Page 1 of 1

Consulta sobre ferrobús/tren no elèctric (GNC)

Posted: Wednesday 18/04/2007 22:40
by George85
El cas és que fent treballar les meves neurones, m'ha sortit el dubte sobre si hi ha algún tipus de vehicle ferroviari de GNC tipus ferrobús o tamagotchi.



:?: :roll:

Disculpa'm...

Posted: Thursday 19/04/2007 23:06
by JaMiRo!
Disculpa'm que estigui mig adormit, però què és GNC? :?: ;)

Posted: Friday 20/04/2007 10:41
by Ecomobisostrans
Gas Natural Comprimit

Re: Disculpa'm...

Posted: Friday 20/04/2007 21:43
by George85
JaMiRo! wrote:Disculpa'm que estigui mig adormit, però què és GNC? :?: ;)

Ecomobisostrans wrote:Gas Natural Comprimit
Exacte!

un sistema semblant al dels busos com aquest:

Image

Posted: Friday 20/04/2007 22:18
by EUKibo
El que s'aplica a ferrocarrils es ara la MAGLEV (MAGnetic LEVitation), de fet son bastant ambigus i molt ferrocarril no es que diguem, pero el que sembla es que els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel com trens que encara compra Renfe. Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...

Posted: Friday 20/04/2007 23:06
by wefer
un parell de puntualitzacions ;)
EUKibo wrote:els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel
el vapor sí ha quedat desfassat, encara que hi ha hagut intents de recuperar-lo i encara es fa servir en alguns països.
En canvi, el dièsel no és un sistema antic ni desfassat, sinó que és un sistema de tracció diferent a l'electricitat, amb els seus avantatges i els seus inconvenients
EUKibo wrote:enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
No existeix cap tren de levitació magnètica (ni de cap altre tipus) que circuli a 500 Km/h de velocitat màxima en explotació comercial. El que més s'hi acosta és l'únic tren de levitació magnètica en funcionament comercial, el Transrapid de Shanghai, però "només" arriba fins els 400 Km/h.

Posted: Friday 20/04/2007 23:12
by George85
En el que jo estava pensant era en un material que servís per a linies amb poca demanda. Vehicles amb unes característiques semblants a les d'un tram però que no sigui elèctric i per descomptat tampoc dièsel. ;)

Cosetes...

Posted: Saturday 21/04/2007 16:09
by JaMiRo!
Hola!
EUKibo wrote:El que s'aplica a ferrocarrils es ara la MAGLEV (MAGnetic LEVitation), de fet son bastant ambigus i molt ferrocarril no es que diguem...
Correcte, de fet al món de l'enginyeria no es consideren ferrocarril ;) . En canvi, el sistema de rodadura pneumàtica utilitzat, per exemple, al Metro de París, si es considera ferrocarril, donat que en cas de fallida del sistema de pneumàtics els trens recorren a una rodadura ferroviària clàssica. :o

Igualment, la levitació magnètica és una tecnologia encara molt incipient i per tant no és correcte dir que és "el que s'aplica ara", i més tenint en compte els pocs exemples que hi ha pel món. ;)
EUKibo wrote:pero el que sembla es que els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel com trens que encara compra Renfe.
Amb el tema del vapor d'acord, però dir que els Dièsel són trens antics... :?

I no només els compra Renfe Operadora, que trens Dièsel n'hi ha per tot arreu. De fet, als Estats Units la tracció Dièsel és molt extesa.

La tracció Dièsel compren tres tipus: tracció mecànica, tracció hidràulica i tracció elèctrica. En el primer cas, entre eix i motor Dièsel s'estableix un sistema de canvi de marxes semblant al que coneixem del món de l'automòbil; en el segon cas, s'interposa un embragatge hidràulic entre eix i motor Dièsel; en el tercer cas, el motor Dièsel carrega unes bateries que després fan funcionar un motor elèctric, que mou l'eix. :!:
EUKibo wrote:Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
Clar, és que anar a 320 km/h és realment una velocitat tercermundista... :begut

Per acabar. Company George85, el Gran Google sempre té la resposta. Si la cerca en català o en castellà no té resultats, l'anglès és una bona sortida. Així, doncs, hi ha vehicles ferroviaris de GNC. :D ;)

Salut!

Re: Cosetes...

Posted: Saturday 21/04/2007 20:19
by George85
JaMiRo! wrote:
(...)

Per acabar. Company George85, el Gran Google sempre té la resposta. Si la cerca en català o en castellà no té resultats, l'anglès és una bona sortida. Així, doncs, hi ha vehicles ferroviaris de GNC. :D ;)

Salut!
Gràcies JaMiRo!

Pel que sembla, el sistema no esta tan desenvolupat com el dels autobusos. Esperem que s'acabi desenvolupant per tenir un sistema ferroviari més eficient i respectuós amb el medi ambient ;)

Re: Cosetes...

Posted: Monday 23/04/2007 9:34
by Ecomobisostrans
JaMiRo! wrote:
EUKibo wrote:Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
Clar, és que anar a 320 km/h és realment una velocitat tercermundista... :begut
Doncs si, tenint la tecnologia suficient per anar a 500 i pico, anar a 320 es tercermundista.

Re: Cosetes...

Posted: Monday 23/04/2007 11:31
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Doncs si, tenint la tecnologia suficient per anar a 500 i pico, anar a 320 es tercermundista.
Doncs res, tu, no se'n parli més. Proposo que la següent excursioneta ferroviària la fem per anar a veure la línia Kinshasa-Luanda, que deu anar a aquesta velocitat de cargol. En liniadelRipollés segur que ens farà una dissertació sobre sistemes obsolets que ja només són bons per al museu. I els profans direm: "Però com poden anar encara amb aquestes rampoines! Realment, aquests governs corruptes són incapaços de desenvolupar el país, com hi ha món!"

I mentrestant, aquí, mobilitat sostenible i ecològica trencant el mur del so i deixant Europa a les fosques (excepte les frangetes d'AV, és clar). Això sí, sortirem de Barcelona a l'hora de sopar i arribarem a Copenhaguen a l'hora de dinar del mateix dia.

Re: Comentaris...

Posted: Monday 23/04/2007 23:39
by aarongilp
JaMiRo! wrote:I més tenint en compte que vostè se suposa que és ecologista. :?
Això ja ho vaig dir jo en un altre fil, crec que el del rècord de velocitat...Quelcom extrany hi ha per aquí...:? :D

Posted: Wednesday 25/04/2007 11:31
by Ecomobisostrans
Be, el límit entre la necessitat i la no necessitat es una mica confus, evidentment que anar a 500 Km/h no es tan necessari com una xarxa de metro i rodalies en condicions, però això no vol dir que si un servei es pot millorar no es millori. I d'energia se'n pot produir per això i per molt mes sense malmetre el medi ambient.

Posted: Thursday 26/04/2007 8:56
by Ecomobisostrans
Ho diré més clar per que sembla que no se m'ha acabat d'entendre: No es que consideri tercermundista la velocitat de 320 Km/h, que ja es una velocitat respectable, sinó el fet de que es vagi molt per sota del que es podria anar.
A mi el que em sembla tercermundista es que les coses que beneficien als ciutadans es facin per sota de les possibilitats reals.

Posted: Thursday 26/04/2007 21:51
by wefer
Els missatges relatius a les formes d'obtenció d'energia, han sigut separats en aquest altre fil:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=5672