Page 1 of 1

Bus urbà Vilafranca

Posted: Thursday 03/05/2007 13:14
by trainman
Els autobusos de Vilafranca aniran amb biodièsel



A.M.. Vilafranca del Penedès.
El servei d'autobús urbà de Vilafranca del Penedès ampliarà el nombre de línies, arribarà a tots els barris i circularan amb biodièsel, segons consta en el conveni a què el ple de l'Ajuntament va donar llum verd fa dies. L'empresa que ha guanyat la concessió, Hispano-Igualadina, per un període de 4 anys, renovable fins a 8 com a màxim, renovarà el parc amb tres nous autobusos. La proposta va rebre els vots a favor de tots els partits excepte la CUP, que s'hi va oposar perquè «s'externalitza el servei de transport urbà».

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2377508

Posted: Friday 10/08/2007 15:51
by trainman
Comentar que Hispano Igualadina ya realiza el servicio urbano de Vilafranca

Los buses que se están usando son el 222 de Hispano Igualadina que es el ex-721 de TCC (Iveco Indcar Wing), el 223 que es un Man Hispano ex-902 de Masatusa (Alicante) con matrícula A-9232-DS

Re: Hispano Igualadina gana concesión bus urbano Vilafranca

Posted: Saturday 09/02/2008 16:18
by trainman
07/02/2008
Entren el funcionament tres nous busos del servei urbà de transport de viatgers de Vilafranca
La presentació dels nous busos s'ha fet a la rambla de Sant Francesc L’Ajuntament de Vilafranca i l’empresa concessionària del servei de transport urbà de viatgers, La Hispano Igualadina, han presentat els tres nous busos que donaran servei a les tres línies de transport urbà de la ciutat.

L’acte de presentació, a la rambla de Sant Francesc, ha estat presidit per l’alcalde de Vilafranca, Marcel Esteve, que estava acompanyat pel regidor de Mobilitat i Aparcaments, Josep Colomé, i directius de l’empresa La Hispano Igualadina, SA.

Els tres nous busos tenen una capacitat de 24 seients, 8 del quals són seients pròxims a l’entrada destinats a persones amb mobilitat reduïda i també hi ha un espai reservat per cadires de rodes. Els busos estan provistos d’un pis baix tant d’entrada com de sortida, amb un sistema d’inclinació del bus per afavorir l’accés dels viatgers, i estan equipats amb rampa per facilitar l’accés a persones amb mobilitat reduïda, i un pis antilliscant.

Els nous busos disposen de sistemes de seguretat d’última generació, retòls electrònics d’itinerari i ruta al davant, al darrera i al lateral i estan provistos dels sistemes necessaris per a la validació de bitllets integrats.

Tant pel que fa a la climatització com pel que fa al combustible, els nous busos incorporen mesures de sostenibilitat. Així la climatització de fred i calor es realitza amb gas 134-A (ecològic) i el motor compleix la normativa Euro 4 de baixes emissions, disposa de 6 cilindres, 24 vàlvules amb injecció Common Rail i Turbo amb intercooler de 240 CV. Els tres busos, que estan retolats segons la imatge corporativa de l’Ajuntament de Vilafranca, són de la marca MAN A-76 i estan preparats per utilitzar biodièsel. Els tres nous busos han suposat una inversió d’uns 600.000 euros, a càrrec de l’empresa concessionària La Hispano Igualadina, SA.

L’alcalde Marcel Esteve ha afirmat que des de feia mesos l’Ajuntament estava treballant conjuntament amb La Hispano Igualadina, SA per millorar qualitativament el transport urbà, una aposta municipal que ve de lluny, i és en aquest marc on s’ha de situar l’estrena d’aquests tres nous busos. Esteve ha refermat el compromís del govern municipal de treballar en la millora del transport públic tant urbà com interurbà. En aquest sentit, ha explicat que s’està treballant juntament amb la Direcció General de Transports de la Generalitat i diferents ajuntaments de la comarca per millorar el transport públic en relació als polígons industrials. També s’està treballant per incrementar la freqüència de la xarxa de trens de Rodalies i aprofitar les vies d’alta velocitat per enllaçar Vilafranca amb les principals capitals del país mitjançant una xarxa de trens regionals, coincidint d’aquesta manera amb l’aposta que el Govern de la Generalitat ha fet pública aquesta mateixa setmana.

El servei de transport urbà de viatgers de Vilafranca consta de 3 línies i de 4 vehicles, un dels quals és de reserva, que discorren pels diferents barris del nucli urbà unint les àrees de població amb els principals punts de concentració de persones (Hospital, Estació d'autobusos, Estació de ferrocarril, centres comercials...). El servei consta de 57 parades que disposen d'un rètol informatiu amb els horaris de pas.

http://www.ajvilafranca.es/jsp/noticies ... d=74398121

Re: Hispano Igualadina gana concesión bus urbano Vilafranca

Posted: Saturday 09/02/2008 16:26
by trainman
Tres busos nous entren en funcionament
Goretti Martínez
Han entrat en funcionament tres busos nous del servei de transport urbà de Vilafranca. La presentació dels vehicles tenia lloc aquest migdia a la Rambla de Sant Francesc

L’Ajuntament de Vilafranca i l’empresa concessionària del transport urbà de viatgers, la Hispano Igualadina, han presentat aquest migdia els tres busos nous que ja han començat a donar servei a les tres línies de la ciutat. L’acte de presentació ha estat presidit per l’alcalde de Vilafranca Marcel Esteve, acompanyat pel regidor de Mobilitat i Aparcaments Josep Colomé i el director de La Hispano Igualadina Xavier Alsina.
Els tres busos nous tenen 24 seients i estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Disposen d’un pis baix tant d’entrada com de sortida, amb un sistema d’inclinació del vehicle per facilitar l’accés dels viatgers; estan equipats amb rampa i amb un pis antilliscant. La renovació de la flota de busos interurbans respon a la millora general del transport públic que es vol fer des de l’ajuntament.
Els tres vehicles nous disposen de sistemes de seguretat d’última generació, rètols electrònics d’itinerari i ruta i els sistemes per a la validació de tiquets integrats. Pel que fa a la climatització i al combustible, els busos incorporen mesures de sostenibilitat que redueixen al màxim la contaminació que puguin generar fins a fer-los gairebé no contaminants.

El servei de transport urbà de viatgers de Vilafranca consta de 3 línies i 4 vehicles, un dels quals és reserva. Aquests busos van pels diferents barris del nucli urbà unint les àrees de població amb els principals punts de concentració de persones com l’Hospital, l’estació d’autobusos o la de tren. El servei consta de 57 parades, tot i que es pot anar ampliant.

http://www.rtvvilafranca.com/index.php? ... &Itemid=58

Re: Hispano Igualadina gana concesión bus urbano Vilafranca

Posted: Wednesday 09/09/2020 19:43
by m.h.t.
Surt a concurs el bus urbà de Vilafranca:

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn

El nou servei manté les 2 línies actuals, però planteja fer-les TAD (a la demanda) els caps de setmana.

També planteja la renovació de la flota (2 busos) per midis híbrids, i la disponibilitat d'un tercer de reserva.

Un dels licitadors confirmats és Moventis (Sarbus).

Re: Bus urbà Vilafranca

Posted: Thursday 22/04/2021 15:40
by trainman
L’Ajuntament de Vilafranca ha adjudicat el servei de Bus urbà a Autocars Penedès

D’altra banda l’Ajuntament de Vilafranca acorda el no cobrament 3 mesos més de les terrasses dels establiments d’hostaleria.

Aquest dimarts s’ha celebrat la sessió ordinària de Ple del mes d’abril on s’ha portat a votació l’adjudicació del contracte del servei públic de transport urbà de viatgers de Vilafranca del Penedès. El regidor d’Hisenda, Aureli Ruiz, explicava que es van presentar dues empreses i que la mesa va escollir com a millor opció la d’Autocars del Penedès, amb una concessió per un valor de 3’7M€ per un període de 9 anys.
El regidor de C’s, Eladio Garcia, anunciava la seva abstenció remarcant que només dues empreses licitadores és una xifra massa baixa.
El regidor de VeC, Ramon Arnabat, que va participar en la mesa de licitació apuntava el seu suport i demanava al govern que s’aprofiti per millorar el servei que s’ofereix.
En canvi per part de la CUP, Noel Viñas anunciava el vot en contra perquè només aposten per la gestió directe de tots els serveis públics.
I en nom d’ERC, el regidor Pere Sàbat, es mostrava d’acord amb la resolució tot i lamentar que encara no s’hagi fet el Pla de Mobilitat de Vilafranca.
L’adjudicació es va aprovar amb els vots a favor de tots els grups municipals, excepte l’abstenció de C’s i els vots en contra de la CUP.
eòliques i fotovoltaiques previstos al Penedès.

https://www.rtvvilafranca.cat/2021/04/l ... s-penedes/