Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
Posted: Wednesday 14/12/2005 16:35
Nota de l'administració:
fil resultat de la unió dels fils Tancament accés Roselló de Diagonal línia 5 i La Generalitat licita obres intercanviador de Diagonal
Data: 14/12/2005
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat la licitació de les obres per construir l’intercanviador de Diagonal, que millorarà l’accessibilitat de les estacions i les connexions de l’L5 i l’L3 (Diagonal) i d’FGC (Provença). Les obres tenen un termini d’execució de 22 mesos, amb un pressupost inicial de 31,5 MEUR. Es preveu que s’adjudiquin el febrer del 2006 i que comencin al llarg del segon trimestre de 2006.
Actualment, la connexió entre l’estació de Provença d’FGC i les estacions de Diagonal de les línies 3 i 5 de Metro està formada per diferents passadissos, que registra uns 75.000 viatgers diaris de dilluns a divendres i que no estan adaptats a persones amb mobilitat reduïda (PMR).
Per aquests motius, el DPTOP ha impulsat la construcció d’un gran intercanviador en aquest punt de la xarxa que permetrà simplificar els recorreguts a l’hora d’accedir a les estacions, efectuar les correspondències entre línies i afavorir l’accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda.
Així, s’aconseguirà una major fluïdesa de pas per als usuaris, es facilitarà la interconnexió entre línies de metro i ferrocarril i s’habilitaran sortides d’emergència. Cal destacar que per primer cop s’instal·laran tapissos rodants en alguns passadissos de connexió entre línies per facilitar el desplaçament dels usuaris.
kk
Plànol d'ubicació de l'actuació
Principals característiques del projecte
L’intercanviador s’ubicarà a la connexió existent entre les estacions d’FGC i les de Metro, al carrer Rosselló –entre Balmes i passeig de Gràcia–, en un projecte que es divideix en quatre actuacions principals
Connexió FGC – L5
En aquest espai, les actuacions principals són les de substituir tots els acabats (terra, enrajolat, bancs, marbre, etc) i maximitzar l’espai existent per tal de permetre major fluïdesa en el pas dels usuaris.
Així mateix, es col·locaran, dins de la pròpia connexió, dos tapissos rodants amb una longitud de 50 metres situats a banda i banda del passadís, un en cada sentit, per permetre un desplaçament més còmode. Aquests tapissos seran els primers d’aquestes característiques que s’instal·laran a Barcelona.
D’altra banda, es construiran dues dependències annexes al passadís actual que allotjaran una sortida d’emergència i una cambra de ventilació. La sortida d’emergència consisteix en una escala de 1.80 metres d’amplada de pas lliure que surt al carrer a través d’un accés ubicat a una de les voreres del carrer Rosselló.
Vista del pas de connexió entre FGC i Diagonal L5
Veure Gran
Estació L5
En aquest espai és on s’hi farà l’actuació més important ja que el pas actual per la passera que connecta les dues andanes serà anul·lat i s’ampliarà la superfície del vestíbul. L’accés entre les dues andanes de l’estació es farà aprofitant la nova superfície d’aquest vestíbul ampliat
Aquesta ampliació també servirà per ubicar les dependències de TMB, el centre control d’estació, la cafeteria, diverses àrees tècniques auxiliars i l’ascensor d’accés al carrer. Així mateix, es reubicaran i redissenyaran diversos col·lectors existents per tal de guanyar espai.
També es construiran, a la part del vestíbul costat L3, els dos ascensors necessaris per accedir a les andanes.
Finalment, a l’andana, es refaran tots els acabats i s’aprofitaran les obres per formigonar la via i canviar el sistema de fixació al tram de l’estació. Això permetrà atenuar les vibracions i millorar la conservació.
Vista del nou vestíbul de Diagonal L5
Veure Gran
Connexió L5 – L3
En el passadís de connexió entre l’L5 i l’L3 es passarà d’un pas d’ample de 3,75 metres a un de 7,10 metres. A més, se substituiran les actuals escales que porten des del vestíbul fins a l’inici de la connexió i uns graons a la banda de Diagonal L3 per salvar el pas d’un col·lector existent. Els desnivells se superaran amb la nova connexió, que arrencarà de la cota de vestíbul de Diagonal L5 i arribarà al vestíbul de Diagonal L3 amb un lleuger pendent. També es col·locaran dos tapissos rodants de dos trams cadascú d’uns 40 metres de longitud.
D’altra banda, es col·locaran dues sortides d’emergència en la connexió entre Diagonal L5 i Diagonal L3, una a cada extrem de la connexió, amb capacitat d’evacuació de 420 persones en 4 minuts cadascuna. La sortida d’emergència costat L5 consisteix en una escala de 1,80 metres de pas lliure que surt a carrer a través d’un accés a les voreres del carrer Rosselló, mentre que la del costat L3 està integrada amb la cambra de ventilació de la connexió.
Vista de la zona del nou pas de correspondència de Diagonal L5
Veure Gran
Estació L3
Es remodelarà el vestíbul, es col·locaran dos ascensors per comunicar els nivells de vestíbul amb els d’andana, i un ascensor i escales mecàniques a carrer en el xamfrà sud de la cruïlla de Rosselló i Passeig de Gràcia. La resta de sortides existents del vestíbul restaran amb l’aspecte actual.
fil resultat de la unió dels fils Tancament accés Roselló de Diagonal línia 5 i La Generalitat licita obres intercanviador de Diagonal
Data: 14/12/2005
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat la licitació de les obres per construir l’intercanviador de Diagonal, que millorarà l’accessibilitat de les estacions i les connexions de l’L5 i l’L3 (Diagonal) i d’FGC (Provença). Les obres tenen un termini d’execució de 22 mesos, amb un pressupost inicial de 31,5 MEUR. Es preveu que s’adjudiquin el febrer del 2006 i que comencin al llarg del segon trimestre de 2006.
Actualment, la connexió entre l’estació de Provença d’FGC i les estacions de Diagonal de les línies 3 i 5 de Metro està formada per diferents passadissos, que registra uns 75.000 viatgers diaris de dilluns a divendres i que no estan adaptats a persones amb mobilitat reduïda (PMR).
Per aquests motius, el DPTOP ha impulsat la construcció d’un gran intercanviador en aquest punt de la xarxa que permetrà simplificar els recorreguts a l’hora d’accedir a les estacions, efectuar les correspondències entre línies i afavorir l’accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda.
Així, s’aconseguirà una major fluïdesa de pas per als usuaris, es facilitarà la interconnexió entre línies de metro i ferrocarril i s’habilitaran sortides d’emergència. Cal destacar que per primer cop s’instal·laran tapissos rodants en alguns passadissos de connexió entre línies per facilitar el desplaçament dels usuaris.
kk
Plànol d'ubicació de l'actuació
Principals característiques del projecte
L’intercanviador s’ubicarà a la connexió existent entre les estacions d’FGC i les de Metro, al carrer Rosselló –entre Balmes i passeig de Gràcia–, en un projecte que es divideix en quatre actuacions principals
Connexió FGC – L5
En aquest espai, les actuacions principals són les de substituir tots els acabats (terra, enrajolat, bancs, marbre, etc) i maximitzar l’espai existent per tal de permetre major fluïdesa en el pas dels usuaris.
Així mateix, es col·locaran, dins de la pròpia connexió, dos tapissos rodants amb una longitud de 50 metres situats a banda i banda del passadís, un en cada sentit, per permetre un desplaçament més còmode. Aquests tapissos seran els primers d’aquestes característiques que s’instal·laran a Barcelona.
D’altra banda, es construiran dues dependències annexes al passadís actual que allotjaran una sortida d’emergència i una cambra de ventilació. La sortida d’emergència consisteix en una escala de 1.80 metres d’amplada de pas lliure que surt al carrer a través d’un accés ubicat a una de les voreres del carrer Rosselló.
Vista del pas de connexió entre FGC i Diagonal L5
Veure Gran
Estació L5
En aquest espai és on s’hi farà l’actuació més important ja que el pas actual per la passera que connecta les dues andanes serà anul·lat i s’ampliarà la superfície del vestíbul. L’accés entre les dues andanes de l’estació es farà aprofitant la nova superfície d’aquest vestíbul ampliat
Aquesta ampliació també servirà per ubicar les dependències de TMB, el centre control d’estació, la cafeteria, diverses àrees tècniques auxiliars i l’ascensor d’accés al carrer. Així mateix, es reubicaran i redissenyaran diversos col·lectors existents per tal de guanyar espai.
També es construiran, a la part del vestíbul costat L3, els dos ascensors necessaris per accedir a les andanes.
Finalment, a l’andana, es refaran tots els acabats i s’aprofitaran les obres per formigonar la via i canviar el sistema de fixació al tram de l’estació. Això permetrà atenuar les vibracions i millorar la conservació.
Vista del nou vestíbul de Diagonal L5
Veure Gran
Connexió L5 – L3
En el passadís de connexió entre l’L5 i l’L3 es passarà d’un pas d’ample de 3,75 metres a un de 7,10 metres. A més, se substituiran les actuals escales que porten des del vestíbul fins a l’inici de la connexió i uns graons a la banda de Diagonal L3 per salvar el pas d’un col·lector existent. Els desnivells se superaran amb la nova connexió, que arrencarà de la cota de vestíbul de Diagonal L5 i arribarà al vestíbul de Diagonal L3 amb un lleuger pendent. També es col·locaran dos tapissos rodants de dos trams cadascú d’uns 40 metres de longitud.
D’altra banda, es col·locaran dues sortides d’emergència en la connexió entre Diagonal L5 i Diagonal L3, una a cada extrem de la connexió, amb capacitat d’evacuació de 420 persones en 4 minuts cadascuna. La sortida d’emergència costat L5 consisteix en una escala de 1,80 metres de pas lliure que surt a carrer a través d’un accés a les voreres del carrer Rosselló, mentre que la del costat L3 està integrada amb la cambra de ventilació de la connexió.
Vista de la zona del nou pas de correspondència de Diagonal L5
Veure Gran
Estació L3
Es remodelarà el vestíbul, es col·locaran dos ascensors per comunicar els nivells de vestíbul amb els d’andana, i un ascensor i escales mecàniques a carrer en el xamfrà sud de la cruïlla de Rosselló i Passeig de Gràcia. La resta de sortides existents del vestíbul restaran amb l’aspecte actual.