El creuer més gran del món farà escala a Barcelona
Posted: Friday 27/04/2007 0:30
http://www.elperiodico.cat/
----------------------------------------------
El creuer més gran del món farà escala a Barcelona l'any que ve
1. • El 'Liberty of the Seas', idèntic al que arribarà a la ciutat, inicia el viatge inaugural en aigües britàniques
2. • El vaixell, amb capacitat per a 4.375 passatgers, té teatre, un rocòdrom i una piscina per fer surf
PATRICIA CASTÁN
SOUTHAMPTON / ENVIADA ESPECIAL
El port de Barcelona saludarà l'any que ve el vaixell més gran del món, de 338 metres de longitud i 154.000 tones, que farà escales regulars a la capital catalana. Però mentre arriba aquest moment, la companyia Royal Caribbean, una de les més grans del món, ha presentat a Southampton (Regne Unit) un germà bessó del vaixell que atracarà al Moll Adossat. Es tracta de temptar els viatgers europeus, poc acostumats a vaixells de fins a 4.375 passatgers.
El nou Liberty of the Seas, que dimarts al vespre va ser inaugurat en aigües britàniques, només es diferencia de l'Independence of the Seas, que s'està construint en unes drassanes de Turku (Finlàndia) i té previst viatjar a Barcelona la primavera i l'estiu del 2008, en la decoració. Excepte per això, són dues gotes d'aigua d'increïbles dimensions, on conviuen restaurants per a 2.100 comensals, 1.817 camarots, 1.360 tripulants, teatre de 1.320 butaques, simulador de surf amb onades artificials en plena coberta, rocòdrom d'escalada, pista de patinatge sobre gel, tres piscines, sis jacuzzis i una infinitat de propostes d'oci.
CATALUNYA, CLIENT LÍDER
Els dos vaixells completen la sèrie iniciada fa un any amb el Freedom of the Seas, que navega per aigües caribenyes i ha servit perquè la companyia es decidís a portar a Espanya, amb sortides setmanals des de Barcelona des de l'any passat, l'altra sèrie de gegants d'una talla menys, de la classe Voyager. El pròxim mes aquest farà rutes de tres o quatre dies per donar-se a conèixer entre els creueristes principiants, encara que els catalans ja són el client número u d'aquest mercat a Espanya.
La bona acceptació que està tenint al Mediterrani ha impulsat la companyia a fer el salt i portar, l'any que ve, l'Independence a les aigües europees. Veure'l arribar a Barcelona promet ser un espectacle, ja que supera en eslora l'altura de la torre Eiffel i té un passeig central, amb galeria comercial, més llarg que un camp de futbol.
El director general de Royal Caribbean al Sud d'Europa, Magnus Whrame, va explicar dimarts a aquest diari que Barcelona és un port vital en l'expansió de la companyia per Europa. "Com a port d'embarcament és estratègicament perfecte, el port és modern, ben organitzat i amb bones infraestructures", va detallar després de la inauguració del Liberty, que va deixar amb la mel a la boca milers d'agents de viatges de tot el continent.
DEL CARIB AL MEDITERRANI
La directora general de la companyia a Espanya, Belen Wanguemert, va assegurar que als capitans de grans creuers els encanta anar a Barcelona perquè el seu nivell de seguretat la converteix en una de les millors del món, al marge del seu atractiu turístic. L'empresa tindrà el 2008 set grans creuers a Europa, ja que afegiran a les rutes mediterrànies vaixells que ara solquen el Carib.
A Espanya hi ha uns 350.000 creueristes anuals, que en només quatre anys es podrien doblar, cosa que fa que les principals companyies es llancin per aconseguir una quota més gran de mercat. I Barcelona és testimoni del boom, ja que tots la consideren un port de sortida o d'escala imprescindible al Mediterrani. L'any passat va superar els 1,4 milions de passatgers i aquest any podria créixer fins a un 15%.
L'acabat d'estrenar Liberty of the Seas, el bessó del que podrem veure d'aquí a un any, va lluir dimarts a la nit els seus millors guarniments davant de convidats de tot el món, que van veure el fruit de 18 mesos de construcció al port i 800 milions de dòlars d'inversió. La meravella tècnica, que és molt més que una ciutat flotant, es nodreix de 160 quilòmetres de canonades, 343 quilòmetres quadrats de xapa d'acer i 420.000 litres de pintura.
Però les seves xifres de rècord no han fet més que començar: per al rebost setmanal necessita gairebé 6.000 quilos de vedella, 635 de llagosta, 30.000 de fruita, 2.000 de sucre, gairebé 3.000 ampolles de vi, 12.000 llaunes de refrescos i centenars d'aliments que li permetran servir 105.000 àpats setmanals. Ben aviat faran una part de la compra en plena Barcelona.
----------------------------------------------
El creuer més gran del món farà escala a Barcelona l'any que ve
1. • El 'Liberty of the Seas', idèntic al que arribarà a la ciutat, inicia el viatge inaugural en aigües britàniques
2. • El vaixell, amb capacitat per a 4.375 passatgers, té teatre, un rocòdrom i una piscina per fer surf
PATRICIA CASTÁN
SOUTHAMPTON / ENVIADA ESPECIAL
El port de Barcelona saludarà l'any que ve el vaixell més gran del món, de 338 metres de longitud i 154.000 tones, que farà escales regulars a la capital catalana. Però mentre arriba aquest moment, la companyia Royal Caribbean, una de les més grans del món, ha presentat a Southampton (Regne Unit) un germà bessó del vaixell que atracarà al Moll Adossat. Es tracta de temptar els viatgers europeus, poc acostumats a vaixells de fins a 4.375 passatgers.
El nou Liberty of the Seas, que dimarts al vespre va ser inaugurat en aigües britàniques, només es diferencia de l'Independence of the Seas, que s'està construint en unes drassanes de Turku (Finlàndia) i té previst viatjar a Barcelona la primavera i l'estiu del 2008, en la decoració. Excepte per això, són dues gotes d'aigua d'increïbles dimensions, on conviuen restaurants per a 2.100 comensals, 1.817 camarots, 1.360 tripulants, teatre de 1.320 butaques, simulador de surf amb onades artificials en plena coberta, rocòdrom d'escalada, pista de patinatge sobre gel, tres piscines, sis jacuzzis i una infinitat de propostes d'oci.
CATALUNYA, CLIENT LÍDER
Els dos vaixells completen la sèrie iniciada fa un any amb el Freedom of the Seas, que navega per aigües caribenyes i ha servit perquè la companyia es decidís a portar a Espanya, amb sortides setmanals des de Barcelona des de l'any passat, l'altra sèrie de gegants d'una talla menys, de la classe Voyager. El pròxim mes aquest farà rutes de tres o quatre dies per donar-se a conèixer entre els creueristes principiants, encara que els catalans ja són el client número u d'aquest mercat a Espanya.
La bona acceptació que està tenint al Mediterrani ha impulsat la companyia a fer el salt i portar, l'any que ve, l'Independence a les aigües europees. Veure'l arribar a Barcelona promet ser un espectacle, ja que supera en eslora l'altura de la torre Eiffel i té un passeig central, amb galeria comercial, més llarg que un camp de futbol.
El director general de Royal Caribbean al Sud d'Europa, Magnus Whrame, va explicar dimarts a aquest diari que Barcelona és un port vital en l'expansió de la companyia per Europa. "Com a port d'embarcament és estratègicament perfecte, el port és modern, ben organitzat i amb bones infraestructures", va detallar després de la inauguració del Liberty, que va deixar amb la mel a la boca milers d'agents de viatges de tot el continent.
DEL CARIB AL MEDITERRANI
La directora general de la companyia a Espanya, Belen Wanguemert, va assegurar que als capitans de grans creuers els encanta anar a Barcelona perquè el seu nivell de seguretat la converteix en una de les millors del món, al marge del seu atractiu turístic. L'empresa tindrà el 2008 set grans creuers a Europa, ja que afegiran a les rutes mediterrànies vaixells que ara solquen el Carib.
A Espanya hi ha uns 350.000 creueristes anuals, que en només quatre anys es podrien doblar, cosa que fa que les principals companyies es llancin per aconseguir una quota més gran de mercat. I Barcelona és testimoni del boom, ja que tots la consideren un port de sortida o d'escala imprescindible al Mediterrani. L'any passat va superar els 1,4 milions de passatgers i aquest any podria créixer fins a un 15%.
L'acabat d'estrenar Liberty of the Seas, el bessó del que podrem veure d'aquí a un any, va lluir dimarts a la nit els seus millors guarniments davant de convidats de tot el món, que van veure el fruit de 18 mesos de construcció al port i 800 milions de dòlars d'inversió. La meravella tècnica, que és molt més que una ciutat flotant, es nodreix de 160 quilòmetres de canonades, 343 quilòmetres quadrats de xapa d'acer i 420.000 litres de pintura.
Però les seves xifres de rècord no han fet més que començar: per al rebost setmanal necessita gairebé 6.000 quilos de vedella, 635 de llagosta, 30.000 de fruita, 2.000 de sucre, gairebé 3.000 ampolles de vi, 12.000 llaunes de refrescos i centenars d'aliments que li permetran servir 105.000 àpats setmanals. Ben aviat faran una part de la compra en plena Barcelona.