Page 1 of 1
Política y transporte
Posted: Wednesday 25/04/2007 13:46
by Ecomobisostrans
Inicio este hilo para hablar de la política en general, no de cada partido, aplicada al transporte.
Mi opinión es que los políticos no son quienes tendrian que decidir sobre que se va a hacer y que no, sino que tendria que haber una comisión de técnicos, expertos en el tema, que fueran quienes decidieran, y se hiciera lo mismo governando Tal que governando Cual.
Ventajas: Quienes decidieran serian expertos en el tema, no tendrian que hacer lo que diese más votos sino lo más util, la vision seria mas global (no limitada por los límites municipales, autonomicos, etc)
Por ejemplo: Para comunicar Barcelona con Castelldefels, cuando governaba CiU se iba a hacer la L12 de metro por Sarrià, y ahora que govierna el PSC se va a prolongar la C3 de cercanias por Cornellà. Pues en ese caso lo correcto sería que una comisión de técnicos independientes decidiera que es mas apropiado y así se hiciera. (En este caso, por ejemplo, yo eligiria que se hicieran las 2, pero si solo "se puede" hacer una, entonces la C3. Pero eso ya es un tema aparte)
Posted: Wednesday 25/04/2007 20:30
by Guigui
I sobre tot, que els municipis deixin de tenir tant a dir en matèria de transport interurbà. És penós el circ que es munta cada cop que es parla de fer una línia de metro o rodalies. Només cal veure l'exemple de la L12/C3 per assistir a una ridiculització del traçat, tot plegat perquè cada alcalde pugui presentar-se a l'electorat dient que ha aconseguit (més) metro per al seu municipi.
Posted: Thursday 26/04/2007 15:38
by UT596001
Guigui wrote:I sobre tot, que els municipis deixin de tenir tant a dir en matèria de transport interurbà. És penós el circ que es munta cada cop que es parla de fer una línia de metro o rodalies.
Doncs llavors en certes comarques que l'autobús urbà "surt" del Terme Municipal fins a la capital de comarca o població important propera s'haurien d'aguantar sense servei ja que fan això per suplir les deficiències del transport interurbà.
Posted: Thursday 26/04/2007 17:34
by Guigui
UT596001 wrote:Guigui wrote:I sobre tot, que els municipis deixin de tenir tant a dir en matèria de transport interurbà. És penós el circ que es munta cada cop que es parla de fer una línia de metro o rodalies.
Doncs llavors en certes comarques que l'autobús urbà "surt" del Terme Municipal fins a la capital de comarca o població important propera s'haurien d'aguantar sense servei ja que fan això per suplir les deficiències del transport interurbà.
Mira't bé la meva cita, en especial la part ressaltada. Gràcies.
Pífies de Clos i Hereu
Posted: Monday 04/06/2007 19:27
by metring
Tot i no estar aquesta notícia al 100% relacionada amb el transport, una part si, a
Vilaweb parlen de la publicació d'un llibre dedicat a Clos i Hereu, a on s'esmenten algunes pífies, incloses les del Carmel i el Dia sense cotxes:
Les pífies de Clos i Hereu, recollides en un llibre
Joaquim M. Pujals publica 'L'hereu del trencaclosques'
El periodista Joaquim M. Pujals ha publicat 'L'hereu del trencaclosques', un recull de frases sense solta o divertides de Joan Clos i de Jordi Hereu. Amb aquest recull de frases el llibre fa un recorregut per la Barcelona d'aquests darrers deu anys, amb esdeveniments com el Fòrum, la mort del Floquet de Neu o l'esfondrament del túnel del Carmel. 'L'hereu del trencaclosques' ha estat editat per Llibres de l'Índex.
Tothom recorda què va respondre Joan Clos, el ministre que es va equivocar de cartera a l'hora de jurar el càrrec, quan li preguntaren com havia arribat a la ràdio el Dia sense Cotxes: 'Amb cotxe, perquè amb bus hi hauria trigat més.' Una de les batalles de l'últim mandat de Clos va ser el civisme, i algunes de les seves intervencions en la matèria foren, si més no, sorprenents: 'Cal sortir pixat de casa'; 'la policia ja sabrà justificar si una persona pateix de la pròstata i no la multarà'. Joan Clos va continuar, amb aquestes i moltes frases més, la tradició inaugurada per Joan Pich i Pon a principi del segle XX.
El llibre, complementat amb il·lustracions de Jordi Martí, és també una crítica humorística de la densitat i dels preus de la ciutat.