Consulta sobre ferrobús/tren no elèctric (GNC)
Posted: Wednesday 18/04/2007 22:40
El cas és que fent treballar les meves neurones, m'ha sortit el dubte sobre si hi ha algún tipus de vehicle ferroviari de GNC tipus ferrobús o tamagotchi.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
JaMiRo! wrote:Disculpa'm que estigui mig adormit, però què és GNC?
Exacte!Ecomobisostrans wrote:Gas Natural Comprimit
el vapor sí ha quedat desfassat, encara que hi ha hagut intents de recuperar-lo i encara es fa servir en alguns països.EUKibo wrote:els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel
No existeix cap tren de levitació magnètica (ni de cap altre tipus) que circuli a 500 Km/h de velocitat màxima en explotació comercial. El que més s'hi acosta és l'únic tren de levitació magnètica en funcionament comercial, el Transrapid de Shanghai, però "només" arriba fins els 400 Km/h.EUKibo wrote:enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
Correcte, de fet al món de l'enginyeria no es consideren ferrocarril . En canvi, el sistema de rodadura pneumàtica utilitzat, per exemple, al Metro de París, si es considera ferrocarril, donat que en cas de fallida del sistema de pneumàtics els trens recorren a una rodadura ferroviària clàssica.EUKibo wrote:El que s'aplica a ferrocarrils es ara la MAGLEV (MAGnetic LEVitation), de fet son bastant ambigus i molt ferrocarril no es que diguem...
Amb el tema del vapor d'acord, però dir que els Dièsel són trens antics...EUKibo wrote:pero el que sembla es que els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel com trens que encara compra Renfe.
Clar, és que anar a 320 km/h és realment una velocitat tercermundista... :begutEUKibo wrote:Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
Gràcies JaMiRo!JaMiRo! wrote:
(...)
Per acabar. Company George85, el Gran Google sempre té la resposta. Si la cerca en català o en castellà no té resultats, l'anglès és una bona sortida. Així, doncs, hi ha vehicles ferroviaris de GNC.
Salut!
Doncs si, tenint la tecnologia suficient per anar a 500 i pico, anar a 320 es tercermundista.JaMiRo! wrote:Clar, és que anar a 320 km/h és realment una velocitat tercermundista... :begutEUKibo wrote:Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
Doncs res, tu, no se'n parli més. Proposo que la següent excursioneta ferroviària la fem per anar a veure la línia Kinshasa-Luanda, que deu anar a aquesta velocitat de cargol. En liniadelRipollés segur que ens farà una dissertació sobre sistemes obsolets que ja només són bons per al museu. I els profans direm: "Però com poden anar encara amb aquestes rampoines! Realment, aquests governs corruptes són incapaços de desenvolupar el país, com hi ha món!"Ecomobisostrans wrote:Doncs si, tenint la tecnologia suficient per anar a 500 i pico, anar a 320 es tercermundista.
Això ja ho vaig dir jo en un altre fil, crec que el del rècord de velocitat...Quelcom extrany hi ha per aquí...JaMiRo! wrote:I més tenint en compte que vostè se suposa que és ecologista.