Soterrament vies a L'Hospitalet
Soterrament vies a L'Hospitalet
*Nota. He possat tema nou però si es creu més convenient lligar-ho a Arribada TAV a Barcelona que els administrados executin.
De la Web de El Periodico. (On hi ha un pdf amb una planta i secció)
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... _PK=403702
L'Hospitalet tendrá soterradas las vías de Cercanías en el 2010
• Fomento, la Generalitat y el ayuntamiento pactan invertir 300 millones
• El intercambiador de la Torrassa unirá las líneas C-2 y C-4 con la L-1 y la L-9
Las vías de Cercanías en Bellvitge que serán soterradas y las obras del túnel del AVE, en febrero. Foto: RICARD CUGAT
Si desea ver el gráfico en PDF haga click en la imagen. MÁS INFORMACIÓN
Álvarez confía en evitar el recurso judicial por el túnel del AVE en BCN
Bellvitge ganará un parque lineal de 10 hectáreas en la avenida de Vilanova
El AVE inicia hoy una nueva fase de pruebas a solo 12 km de BCN (I)
RAMON COMORERA
BARCELONA
El AVE no parará en L'Hospitalet, pero su influencia se notará, y mucho, a partir del 2010 porque gracias a la construcción de la línea de alta velocidad, la ciudad se librará entonces de la barrera que forman cuatro kilómetros de vías que ahora pasan al aire libre. La ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, el conseller de Obres Públiques, Joaquim Nadal, y el alcalde Celestino Corbacho acordaron ayer invertir 300 millones de euros en soterrar las líneas de Cercanías de Vilanova i la Geltrú (C-2) y de Vilafranca del Penedès (C-4) y en construir el intercambiador de la Torrassa. La previsión es iniciar las obras a mediados del 2008 y acabarlas en el último año de la década.
El tramo de la C-2 se soterrará mediante un túnel desde la calle de las Ciències, antes de la Gran Via, hasta la de la Glòria. De esta a la avenida del Metro, habrá un sector de 300 metros al aire libre que discurrirá junto al parque de la Torrassa. De aquí y hasta la calle de la Riera Blanca, límite municipal con Barcelona, las vías irán a nivel del suelo pero cubiertas con un cajón de hormigón. El mismo que continuará hasta la estación de Sants. Este recorrido, de tres kilómetros, será paralelo por el lado montaña al túnel del AVE ahora en construcción.
TRAZADO COMPARTIDO
En el caso de la línea C-4 de Vilafranca, el túnel empezará en el cementerio del parque de las Planes y llegará hasta la calle de la Glòria, donde se unirá al trazado de la C-2. Después irá, como este, primero al aire libre en un corto tramo y, posteriormente, dentro del mismo cajón hasta la Riera Blanca. El tramo de túnel tendrá una longitud de 1,5 kilómetros, según explicó Antoni Rodríguez, adjunto a la gerencia de la Agencia de Desarrollo Urbano de L'Hospitalet.
El convenio suscrito ayer incluye igualmente la construcción de la parte del intercambiador de la Torrassa que corresponderá a las dos líneas de Cercanías. A esta estación llega ya la L-1 del metro y en el futuro lo hará también la nueva L-9. El pozo de acceso a esta última se encuentra en obras desde hace tiempo. La inversión en este punto, donde confluirán cuatro trayectos ferroviarios, será de 50 millones. El pacto institucional prevé, asimismo, soterrar la estación actual de Bellvitge-Gornal, en la avenida de Vilanova.
TRANSFORMACIÓN URBANA
La mayor parte del coste de las obras lo asumirá el Ministerio de Fomento, un 85%. El resto se repartirá entre la Generalitat, un 10%, y el Ayuntamiento de L'Hospitalet, un 5%.
El conseller Nadal comparó la importancia del soterramiento con "la gran transformación que está experimentando la ciudad en la Gran Via, alrededor de la plaza de Europa" y añadió que la desaparición de las vías y de la barrera que suponen así como la recuperación de espacios públicos son una consecuencia de la llegada del AVE. El alcalde Corbacho dijo que L'Hospitalet estaba "en el kilómetro cero" de unas mejoras muy esperadas.
De la Web http://www.canal-h.net
http://www.canal-h.net/inc/noticia.php? ... 0507160834
Acord definitiu per soterrar les vies que divideixen L'H
Conveni entre Ajuntament, Generalitat i Foment
L’alcalde de L’Hospitalet de Llobregat, Celestino Corbacho, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, i la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, han signat un conveni per concretar les actuacions que faran possible el soterrament de gran part de les línies de rodalies a L’H, aprofitant l’arribada de l’AVE a Barcelona. L’objectiu és establir els criteris i mecanismes de cooperació entre les tres institucions per dur terme la integració urbana de la xarxa ferroviària a la zona. Aquesta actuació comportarà una important inversió en la millora de la xarxa de rodalies en els propers anys.
El protocol signat divideix les actuacions previstes en projectes constructius independents, donada la complexitat de les obres:
1. Soterrament de la línia de Vilanova i la Geltrú (C-2) des d’abans de l’encreuament amb la Granvia fins a l’inici de l’intercanviador de la Torrassa, incloent la nova estació subterrània de Bellvitge/El Gornal
2. Construcció de la part de Rodalies de l’intercanviador de la Torrassa que permetrà connectar les línies C2 i C4 de Renfe amb les línies 1 i 9 del metro.
3. Soterrament de la línia de Vilafranca del Penedès (C-4), des de la boca del túnel del Gornal fins a l’intercanviador de la Torrassa
4. Cobriment de les vies als trams viables de les línies C-2 i C-4 entre la sortida de l’intercanviador de la Torrassa i el límit amb el terme municipal de Barcelona
Segons l'alcalde, Celestino Corbacho, el conveni, posa el comptador a zero per a la desaparició d'unes vies fèrries que han partit la ciutat i han separat dràsticament els seus barris.
Corbacho ha advertit que les obres, que començaran el 2008 i finalitzaran el 2010 o 2011, seran complexes, però ha recordat que compten amb l'experiència adquirida amb el túnel que s'ha construït per fer passar l'AVE per la ciutat.
De la seva banda, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha assegurat que la integració de la xarxa ferroviària a la ciutat permet cosir definitivament la trama urbana i alhora millorar la mobilitat ciutadana amb criteris de sostenibilitat.
El cost total del projecte pujarà a uns 300 milions d'euros, dels quals 50 es destinaran a la construcció de l'intercanviador de La Torrassa. El ministeri de Foment aportarà un 85 per cent de la despesa, mentre que la Generalitat hi posarà un 10 per cent i el 5 per cent restant correrà a càrrec de l'Ajuntament.
El consistori, a més, ha aconseguit estendre el soterrament de la via de Vilanova fins al carrer Ciències, la qual cosa permetrà dur en un futur la transformació de la Granvia fins el riu Llobregat.
Pel que fa a les obres del traçat de l'AVE per L'Hospitalet, estan en una fase avançada, especialment en el tram de l'avinguda Vilanova, entre Bellvitge i el Gornal.
Segons el conseller Nadal, al setembre començaran els viatges en proves fins a l'estació de Sants per poder complir l'objectiu de fer arribar el tren d'alta velocitat a Barcelona abans que acabi l'any.
Ràdio L’Hospitalet. 07/05/2007
De la Web de El Periodico. (On hi ha un pdf amb una planta i secció)
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... _PK=403702
L'Hospitalet tendrá soterradas las vías de Cercanías en el 2010
• Fomento, la Generalitat y el ayuntamiento pactan invertir 300 millones
• El intercambiador de la Torrassa unirá las líneas C-2 y C-4 con la L-1 y la L-9
Las vías de Cercanías en Bellvitge que serán soterradas y las obras del túnel del AVE, en febrero. Foto: RICARD CUGAT
Si desea ver el gráfico en PDF haga click en la imagen. MÁS INFORMACIÓN
Álvarez confía en evitar el recurso judicial por el túnel del AVE en BCN
Bellvitge ganará un parque lineal de 10 hectáreas en la avenida de Vilanova
El AVE inicia hoy una nueva fase de pruebas a solo 12 km de BCN (I)
RAMON COMORERA
BARCELONA
El AVE no parará en L'Hospitalet, pero su influencia se notará, y mucho, a partir del 2010 porque gracias a la construcción de la línea de alta velocidad, la ciudad se librará entonces de la barrera que forman cuatro kilómetros de vías que ahora pasan al aire libre. La ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, el conseller de Obres Públiques, Joaquim Nadal, y el alcalde Celestino Corbacho acordaron ayer invertir 300 millones de euros en soterrar las líneas de Cercanías de Vilanova i la Geltrú (C-2) y de Vilafranca del Penedès (C-4) y en construir el intercambiador de la Torrassa. La previsión es iniciar las obras a mediados del 2008 y acabarlas en el último año de la década.
El tramo de la C-2 se soterrará mediante un túnel desde la calle de las Ciències, antes de la Gran Via, hasta la de la Glòria. De esta a la avenida del Metro, habrá un sector de 300 metros al aire libre que discurrirá junto al parque de la Torrassa. De aquí y hasta la calle de la Riera Blanca, límite municipal con Barcelona, las vías irán a nivel del suelo pero cubiertas con un cajón de hormigón. El mismo que continuará hasta la estación de Sants. Este recorrido, de tres kilómetros, será paralelo por el lado montaña al túnel del AVE ahora en construcción.
TRAZADO COMPARTIDO
En el caso de la línea C-4 de Vilafranca, el túnel empezará en el cementerio del parque de las Planes y llegará hasta la calle de la Glòria, donde se unirá al trazado de la C-2. Después irá, como este, primero al aire libre en un corto tramo y, posteriormente, dentro del mismo cajón hasta la Riera Blanca. El tramo de túnel tendrá una longitud de 1,5 kilómetros, según explicó Antoni Rodríguez, adjunto a la gerencia de la Agencia de Desarrollo Urbano de L'Hospitalet.
El convenio suscrito ayer incluye igualmente la construcción de la parte del intercambiador de la Torrassa que corresponderá a las dos líneas de Cercanías. A esta estación llega ya la L-1 del metro y en el futuro lo hará también la nueva L-9. El pozo de acceso a esta última se encuentra en obras desde hace tiempo. La inversión en este punto, donde confluirán cuatro trayectos ferroviarios, será de 50 millones. El pacto institucional prevé, asimismo, soterrar la estación actual de Bellvitge-Gornal, en la avenida de Vilanova.
TRANSFORMACIÓN URBANA
La mayor parte del coste de las obras lo asumirá el Ministerio de Fomento, un 85%. El resto se repartirá entre la Generalitat, un 10%, y el Ayuntamiento de L'Hospitalet, un 5%.
El conseller Nadal comparó la importancia del soterramiento con "la gran transformación que está experimentando la ciudad en la Gran Via, alrededor de la plaza de Europa" y añadió que la desaparición de las vías y de la barrera que suponen así como la recuperación de espacios públicos son una consecuencia de la llegada del AVE. El alcalde Corbacho dijo que L'Hospitalet estaba "en el kilómetro cero" de unas mejoras muy esperadas.
De la Web http://www.canal-h.net
http://www.canal-h.net/inc/noticia.php? ... 0507160834
Acord definitiu per soterrar les vies que divideixen L'H
Conveni entre Ajuntament, Generalitat i Foment
L’alcalde de L’Hospitalet de Llobregat, Celestino Corbacho, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, i la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, han signat un conveni per concretar les actuacions que faran possible el soterrament de gran part de les línies de rodalies a L’H, aprofitant l’arribada de l’AVE a Barcelona. L’objectiu és establir els criteris i mecanismes de cooperació entre les tres institucions per dur terme la integració urbana de la xarxa ferroviària a la zona. Aquesta actuació comportarà una important inversió en la millora de la xarxa de rodalies en els propers anys.
El protocol signat divideix les actuacions previstes en projectes constructius independents, donada la complexitat de les obres:
1. Soterrament de la línia de Vilanova i la Geltrú (C-2) des d’abans de l’encreuament amb la Granvia fins a l’inici de l’intercanviador de la Torrassa, incloent la nova estació subterrània de Bellvitge/El Gornal
2. Construcció de la part de Rodalies de l’intercanviador de la Torrassa que permetrà connectar les línies C2 i C4 de Renfe amb les línies 1 i 9 del metro.
3. Soterrament de la línia de Vilafranca del Penedès (C-4), des de la boca del túnel del Gornal fins a l’intercanviador de la Torrassa
4. Cobriment de les vies als trams viables de les línies C-2 i C-4 entre la sortida de l’intercanviador de la Torrassa i el límit amb el terme municipal de Barcelona
Segons l'alcalde, Celestino Corbacho, el conveni, posa el comptador a zero per a la desaparició d'unes vies fèrries que han partit la ciutat i han separat dràsticament els seus barris.
Corbacho ha advertit que les obres, que començaran el 2008 i finalitzaran el 2010 o 2011, seran complexes, però ha recordat que compten amb l'experiència adquirida amb el túnel que s'ha construït per fer passar l'AVE per la ciutat.
De la seva banda, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha assegurat que la integració de la xarxa ferroviària a la ciutat permet cosir definitivament la trama urbana i alhora millorar la mobilitat ciutadana amb criteris de sostenibilitat.
El cost total del projecte pujarà a uns 300 milions d'euros, dels quals 50 es destinaran a la construcció de l'intercanviador de La Torrassa. El ministeri de Foment aportarà un 85 per cent de la despesa, mentre que la Generalitat hi posarà un 10 per cent i el 5 per cent restant correrà a càrrec de l'Ajuntament.
El consistori, a més, ha aconseguit estendre el soterrament de la via de Vilanova fins al carrer Ciències, la qual cosa permetrà dur en un futur la transformació de la Granvia fins el riu Llobregat.
Pel que fa a les obres del traçat de l'AVE per L'Hospitalet, estan en una fase avançada, especialment en el tram de l'avinguda Vilanova, entre Bellvitge i el Gornal.
Segons el conseller Nadal, al setembre començaran els viatges en proves fins a l'estació de Sants per poder complir l'objectiu de fer arribar el tren d'alta velocitat a Barcelona abans que acabi l'any.
Ràdio L’Hospitalet. 07/05/2007
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Soterrament vies a L'Hospitalet
Quin circumloqui tan bufonet per no haver de dir especulació.El consistori, a més, ha aconseguit estendre el soterrament de la via de Vilanova fins al carrer Ciències, la qual cosa permetrà dur en un futur la transformació de la Granvia fins el riu Llobregat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
I les altres linies, la C1, C3, C7 i C10, que? no connecten llavors?2. Construcció de la part de Rodalies de l’intercanviador de la Torrassa que permetrà connectar les línies C2 i C4 de Renfe amb les línies 1 i 9 del metro.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Denisuko wrote:I les altres linies, la C1, C3, C7 i C10, que? no connecten llavors?2. Construcció de la part de Rodalies de l’intercanviador de la Torrassa que permetrà connectar les línies C2 i C4 de Renfe amb les línies 1 i 9 del metro.
Sembla ser que la L10 del metro tampoc...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Soterrament vies a L'Hospitalet
Guigui wrote:Quin circumloqui tan bufonet per no haver de dir especulació.El consistori, a més, ha aconseguit estendre el soterrament de la via de Vilanova fins al carrer Ciències, la qual cosa permetrà dur en un futur la transformació de la Granvia fins el riu Llobregat.
No diguis ximpleries, a sobre les vies no faran pisos, faran passejos per on la gent pugui caminar i passejar com a qualsevol carrer.
Heu vist Rubí o St.Andreu de la Barca com ha quedat tot plegat? Fa goig passar per aquella zona, collons.
@Denisuko: què vols, aquesta gent és molt curta: línia de Vilanova i la Geltrú (C-2) i línia de Vilafranca del Penedès (C-4). I es queden a gust.
Aportació positiva:
http://maps.google.es/maps/ms?ie=UTF8&h ... 07231&z=17
Re: Soterrament vies a L'Hospitalet
Sembla que desprès de les eleccions volen urbanitzar el traçat soterrat de FGC.Danzig wrote:
Heu vist Rubí o St.Andreu de la Barca com ha quedat tot plegat? Fa goig passar per aquella zona, collons.
Podrien fer un passeig,que ben pocs n'hi han a la meva ciutat,i els pocs que n'hi han al barri del Palau.
Re: Soterrament vies a L'Hospitalet
La primera vegada que ho he llegit em pensava que seria una estació on només pararien trens de les linies C2 i C4, però al veure el mateix text a diferents fonts d'informació m'ha fet dubtar moltDanzig wrote:
@Denisuko: què vols, aquesta gent és molt curta: línia de Vilanova i la Geltrú (C-2) i línia de Vilafranca del Penedès (C-4). I es queden a gust.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Re: Soterrament vies a L'Hospitalet
totalment d'acord.Danzig wrote:Guigui wrote:Quin circumloqui tan bufonet per no haver de dir especulació.El consistori, a més, ha aconseguit estendre el soterrament de la via de Vilanova fins al carrer Ciències, la qual cosa permetrà dur en un futur la transformació de la Granvia fins el riu Llobregat.
No diguis ximpleries, a sobre les vies no faran pisos, faran passejos per on la gent pugui caminar i passejar com a qualsevol carrer.
Heu vist Rubí o St.Andreu de la Barca com ha quedat tot plegat? Fa goig passar per aquella zona, collons.
@Denisuko: què vols, aquesta gent és molt curta: línia de Vilanova i la Geltrú (C-2) i línia de Vilafranca del Penedès (C-4). I es queden a gust.
Aportació positiva:
http://maps.google.es/maps/ms?ie=UTF8&h ... 07231&z=17
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Soterrament vies a L'Hospitalet
Estas segur que es correcte aquest hipervinculo? Es que quan l'intento obrir se'm bloqueja. Potser es cosa de l'ordinador, no se.Danzig wrote:Code: Select all
http://maps.google.es/maps/ms?ie=UTF8&hl=es&msa=0&msid=114865050391692733331.000001126c3492a899e17&t=k&om=1&ll=41.36701,2.11755&spn=0.003583,0.007231&z=17
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Soterrament vies a L'Hospitalet
a mi em va béEcomobisostrans wrote:Danzig wrote:
http://maps.google.es/maps/ms?ie=UTF8&h ... 07231&z=17
Estas segur que es correcte aquest hipervinculo? Es que quan l'intento obrir se'm bloqueja. Potser es cosa de l'ordinador, no se.
a algú més no li funciona?
Re: Soterrament vies a L'Hospitalet
A mi em funciona i li estic veient la calva al meu veí de sobre a la terrassaDanzig wrote:Ecomobisostrans wrote:a mi em va béDanzig wrote:
http://maps.google.es/maps/ms?ie=UTF8&h ... 07231&z=17
Estas segur que es correcte aquest hipervinculo? Es que quan l'intento obrir se'm bloqueja. Potser es cosa de l'ordinador, no se.
a algú més no li funciona?
Si si si, sortint de L'Hospitalet cap a Sants a ma dreta, efectivament a les casetes del darrera del Carrer Juan de Toledo. Jo pensava que era l'únic que em fixava en aquestes coses o en el num.d'agulla que travessa el tren però veig que hi som una colla de pirats que ens fixem en tot.Danzig wrote:Hala! exagerat!
Si ni tant se vol es veu la bandera espanyola amb el brau que té posada a casa seva un paio que viu a la part de darrera del carrer Juan de Toledo. Us heu fixat?
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Ara si que se m'ha obert. Es que ara escric des del Telecentre amb Windows XP, i normalment des del Consell Comarcal amb Windows 98 ficat amb calçador a un ordinador de fa mes de 15 anys.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
[off-topicàs]Doncs ja tocaria renovar... ara el hardware està relativament bé de preu (d'alguna cosa havia de servir tenir l'euro més amunt que el dòlar) i el sistema operatiu podria ser un Linux, com ara Ubuntu...[/off-topicàs]Ecomobisostrans wrote:Ara si que se m'ha obert. Es que ara escric des del Telecentre amb Windows XP, i normalment des del Consell Comarcal amb Windows 98 ficat amb calçador a un ordinador de fa mes de 15 anys.
Aprobado soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
29/9/2007 LAS MEJORAS EN LA SEGUNDA CIUDAD CATALANA
Aprobado el soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
• Fomento reserva 340 millones de euros para las obras, que comenzarán en el 2008
• El proyecto incluye la construcción de una estación central en La Torrassa
MÁS INFORMACIÓN
Una oficina ayudará a integrar a los inmigrantes
XAVIER ADELL
L'HOSPITALET
En el 2011 las vías de tren de L'Hospitalet pasarán a la historia. El alcalde de la ciudad, Celestino Corbacho, anunció ayer que el próximo año comenzarán las obras del soterramiento de las líneas C-2 y C-4 de Cercanías que ahora incomunican unos barrios con otros. La operación incluirá la construcción de una gran estación central en La Torrassa, que actuará como intercambiador con las líneas 1 y 9 del metro.
Corbacho estaba radiante cuando ayer reveló que el secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán; el presidente del gestor de infraestructuras Adif, Antonio González; y el director de Renfe; Antonio Salgueiro, le habían confirmado personalmente que Fomento "ha autorizado" la reserva de 340 millones de euros para acometer las obras. Como prueba de que el soterramiento es inminente, el alcalde subrayó que los próximos presupuestos del Estado "destinarán 40 millones de euros" al proyecto.
La desaparición de las vías comenzará por la línea C-2 (la de Vilanova i la Geltrú), una actuación que se licitará a final de año. El tramo de túnel subterráneo arrancará en la calle de las Ciències y llegará hasta la de la Glòria, a la altura del centro cultural Tecla Sala, poniendo fin a la cicatriz que separa Bellvitge del Gornal. La actuación, que será posible gracias a la construcción del túnel del AVE, incluye la reurbanización del espacio liberado por los raíles.
Algo más lento será el proceso administrativo del soterramiento del tramo de la línea C-4 (la de Vilafranca del Penedès) --entre el parque de Les Planes y la calle de la Glòria-- y el del intercambiador de La Torrassa. El Ministerio de Fomento prevé tenerlos redactados a finales de este año, para que puedan pasar el visto bueno del Ministerio de Medio Ambiente. Si superan el trámite, "las obras podrían licitarse durante el 2008", aseguró Corbacho.
METRO REGIONAL El soterramiento de las vías y la construcción de la estación de La Torrassa no solo beneficiarán urbanísticamente a L'Hospitalet, que ganará suelo y eliminará barreras. El alcalde Corbacho destacó que los usuarios de Cercanías también saldrán ganando porque, con las mejoras técnicas que se introducirán en el tramo subterráneo, Cercanías se convertirá "en un auténtico metro regional, con trenes cada seis minutos, algo que ahora es imposible". El suburbano convencional pasa cada tres minutos.
El único tramo de vías de la C-2 que no podrá cubrirse es el comprendido entre La Torrassa y Santa Eulàlia, debido a la orografía de la zona. Una parte --unos 300 metros-- discurrirá al aire libre junto al parque de La Torrassa y desde ese punto discurrirá dentro de un cajón.
El único pero del proyecto será que volverá a poner media ciudad patas arriba y a llenarla de grúas, zanjas, restricciones y hormigoneras cuando todavía esté muy fresco el recuerdo del enorme impacto de las obras del AVE, que finalizarán en octubre. Corbacho lo reconoce pero asegura que el balance final "será positivo. En el 2011 no habrá vías, tendremos un intercambiador y mejorará Cercanías".
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1022&h=
Aprobado el soterramiento de las vías de tren en L'Hospitalet
• Fomento reserva 340 millones de euros para las obras, que comenzarán en el 2008
• El proyecto incluye la construcción de una estación central en La Torrassa
MÁS INFORMACIÓN
Una oficina ayudará a integrar a los inmigrantes
XAVIER ADELL
L'HOSPITALET
En el 2011 las vías de tren de L'Hospitalet pasarán a la historia. El alcalde de la ciudad, Celestino Corbacho, anunció ayer que el próximo año comenzarán las obras del soterramiento de las líneas C-2 y C-4 de Cercanías que ahora incomunican unos barrios con otros. La operación incluirá la construcción de una gran estación central en La Torrassa, que actuará como intercambiador con las líneas 1 y 9 del metro.
Corbacho estaba radiante cuando ayer reveló que el secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán; el presidente del gestor de infraestructuras Adif, Antonio González; y el director de Renfe; Antonio Salgueiro, le habían confirmado personalmente que Fomento "ha autorizado" la reserva de 340 millones de euros para acometer las obras. Como prueba de que el soterramiento es inminente, el alcalde subrayó que los próximos presupuestos del Estado "destinarán 40 millones de euros" al proyecto.
La desaparición de las vías comenzará por la línea C-2 (la de Vilanova i la Geltrú), una actuación que se licitará a final de año. El tramo de túnel subterráneo arrancará en la calle de las Ciències y llegará hasta la de la Glòria, a la altura del centro cultural Tecla Sala, poniendo fin a la cicatriz que separa Bellvitge del Gornal. La actuación, que será posible gracias a la construcción del túnel del AVE, incluye la reurbanización del espacio liberado por los raíles.
Algo más lento será el proceso administrativo del soterramiento del tramo de la línea C-4 (la de Vilafranca del Penedès) --entre el parque de Les Planes y la calle de la Glòria-- y el del intercambiador de La Torrassa. El Ministerio de Fomento prevé tenerlos redactados a finales de este año, para que puedan pasar el visto bueno del Ministerio de Medio Ambiente. Si superan el trámite, "las obras podrían licitarse durante el 2008", aseguró Corbacho.
METRO REGIONAL El soterramiento de las vías y la construcción de la estación de La Torrassa no solo beneficiarán urbanísticamente a L'Hospitalet, que ganará suelo y eliminará barreras. El alcalde Corbacho destacó que los usuarios de Cercanías también saldrán ganando porque, con las mejoras técnicas que se introducirán en el tramo subterráneo, Cercanías se convertirá "en un auténtico metro regional, con trenes cada seis minutos, algo que ahora es imposible". El suburbano convencional pasa cada tres minutos.
El único tramo de vías de la C-2 que no podrá cubrirse es el comprendido entre La Torrassa y Santa Eulàlia, debido a la orografía de la zona. Una parte --unos 300 metros-- discurrirá al aire libre junto al parque de La Torrassa y desde ese punto discurrirá dentro de un cajón.
El único pero del proyecto será que volverá a poner media ciudad patas arriba y a llenarla de grúas, zanjas, restricciones y hormigoneras cuando todavía esté muy fresco el recuerdo del enorme impacto de las obras del AVE, que finalizarán en octubre. Corbacho lo reconoce pero asegura que el balance final "será positivo. En el 2011 no habrá vías, tendremos un intercambiador y mejorará Cercanías".
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1022&h=
Xorrades
M'encanta llegir aquestes xorrades...
En el 2011 las vías de tren de L'Hospitalet pasarán a la historia.
Aquesta frase reflexa l'estupidesa de la societat del país, on soterrar és modernitzar.
A Suïssa m'emportaria jo molts polítics estúpids i veïns NIMBYs...
En el 2011 las vías de tren de L'Hospitalet pasarán a la historia.
Aquesta frase reflexa l'estupidesa de la societat del país, on soterrar és modernitzar.
A Suïssa m'emportaria jo molts polítics estúpids i veïns NIMBYs...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2