007, es procedirà a la modificació dels horaris de totes les línies de NITBUS, augmentant la freqüència de pas, tots els dies de la setmana, a 20 minuts.

A partir del dia 18 d’abril per la tarda estaran disponibles els nous horaris a la nostra pàgina web.
SALUDOS
Totes totes? ho dic perquè les ultimes ampliacions d'horaris que s'han fet han sigut les de tusgsal i les ultimes linies noves de mohn (N16 i N17) tenen un interval de pas d'una hora.
Acabo de mirar la web de la EMT i l'N17 ara passa cada 20 minuts.

Posted: Thursday 19/04/2007 21:42
by Ramon
Rectificació al web de l'EMT:

MODIFICACIÓ D’HORARIS DE TOTES LES LÍNIES I DE RECORREGUT DE LÍNIES N2, N12, N13, N14, N15 I N16
19/04/2007

19 d’Abril de 2007: modificació dels horaris de totes les línies de NITBUS pertanyents a la companyia TUSGSAL: N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6, N7, N8, N9, N11;

20 d'Abril de 2007: modificació dels horaris de totes les línies de NITBUS pertanyents a la companyia MOHN: N12, N13, N14, N15, N16, N17;

augmentant la freqüència de pas, tots els dies de la setmana, a 20 minuts.

A més d’aquesta millora horària, es procedirà a les següents modificacions de recorregut:

N2: Ampliació de recorregut de la línia a Badalona, arribant fins la Pl. Assemblea de Catalunya.

N12: Modificació de la parada d’origen/final a Pl. Catalunya (Barcelona).

N13: Modificació de la parada d’origen/final a Pl. Catalunya (Barcelona).

N14: Modificació de recorregut a Viladecans, Gavà i Castelldefels.

N15: Modificació de la parada d’origen/final a Pl. Catalunya (Barcelona).

N16: Ampliació de recorregut de la línia a Castelldefels, arribant fins a Bellamar.

Font: Web de l'EMT

I ara afegeixo: em sembla que desapareix la línia 153 de TMB, tot i que no s'indica a cap lloc aquesta "millora", o almenys ja no figura al nou plànol de NITBUS...

Posted: Thursday 19/04/2007 21:56
by buertu
sorpresa, sorpresa! Això si que no m'ho esperava.
m'ha sorprès bastant veure els horaris, per exemple, de la línia de l'aeroport:
Sortides de l'Aeroport de 22.05 a 5.05 cada 20 min
Sortides de Barcelona de 23.00 a 5.00 cada 20 min
D'aquesta manera es cobreix completament (o casi) l'horari en què no s'hi pot arribar en tren o en bus TMB.

Posted: Thursday 19/04/2007 22:28
by George85
:o

sembla que de mica en mica la cosa comença a tenir cara i ulls... Esperem que aquest ritme segueixi i arrivi un dia en que el NitBus tingui un servei i una freqüència admirables. De moment han fet que siguin acceptables.

Personalment considero que encara falta un replantejament dels recorreguts. Pero tiempo al tiempo... ;)

George85 wrote:
ElPeriodico wrote: Nitbus estaven gairebé desertes. Arribaven i sortien autobusos buits o amb molt poques persones. "Només he tingut 15 validacions fins a les 4.15 hores de la matinada", va comentar Sergio Balfagón, conductor de l'autobús nocturn N7. "Porto 84 validacions en tota la nit, quan el normal són 230", va dir Jéssica Cerezo, de l'N6, un dels més utilitzats. La línia N5, acabada d'estrenar, va tenir diumenge a la matinada autobusos que circulaven buits per la ciutat.
Tot i no ser una font molt fiable, si que ens indica per on van els trets... Molts usuaris del NitBus s'han passat al metro.

Si ens trobessin realment davant de dues empreses com déu mana, amb uns certs interessos ara entraríem en una "guerra" entre el NitBus i el Metro.
Hi ha gent per a tot en aquest món, així que amb l'obertura del metro a la nit em nego a acceptar que el negoci del NitBus s'acabi.

Per part de la EMT/TUSGSAL/Oliveras hi hauria d'haber un replantejament del servei començant per una millora de les freqüències (15min = metro) fins arrivar a una nova i millorada xarxa que serveixi al mateix temps de complement al metro i de substitutori.

Dubto, però, que això passi ja que en lúltima reforma del NitBus no fa gaira es va tornar a caure en el mateix error de fer passar totes i cadascuna de les linies per plaça catalunya. Hi han d'haber punts de transbord entre línies, però no 1 i amb freqüències d'1h! Qui es pot atrevir a fer un transbord aixi? Si s'arriva abans a peu!!

Posted: Friday 20/04/2007 1:41
by Ramon
EL NITBUS ES REFORÇA

A partir del 19 d’abril, les disset línies del Nitbus tenen una freqüència de pas de 20 minuts totes les nits de l’any.

El servei nocturn comptarà amb 128 autobusos circulant cada nit de la setmana, 52 més que ara les nits dels feiners, i 27 més les nits del cap de setmana.

L’EMT llança una campanya informativa sobre el Nitbus, que durarà dos mesos. Els ciutadans dels 18 municipis que abasta l’EMT rebran informació sobre el servei.


L’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) presenta avui, dijous 19 d’abril de 2007, la segona fase d’ampliació i millora del servei Nitbus (Xarxa Metropolitana d’Autobusos Nocturns).

La novetat més important que es posa en marxa ara és que totes les línies del Nitbus (disset) passen a tenir una freqüència de pas de 20 minuts totes les nits de l’any. Aquesta millora comporta que, en l’àmbit servit per la xarxa de metro, s’incrementa la freqüència de pas del Nitbús només les nits dels feiners; mentre que dijous, divendres i dissabte a la nit el servei queda com fins ara. A l’àmbit territorial on no es disposa de metro, especialment en alguns municipis del Baix Llobregat, el reforç del servei es produirà totes les nits de la setmana.

Per aconseguir aquesta millora, s’ha hagut d’incrementar la flota d’autobusos del Nitbus de forma considerable: a partir d’ara hi haurà 128 vehicles funcionant cada nit, mentre que fins ara eren 101 les nits de dijous, divendres i dissabtes; i 76 les nits de diumenge a dimecres. Les empreses que operen el Nitbus son Tusgsal, que s’encarrega de les línies urbanes de Barcelona i de l’àrea del Besòs, i Mohn, que s’encarrega de les línies de l’àrea del Llobregat. En tots dos casos, sota la titularitat i la tutela de l’EMT, administració local que té establerts amb aquestes empreses contractes de gestió interessada.

A més d’incrementar la freqüència de pas, s’amplien els horaris d’algunes línies per coordinar-los amb els inicis i finals de servei de les línies diürnes o del servei de metro. Totes les línies prestaran servei aproximadament des de les 22/23 hores fins al voltant de les 5 de la matinada. També s’han dut a terme dues prolongacions de línies (la N2 i la N16), per cobrir millor alguns barris de Badalona i de Castelldefels, respectivament.

Coincidint amb aquesta important ampliació del servei, l’Entitat Metropolitana del Transport impulsa una campanya informativa sobre el Nitbus, que durarà uns dos mesos. Com a element principal de la campanya, s’informarà als ciutadans i ciutadanes dels 18 municipis sobre els quals té competència l’EMT (Badalona, Barcelona, Castelldefels, Cornellà de Ll., Esplugues de Ll., Gavà, L’Hospitalet de Ll., Montcada i Reixac, Montgat, El Prat de Ll., Sant Adrià de Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Gramenet, Tiana i Viladecans) amb un prospecte-desplegable que resumeix les principals característiques del servei. L’eslògan de la campanya és: “Et mous de nit? El Nitbus et porta. Segur” i es destaquen tres característiques del servei: la seguretat, la rapidesa i la comoditat.

La campanya també inclou l’edició d’una Guia-mapa del Nitbus, la col·locació de muppis lluminosos, l’emissió d’espots de televisió i de falques de ràdio, la inserció d’anuncis de premsa i l’edició de targetes de postal-free, entre d’altres.

Alhora, es presenten alguns elements novedosos de la imatge corporativa, com ara un logotip lleugerament modificat, o la retolació, per primer cop en la història, de l’exterior dels autobusos amb la paraula Nitbus.

Dades tècniques sobre el Nitbus

- La xarxa d’autobusos Nitbus està integrada per 17 línies, que comuniquen 18 municipis de l’Àrea Metropolitana, inclosa Barcelona. En total, comprèn més de 400 kilòmetres lineals de recorregut i més de 1.200 parades.

- Totes les línies tenen parada terminal o de pas a la plaça de Catalunya, excepte una, la N0, que és circular. La plaça de Catalunya és, doncs, el veritable nus d’enllaços del Nitbus i compta amb nou parades diferents.

- El servei del Nitbus el presten dues empreses, Tusgsal i Mohn, sota la titularitat i tutela de l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT). La primera cobreix les línies de Barcelona i l’àrea del riu Besòs (11 línies), mentre que la segona les línies de l’àrea del riu Llobregat (6 línies).

- El Nitbus ha tingut en els últims anys un increment espectacular d’usuaris. El 2006 s’han arribat a transportar 4,4 milions de viatgers, un 6,1% més que l’any anterior.

- La flota de vehicles en servei durant totes les nits de l’any és de 128 autobusos, tots ells de pis baix i, per tant, accessibles per a persones amb mobilitat reduïda.

- El Nitbus forma part del sistema de tarifació integrada del transport públic; s’hi pot viatjar amb les mateixes targetes que als autobusos diürns. El bitllet senzill costa 1,25 euros (tarifa 2007).
Sala de Premsa de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, 19 d’abril de 2007.

Posted: Saturday 21/04/2007 15:10
by Ramon
Per fi surt un plànol geogràfic de la xarxa NITBUS!

Guia NITBUS BARCELONA

Guia NITBUS LLOBREGAT-BESÒS

Posted: Monday 23/04/2007 9:23
by alexbn
¿Os habéis fijado en que no sale el 153 de TMB?

Posted: Monday 23/04/2007 12:45
by Ramon
Ramon wrote:I ara afegeixo: em sembla que desapareix la línia 153 de TMB, tot i que no s'indica a cap lloc aquesta "millora", o almenys ja no figura al nou plànol de NITBUS...
alexbn wrote:¿Os habéis fijado en que no sale el 153 de TMB?
Suposo que amb les freqüències de 20 minuts de la N13 i la N14, ja no és necessària la 153. Primer li va tocar a la 106, i ara, a la 153. A les notes de premsa només es parla ja de dues operadores, TUSGSAL i MOHN.

Posted: Monday 23/04/2007 13:04
by EUKibo
Jo ho trobo be per a la unificació de nomenclatura, ara tots seran N

Posted: Monday 23/04/2007 16:14
by buertu
doncs no crec que la 153 fos molt necessària abans, ja que l'interval de pas era d'un autobus cada 1h 15 min i en passaven 3 (diria) en tota la nit. No se perque la mantenien, però alguna raó hi devia haber perque no era normal

EMT EStafa

Posted: Tuesday 24/04/2007 5:50
by fernandako
Ramon wrote:Per fi surt un plànol geogràfic de la xarxa NITBUS!

Guia NITBUS BARCELONA

Guia NITBUS LLOBREGAT-BESÒS
¿Cómo pueden poner que el N16 pasa por Cornellà en el plano de arriba a la izquiera? ¿O que el N16 y N17 pasa por St.Boi? Solo por el mero hecho de que pasan un poco por sus terminos munipales, pero por la autopista, sin realizar ninguna parada.

Posted: Thursday 03/05/2007 23:12
by Ramon
Tira del nou recorregut de la N2:

Image

Font: Web de l'EMT

Posted: Thursday 03/05/2007 23:15
by Ramon
Tira del nou recorregut de la N14:

Image

Font: Web de l'EMT

Posted: Thursday 03/05/2007 23:16
by Ramon
Tira del nou recorregut de la N16:

Image

Font: Web de l'EMT

Re: prosimo dia 18 de abril linias nit bus a 20 min

Posted: Friday 04/05/2007 0:42
by Vox
UT596001 wrote:
buertu wrote:
ed wrote:A partir del proper dia 18 d’Abril de 2007, es procedirà a la modificació dels horaris de totes les línies de NITBUS, augmentant la freqüència de pas, tots els dies de la setmana, a 20 minuts.

A partir del dia 18 d’abril per la tarda estaran disponibles els nous horaris a la nostra pàgina web.
SALUDOS
Totes totes? ho dic perquè les ultimes ampliacions d'horaris que s'han fet han sigut les de tusgsal i les ultimes linies noves de mohn (N16 i N17) tenen un interval de pas d'una hora.
Acabo de mirar la web de la EMT i l'N17 ara passa cada 20 minuts.
L'altre dia tenia que anar al Aeroport de nit i jo anava tot boig preguntant-me pq els R10 deixaven de sortir ant d'hora desde Sants (crec q es provisional) i vaig començar a mirar el 46.

I llavors el Bitxofo em va recomenar el N17, que havia passat de 60 mins a 20 mins (per això ni el mirava!) i em va anar força bé. Vaig anar quasibé sol fins l'Aeroport. De tornada (2 del matí) si que anava força ple.

El que no entenc es la enorme volta que fa abans d'entrar a BCN pel sud. Ni deu es va baixar ni pujar al Prat. Em sembla bé que passi pel Prat però amb una o dues, potser tres, parades n'hi ha prou, i després que ja vagi cap la Gran Via!

En resum, gran canvi això dels 20minuts, un luxe vaja!

Vox

Re: prosimo dia 18 de abril linias nit bus a 20 min

Posted: Friday 04/05/2007 14:49
by UT596001
Vox wrote:El que no entenc es la enorme volta que fa abans d'entrar a BCN pel sud. Ni deu es va baixar ni pujar al Prat. Em sembla bé que passi pel Prat però amb una o dues, potser tres, parades n'hi ha prou, i després que ja vagi cap la Gran Via!
Jo quan el vaig agafar sí va carregar molta gent a El Prat cap a Barcelona. Tingues en compte que hi ha gent que treballa a l'Aeroport que viu al Prat, i si anés directe per autopista el Prat no tindria connexió directa amb el seu aeroport! :x , a part que a El Prat pots anar a Viladecans, Gavà i Castelldefels transbordant a la N16 sense haver d'anar fins a Barcelona. A part que pensa que quan es va posar els horaris es van posar coordinats amb l'N16 perquè el Prat (nucli urbà) tingués bus cada mitja hora amb Barcelona.

Re: Próximo día 18 de abril líneas nit bus a 20 min

Posted: Friday 17/10/2008 23:32
by Fran-Ikarus
Hola! Quines experiències teniu, pel que fa a puntualitat, amb l'N17, per anar a l'aeroport? He d'agafar-lo aquesta nit (aquesta matinada, més aviat), i no acabo d'imaginar quant triga, des de Ronda Universitat fins a les terminals. Fins a El Prat (Av. Verge de Montserrat) posa que triga 25 minuts, però com que després comenteu que hi ha tantes parades, dins d'El Prat...